Tammikuiset 2021

Mitähän tarkottaa verikokeet normalit. Ei ois pitäny köydä kannassa oli se s-pappa ja hcg-b-v tosi korkeat verrattuna esikoiseen ja aika lailla samana päivänä oon käynyt verikokeessa. Mut ymmärsinkö netistä oikein et niitö lukuja ei voi mitenkään tulkita ees ilman sitä nt ultraa ja nista turvotusta. Eikös niistä lasketa sit se riskiluku? No kun kaka viikkoa jaksas odotella :woot:

Mäki pienen paniikin sain aikaseks itelleni ku kävin kattoo noi luvut ja mulla taas oli huomattavast matalammat ku esikoisesta. Niitä ei pitäis käydä kattelee ku ne tosiaan ei yksin kerro hirveesti :bag: Mut sen verran mitä googlettelin asiaa ni kyllä ne jotain kertoo. Tärkeetä ois vissii ainaki että se hcg on matala ja pappa korkee, tai että se suhde niissä säilyy semmosena. Muistan myös esikoisen lasketun ajan ryhmästä ku joku diagnosoi itelleen kkm kun oli tosi matalat ne arvot ja niinhän se sitte oli käyny. Mut joo ne riskiluvut lasketaa niin monen tekijän summana ettei noilla arvoilla lopulta ihan hirveesti tee :) Mulla ainaki oli riskiluvut tosi matalat vaikka arvot oliki tosi erilaiset ku esikoisesta.
 
Mitähän tarkottaa verikokeet normalit. Ei ois pitäny köydä kannassa oli se s-pappa ja hcg-b-v tosi korkeat verrattuna esikoiseen ja aika lailla samana päivänä oon käynyt verikokeessa. Mut ymmärsinkö netistä oikein et niitö lukuja ei voi mitenkään tulkita ees ilman sitä nt ultraa ja nista turvotusta. Eikös niistä lasketa sit se riskiluku? No kun kaka viikkoa jaksas odotella :woot:
Joo eli verikokeet voi heitellä kuulemma tosi paljon ja olla silti normaalit, eli niitä voi analysoida vasta yhdessä niskaturvotuksen kanssa! Tein saman mokan ja kävin kannassa kattomassa, Google antoi ihan sekavia vastauksia siitä mikä on normaalia ja sitten ultrassa ne nauro että tämän takia neuvolassa pitäisi aina sanoa ettei käy katsomassa tuloksia. :grin
 
Joo eli verikokeet voi heitellä kuulemma tosi paljon ja olla silti normaalit, eli niitä voi analysoida vasta yhdessä niskaturvotuksen kanssa! Tein saman mokan ja kävin kannassa kattomassa, Google antoi ihan sekavia vastauksia siitä mikä on normaalia ja sitten ultrassa ne nauro että tämän takia neuvolassa pitäisi aina sanoa ettei käy katsomassa tuloksia. :grin

Joo ne pitäis laittaa niin ettei nää! Itekkin menin virtsanäytteen tuloksia mut siellä ne näky samassa :woot:
 
Joo ne pitäis laittaa niin ettei nää! Itekkin menin virtsanäytteen tuloksia mut siellä ne näky samassa :woot:

Mä oon ymmärtänyt, että niitä valmiiksi laskettuja riskilukuja ei saa laittaa näkyviin ennen kuin ne tulokset on henkilökohtaisesti kerrottu joko puhelimessa tai suraavassa neuvolassa.
Mitä niihin verikoetuloksiin tulee, ihmisten vaan pitäis malttaa olla googlailematta. :think005 Kaikille on taidettu kuitenkin kertoa, että niistä yksinään ei voi juuri mitään päätellä.
Yleensäkään jos tehdään laajoja ja moniosaisia tutkimuksia, ni yksittäisistä arvoista ei voi päätellä onko jotain sairautta vai ei. Niin moni asia niissä tuloksissa voi vaikuttaa lopputulemaan.
 
Itekki menin kurkkaan mitä siellä näkyy ku oma veriryhmä ois kiinnostanu vaa en sitä sieltä saanu näkymään. Annoin muien tulosten olla ku en ois niitä osannu kuitenkaa tulkita. :grin Neuvolassahan tuo sitte toissapäivänä käytiin läpi ja pienet oli riskiluvut. :happy:
 
Mä oon ymmärtänyt, että niitä valmiiksi laskettuja riskilukuja ei saa laittaa näkyviin ennen kuin ne tulokset on henkilökohtaisesti kerrottu joko puhelimessa tai suraavassa neuvolassa.
Mitä niihin verikoetuloksiin tulee, ihmisten vaan pitäis malttaa olla googlailematta. :think005 Kaikille on taidettu kuitenkin kertoa, että niistä yksinään ei voi juuri mitään päätellä.
Yleensäkään jos tehdään laajoja ja moniosaisia tutkimuksia, ni yksittäisistä arvoista ei voi päätellä onko jotain sairautta vai ei. Niin moni asia niissä tuloksissa voi vaikuttaa lopputulemaan.
Meillä tuli postissa ilmoitus että ei ole kohonnutta riskiä ja jatkotutkimuksia ei tarvita. siinä luki samassa että virallinen riskiluku löytyy OmaKannasta. Ne kyllä ultrassa sanoi että tietenkin soittavat jos on jotain hälyttävää, mutta muuten noihin ei oteta kantaa.
 
Just oli mielessä aamulla, et täytyypä käydä kattoon onko verikoe tuloksia tullut, mutta taidan jättää väliin :grin:grin
 
Meillä tuli postissa ilmoitus että ei ole kohonnutta riskiä ja jatkotutkimuksia ei tarvita. siinä luki samassa että virallinen riskiluku löytyy OmaKannasta. Ne kyllä ultrassa sanoi että tietenkin soittavat jos on jotain hälyttävää, mutta muuten noihin ei oteta kantaa.

Pointti oli lähinnä se, että tieto kohonneesta riskistä tulee jostain muualta kuin Kannasta. Täällä meillä luvut kerrotaan seuraavassa neuvolassa, mut ei niitä sen enempää vatvota.
 
Mitähän tarkottaa verikokeet normalit. Ei ois pitäny köydä kannassa oli se s-pappa ja hcg-b-v tosi korkeat verrattuna esikoiseen ja aika lailla samana päivänä oon käynyt verikokeessa. Mut ymmärsinkö netistä oikein et niitö lukuja ei voi mitenkään tulkita ees ilman sitä nt ultraa ja nista turvotusta. Eikös niistä lasketa sit se riskiluku? No kun kaka viikkoa jaksas odotella :woot:
Mulla taas tässä raskaudessa oli paljon matalammat arvot kun esikoisesta, myös sillon kun sain kkm rv10 oli aika matalat arvot. Eli ei ne yksistään kerro mitään. :wink
 
Mulla on käytössä omaposti sovellus, johon tuli n. 2 tuntia nt-ultran jälkeen se kirje että tulos on normaali, vaikka se kätilö sanoi että voi mennä viikko. Tosin tietty tossa säästyy odottelulta kun ei tarvi sitä kirjeen saapumista postilaatikkoon venailla. :) Ne verikokeiden tulokset näky kannassa onneksi vasta samoihin aikoihin kun se kirjekin. :grin
 
Mites muilla odottavilla menee? Vieläkö pahoinvointia vai oletko elämäsi kunnossa? Itsellä edelleen etovaa oloa iltaisin ja väsynyt olen. Mutta en ole oksentanut 7 päivään. Sain tänään nipt tuloksen joka oli normaali :happy::facepalm: ja poika on tulossa:happy093
 
Täällä menossa rv 16. Mukava on ollut huomata, että väsymys on alkanut jo helpottamaan. Olo on suht hyvä. Itsestä tuntuu että maha olisi jo kasvanut näkyväksi, mutta ystävien mukaan sitä ei vielä huomaa silmiin pistävästi :D ensi viikolla olisi ensimmäinen lääkäri neuvola ja elokuun lopulla rakenneultra. Sitä odotan jännityksellä! Onneksi tänään alkoi kesäloma ja saa hetken ottaa rennommin. Onko muita lomalaisia? :)
 
Täällä 14+1, ja vieläkin on päiviä kun ajatuskin ruuasta ja varsinkin ruuanlaitosta etoo. Jotkut hajut saattaa sopivassa yhteydessä aiheuttaa yökkäilyä, mutta oksentanut en ole vieläkään kertaakaan. Maha on iltaisin sen verran pinkeänä, että kyllä tässä tuntee raskaana olevansa. Ostettiin käytettynä doppleri kun löytyi halvalla Torista, paketin pitäis olla ke perillä. Jännä nähdä saadaanko sydänäänet kuulumaan itse. :) Torstaina toinen neuvola, lääkäristä en tiedä milloin se on mutta selvinnee sitten to. Rakenneultra varattu 20.8. :happy:
 
Täällä menossa rv 16. Mukava on ollut huomata, että väsymys on alkanut jo helpottamaan. Olo on suht hyvä. Itsestä tuntuu että maha olisi jo kasvanut näkyväksi, mutta ystävien mukaan sitä ei vielä huomaa silmiin pistävästi :D ensi viikolla olisi ensimmäinen lääkäri neuvola ja elokuun lopulla rakenneultra. Sitä odotan jännityksellä! Onneksi tänään alkoi kesäloma ja saa hetken ottaa rennommin. Onko muita lomalaisia? :)
Viikko perässä tullaan mutta muuten aika samat fiilikset! Neuvolalääkäri on perjantaina ja rakenneultra elokuun lopussa. Omaan silmään kans maha näkyy mutta muille ei vielä. Housut kuitenkin jo kiristelee niin ostin jopa ekat raskaushousut viime viikolla!

Väsymys alkaa myös pikkuhiljaa hellittämään, mutta uutena riesana on tullut pahat päänsäryt. Toivottavasti nekin hellittäisivät pian!
 
Viikko perässä tullaan mutta muuten aika samat fiilikset! Neuvolalääkäri on perjantaina ja rakenneultra elokuun lopussa. Omaan silmään kans maha näkyy mutta muille ei vielä. Housut kuitenkin jo kiristelee niin ostin jopa ekat raskaushousut viime viikolla!

Väsymys alkaa myös pikkuhiljaa hellittämään, mutta uutena riesana on tullut pahat päänsäryt. Toivottavasti nekin hellittäisivät pian!

Hei mullakin on nyt lähes päivittäin ollut pää enemmän tai vähemmän kipeä. Useimmiten semmosta ärsyttävää pientä juilimista. Oon ajatellut että johtuu jumissa olevasta niskasta ja hartioista. Mutta voihan se tosiaan johtua tästä tilastakin :D
 
Huh. Täälläkin pääkipua. Ja aivan liian aikasin menin kehumaan eilen että että E oo viikkoon oksentanut. Nyt oonkin taas päivän halaillu pönttöä ja ihan kamala olo on . Ei niin jaksais enää tätä oloa. :hungover:
 
Takaisin
Top