IVF/ICSI 2020

Palailen tänne taustalle taas seurailemaan. Meidän raskaus keskeytyi pari päivää ennen varhaisultraa 7. viikon lopussa ja yritän nyt toipua keskenmenosta.

Voi ei :sad001 tsemppiä toipumiseen. Meillä oli kanssa vähän aikaa sit km. Se vaatii aikaa...
 
Nyt on kaksi päiväinen huurunenä kyydissä. :Heartblue:Heartred

Voi apua millainen piikki Gonapeptyl on. Minulla on kauhea piikkikammo, niin mies (raukka) joutuu ton pistämään. Kuinkahan syvälle toi neula on tarkoitus upottaa ihoon? :woot:

Palailen tänne taustalle taas seurailemaan. Meidän raskaus keskeytyi pari päivää ennen varhaisultraa 7. viikon lopussa ja yritän nyt toipua keskenmenosta.

Olen pahoillani. Halaus! :Heartbigred
 
ON: Täällä verenvuotoa edelleen välillä enemmän ja välillä vähemmän, ei kuitenkaan verrattavissa kuukautisiin. Nyt kuitenkin näyttäisi olevan vähenemään päin. Mitään kipuja ei ole. Maanantaina virallisena testipäivänä puikkotestin viiva oli vahvistunut sekä digitesti näytti plussaa. Tänään käyty verikokeissa ja arvo kuulemma ajankohtaan nähden sellainen kuin pitää eli reilu 170. Muutaman päivän kuluttua uuteen verikokeeseen niin nähdään miten nousee vai nouseeko. Kovasti toivon että vuodosta huolimatta kaikki olisi lopulta hyvin:smiley-angelic001:Heartred
 
Nyt on kaksi päiväinen huurunenä kyydissä. :Heartblue:Heartred

Voi apua millainen piikki Gonapeptyl on. Minulla on kauhea piikkikammo, niin mies (raukka) joutuu ton pistämään. Kuinkahan syvälle toi neula on tarkoitus upottaa ihoon? :woot:



Olen pahoillani. Halaus! :Heartbigred

Käviköhän sulla Kanna sama ku mulla gonapeptylin kanssa. Miehelle päivittelin, että kauhea miten iso piikki! Mies sitte sano, että katon sitä väärinpäin. Katoin ku se oli paketissa, että se piikki on se mitä painetaan laughing7 Se terä olikin tosi pieni.
 
Hei kaikki! Liityn joukkoon. Eilen otin ekat suihkaisut synarelasta. Aloitettiin IVF/ICSI. Sanotaanko että vihdoin tässä. Aloitettiin tää HUSissa jo kolmisen vuotta sitten ja meidän kohdalla on hoitopolku ollut melkoista sekoilua jo ilman koronaakin mikä tietty viivästytti. Tässä ajassa on jo ehtinyt ilmeisesti sitten vähän meikäläisen solut jo happanemaan. Alunperin hoitoihin päädyttiin kumppanin siittiöiden lähes olemattoman liikkumisen vuoksi. Eli meille määritettiin suoraan toi ICSI.

Toki olen onnellinen ja helpottonut että nyt päästään edes oikeesti tavoittelemaan unelmaa. Samaan aikaan on kyllä oudon lamaantunut ja turta fiilis. Ei varmasti vielä lääkkeet sitä tee, ihan vaan jokin outo tunteiden myllerrys muuten.

Onko täällä ketään migreenikkoa ja/tai hortonin omaavaa? Toki yksilöllistä eikä oikein tietoa löydy. Ja tietysti ottaa nyt itse vastaan sen mitä tulee, mutta silti mietityttää vähän et miten hoidot saa noi mulla villiintymään etenkin kun kaikki lääkkeet on ajettu alas jo yli vuosi sitten. Toki kohtauksia saa lääkitä.
 
Paljon voimia zinnia.

Kanna tarrasukkia.


Tänään kävin punktiossa ja 5kpl munasoluja löytyi. Nyt sitten sormet kyynärpäitä myöten ristissä, että hedelmöittyvät ja näistä nyt saataisiin edes yksi käärö. Huomenna soittelevat kuinka kävi ja sitten perjantaina tuoresiirto.
 
Hei!

Pieni esittely, kun nyt ekaa kertaa kirjoitan: meidän taival tällä tiellä alkoi keväällä 2019 ja nyt ollaan edetty siihen vaiheeseen, että mulla on munasolujen kasvatus alkanut. Tähän on kyllä sisältynyt hurja määrä odottelua, viimeisimpänä ja ehkä turhauttavimpana koronan mukanaan tuoma lykkäys.

Ja sitten asiaan. Mä oon nyt 5 päivää piikittänyt gonalia ja mistään en ollut kuullut, että siitä voi tulla vatsa (tai kai ne on munasarjat) näin kipeäksi! Ihme pistävä tunne oikealla puolella tänään jo koko päivän. Hoitaja sanoi mulle vaan, että sittenhän siellä jotain tapahtuu. Eli ei kai syytä huoleen, huomenna on eka seurantaultra, että siellä sitten näkee mitä on tapahtunut.

Onks täällä muilla tullut oireita gonalista (tai muista vastaavista, mä en tiedä mitä kaikkia näitä on)? Mulla on mielialatkin heitellyt, mutta sen osasin odottaa, kun on hormoneista kyse.
 
Onko täällä ketään migreenikkoa ja/tai hortonin omaavaa? Toki yksilöllistä eikä oikein tietoa löydy. Ja tietysti ottaa nyt itse vastaan sen mitä tulee, mutta silti mietityttää vähän et miten hoidot saa noi mulla villiintymään etenkin kun kaikki lääkkeet on ajettu alas jo yli vuosi sitten. Toki kohtauksia saa lääkitä.

Tervetuloa joukkoon! Mulla on hormonaalinen, aurallinen migreeni ja jännitin hoitoihin lähtemistä ihan senkin takia. Erityisesti valmisteet, jotka saa estrogeenitasot romahtamaan (esim Lutinus) voi laukasta lääkärin mukaan migreenin. Mutta ei yhtään migreeniä eikä yhtään päänsärkyä edes ivf-stimulaation aikana :)
 
Tervetuloa joukkoon! Mulla on hormonaalinen, aurallinen migreeni ja jännitin hoitoihin lähtemistä ihan senkin takia. Erityisesti valmisteet, jotka saa estrogeenitasot romahtamaan (esim Lutinus) voi laukasta lääkärin mukaan migreenin. Mutta ei yhtään migreeniä eikä yhtään päänsärkyä edes ivf-stimulaation aikana :)

Kiitos ja ihan mahtavaa että sulla pysynyt migreeni kurissa! Jos kerta hormonaalinen migreeni on noin siististi käyttäytynyt niin uskoisin että mullakin sujuu ihan hyvin. Kiitos tästä :Heartred
 
Onks täällä muilla tullut oireita gonalista (tai muista vastaavista, mä en tiedä mitä kaikkia näitä on)? Mulla on mielialatkin heitellyt, mutta sen osasin odottaa, kun on hormoneista kyse.

Tervetuloa!

Ivf-stimulaation aikana on tosi tärkeää pitää huolta nesteytyksestä, se ehkäisee komplikaatioita, mm. hyperstimulaatiota. Mulle tehtiin punktio viime torstaina, piikittelyiden aikana huomasin vatsaoireiden tulevan silloin kun olin juonut vähempi ja sitä myöten olin kuivempi. Eli nestettä, nestettä ja nestettä. Tavallinen vesi ei riitä, hain apteekista Ratiopharmin nesteytysporetabletteja ja ne oli todella hyviä! Suosittelen :happy: toki myös hyvä juoda esim. mehua ja vichyä tavallisen veden ja nesteytysjuomien lisäksi.

Nesteytyksen takia olen myös palautunut punktiosta nopeasti.

Muistathan myös, että nyt on tärkeää ottaa iisisti ja levätä. Kiellettyä on raskaat nostot, vatsalihasliikkeet, hypyt, ponnistelut, kiertoliikkeet, hulavanteen pyörittely. Näitä on syytä välttää myös punktion jälkeen, seuraaviin kuukautisiin saakka (punktoidut follikkelit täyttyvät uudelleen nesteellä ja verellä, täysi olo jatkuu vielä pari viikkoa punktion jälkeen).
 
Kanna jee! Toivottavasti tämä olisi se sinnikäs!
Gonapeptylissä piikki ei ole minusta iso tai pitkä mutta tylsä se on että kannattaa ihan kunnolla tökätä. Sitten se myös kirvelee jonkin verran, mutta kyllä sen kestää. Itse pidin välillä taukoa ja sit taas painoin mäntää vähän.
 
Kiitti Henskukka! Mun mies välillä syyttääkin mua, että juon liian vähän. Pitää alkaa panostaa siihen. Vitsit, kun näitä ohjeita annettais selkeästi vaikka lääkkeen yhteydessä. En kyllä muista missään törmänneeni ohjeeseen juomisesta.

Oon koittanut ottaa iisisti, mutta mun työ on jonkun verran fyysistä ja seisomatyötä, enkä ole halunnut töissä kertoa näistä hoidoista, taikka valittaa, niin että pitäisi alkaa selittämään...
 
Kiitti Henskukka! Mun mies välillä syyttääkin mua, että juon liian vähän. Pitää alkaa panostaa siihen. Vitsit, kun näitä ohjeita annettais selkeästi vaikka lääkkeen yhteydessä. En kyllä muista missään törmänneeni ohjeeseen juomisesta.

Oon koittanut ottaa iisisti, mutta mun työ on jonkun verran fyysistä ja seisomatyötä, enkä ole halunnut töissä kertoa näistä hoidoista, taikka valittaa, niin että pitäisi alkaa selittämään...

Mulla ainakin jankattiin aina, että muista juoda ja sitten vielä nimenomaan vichyä, koska se imeytyy kuulema paremmin (etsinkin sitten sellaista, joka sisälsi myös suolaa).
 
Zinnia Olen pahoillani... :sad015

Tervetuloa joukkoomme KittyKitty :happy:
Mulla epäillään Hemiplegistä Migreeniä ja odottelen mitä lääkäri tuumaa lääkkeistä pas kierrossa, onko siis vaikutusta.. Vähä jännittää, mutta en usko sen välttämättä olevan este. Meillä on siis ennestään jo hoidoilla 1 tytär...:love7
 
Kiitti Henskukka! Mun mies välillä syyttääkin mua, että juon liian vähän. Pitää alkaa panostaa siihen. Vitsit, kun näitä ohjeita annettais selkeästi vaikka lääkkeen yhteydessä. En kyllä muista missään törmänneeni ohjeeseen juomisesta.

Oon koittanut ottaa iisisti, mutta mun työ on jonkun verran fyysistä ja seisomatyötä, enkä ole halunnut töissä kertoa näistä hoidoista, taikka valittaa, niin että pitäisi alkaa selittämään...

Mukava kun voi auttaa :happy: Ollaan hoidoissa yksityisellä, pienellä klinikalla jossa hoito on aivan erityisen hyvää.. Huomaa, että he panostavat siihen valtavasti! Olen halunnut jakaa sitten sitä hyvää eteenpäin täällä foorumillakin.

Niin joo! Meinasi unohtua - myös pissaaminen on tärkeää! Eli käydä usein vessassa, heti kun tuntuu siltä. Hoitaja toivotteli mulle iloisesti tsemppiä kun aloitin piikittelyt, ja perään vielä huikkasi että nyt sun tehtävä on juoda ja pissata, sekä levätä.
 
Palailen tänne taustalle taas seurailemaan. Meidän raskaus keskeytyi pari päivää ennen varhaisultraa 7. viikon lopussa ja yritän nyt toipua keskenmenosta.

Syvät pahoittelut keskenmenon johdosta! :Heartred Toivotaan, että tärppää pian uudestaan. Itsellä myös takana yksi varhainen km.
 
Käviköhän sulla Kanna sama ku mulla gonapeptylin kanssa. Miehelle päivittelin, että kauhea miten iso piikki! Mies sitte sano, että katon sitä väärinpäin. Katoin ku se oli paketissa, että se piikki on se mitä painetaan laughing7 Se terä olikin tosi pieni.

No niinpä tietysti, pakkaus väärin päin! Huh, pelastit päiväni! :laughing002

Moikka kaikille uusille! :greet025
 
Takaisin
Top