Vauvan liikkeet

Tyttö80

Silmät suurina ihmettelijä
Aloitetaan ketju millä rv tunnet ensimmäisen kerran vauvasi liikkeet ja kommentoi myös oletko ensisynnyttäjä
 
Odotan ensimmäistä. Tunsin ensimmäiset liikkeet jo vrk 12+4 ja sitten satunnaisesti tähän päivään asti. Kovasti odotan että alkaa tuntua kunnolla.
Olen aika kehotietoinen joten vaikka on ensimmäinen lapsi, niin en osannut tuota tunnetta yhdistää mihinkään muuhun aiemmin kokemaani.
 
Olen tuntenut kaikissa tosi aikaisin, ekassa rv 13 ja tokassa ja nyt kolmannessa n. rv 12. Toki alussa nyt ei voi olla satavarma onko liikkeitä, mutta koko ajan on tuosta tuntemukset lisääntyneet ja voimistuneet. Tokassa myös käytin doppleria jo noilla viikoilla ja tunsin potkun samalla kun se kuului dopplerissa :) nyt tässä raskaudessa istukka edessä mutta sekään ei hämmentävästi tunnu vaikuttavan, nyt viikko 16 ja tuntuu jo ihan selvästi ja päivittäin.
 
Kolmatta odotan ja aloin tuntea jo rv 12 hentoisia liikkeitä. (Aiemmin ne olivat sellaista pulputusta/kuplintaa) Nyt rv 15 meneillään ja masussa on potkuteltu jo useampi viikko. :Heartred

Esikoisesta aloin tuntea liikkeitä kunnolla rv 16-18 ja kakkosesta rv 14.
 
Ekassa raskaudessa tunsin liikkeen 14+ jotain, toisessa ja kolmannessa vasta rv 20 tiennoilla kunnolla, kun istukka oli etuseinässä. Nyt rv 13+2 eteenpäin hentoa tökkäyksiä ja nyt (menkoista laskettuna) rv 14+1 alan olla jo aika varma, että ne liikkeitä on :Heartred
Np-ultrassa toki vauvan mitatiin olevan 3 päivää isompi joten se tarkoittaisi sitä, että ekat liikkeet tuntu 13+5 ja nyt olis 14+4. Ei toki sinänsä joku 3 päivää tee asiassa ehkä eteen tai taakse.
 
Np-ultrassa toki vauvan mitatiin olevan 3 päivää isompi joten se tarkoittaisi sitä, että ekat liikkeet tuntu 13+5 ja nyt olis 14+4.

Samoilla päivillä oltaisiin np ultran mukaan,
täälläkin 14+4 tänään! :)
 
Täällä toinen tulossa ja mä aloin tuntea jotain viikolla 16+, mutta varma olin vasta vko 17 jälkeen eli ihan samaan aikaan kuin ekastakin. Nyt mulla tosin on istukka edessä, ekan kanssa se oli takana.
 
Musta tuntuu etten enää oikein tunne liikkeitä, kun tuo istukka nyt tuossa edessä. Vaimentaa ihan hurjasti. Aika jännä että se tällee yht äkkiä tuohon tupsahti.
Kuitenkin elossa siellä kait ollaan kun sykkeet kuuluu ja ajoittain jtn pientä hipsutusta tuntuu jossain sisuksissa.

Oli kyllä lääkärinkin vaikea saada sykkeitä kuuluviin, eikä oikein saanutkaan, paitsi sen istukan viuhdonnan takaa. Sekin vähän harmitti. :sad001
 
Joskus 16.raskausviikon aikoihin alkoi tuntumaan. Ja tämä yksilö ei potki: Se myllää ja painii virtsarakon kanssa. Siltä se ainakin tuntuu. Ei ole sellaisia söpöjä pieniä hipaisuja, vaan tuntuu että koko kohtu muljuaa, kun kaveri pistää hösseliksi ja aika usein sen jälkeen onkin vessahätä. Esikoisesta istukka oli edessä, joten vastaavaa en silloin tuntenut yhtä selvästi enkä todellakaan näin aikaisessa vaiheessa.
 
Ekoja hipsuja tuntui Rv 11-12 mut koska istukka edessä ilmeisesti miullakin, nii mitään hirmusii ei tunnu jos ei selkään tai kylkeen tule potkuja.. Nyt 17-18viikoilla jotain selvempii tuntemuksia, mutta tosi rauhallista on verraten kahteen edelliseen. Paineentunnetta ja mylläämistä tunnen ajoittain kyllä, et sillon varmaan jotain touhutaan, tuleva isoveli aina toivottelee vauvalle hyviä uinteja :grin. Tai sit tää on vaan tosi rauhallinen vauva, mutta eiköhän niitä ala kohta enempi tuntumaan kun puoliväli lähestyy :Heartred
 
Nyt menossa rv 18+2 ja tänään vasta ekan kerran tunsin niin selvän ”kuperkeikan”, että uskon sen olleen vauveli. :happy: Kuukauden ajan oon nyt masun tuntemuksia tunnustellut, mut mahdoton sanoo mistä ovat kuplinnat milloinkin johtuneet... Nyt kun tietää vähän, miltä ja missä kohtaa ne liikkeet tuntuu, ehkä parisen viikkoa jo ollut mahd. vauvan mylläämistä havaittavissa. Ensimmäinen siis tulossa! :shy:
 
Mulle kävi ekan kanssa noin että sitten kun jotain selkeää tunsin niin tajusin että vaimeampia oli tuntunut jo kauan!
On varmaan ihanaa nyt kun olet tuntenut liikkeitä:happy:
 
Mulle kävi ekan kanssa noin että sitten kun jotain selkeää tunsin niin tajusin että vaimeampia oli tuntunut jo kauan!
On varmaan ihanaa nyt kun olet tuntenut liikkeitä:happy:

Todellakin, nyt vasta lamppu sytty päässä että se vauvelihan myllää siellä ihan tosissaan heti kun ite hetkeksi pysähtyy! :love017 On tässä raskauden aikana toisaalta ollutkin suolisto niin sekasin, että ei ihme vaikka luulin sen myllerryksen johtuvan ihan muusta... :laughing001
 
N. rv 16-17 satunnaisesti pientä muljaamista. Nyt vko 18+0 ja kunnon liikkeitä usean kerran päivässä. Aiemmissa raskauksissa istukka on ollut etuseinässä, enkä ole missään vaiheessa tuntenut liikkeitä niin hyvin mitä tässä raskaudessa.
 
Tänään rv 18+3 ja nyt pari päivää tuntunut liikkeitä jo ihan kunnolla. :love017
 
Takaisin
Top