Vauvanvaatteet ja -tarvikkeet käytettynä

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Oletteko hommanneet vaatteita tai tarvikkeita vauvalle käytettynä? Tai vastaavasti myyneet pois? Kokemuksia tänne! :)
 
Mä ostin torista mm pinnasängyn, sitterin ja lastenvaunut. FB'n nettikirpparilta turvakaukalolle rattaat ja vaatteita. Plus vähänkäytetystä vaatteita. Oon ollut tyytyväinen oikeastaan kaikkiin, fb'n kautta yhdeltä myyjältä olevat vaatteet haisi voimakkaalle pesuaineelle mutta lähti etikkaliotuksessa ja pesussa.

Ajattelin pistää noi tavarat taas eteenpäin sitten kun aika on, säästää seuraavakin pitkän pennin. Aivan kuranttia tavaraa ollut ja on vaikka käytettyä, eihän esim vaatteet periaatteessa edes ehdi kuluakaan paljoa.
 
Ekalle ostettiin kaikki tarvikkeet uutena, paitsi osa vaatteista käytettynä. Seuraavat käyttivät aika paljon samoja, mutta useat eri tuplarattaat tullut ostettua käytettynä ja myytyä eteenpäin kun ei olekkaan olleet meille sopivat.
Olen myös myynyt osan turvaistuimista, kun pitänyt lapsiluvun kasvaessa vaihtaa kapeampiin. Vauvan vaatteet ja kaikki tarvikkeet (sitteri, syöttötuoli, pinnasänky yms) lahjoitin torin kautta ilmaiseksi eteenpäin.
Nyt aion ostaa suurimman osan tarvikkeista ja vaatteista käytettynä. Turvakaukalo+telakka ja pinnasängyn patja on ainoat mistä olen varma, että ostan seuraavalle vauvalle uutena.
 
Vaunut, syöttötuoli ja auton turvavarusteet on ostettu uutena, sängyt on ostettu käytettynä torista. Vaatteita on ostettu uutena ja saatu käytettynä tuttavilta.

Meillä käytössä olleet olen lahjoittanut eteenpäin tuttaville ja Hope ry:lle.

En jaksa säätää nettikirppisten kanssa ja kirpputoreja en jaksa, en myyjän ominaisuudessa enkä ostajan.
 
Uutena olen ostanut oikeastaan vain turvakaukalon ja myöhemmin turvaistuimet. Niistä en tingi yhtään, niiden pitää olla uusia ja mieluusti valmistusvuosikin saisi olla kuluva vuosi miinus max 2v, verkkokaupoista tilatessa siihen ei oikein kyllä pysty vaikuttamaan.

Muutoin sitten vaatteet ostin vauvalle pääsääntöisesti käytettynä, sain myös tuttavilta ja tuttavien tuttavilta tolkuttomat määrät vauvanvaatteita. Nyt taaperoiässä ostan kyllä uuttakin, vaikka paljon hyväkuntoista käyttövaatetta löytyy vielä kirppareilta, lähinnä fb-kirppareita käytän.

Erilaiset tarvikkeetkin hygieniatarvikkeita lukuun ottamatta olen pitkälti ostanut tai saanut käytettynä, yhdistelmävaunut, rattaat, sitteri, pinnasänky, hoitoalusta jne.. Olen niitä sitten laitellut eteen päin, joko myynyt tai lahjoittanut. Isomman pinnasängyn kyllä ostin uutena, oli sikakallis oman mittapuun mukaan, mutta poika on siinä jo kohta 1,5 vuotta nukkunut ja mahtuu nukkumaan siinä vielä varmaan ainakin 2-4 vuotta, sen jälkeen saakin varmaan siirtyä normaalin kokoiseen sänkyyn, joka on jo valmiina.
 
Vauvan vaatteet on ostettu hyvin pitkälti käytettynä. Jotain leluja ja muuta pientä myös tuli käytettynä. Kaikki isommat hankinnat (rattaat, sänky, turvakaukalo jne.) hankittiin kuitenkin uutena. Turvakaukalon suhteen ihan jo turvallisuussyistä, mutta paljolti ihan siksi että niitä on hankalampi löytää kirpparilta enkä pidä lainkaan mistään nettikirppiksistä.
 
Vauvan vaatteet on ostettu hyvin pitkälti käytettynä. Jotain leluja ja muuta pientä myös tuli käytettynä. Kaikki isommat hankinnat (rattaat, sänky, turvakaukalo jne.) hankittiin kuitenkin uutena. Turvakaukalon suhteen ihan jo turvallisuussyistä, mutta paljolti ihan siksi että niitä on hankalampi löytää kirpparilta enkä pidä lainkaan mistään nettikirppiksistä.
Tämä olisi munkin ideaalimalli, tosin pinnasängyn saan siskon perheeltä, kun heille jää tarpeettomaksi. Mutta muutoin mahd paljon käytettynä, pois lukien ainakin rattaat ja turvakaukalo, mitkä uutena. Säästää rahaa ja luontoa.
 
Ensimmäiselle hankittiin lähes kaikki käytettynä. Saimme myös paljon tarvikkeita, lisäksi omia vanhoja tavaroita oli joitakin säilynyt käyttökelpoisena. Tälle toiselle on oikeastaan kaikki uutena. Rahatilanne vähän parempi nyt, lisäksi oli kiva nyt ostaa niitä mitä halusi, kun ei ekalla kerralla oikein voinut. Jos kolmas tulee, varmasti käytetään näitä samoja. Kirppikselle olen joskus vienyt jotain ja sieltä myös ostellut. Myös kierrätyskeskusta olen käyttänyt. Nettikirppiksiä en harrasta.
 
Lähes kaikki on hankittu käytettynä, paitsi ne, joita ei ollut saatavilla. Esikoisen yhdistelmiä ei kirppiksillä ollut, eikä turvaistuinta, olivat sen verran uutta mallia, ettei niitä vielä kirppiksillä myyty. Nyt ne ovat sitten pikkusiskolla käytössä. Kaikkea muuta on kirppiksiltä ostettukin tai saatu tutuilta.
 
Olen saanut/ostanut lähipiiristä vaatteita sekä jotain muita tarvikkeita, kuten kantorepun, matkasängyn ja rintapumpun. Suurin osa tarvikkeista kuitenkin ostettu uutena. Mm. vaunut ja turvakaukalo ostettiin uutena, myös turvaistuimet tullaan ostamaan uutena. Pinnasänky ja patja myös uusia sekä syöttötuoli ja sitteri. Haaveissa kuitenkin vielä ainakin toinen lapsi, niin hänelle voidaan hyödyntää samoja tarvikkeita. :happy:
 
Uutena aikoinaan esikoiselle vaunut, turvakaukalo+telakka, matkarattaat ja leikkimatto. Vaatteita ja leluja sekä uutena että kirppikseltä.
Tälle nuorimmaiselle uutena vaan tuttipullot, tutit ja vaatteita sekä joitain leluja. kaikki isompi hankinta jäänyt esikoiselta tai ostettu käytettynä tai saatu.

Kirppisteltyä tulee facessa, torissa ja livekirppareilla paljon sekä.myyjänä että ostajana.
 
Kahden edellisen jäljiltä kaiken olen melkein myynyt kirpputoreilla. Tulevalle uutena tulee kaukalo, jos ei kavereilta juuri vapaudu. Vieraalta en huoli turvaistuinta.

Muuten varmaan valtaosin käytettynä, jos löytyy sopuhintaan. Patja kyllä uutena. Vaatteita varmaan tulee lahjaksi, jotain ehkä ostan, aion itse tehdä ja varmaan myös kirpparilta hankin.
 
Isommalle ostettiin lähes kaikki uutena ( paitsi vaunut, jotka tulivat sukulaisilta) Pienempi onkin sitten käyttänyt siskonsa/sukulaisten/jopa minun vanhoja vaatteita ja leluja. Tosin on saanut lahjaksi ihan omiakin. Turvaistuinkin on vanha, mutta koska se on oma ja tiedän missä säilytetty, niin pidän sitä edelleen käyttökelpoisena.

Kirpputoreja en harrasta, koska haluan tietää missä tavaroita on aikaisemmin säilytetty ( eikä mukana tule ötököitä tms)
 
Isommalle ostettiin lähes kaikki uutena ( paitsi vaunut, jotka tulivat sukulaisilta) Pienempi onkin sitten käyttänyt siskonsa/sukulaisten/jopa minun vanhoja vaatteita ja leluja. Tosin on saanut lahjaksi ihan omiakin. Turvaistuinkin on vanha, mutta koska se on oma ja tiedän missä säilytetty, niin pidän sitä edelleen käyttökelpoisena.

Kirpputoreja en harrasta, koska haluan tietää missä tavaroita on aikaisemmin säilytetty ( eikä mukana tule ötököitä tms)

Turvaistuimissa on onneksi yleensä se valmistusaikakin jossain kohtaa istuinta ”leimana” ja eri istuinmalleihin on ne suositukset, minkä aikaa istuin on vielä luotettavassa kunnossa käytettäväksi. :) Ja kyllähän niissä on vuosia se käyttöaika.
 
Lapsella oli vauvana mun vanha pinnasänky, vaunut ja syöttötuoli. Toisen syöttötuolin ostin kirppisryhmästä mökille. Turvakaukalo ostettiin uutena. Vaatteita ostin joitakin uutena. Anoppi taas osti monenmoista vauvanvaatetta kirpparilta ja jossain vaiheessa homma meni ihan överiksi. Sitten alkoi ärsyttämään kun niitä kauhtuneita ja haalistuneita vaatteita oli tosi paljon ja niitä tuli myös käytettyä, ja tosi monessa kivassa valokuvassa on sataan kertaan pestyt vaatteet päällä. Ja mä olen aiemmin ollut kirpparikamoja vastaan kun koskaan ei tiedä missä ne ovat kulkeneet jne.

Vauvavuoden jälkeen mulla oli iso jätesäkillinen kakkoslaadun vaatetta. Annoin ne eteenpäin. Osan niistä paremmista ja rakkaimista vaatteista säästin ja loput myin kirpparilla.

Nyt pitää ostaa isommat haalarit ja viimeksi kun kirpparilla pyörähdin niin oli tosi paljon hyvännäköisiä haalareita myynnissä.
 
Lähes kaikki on ostettu uutena ajatuksella kiertää lapselta toiselle. Vaatetta yms. pientä ostetaan kirppiksiltä kyllä ja meille tarpeeton käyttökuntoinen myydään/ annetaan eteenpäin.
 
Melkein kaiken ostin tai sain käytettynä lukuunottamatta pinnasänkyä, hoitopöytää ja turvakaukaloa. Muutama vaatekappale tuli myös ostettua ihan kaupasta. :)
 
Lähes kaikki hankittu käytettynä. Osa myytiin eteenpäin esikoisen jälkeen ja osa säästettiin. Nyt kuopuksen jälkeen tarkoitus myydä kaikki myytiin kelpaava.
 
Takaisin
Top