Naikkari vai Hyvinkää ja oma huone jne

K

Kuuk

Vieras
Synnytys lähestyy. Ensimmäisen lapsen synnytin hyvinkäällä. Oli kivan kotoisa ja pieni ja saimme perhehuoneen.
Nyt toista lasta odottaessa toivon että saisin polikliinisen tai varhaisen kotiutumisen mutta jos en..mietin tässä tuota huone asiaa.. Emme välttämättä perhehuonetta voi pyytää koska mieheni voi joutua olemaan esikoisemme ja koiramme kanssa koska tukiverkostot ovat aikalailla ilmoittaneet etteivät töiden takia voi olla käytettävissä.. Ja itse en halua jakaa huonetta muiden kanssa.. Joten en tiedä voiko saada ns omaa huonetta :///

Pohdin myös kumpi parempi sairaala synnyttää.. Hyvinkäältä jäi pahat fiilikset muutamista asioista..
 
Naistenklinikalla on monen hengen huoneet. Itse olin neljän ja kahden sänkypaikan huoneissa. Toki jos on vähän synnyttäjiä, saattaa käydä tuuri, ettei huoneessa ole muita.
Espoossa on käsittääkseni paljon yhden hengen huoneita.
 
Synnytys lähestyy. Ensimmäisen lapsen synnytin hyvinkäällä. Oli kivan kotoisa ja pieni ja saimme perhehuoneen.
Nyt toista lasta odottaessa toivon että saisin polikliinisen tai varhaisen kotiutumisen mutta jos en..mietin tässä tuota huone asiaa.. Emme välttämättä perhehuonetta voi pyytää koska mieheni voi joutua olemaan esikoisemme ja koiramme kanssa koska tukiverkostot ovat aikalailla ilmoittaneet etteivät töiden takia voi olla käytettävissä.. Ja itse en halua jakaa huonetta muiden kanssa.. Joten en tiedä voiko saada ns omaa huonetta :///

Pohdin myös kumpi parempi sairaala synnyttää.. Hyvinkäältä jäi pahat fiilikset muutamista asioista..
Hämeenlinnaa suosittelen! Oli ihana henkilökunta ja vaikka synnytys oi traumaattinen, niin kaikki voitava tehtiin ja kannustettiin. Perhehuone tuli samantien ja henkilökunta osasi toimia hyvin ja nopeasti hätätilanteessa. :happy:

Mullekkin tarjottiin Hyvinkäätä, mutta valitsin hämeenlinnan.

Ai siis sulla oli vaihtoehtona Espoo tai Hyvinkää? Anteeksi luulin, että Hämeenlinna.
 
Siis vaihtoehtoja olisi hus alueella muitakin mutta välimatkan takia kyseeseen tulee vain naikkari tai Hyvinkää ja näiden väliltä pohdin
 
Hyvinkäällä on vähemmän ruuhkaa. Kävin siellä itse synnyttämässä reipas viikko sitten. Henkilökunta oli todella mukavaa sekä salissa että osastolla. Synnytyssali tilava ja varustettu kaikilla herkuilla (amme, puolapuut, joogaliinat yms). Perhehuone oli vähän pettymys, koska ilmastointi toimi huonosti ja oli just menossa ne kovat helteet. Huoneessa ei ollut myöskään telkkaria, mutta tulipahan ainakin levättyä käärö sylissä ja onneksi päästiin pian kotiin.

Naikkarista minulla ei ole omakohtaista kokemusta, mutta olen kuullut siitä sekä hyvää että huonoa. Jos vauvalla on jokin hätänä, siellä on erinomainen tiimivalmius.

Sen sijaan Espoon sairaalasta löytyisi omakohtaista kokemusta. Siellä itselle sattunut synnytyssali oli pienempi, mutta enpä mie olisi ammeessa halunnut silloin lilluakaan. Perhehuone oli paremmin varusteltu siellä, mikä oli hyvä asia koska esikoisen kanssa vietimme siellä 4 päivää keltaisuuden ja painokontrolliin vuoksi. Jos seuraava synnytys tapahtuisi kesällä, valitsisin Espoon. Jos johonkin muuhun vuodenaikaan, menisin mieluummin Hyvinkäälle (ja ottaisin oman läppärin mukaan).
 
Nkl on pahimmillaan melko ruuhkainen, sinne tulevat kaikki riskisynnytykset ja synnyttäjien määrä noussut kätilöopiston lopettamisen jälkeen. Kahdesti ollut siellä ja saatu perhehuone (tuurilla ehkä), mikä sektion jälkeen ollut melkein ehdoton, kun mies hoiti vauvan kun ei itse alkuun pääse nousemaan sängystä. Toki kai ne hoitajat tekisi sen jos ei perhehuonetta saisi.. toki hyvää on vahva kriisitilanteiden hoito. Meillä niitä tarvittu, mutta sitten muuten on melko kliinistä se homma, kun on iso laitos.

Nythän siellä on se perhepesähotellikin jos kaikki menee hyvin. En tiedä mitkä sinne pääsyyn on "ehdot" paitsi se, ettei tarvitse suurempaa hoitoa lapsi tai äiti. Luulisi, että rahalla sinne pääsee yksinkin, vaikka nimessä perhepesä onkin.

Olen siinä lähellä töissä ja hotellin ravintolassa käydessä näkee tuoreita vanhempia siirtymässä aulassa kotiin tai sisään, aina se uusi vauva sykähdyttää mieltä :)
 
Muokattu viimeksi:
Itse synnytin maaliskuun lopulla Espoon sairaalassa. Kaikki huoneet olivat ainakin tuolloin yhden hengen huoneita. Perhehuonetta emme saaneet, mutta onneksi pääsimme kotiin 1,5 vuorokauden jälkeen. Ilmeisesti perhehuoneet oli varattu ensisynnyttäjille tai jotain sellaista.

Naistenklinikka taas oli tosi täynnä. Perhepesähotelliin pääsee käsittääkseni vain, jos synnytys on ollut ns. normaali. Ei siis sektion jälkeen, tai jos lapsi on ennenaikainen tai tarvitsee jotain erityistä hoitoa.
 
Takaisin
Top