Yli kolmekymppiset ensimmäistä kuumeilevat

Minäkin löysin mieheni vasta reilu 2v sitten :) sitä ennen exän kanssa kuvittelen tekeväni lapset, mut sit tulikin ero. Mielummin kyllä nykyisen kanssa olenkin ja teen lapset :) kiitos! Pistelyt alkaa lauantaina :nailbiting: saa nähdä kuin käy klinikoiden nyt, kun uusi aalto alkaa..toiv ei mene hoidot taas jäihin!
Tsemppiä oviksen hyödyntämiseen! Mulla mennyt jo suurimmalta osin seksihalut yrittämisen myötä :wtf::sorry:

Joo sanotaan ettei vaihtamalla parane, mut kyllä mulla kans parani aika huikeasti :grin

Mulla on yks toinen lääke joka annostellaan pistämällä, ja kyllä siihen on tottunut :) Jos esim. mahaan ihon alle tarvii saada, se alue on aika tunnoton ja neula pieni ja ohut. Oma lääke on aika paksua mönjää ja sitä on isohko määrä, loppuvaiheessa se aine itsessään alkaa sattua, ei niinkään se neulan pisto alussa. Kuvittelisin että pienet määrät ohuempaa liuosta ei niin satu. Tsemppiä!

Seksihalut on kyllä mutkikas asia. Meillä ei niitä niin ylitsevuotavasti oo ollu muutoinkaan, ja kiire ja stressi vie ne molemmilta, jolloin tyydytään halimaan. Otollisinta aikaa on yhteisten vapaapäivien hitaat aamut :cat: No nyt kun pitäis suoriutua usein, tiettyinä päivinä ja myös illalla töiden jälkeen, niin ihan vakavissaan ollaan mietitty muumimukin ottamista avuksi :laughing002 Kai sitä voi joskus päästää itsensä helpolla, nautiskellaan sitten taas paremmalla ajalla.
 
Joo. Kyllä ovisplussan aikaan tuntui kieltämättä vähän suorittamiselta tuo peittojen heiluttelu. Varmaan tämäkin sujuisi helpommin jos parisuhde olisi vähän tuoreempi ja aktiviteettia luonnollisesti enemmän. Nyt on pitänyt miettiä aikataulutusta, kun se kerta viikkoon ei välttämättä sattumalta osu sopivasti. Toista se oli ensimmäisinä seurusteluvuosina, ei olisi todellakaan tarvinnut kytätä ovulaatiotestejä :hilarious:
 
Hei kaikki! Tämä ketju näyttää virkistyneen viime aikoina, joten ajattelin liittyä mukaan; vertaistuki olisi hyvin paikallaan kyllä!

Muutama tuttu nimimerkki täällä jo onkin, joten ihan lyhyesti vaan esittelen, että olen toistaiseksi vielä 36v ja miehen kanssa ollaan oltu yhdessä jo lähemmäs 20v. Hormonaalisen ehkäisyn jätin pois 6/2010 ja sen jälkeen vauvan tulo jätettiin luonnon päätettäväksi. Tänä kesänä tultiin siihen tulokseen, että näemmä tämä vaatii enempi aktiivista yrittämistä, ja nyt siis 4. YK menossa. Nyt kun olen ruvennut testaamaan ovista ja seuraamaan kiertoa muutenkin tarkemmin, on tullut mieleen kaikenlaista huolta lyhyestä luteaalista ja epäilen kaikkea myomasta esi-vaihdevuosiin. Välillä jaksan olla hyvinkin optimistinen, ja välillä on niitä päiviä kun itken ja poden syyllisyyttä siitä, että vetkuteltiin tämän asian kanssa näin kauan. Tuntuu että jokaisen kierron alussa kuulee kuinka biologisen kellon viisari kolahtaa (eikä vain vienosti tikitä), kun raskaus ei taaskaan alkanut.

Onko jollain vinkkiä, että miten parhaiten pärjätä näiden ahdistuksen, surun ja syyllisyyden tunteiden kanssa? Miten saatte pidettyä hyvää mieltä yllä? Ja onko ketään muuta täällä, jolla esi-vaihdevuosi oireita ja/tai pelkoja?
 
Onpas kiva että tämä ketju on vilkastunut :greet025 Aloitin esikoisen yrittämisen nyt vasta 37vee vaikka meilläkin pitkä parisuhde taustalla. Monia syitä miksi viivyttelimme päätöstä, osa juurikin niitä olosuhteita joita mediassakin on syntyvyysluvun laskettua herätty tutkiskelemaan. Emme ole koskaan yrittäneet ennen tätä.

Luulen että koska päätös on ollut myös mulle vaikea jo teinistä asti, olen varmaan tehnyt jollain tasolla alitajuisesti surutyötä asiasta. Nyt kun rohkaistuimme yrittämään, on olo ollut enemmänkin helpottunut, toiveikas, innostunut ja kiitollinen.

En halua ajatella etukäteen ”mitä jos xyz”. Oon asennoitunut niin että oli tilanne mikä tahansa, se kohdataan kun tilanne tulee eteen. Esim. meillä myös vasta yk4 joista vain kahden kierron tallettelut meni optimaalisesti. Marraskuussa soittelemme lääkärille tarkempia tutkimuksia jos ei tärppää luonnollisesti nyt syksyn aikana.


Onko jollain vinkkiä, että miten parhaiten pärjätä näiden ahdistuksen, surun ja syyllisyyden tunteiden kanssa? Miten saatte pidettyä hyvää mieltä yllä? Ja onko ketään muuta täällä, jolla esi-vaihdevuosi oireita ja/tai pelkoja?


mulla ei ole pelkoja vielä esivaihdevuosista, mutta muistanko oikein että mainitsit sun sukulaisella alkoi ne aikaisemmin? Luteaalia voidaan tukea lääkityksellä että sen suhteen olisin luottavainen. Se voi olla jostain noinkin helposti korjattavissa olevasta asiasta kiinni että kotona onnistaa eikä muuta apua tarvita.

Oisko joku keino millä saisit hermoja rauhoiteltua kehon tai tekemisen kautta? Venyttely, joku vetävä elämänkerta, uusi kurssi? Jotain mikä tuntuisi hyvältä. Myönnän että itsekin vähintään joka toinen päivä hyppään googlen kaninkoloon kaikenmaailman detaljien perässä yrittämiseen ja raskauteen liittyen. Joskus se helpottaa, joskus ahdistaa.

Ja olen sydämestäni sitä mieltä että et ole syyllinen mihinkään. Jokainen tekee päätöksen kun on valmis.
Mutta negatiiviset tunteet on ok ja niitä tulee välillä väistämättä jokaiselle kuumeilijalle.

Onneksi on tämä palsta ja vertaistuki. Itse päätin että toistaiseksi en yrittämisestä kerro, en nyt kaipaa läheisten mielipiteitä tähän tai painetta raportoida. Joku toinen taas voi kokea asian just päinvastoin, että puhuminen tuttujen kanssa helpottaa.
 
Onpas kiva että tämä ketju on vilkastunut :greet025 Aloitin esikoisen yrittämisen nyt vasta 37vee vaikka meilläkin pitkä parisuhde taustalla. Monia syitä miksi viivyttelimme päätöstä, osa juurikin niitä olosuhteita joita mediassakin on syntyvyysluvun laskettua herätty tutkiskelemaan. Emme ole koskaan yrittäneet ennen tätä.

Luulen että koska päätös on ollut myös mulle vaikea jo teinistä asti, olen varmaan tehnyt jollain tasolla alitajuisesti surutyötä asiasta. Nyt kun rohkaistuimme yrittämään, on olo ollut enemmänkin helpottunut, toiveikas, innostunut ja kiitollinen.

En halua ajatella etukäteen ”mitä jos xyz”. Oon asennoitunut niin että oli tilanne mikä tahansa, se kohdataan kun tilanne tulee eteen. Esim. meillä myös vasta yk4 joista vain kahden kierron tallettelut meni optimaalisesti. Marraskuussa soittelemme lääkärille tarkempia tutkimuksia jos ei tärppää luonnollisesti nyt syksyn aikana.





mulla ei ole pelkoja vielä esivaihdevuosista, mutta muistanko oikein että mainitsit sun sukulaisella alkoi ne aikaisemmin? Luteaalia voidaan tukea lääkityksellä että sen suhteen olisin luottavainen. Se voi olla jostain noinkin helposti korjattavissa olevasta asiasta kiinni että kotona onnistaa eikä muuta apua tarvita.

Oisko joku keino millä saisit hermoja rauhoiteltua kehon tai tekemisen kautta? Venyttely, joku vetävä elämänkerta, uusi kurssi? Jotain mikä tuntuisi hyvältä. Myönnän että itsekin vähintään joka toinen päivä hyppään googlen kaninkoloon kaikenmaailman detaljien perässä yrittämiseen ja raskauteen liittyen. Joskus se helpottaa, joskus ahdistaa.

Ja olen sydämestäni sitä mieltä että et ole syyllinen mihinkään. Jokainen tekee päätöksen kun on valmis.
Mutta negatiiviset tunteet on ok ja niitä tulee välillä väistämättä jokaiselle kuumeilijalle.

Onneksi on tämä palsta ja vertaistuki. Itse päätin että toistaiseksi en yrittämisestä kerro, en nyt kaipaa läheisten mielipiteitä tähän tai painetta raportoida. Joku toinen taas voi kokea asian just päinvastoin, että puhuminen tuttujen kanssa helpottaa.

Onpas meillä hyvin samankuuloiset elämäntilanteet, kiitokset kun jaoit! Tosi mahtavaa, että osaat/pystyt suhtautumaan yritykseen noin rauhallisin mielin! En minäkään aivan joka hetki ole niin masiksessa kuin eilen, se tulee aalloissa, kuten totesitkin. Yritän nyt vähentää hieman googlailin, kun ei tosiaan itse voi asioihin hirveästi vaikuttaa.

Ei ole suvussa (tietääkseni) mitenkään erityisen aikaisia vaihdevuosia, mutta myoomia kylläkin. Sain siis perjantaina lähetteet verikokeisiin, ultraan ja hedelmällisyys klinikalle. Kävin jo viikonloppuna verikokeissa ja näin ne tulokset netissä tänään. Eihän noita itse mitenkään osaa tulkita, mutta näyttäisi olevan arvot viitearvojen puitteissa. Kilpirauhas arvo oli ainoo, mikä oli ehkä vähän korkea (2.53), vaikka täysin viitearvoissa, mutta jossain nettikeskusteluista olen lukenut että olis hyvä olla alle 2. Ultraan en saanutkaan aikaa ennen kuin lokakuun lopulla, joten se myooma epäilys jää nyt vielä toistaiseksi selvittämättä. Ja sinne klinikalle ei ole vielä aikaa, voi mennä sen pari kuukautta ennen kuin sinne pääsee. Koetan nyt ajatella, että sinne asti jatketaan yritystä omin voimin ja toivotaan parasta, eikä siis auta liikoja murehtia, kun kaiken oon just nyt tehnyt mitä voin. Ja joo, yritän käyttää aikaa enemmän hyvää oloa edistäviin asioihin, kuten ulkoilu ja urheilu yleensä, ja vähän vähemmän netissä, mukaan lukien foorumi. Vaikka tää on kyllä ainoa paikka missä voin jutella asioista. Samoin kuin sä, en ole halukas kenellekkään juttelemaan tästä IRL, osittain siksi, että mulla ei oikeastaan ole ketään kauhean läheisiä ystäviä (olen asunut ulkomailla aika kauan, muuttanut maata ja työpaikkaa sen verran, että ei ole mitään kovin läheisiä ystävyyssuhteita), ja omaa äitiä (joka on Suomessa se paras ystävä) en halua asialla huolestuttaa, kun murehtii niin paljon jo kaikkia muitakin asioita helposti. Aviomies tietysti on, mutta sillä on rajansa kuinka paljon ja yksityiskohtaisesti asioista voi hänen kanssaan jutella...

Toivottavasti teillä pian lykästää! Missä vaiheessa sä olitkaan tällä hetkellä?
 
Mä yritän juuri jälleen selvittää tätä tsh asiaa. Joten kysyin Kilpirauhasliiton neuvonnasta, liitteessä vastaus. Sekä naikkarilta, joilta vasta ihmetelty, miksi haluan tsh kontrollin, kun arvoni on ok. Tänään mahdollisesti tulee vastaus samaan, mitä kysyin liitolta. Mulla arvo siis 2,57, mutta on se välillä käynyt yli kolmenkin. Vasta-aineet lienee se tärkein arvo kuitenkin. Ja vastauksessa ihmetyttää kylläkin tuo, että muka vasta 10 tsh saisi hoitoa, kun viite on n. 4.
 

Liitteet

  • Screenshot_20200921-175736__01.jpg
    Screenshot_20200921-175736__01.jpg
    29.1 KB · Katsottu: 173
Tällä hetkellä mulla on kp22 ja eka kierto geleen kanssa. Ei tunnu kyllä yhtään mitään raskautumismerkkejä mitkä eroaisi pms-oireista :oops::rolleyes:

@Aloy
Hienoa että saitte pyörät pyörimään noin nopeasti! Onhan se ärsyttävää odottaa kuukausi tai pari tutkimuksiin, mutta tässä pandemiassa mikä tahansa aika lekurikalenterissa on voitto! Ja samaistun, yritän pitää biologisen informaatiotulvan miehen suuntaan minimissä koska se varmasti ahdistaisi sitä ja veisi mehut seksistä. :laughing021


@jannn
TSH:n ylärajan viitearvo oli mun testeissä 3.6 mU/l mut tää saattaa vaihdella hieman sairaanhoitopiireittäin? Lisäksi kilppistä tutkittaessa yleensä tsekataan T4 muttei T3. Käsittääkseni just lievät muodot jää haavista koska ei tsekata koko kolmikkoa ja kilppari jakaa lekurikuntaa. Mulla arvot oli ok vuosi sitten mutta jos ei olisi ollut tai joku arvo olisi jäänyt testaamatta, niin olisin tsekannut yksityisellä uudelleen.

Mulla oli järkyttävä väsymys ja voimattomuus jonka tiimoilta labrassa asioita tutkittiin viime syksynä. Mutta kaikki oli onneksi kunnossa. Kilpparista pidän huolta jodioidulla suolalla, nappaan parapähkinän päivässä seleenin vuoksi ja sinkkiä onkin mun multivitassa.
 
@jannn kiitos kun jaoit tuon viestin, ihme kyllä koin tuon itse lohduttavana tietona. Kait ne siellä tietää, ja ehkä ei siis syytä huoleen tuon takia. Saitko vastausta vielä sieltä naikkarilta?

Multa oli mitattu vain tuo TSH. Ymmärsin tuloksista, että täällä on sellainen käytäntö, että jos TSH on ok, mitään muuta ei sit mitatakkaan. Olen just ja just tutustunut miten täällä toimii yleinen sairaanhoito, niin en tiedä onko täällä mahdollisuutta yksityiseen hoitoon tai testeihin.

@Butterflies mulla kanssa geleet, nyt toista kiertoa. Mulla on vähän sitä vikaa, että tykkään käyttää sormisuolaa ym erilaisia, ja niissä vissiin just puuttuu se jodi. Ajattelin just eilen, että pitäis ehkä tarkistaa tuo suolan laatu. Aloitan tänään myös siveydenpuu kapselit. Netissä olevan tiedon mukaan olisi positiivisia vaikutuksia hormonitoimintaan laajemminkin.
 
Naikkari vastasi näin. Hieman ristiriidassa liiton kanssa :scratch
 

Liitteet

  • Screenshot_20200922-135804__01.jpg
    Screenshot_20200922-135804__01.jpg
    46.8 KB · Katsottu: 168
Naikkari vastasi näin. Hieman ristiriidassa liiton kanssa :scratch

No tämäpä just, mittausmetodit kehittyy ja eri paikoissa ne päivittyy eri tahtiin. :BangHead Jos sua epäilyttää se kilppis, käy mittauttaa yksityisellä kaikki kolme arvoa. Tai jos oireilu jatkuu minkä takia tätä on kartoitettu, uudelleen vaan samalla lekurille. Ei kai se niin voi mennä että jää vaan oireiden kanssa yksin, toivottavasti ei.


@Aloy

Toi siveydenpuu kuullostaa hyvältä apuvoimalta. Otitko tabuina vai tippoina?

Syön ite noi geleet nyt loppuun ja mietin seuraavaa jippoa kun on varmaa tikutustietoa tosta omasta luteaalista. Onhan tää vähän jännää ja kummallistakin havainnoida omaa kiertoa näin tarkasti. Oon näköjään edennyt silleen varovasti yks asia käyttöön kerrallaan, seuraavaksi sit ovistikut. Mulla on kuitenkin säännöllinen kierto ja ovikset tuntuneet, toivottavasti tikut on samaa mieltä.
 
No tämäpä just, mittausmetodit kehittyy ja eri paikoissa ne päivittyy eri tahtiin. :BangHead Jos sua epäilyttää se kilppis, käy mittauttaa yksityisellä kaikki kolme arvoa. Tai jos oireilu jatkuu minkä takia tätä on kartoitettu, uudelleen vaan samalla lekurille. Ei kai se niin voi mennä että jää vaan oireiden kanssa yksin, toivottavasti ei.


@Aloy

Toi siveydenpuu kuullostaa hyvältä apuvoimalta. Otitko tabuina vai tippoina?

Syön ite noi geleet nyt loppuun ja mietin seuraavaa jippoa kun on varmaa tikutustietoa tosta omasta luteaalista. Onhan tää vähän jännää ja kummallistakin havainnoida omaa kiertoa näin tarkasti. Oon näköjään edennyt silleen varovasti yks asia käyttöön kerrallaan, seuraavaksi sit ovistikut. Mulla on kuitenkin säännöllinen kierto ja ovikset tuntuneet, toivottavasti tikut on samaa mieltä.

No kun ei mulla edes ole oireita :bag: kai sitä yrittää vaan epätoivoisesti etsiä syytä keskenmenolle ja lapsettomuudelle. Ja just ku oon hyväksynyt et mun arvot ok, niin joku tulee huutelemaan että pitäis olla alle 2,5 tsh :confused::oops: ja ei ne arvot musta oo tosi hyvät, vaikka viitteissä onkin. Mutta näillä mennään ja toivotaan etteivät vaikuta raskautumiseen :)
 
Naikkari vastasi näin. Hieman ristiriidassa liiton kanssa :scratch

:wideyed:

Mä tulkitsen tän niin, että naikkarilla tehdyn testin tulosta ei voi verrata jonkun toisen labran tekemään testiin? Ota näistä nyt sitten selvää... Jos saa kysyä, niin kuinka kauan te olette yrittäneet, kun on siis jo tiedossa, että "syytä" ei ole löytynyt?

@Aloy

Toi siveydenpuu kuullostaa hyvältä apuvoimalta. Otitko tabuina vai tippoina?

Syön ite noi geleet nyt loppuun ja mietin seuraavaa jippoa kun on varmaa tikutustietoa tosta omasta luteaalista. Onhan tää vähän jännää ja kummallistakin havainnoida omaa kiertoa näin tarkasti. Oon näköjään edennyt silleen varovasti yks asia käyttöön kerrallaan, seuraavaksi sit ovistikut. Mulla on kuitenkin säännöllinen kierto ja ovikset tuntuneet, toivottavasti tikut on samaa mieltä.

Löysin kapsuleina.

Mä olin kanssa vielä pari kuukautta sitten sitä mieltä, että mihinkään rohtoihin en rupea, mutta here I am... Eka varsinainen yritys kierros meni aivan ilman mitään jippoja (niin kuin 10 edellistä vuotta :smiley-angelic006), tokaan kiertoon otin ovistikut (mulla on kaikenlaisia tuntemuksia monta päivää, en siis yhtään osaa sanoa milloin ovis tarkalleen ottaen olis, ekassa kierrossa näin jälkeen päin todettuna ajoitus oli aivan pielessä), kolmannessa aloitin geleet, vähensin kahvin minimiin ja rupesin mittaamaan lämpöjä, ja nyt neljänteen siis toi siveydenpuu. Mullakaan ei ennen tätä ollut mitään hajua kierrosta näin tarkasti, enkä siis osannut odottaa, että luteaalissa olis ongelmaa, enemmän epäilin että en ehkä ovuloi joka kierrossa. Viimeiset kaksi kiertoa se on onneksi osoittanut toimivansa, saa nähdä jatkuuko tässä kierrossa. Alunperin ajattelin minäkin, että asia kerrallaan, mutta... Liikaa googlettelua! Ihailen sun kärsivällisyyttä kyllä!
 
Kaks vuotta ollaan yritetty, puolitoista vuotta sit plus mutta meni kesken tai oli tuulimuna. Joo kyllä se mittaamistapa tmv muuttui joku aika sitten..nii se kai sitten niin on..täytyy vaan luottaa että arvot ok
 
Naikkari vastasi näin. Hieman ristiriidassa liiton kanssa :scratch

En tiedä hyödyttääkö, mutta mulla otettiin just TSH uudestaan HUS:illa ja siinä lapussa oikein luki että tulos ei oo vertailukelpoinen koska niiden mittaustekniikka on nyt muuttunut, eli kaikki saa n. 20% korkeamman tuloksen, eli myös rajoja on nostettu vastaavasti.
 
:wideyed:


Mä olin kanssa vielä pari kuukautta sitten sitä mieltä, että mihinkään rohtoihin en rupea, mutta here I am... Eka varsinainen yritys kierros meni aivan ilman mitään jippoja (niin kuin 10 edellistä vuotta :smiley-angelic006), tokaan kiertoon otin ovistikut (mulla on kaikenlaisia tuntemuksia monta päivää, en siis yhtään osaa sanoa milloin ovis tarkalleen ottaen olis, ekassa kierrossa näin jälkeen päin todettuna ajoitus oli aivan pielessä), kolmannessa aloitin geleet, vähensin kahvin minimiin ja rupesin mittaamaan lämpöjä, ja nyt neljänteen siis toi siveydenpuu. Mullakaan ei ennen tätä ollut mitään hajua kierrosta näin tarkasti, enkä siis osannut odottaa, että luteaalissa olis ongelmaa, enemmän epäilin että en ehkä ovuloi joka kierrossa. Viimeiset kaksi kiertoa se on onneksi osoittanut toimivansa, saa nähdä jatkuuko tässä kierrossa. Alunperin ajattelin minäkin, että asia kerrallaan, mutta... Liikaa googlettelua! Ihailen sun kärsivällisyyttä kyllä!


Noh kärsivällinen vielä, askel kerrallaan vaikka joka kierrossa toivoo että NYT! :dummy::dummy1: Ja mun mielestä kaikki keinot saa kokeilla. Mun miehelle syötän kans ashwagandhaa ja se on vähentänyt myös alkoholin minimiin.

Nyt kesästä lähtien keskityin hormonitoiminnan tukemiseen ruokavalion avulla. Vältän insuliinipiikkejä vaikka siis en ole diabeetikko tai ylipainoinen. Valkoisen sokerin ja vehnän houkutuksia kartan ja välipaloja ei oikeestaan tuu napattua kotipäivinä. Sanomatta varmaan selvää että kun menkat tulee silloin vapaa ja no judgement :laughing001

Mittaatko lämmön ja tikutat? Ajattelin myös tehdä kombona.
 
Kaks vuotta ollaan yritetty, puolitoista vuotta sit plus mutta meni kesken tai oli tuulimuna. Joo kyllä se mittaamistapa tmv muuttui joku aika sitten..nii se kai sitten niin on..täytyy vaan luottaa että arvot ok


Kyllä luottaisin arvot ok ja sanoit ettei kilppisoireitakaan. :Heartpink

Oliko sulla nyt tällä hetkellä apuja käytössä oviskierron kanssa? Mitä ajattelet hedelmöityshoidoista?

Olin nuorempana aivan varma etten niihin lähde mutta nyt kun kun teimme päätöksen yrittää lasta, tein sopimuksen itseni kanssa että yritän kaksi vuotta ja sinä aikana voin myös suostua hoitoihin jos ei muuten onnista.
 
Kyllä luottaisin arvot ok ja sanoit ettei kilppisoireitakaan. :Heartpink

Oliko sulla nyt tällä hetkellä apuja käytössä oviskierron kanssa? Mitä ajattelet hedelmöityshoidoista?

Olin nuorempana aivan varma etten niihin lähde mutta nyt kun kun teimme päätöksen yrittää lasta, tein sopimuksen itseni kanssa että yritän kaksi vuotta ja sinä aikana voin myös suostua hoitoihin jos ei muuten onnista.

Keskenmenosta alkoi lasku uudestaan, eli vuosi piti odottaa siitä että pääsee hoitoihin. Yksi inseminaatio jo tehty heinäkuussa ja nyt ensi viikolla toinen. Ensimmäinen letrotsoli + inssi ja nyt piikityshoito + inssi. Ainakin yksi vielä tämän jälkeen ennen ivf jonoon pääsyä. Yksityinenkin on käynyt mielessä..
 
Keskenmenosta alkoi lasku uudestaan, eli vuosi piti odottaa siitä että pääsee hoitoihin. Yksi inseminaatio jo tehty heinäkuussa ja nyt ensi viikolla toinen. Ensimmäinen letrotsoli + inssi ja nyt piikityshoito + inssi. Ainakin yksi vielä tämän jälkeen ennen ivf jonoon pääsyä. Yksityinenkin on käynyt mielessä..

Huh, onpas teitä koeteltu, toivottavasti seuraava hoito auttaisi, kuullostaa siltä, että olis kyllä teidän vuoro jo! :Heartred
 
Noh kärsivällinen vielä, askel kerrallaan vaikka joka kierrossa toivoo että NYT! :dummy::dummy1: Ja mun mielestä kaikki keinot saa kokeilla. Mun miehelle syötän kans ashwagandhaa ja se on vähentänyt myös alkoholin minimiin.

Nyt kesästä lähtien keskityin hormonitoiminnan tukemiseen ruokavalion avulla. Vältän insuliinipiikkejä vaikka siis en ole diabeetikko tai ylipainoinen. Valkoisen sokerin ja vehnän houkutuksia kartan ja välipaloja ei oikeestaan tuu napattua kotipäivinä. Sanomatta varmaan selvää että kun menkat tulee silloin vapaa ja no judgement :laughing001

Mahtavaa, että mies osallistuu noin! Ashawagandha ei olekaan mulle tuttu vielä. Mun mies ei ole asiasta vielä mitenkään huolissaan, joten en ainakaan tällä hetkellä saa häntä muuttamaan tapojaan. Eipä hänellä oikeastaan mitään suuria paheita olekaan, mitä nyt suklaa/sokeri vähän. Ihan hetken verran on käynyt mielessä terästää hänen ruokaansa macalla, kun kuulemma siihen libidoon vaikuttaa :laughing002

Jos meillä on jotain vikaa mikä tätä hommaa hankaloittaa, niin uskon sen olevan minussa. Iän lisäksi löytyy myös ylipainoa, joskin sitä olen saanut tiputettua 10kg maaliskuusta, ja hiljalleen tiputtelen lisää (toiset 10kg voisi vielä lähteä).

Mittaatko lämmön ja tikutat? Ajattelin myös tehdä kombona.

Joo, teen nyt toista kiertoa noin. Oli helpottavaa itselle nähdä, että lämpöjen perusteella ovulaatio todella tapahtui, kun ilmeisesti positiivinen ovulaatiotesti ei ole vielä tae.

@Butterflies, sulla on varmaan siis nyt piinapäivät jo menossa? Pidetään peukkuja että tää on nyt SE kierto!
 
Takaisin
Top