Loppuvuoden pulinat

Moiii :Heartblue Juuri ajattelin tulla bongaamaan/kysymään kuulumisia. Kiva olisi kuulla. Meillä menee hyvin, vauva liikkuu ryömien/konttausta harjoitellen ja on ollutkin vatsasta asti menevää sorttia. Pikkupippuri oikein hän kaikin puolin. Haikeaa mutta ihanaa, että vauvavuotta on vielä jäljellä. Salaa haaveilen meneväni vielä joskus sektioon, kokemaan kaiken uudestaan kolmannen kerran, heh (miehen suostuttelu, ikä tulee vastaan ja sillee). Ihanat syyssäät suosineet, vauva viihtyy vieläkin vaunuissa eli käytetään sit siihen asti, kun niihin mahtuu :)
 
Itseäkin kutkuttaa ajatus kolmannesta sektiosta ja lapsesta :Heartred Vaikka nyt näyttää siltä että haaveeksi jää.:sad001

Meillä poika 7kk on oikea ikiliikkuja, yrittää nousta kovasti jo tukea vasten. Herää tissille niin monta kertaa yössä, etten voi edes laskea. Unikoulua olen ajatellut, mutta yksin kun se pitäisi hoitaa, enkä voi herättää koko taloa.. katsellaan.
 
Meillä herätään myös sen sata kertaa, ei juomaan maitoa, vaan muuten vaan. Jotain pitäisi keksiä. Unikoulu tai jotain.
 
Onkohan meidän 6,5kk vauva hidasta sorttia?
Ei siis osaa vieläkään ryömiä yhtään ( tai no, osaa kyllä ryömiä takaperin milloin mihinkin jumiin).
Hän kyllä istuu jo täysin ilman tukea ja nousee jatkuvasti konttausasentoon, mutta ei sitten tiedäkään mitä pitäisi tehdä :)

Valitettavasti tyttö on myös oppinut liukumaan sohvalta alas siten, että jää seisomaan tukea vasten. Ja sehän vasta on hauskaa - kaikkien muiden paitsi äidin mielestä...

Meilläkin konttausharjoitukset ovat johtaneet siihen, että nukkumaan meneminen on aina yhtä riehumista. Unipussi on auttanut vähän, eli kun tyttö viimein nukahtaa, niin nukkuu kyllä aamuun asti.
 
Onkohan meidän 6,5kk vauva hidasta sorttia?
Ei siis osaa vieläkään ryömiä yhtään ( tai no, osaa kyllä ryömiä takaperin milloin mihinkin jumiin).
Hän kyllä istuu jo täysin ilman tukea ja nousee jatkuvasti konttausasentoon, mutta ei sitten tiedäkään mitä pitäisi tehdä :)

Valitettavasti tyttö on myös oppinut liukumaan sohvalta alas siten, että jää seisomaan tukea vasten. Ja sehän vasta on hauskaa - kaikkien muiden paitsi äidin mielestä...

Meilläkin konttausharjoitukset ovat johtaneet siihen, että nukkumaan meneminen on aina yhtä riehumista. Unipussi on auttanut vähän, eli kun tyttö viimein nukahtaa, niin nukkuu kyllä aamuun asti.

ei kovin hitaalta vaikuta, paremminkin nopealta kehitykseltä mielestäni :) ei meilläkään vielä ryömitä eteenpäin, sivuttain ja taaksepäin kyllä. Samat 6,5kk on mittarissa. Eikä osaa istua ilman tukea. Peppu nousee maasta mutta ihan ei konttausasentoon asti vielä mene
 
Kuulostaa nopealta/vauhdikkaalta :). Esikoinen meillä oli sellainen, että viime tipassa, varmana liikkeelle harjoittelematta... Tässä vaiheessa ei mennyt mihinkään.
Kuopusvauva hulinoi aamuyöt kierien, ei auta unipussitkaan...
 
Muokattu viimeksi:
Mä olen nyt heräillyt 10min-1h välein loppuyön 3 kuukautta ja nyt "vauva päätti", ettei nuku paikallaan muutamaa minuuttia kauempaa. Kääntyilee jatkuvasti mahalleen huutaen, hulinoi, valvoo, säätää tutin kanssa. Näyttää siltä, että hoidan yksin tämänkin (niin miksen sitten kaikkea). Mä en vissiin tarvitse unta ollenkaan. Lääkäristä en tälläkään kertaa apua odota. Enkä kotoa ymmärrystä tähän saa.
 
Mä olen nyt heräillyt 10min-1h välein loppuyön 3 kuukautta ja nyt "vauva päätti", ettei nuku paikallaan muutamaa minuuttia kauempaa. Kääntyilee jatkuvasti mahalleen huutaen, hulinoi, valvoo, säätää tutin kanssa. Näyttää siltä, että hoidan yksin tämänkin (niin miksen sitten kaikkea). Mä en vissiin tarvitse unta ollenkaan. Lääkäristä en tälläkään kertaa apua odota. Enkä kotoa ymmärrystä tähän saa.
Meillä on samankuuloinen vaihe menossa:arghh: Tsemppiä! Ehkä joku kunnan perhetyöntekijä voisi auttaa?
 
Mitenkä teillä juhlitaan vauvan ensimmäistä joulua? Meillä on vauvallekin lahjoja, esim. vaatteita, ensipalapeli yövalo ja kylpyleluja. Oman perheen kesken kotona vietetään.:) Äitini asuu parin kilometrin päässä ja on lähes päivittäin auttamassa lasten kanssa, joten hänen kanssaan on myös tarkoitus viettää joulua kun kuuluu ns. kalustoon.:)
 
Takaisin
Top