Hauskoja juttuja lasten suusta

No ei sinänsä vielä mitään kummempaa, mutta minua kyllä huvittaa, kun poika rupeaa putsaamaan jotakin paperilla tai harsolla tms. ja kun sitten kysyn, että mitä siinä on, niin vastaus on aina "kakkaa!" :D
 
Esikoinen 3v on sitä mieltä, että lääkäri on leikannut isi-vauvan pois hänen masusta..:rolleyes:
 
Kuopus 3v toteaa aina tiukkana ”multa loppuu kohta ääni” kun on tehny jotain väärin/kiellettyä ja yrittää siitä keskustella hänen kanssaan. Jännästi se ääni muka silloin loppuu joka kerta o_O :grin
 
"Käärötampio"

Poika siis ymmärsi ilmeisesti hieman väärin Ninjagosta tällaisen keskustelun.
"Mikä tuo on?"
"Se on käärö, tampio."
Ei ainakaan opi liikaa haukkumasanoja. :grin
 
Palomies Sami taittuu Panomies Samiksi ja keppejä passaa vertailla kovaan ääneen kun ei osaa K-kirjainta sanoa vaan sit kailotetaan kovaan heppiä... tämmöset on tänään aiheuttanutta punaisia poskia äidillä:bag:
Tänään myös toi vast ikään 3v kailotti kovaan ääneen kotimatkalla että ”mä en kestä tätä!” Piti taapertaa viimeinen ylämäki kotiin ja se oli se mikä oli neidille liikaa:hilarious:
 
Keskimmäinen lapsi korvasi r-äänteen ällällä. Murkku oli tietenkin mulkku. Siitä tuli niin monta noloa tilannetta, että kuopukselle puhutaan muurahaisista ja vain muurahaisista, ei mitään lempinimiä mistään!
 
Oltiin lasten kanssa juuri poistuttu asiakaspalvelutilanteesta ja 5v viittasi nuoreen naismyyjään: "Siinä oli kollo nainen." Piti vähän lypsää että mitä hän tarkoitti tällä. Kävi ilmi että nainen oli hyvin kaunis, etenkin hänen tyylikkäät lyhyet hiuksensa. :grin
 
No joo, kollo-sanasta tuli kyllä jotain ihan muuta mieleen kuin kaunis :D Hyvä että selvisi, mitä lapsi tarkoitti!

Meillä tämä 2v 9kk ei vielä osaa puhua kunnolla, mutta oppii koko ajan sanomaan uusia sanoja, ja todellakin saa itse kysellä koko ajan, että mitä mikäkin sana tarkoittaa, kun osa kirjaimista puuttuu pojan sanoista. Se on sitten molemminpuolista iloa, kun poika huomaa, että häntä ymmärretään, ja minä iloitsen, kun tajuan, mitä poika milläkin sanalla tarkoittaa :D
 
1v10kk tarpoi pitkin huonetta tömistellen jalkojaan, jaloissa upouudet sandaalit, ja hoki "saaaa-tan-naa, saaa-tan-naa". Minä jo mietin että mistä se tuollaista on oppinut, kun meillä ei tuota sanaa käytetä kiroillessa edes vahingossa. Mutta kävi ilmi, että toinen oli vain oppinut uuden sanan: sandaalit.:laughing021
 
Meillä poika 2v 10kk oppi ihan tässä taannoin sanan hyi, ja käyttää sitä nyt aina kaikissa tilanteissa, joissa jokin ei miellytä tai maistuu pahalta. Se huvittaa, kun se hyi tulee niin sydämestä ja topakalla äänensävyllä aina, vaikkei sanassa sinänsä mitään silleen hauskaa olekaan :D
 
Mies vaihtoi vauvalle vaippaa ja laittoi hieman talkkia. Nelivuotias kysyy "miksi suolaat vauvaa?" :woot:
 
Pojalla oli pieni kannettava kosketinsoitin sylissään, soitteli sitä ja mies huudahti ohi mennessään, että soittakaa paranoid. Poika nostaa kosketinsoittimen korvalleen ja hihkaisee "haloo, patanoil?" :hilarious:
 
Esikoinen oli iltapalaa syömässä ja yks kaks kysyi naama vakavana ”äiti, nyt kun me ollaan oltu sun kanssa ja asuttu näin monta päivää kotona, niin voidaanko me muuttaa mummolle ja papalle?”. Naurahdin ja vastasin että ei se oikein käy, vielä on monen monta päivää edessä mun kanssa asumista :grin
 
Takaisin
Top