Raskausajan vaatteet

Sisko tosiaan lupasi mulle vanhat housunsa. Jäin siihen käsitykseen, että sillä on tallella yhdet housut. Kaivelin sen tuomaa pussia ja siellä oli viidet :hilarious: Oli vielä kysellyt tutuiltakin. Yhdet tosin ei mahtuneet ja toiset on vähän siinä rajoilla, mutta kolmet hyvät farkut sain. Eiköhän näillä mennä :)
 
Vink vink! Lidlissä on tällä viikolla myynnissä imetyspaitoja, toppeja, liivejä, legginssejä ja sukkahousuja. :) Liivit alkoi muistaakseni ympärysmitasta 75 tai 80 niin ne ei käy minulle kun koko on 60-65.... Voipi muuten tulla ongelmia löytää sopivia imetysliivejä. :confused: Mut kävin aamulla hakemassa S-koossa yhdet sukkikset ja molemmat paidat, toppi oli ihan ok, pitkähihainen taas aivan valtavan iso. No, ehkä kasvan siihen. :grin Leggareista oli jo pienet koot loppu, mutta sukkikset oli jalassa just passelit ja vaikuttivat ihan laadukkailta.
 
Vink vink! Lidlissä on tällä viikolla myynnissä imetyspaitoja, toppeja, liivejä, legginssejä ja sukkahousuja. :) Liivit alkoi muistaakseni ympärysmitasta 75 tai 80 niin ne ei käy minulle kun koko on 60-65.... Voipi muuten tulla ongelmia löytää sopivia imetysliivejä. :confused: Mut kävin aamulla hakemassa S-koossa yhdet sukkikset ja molemmat paidat, toppi oli ihan ok, pitkähihainen taas aivan valtavan iso. No, ehkä kasvan siihen. :grin Leggareista oli jo pienet koot loppu, mutta sukkikset oli jalassa just passelit ja vaikuttivat ihan laadukkailta.


Kiitti vinkistä! Täytyy käydä katsomassa onko enää mitään jäljellä:)
 
Kiitti vinkistä! Täytyy käydä katsomassa onko enää mitään jäljellä:)

Mä kävin eilen eikä ollut kuin sukkahousuja jäljellä :laughing002 Toisesta myymälästä sain muutaman pitkähihaisen. Maanantaina tullut myyntiin ja hyllyt tyhjät keskiviikkona. Onko nyt joku koronavauvabuumi menossa? Onkohan synnärillä ruuhkaa? :smiley-ashamed004
 
Mä kävin eilen eikä ollut kuin sukkahousuja jäljellä :laughing002 Toisesta myymälästä sain muutaman pitkähihaisen. Maanantaina tullut myyntiin ja hyllyt tyhjät keskiviikkona. Onko nyt joku koronavauvabuumi menossa? Onkohan synnärillä ruuhkaa? :smiley-ashamed004

Oho! Ollut siis kovin menekkiä:) kovasti ollut nyt esillä, että syntyvyys lähtenyt nousuun, joten kai joku buumi tosiaan on meneillään.

Heinäkuussa taisi syntyä eniten vauvoja, joten kai sitä ruuhkaa voi olla. Viimeksi kun olin synnärillä joulukuussa -17 oli Suomi 100-vuosi ja meni sairaala sulkuun itsenäisyyspäiväivänä, kun ei mahtunut enää synnyttäjiä lisää:happy:
 
Ehkä tää korona toimii vähän samalla lailla kuin sodan jälkeinen vauvabuumi. Nyt vaan ei tarvitse odottaa, että miehet tulee sodasta kotiin kun ollaan jo koko ajan keskenään siellä kotona :p
 
Ehkä tää korona toimii vähän samalla lailla kuin sodan jälkeinen vauvabuumi. Nyt vaan ei tarvitse odottaa, että miehet tulee sodasta kotiin kun ollaan jo koko ajan keskenään siellä kotona :p

Jännä nähdä miten korona pidemmällä tähtäimellä vaikuttaa syntyvyyteen. Toisaalta jos on taloudellisesti epävarmaa, saattaa moni lykätä perheen perustamista, mut sit toisaalta jos ei ole muutakaan tekemistä, niin miksei sitten panostaisi perheeseen. :joyful:
 
Jännä nähdä miten korona pidemmällä tähtäimellä vaikuttaa syntyvyyteen. Toisaalta jos on taloudellisesti epävarmaa, saattaa moni lykätä perheen perustamista, mut sit toisaalta jos ei ole muutakaan tekemistä, niin miksei sitten panostaisi perheeseen. :joyful:

Se, mitä noissa lapsitpivepalstoissa on tullut pyörittyä, niin tosi moni on myös pistänyt paussille koko homman, koska pelkää koronan vaikuttavan sikiön terveyteen. Ja toisaalta myös hedelmöityshoidot on olleet monessa paikassa paussilla nyt koronakaudella. Mutta oon kyl samaa mieltä, mitäpä sitä muutakaan kotona tekemään ku panemaan, parasta ajanviettoahan se on! :D
 
Ozbabylla on nyt ale ja olen sitä plärännyt. Oon vaan ihan pihalla noista kokotaulukoista. Ei yhtään hahmota minkä kokoiseksi maha ja tissit kasvaa. Ja joissakin paidoissa XL-koko vastaa mun nykymittoja ja koot loppuu siihen. Oon kuitenkin 163/73 eli ylipainoa on joo mutta ei nyt mielestäni mahdottomasti... Nyt käytän enimmäkseen kokoja L ja 40-42. :wtf
 
Ozbabylla on nyt ale ja olen sitä plärännyt. Oon vaan ihan pihalla noista kokotaulukoista. Ei yhtään hahmota minkä kokoiseksi maha ja tissit kasvaa. Ja joissakin paidoissa XL-koko vastaa mun nykymittoja ja koot loppuu siihen. Oon kuitenkin 163/73 eli ylipainoa on joo mutta ei nyt mielestäni mahdottomasti... Nyt käytän enimmäkseen kokoja L ja 40-42. :wtf

Pesin juuri varastossa olleita vanhoja äitiys- ja imetysvaatteitani ja olin tuolloin ostanut näköjään ihan normaalin kokoni mukaan ja hyvin mahtuivat. Olen normaalipainoinen, mutta kyllä mulla aika iso maha oli viimeksi ja tissitkin kasvoivat melkoisesti. Suurin osa mun mammavaatteista on kyllä h&m:ltä, mutta luulisin, että normaalikoon tai yhden isomman mukaan uskaltaa mennä :think005
 
Ozbabylla on nyt ale ja olen sitä plärännyt. Oon vaan ihan pihalla noista kokotaulukoista. Ei yhtään hahmota minkä kokoiseksi maha ja tissit kasvaa. Ja joissakin paidoissa XL-koko vastaa mun nykymittoja ja koot loppuu siihen. Oon kuitenkin 163/73 eli ylipainoa on joo mutta ei nyt mielestäni mahdottomasti... Nyt käytän enimmäkseen kokoja L ja 40-42. :wtf

Meinasitko ostaa äitiyspaitoja vai suoraan imetyspaitoja? Ne imetyspaidat menee musta aika hyvin aika pitkään kun ovat väljiä siitä mahan kohdalta ja usein pidempiä malleja. Mä taisin ostaa sitä "omaa" kokoa tai yhtä isompaa. Jos aikoo imettää niin kannattaa miettiä ostaisiko jo osan paidoista imetyspaitoina ja muutaman äitiyspaidan loppuvaiheeseen, kyllä siitä mahasta tulee aika iso :grin

Edit: Maikkulainen ehtikin ensin, mutta samaa mieltä näköjään ollaan. Lisään vielä että mulla Mamaliciouksen ja HM:n vaatteita pääosin, myös Boobin paksumpia paitoja löytyy, joissa paksumpi lämmike tissien kohdalla talven varalle.
 
Mä oon kanssa pohtinut näitä vaateasioita, kun kohta alkaa olla ajankohtaista. Että jos hankkii uusia liivejä tässä raskausaikana, niin ehkä voisi ostaa suoraan imetysliivejä, jos ne vaikka istuisi vielä raskauden jälkeen. Ei kai siinä mitään häviä.

Jotkut housut taitaa kohta myös tarvita, etäillessä verkkarit vielä menee hyvin, mutta kiva sit joku päivä, kun pitää lähteä lähityöhön ja huomaakin, että mitkään vaatteet ei mahdu päälle. :D
 
Kannatan et suoraan imetysliivit, turha mun mielestä hankkia erikseen mitään perus liivejä isommassa koossa kun ei ne kuitenkaa sovi kun hetken. Imetysliiveistäkin tykkään eniten sellasista joustavista toppaamattomista jossa koot ei ole niin tarkkaa. Hm ja lindex löytyy kivoja :)
 
Totesin juuri että pakko lähteä kohta vaatekaupoille, ensi kuun lopussa tulossa sellaisia menoja että on pakko olla siistit vaatteet päällä ja nyt menee enää verkkarit jalkaan, mekot tietysti menee mutta olisi kiva jos olisi jotkut istuvat siistit äitiysfarkut/housut :hilarious: tosin näin ensiodottajana pakko lähteä ihan kauppaan sovittamaan, en jaksa sitä palautusrumbaa jos tilaan verkkokaupasta vaatteita jotka ei sovikaan. H&M:lle ajattelin ainakin suunnata kun sitä on moni kehunut :)
 
Meinasitko ostaa äitiyspaitoja vai suoraan imetyspaitoja? Ne imetyspaidat menee musta aika hyvin aika pitkään kun ovat väljiä siitä mahan kohdalta ja usein pidempiä malleja. Mä taisin ostaa sitä "omaa" kokoa tai yhtä isompaa. Jos aikoo imettää niin kannattaa miettiä ostaisiko jo osan paidoista imetyspaitoina ja muutaman äitiyspaidan loppuvaiheeseen, kyllä siitä mahasta tulee aika iso :grin

Edit: Maikkulainen ehtikin ensin, mutta samaa mieltä näköjään ollaan. Lisään vielä että mulla Mamaliciouksen ja HM:n vaatteita pääosin, myös Boobin paksumpia paitoja löytyy, joissa paksumpi lämmike tissien kohdalla talven varalle.

Imetyspaitoja tilasin sitten XL:ää ja yhden L:n kokeeksi. Tuskin mä heti raskauden jälkeen laihdun :smiley-ashamed004 Pitkähihaisia että menevät nyt keväällä ja syksyllä. Yksi raskauspaita hihaton kesäkeleille, mallia säkki. Paras varmaan ostaa sitä mukaa kun katsoo mitä ja millaisia tarvitaan.
 
Totesin juuri että pakko lähteä kohta vaatekaupoille, ensi kuun lopussa tulossa sellaisia menoja että on pakko olla siistit vaatteet päällä ja nyt menee enää verkkarit jalkaan, mekot tietysti menee mutta olisi kiva jos olisi jotkut istuvat siistit äitiysfarkut/housut :hilarious: tosin näin ensiodottajana pakko lähteä ihan kauppaan sovittamaan, en jaksa sitä palautusrumbaa jos tilaan verkkokaupasta vaatteita jotka ei sovikaan. H&M:lle ajattelin ainakin suunnata kun sitä on moni kehunut :)

Mä kävin viime lauantaina kaupoilla ajatuksena, että tietenkin haluan sovittaa, kun yleensäkin etenkin alaosat pitää ostaa mallin perusteella oikean kokoisena, ei pelkästään koon mukaan. Mutta täällä meilläpä ei näemmä olekaan raskausvaatteita kaupassa, ei edes H&M:llä :wideyed:. En tiedä onko koronan takia myynti tippunut niin paljon, että ei kannata pitää hyllyssä, vai mikä on. Netistä piti sit kuitenkin tilata parit housut nyt ensi alkuun, katsoo miten se tilaus menee ennenkuin mitään muuta tilaan. Suomessa ilmeisesti edelleen ihan hyvin kaupoista löytyy.
 
Takaisin
Top