Pulinaketju

Hääsuunnittelusta kaikki ilo irti! Ei häitä kovin usein pääse suunnittelemaan. :happy:

Joillain menee tyhjennys todella helpolla, toivottavasti kuulut heihin.
 
Mua huolettaa, että eilen kivut kesti yhteensä vaan 3h ja joku 5 palasta tuli. Nyt jo loppuajan menkkamääräistä vuotoa vaan, kohta pärjää jo phs? Että onko sisällä kuitenkin vielä jotain? Pitäisikö koittaa päästä tarkastukseen? Jotenkin hirmu helposti meni vs mitä olen kuullut tarinoita.

Mullakin meni helposti ja epäilin, että kaikki ei tullut ulos. Mulla tuli ehkä kolme palasta, joista yksi taisi ihan olla se sikiö pussissa ja istukka. Muuten oli vaan vuotoa, eikä sekään edes yhtä runsasta kuin ne seuraavat menkat. Mulla ultrattiin viikon päästä tyhjennyksestä, koska sain kohtutulehduksen, mutta mitään ei ollut jäänyt kohtuun. Tulehdus oli ilmeisesti vaan siitä, että oltiin yhdynnässä ilman suojaa liian aikaisin (tuhruvuotoa vielä).
 
Kiitos kaikille onnitteluista! Näemmä mulla alkoi kova hääsuunnittelu vaikka ajattelin, että aivan rennosti mennään. :hilarious:

Mua huolettaa, että eilen kivut kesti yhteensä vaan 3h ja joku 5 palasta tuli. Nyt jo loppuajan menkkamääräistä vuotoa vaan, kohta pärjää jo phs? Että onko sisällä kuitenkin vielä jotain? Pitäisikö koittaa päästä tarkastukseen? Jotenkin hirmu helposti meni vs mitä olen kuullut tarinoita.

Voi hyvinkin olla siinä. Mulla meni niin, että kun perjantaina alkoi vuoto spontaanisti, tiistaina tuli ekan kerran kunnolla verta ja isompia palasia (ja kivut olivat kovemmat kuin menkoissa) -》tätä kesti noin 3 h. Perjantaina otin Cytotecit aamulla ja illalla joskus kuuden maissa tyhjeni loppuun, tuli loput isommat palaset, joita vielä oli (ei enää kipuja). Ja siihen se sitten jäikin. Viikon verran veristä tuhrutteluvuotoa, mutta ei enää isompia määriä.

Mä laskin tuon km:n kierron pituuden alkavaksi tuosta sponttaanisti alkaneesta vuotopäivästä perjantaista, ja siitä laskettuna kierto oli 38 päivää, menkat alkoi kp39. Mulla on normaalisti kierto 30-35 päivää, joten noin viikon pidempi kierto kuin normaalisti. Ekat menkat olivat runsaammat ja päivän pidemmät kuin normaalisti, kivut samat kuin aiemmin.

Onnea kihlauksen johdosta! :Heartbigred
 
Peppipupu, voi hyvinkin olla että pääsit vähällä :happy: mulla ekana päivänä meni just muutamassa tunnissa ohi ja raskausmateriaali poistui mutta vuorokautta myöhemmin tuli kunnon synnytyskivut supistuksineen ja runsas vuoto uudelleen. Nää on niin yksilöllisiä. Toivotaan kuitenkin että menis nopsaan ohi.

Häiden suunnittelu onkin hyvää distractionia just nyt :happy: Nyt vaan pinterestiin juhlatauluun klikkailemaan parhaat ideat ja ihanimmat puvut. Mulla on Pinterestissä haaveilutauluja, vauvajutuille oma, talon suunnittelulle, puutarhalle... siellä saa helposti tovin menemään :joyful:
 
Mulla on Pinterestissä haaveilutauluja, vauvajutuille oma, talon suunnittelulle, puutarhalle... siellä saa helposti tovin menemään :joyful:

Minulla on lähinnä virkkaukseen ja neulomiseen liittyviä juttuja Pinterestissä, ja tulee selattua kaikenlaisia niihin liittyviä kuvia/ohjeita. Aina tulee hirveä ideaähky sieltä, kun on niin kauhea määrä ihania juttuja mitä voisi tehdä :woot:
 
Pikkaisen alkaa kylmäämään, lun lasken täällä häiden budjettia. Yhdessä paikassa 100 hengen hääkakku maksoi 620€!!! Ja me kummatkin inhotaan täytekakkuja... Viinat maksaa 1000€ niin miten joku kakku voi olla noin kallis?

Tekisi mieli karata vaan Vegasiin...
 
Pikkaisen alkaa kylmäämään, lun lasken täällä häiden budjettia. Yhdessä paikassa 100 hengen hääkakku maksoi 620€!!! Ja me kummatkin inhotaan täytekakkuja... Viinat maksaa 1000€ niin miten joku kakku voi olla noin kallis?

Tekisi mieli karata vaan Vegasiin...
Meillä taisi kaikkiaan ruuat maksaa jotain 1500-2000e pitopalvelun ja astioiden kera. Juomat hankittiin itse. Meillä oli ihan peruskakku, koristeen teki yksi kaveri, joka tekee myös upeita kakkuja, mutta ei päässyt juhliin. Koriste oli mahdollista toimittaa ennakkoon.

Suunnittelussa kannattaa kirkkaana pitää mielessä, mitä itse tahtoo eikä mitä muut odottavat.
 
Ei kannata ottaa kalleinta pitopalvelua, paitsi jos häät ovat itselle asia, jossa ei voi olla kompromisseja. Ymmärrän kyllä senkin, elämä on elämistä varten.

Minä ostin ylihintaisen kakun kuopuksen nimiäisiin, ihan puhtaasti siksi, että halusin saman kakun sopivan kaikille, ja kiellettyjen listalla oli maito, muna ja kotimaiset viljat.
 
Miehen kanssa päätettiin, että hääkakku on donitsikasa. Häät taitavat meistä riippumattomista syistä olla Vappuna, niin sopii teemaan. Oma äiti alkaa hieman käymään hermoille..
 
Miehen kanssa päätettiin, että hääkakku on donitsikasa. Häät taitavat meistä riippumattomista syistä olla Vappuna, niin sopii teemaan. Oma äiti alkaa hieman käymään hermoille..
Meilläkin hermot meni eniten omaan äitiin ja anoppiin. Donitsikasa ois siisti. Miten juustokakut? Niitä tekis melkein kasan itse ja on parempia entä täytekakut. :)

Edit: juustokakuista saa helposti kaikettomia ja makukin säilyy hyvin vaikka tekis paria päivää aiemmin. Ohjeet on yleensä "sekoita kaikki yhteen" ja hyydytä. Ja yhdestä 24cm halkaisijan kakusta syö 10 niin 10 kakkua tulis morsiusneitojen kanssa helposti illan aikana. Muutama lasi punaviiniä ja kakkutehdas käyntiin :) Koristella voi vaikka orvokeilla :p
 
Meillä kihlaus oli toukokuun lopussa ja häät elokuun alussa. Ei tarvinnut kauaa tehdä hienosäätöjä eikä moni ehtinyt puuttua järjestelyihin. Lisäksi häät oli pienellä paikkakunnalla, niin palvelu ostettiin juuri siltä, joka sillä kylällä sen osasi, pappi oli se, joka oli vuorossa ja kirkkoja on yksi. Helpotti aikalailla suunnittelua :)
 
Meillä kihlaus oli toukokuun lopussa ja häät elokuun alussa. Ei tarvinnut kauaa tehdä hienosäätöjä eikä moni ehtinyt puuttua järjestelyihin. Lisäksi häät oli pienellä paikkakunnalla, niin palvelu ostettiin juuri siltä, joka sillä kylällä sen osasi, pappi oli se, joka oli vuorossa ja kirkkoja on yksi. Helpotti aikalailla suunnittelua :)
Meillä melkein samanlainen aikataulu: kihloihin huhtikuun lopulla ja häät heinäkuun viimeinen päivä. Se oli juuri sopiva aika ja saatiin kyllä oikein ihanat häät. Juhlat oli kartanoravintolassa, niin päästiin helpolla, kun ei erikseen tarvinnut säätää paikkaa ja ruokaa. Vieraita oli vajaa 70.
 
Meillä melkein samanlainen aikataulu: kihloihin huhtikuun lopulla ja häät heinäkuun viimeinen päivä. Se oli juuri sopiva aika ja saatiin kyllä oikein ihanat häät. Juhlat oli kartanoravintolassa, niin päästiin helpolla, kun ei erikseen tarvinnut säätää paikkaa ja ruokaa. Vieraita oli vajaa 70.
Meillä häät oli kesämökillä, joka nyt ei ihan perinteinen mökki ole, vaan hiukkasen iso ollakseen mökki, mutta ensimmäiset treffit oli samassa paikassa, niin se oli luonteva valinta. Vieraita oli 40-50, ei tarvinnut rajoittaa tilojen vuoksi. Yöpymispaikkoja lisättiin kyllä, mutta sekin sujui helposti.
 
Meillä kihlaus oli toukokuun lopussa ja häät elokuun alussa. Ei tarvinnut kauaa tehdä hienosäätöjä eikä moni ehtinyt puuttua järjestelyihin. Lisäksi häät oli pienellä paikkakunnalla, niin palvelu ostettiin juuri siltä, joka sillä kylällä sen osasi, pappi oli se, joka oli vuorossa ja kirkkoja on yksi. Helpotti aikalailla suunnittelua :)

Hehee, meillä myös samankaltainen aikataulu: päätettiin häistä toukokuun alussa ja häät oli kesäkuun puolivälissä. :grin Meille se sopi mainiosti: eipä tarvinnut kauaa jännittää ja stressata. Toki ne muutamat viikot häitä järjestellessä oli aika haipakkaa, mutta sittenpähän homma oli hoidettu, ja häistä tuli juuri sellaiset kuin oli toivottukin. Meillä auttoi kovasti se, että valittiin hääpäiväksi sunnuntai, niin saatiin juuri se kirkko ja juhlatila mitä haluttiin, vaikka pääkaupunkiseutu oli kyseessä. Suosittelen, ellei sitten nimenomaan nauti pitkistä häävalmisteluista. :)
 
Hei nopeet häät kuulostaa hyviltä! Meillä rajoittaa se, että miehen kaksoissisko perheineen täällä vain 15.4-15.5.21, eli näyttää silt, että häät ovat vappuhäät. Mutta nyt kaikki on jo aikalailla lyöty lukkoon. Mies nauroi, että 4 päivää sitten kosi ja eilen tuli esitys millaiset ja mitä mikäkin maksaa.

Ja 100 henkeä vaikka kuinka karsisi. Ruoat tehdään itse, paikka on leirikeskus jossa pystyy yöpymään 40 hlöä ja siellä on rantasauna. Päivä on se vappuaatto, koska silloin on maistraatti auki. Koristeena ilmapalloja koska vappu, samoin mun kimppu. Haluan lyhyen hääpuvun ja nahkatakin. Ja alkumalja erikoiskaljoja ja breezereitä. (tänään puhelu panimon kanssa). Hääkakkuna se donitsikeko, mutta pöytään tulee myös kaverin tekemä kermakakku ja veljen tekemät 2 juustokakkua. Sit viinit, konut, siiderit, lonkerot, 50l boolia, oluet ja pari piilotettua pimeää pulloa. Hääkarkkeina pöydissä salmari tai jallu koeputkissa lapuilla "juo minut". 2 tarjoilijaa jotka hoitaa myös yöpalan saunalle. Mun kaaso oli loistava ja siksi saatiin kursittua tämä kaikki kokoon eilen. Hintalappu pitäisi jäädä alle 5000€. Tosin hääpaikka vahvistuu vasta joulukuussa kun on kunnan leirikeskus.

Olen aika innoissani!
 
Ja itse tehtynä saadaan kaikkea itsestä hyvää ruokaa. Myös kasvis - vieraille. Jokainen pöydässä oleva ruoka on meidän lempiruokaa. Mies oli innoissaan kun pääsee kokkaamaan possua ja kasviscurryä vieraille, ja me tehdään aika kattava salaattipöytä (rakastan erilaisia salaatteja esim jokirapucaesar) kasvispiirakalla ja loimulohella. Leipä tilataan lähileipojalta, tekee taivaallista saaristolaisleipää! Muutenkin saadaan raaka - aineet läheltä ja luomua näin. Onneksi paljon suhteita ruoka - asioissa. Tosin voi tulla hiki pari päivää ennen häitä...
 
Mun sisko järjestelee just 150 hlön häitä 22.8. Aikamoinen säätö ollut jo ihan koronan vuoksi. Nyt onneksi voi pitää noin isot. Onneksi mun äiti antaa nyt järjestää rauhassa. Mun aikaan meni hermot äitiin.

Meidän häät oli niin pienellä budjetilla kuin olla ja voi, 75 vierasta. Kukat anoppi haki pöytiin jonkun navetan reunasta. Kauniita luonnonkukkia. Miehen kummitäti teki serkkunsa kanssa ruuat häälahjaksi. Hääpuvusta maksoin 90e Halosella. Hääpaikan vuokra oli 20e koko päivä. Me laitettiin rahat häämatkaan ja se oli meidän ensimmäinen ulkomaanmatka ylipäänsä, Barcelonaan. Me päätettiin naimisiin menosta tammikuussa ja häät oli ylioppilasjuhlapäivänä :happy:
 
Takaisin
Top