Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Ikean pinnis, josta lähtee koko laita irti on meillä ollut toimiva sängyn vieressä "sivuvaununa". Edelliseen parisänkyyn se saatiin laitaan nippusiteillä kiinni niin oli turvallinenkin mutta nyt runkopatjasänkyyn se tulee olemaan hankala saada kiinni niin en ole varma saadaanko tätä kikkaa käyttöön. Vauvat on olleet niin kätevä siirtää imetyksen päätteeksi omaan sänkyynsä unipesässä tai peittokapalossa yöllä sinne ilman että itse tarvitsee nousta niin toivon että saadaan sama systeemi toimimaan nytkin. Yhdestä ruokakaupasta nappasin tutteja kun olivat alennuksessa, mutta muuten en ole koskaan tainnut ostaa mitään näin aikaisin :)
 
Niissä ikean pinniksissä on ohjeissa ettei saa pitää pohjaa ylhäällä jos on laita irti. Meillä on aika korkea sänky joten senkin suhteen en usko että sitä sais mitenkään turvallisesti kiinni meidän sänkyyn.
 
Juu niin lukee ja onkin ihan järkevää tietty jos toinen laita ei olisi mitään vasten. On kuitenkin todettu tukevaksi myös taaperovaiheessa ilman laitaa kun pohja on alhaalla jolloin lapsen painokin isompi (joka on ohjeen mukaan ihan tarkoitettukin niin käytettäväksi). Tälläisiä virityksiä tietty jokainen käyttää ihan omalla vastuulla lapsen turvallisuuden huomioiden, ajattelin vain kertoa miten on meillä ollut käytössä :)
 
Joo siis en sillä tarkoittanut. Vaan enemmänkin sitä että tätä mietin mutta en usko että saadaan tarpeeksi tukevasti kiinni tähän meidän kyseiseen sänkyyn joten meille pitää keksiä jotain muuta :) ehdottomasti tää vois olla hyvä tapa jos sen pinniksen sais tosi tukevasti kiinni ja tiedän että tosi moni tekee noin :)
 
Niinpä, se pitää olla tosi tiukasti sängyssä kiinni että toimii turvallisesti. Muistelen tosin että kolmosen kohdalla pienemmässä asunnossa pinniksen sai lukittua hyvin paikalleen seinän ja sängyn väliin, mutta sekin vaatii että sängyn patjat ovat samalla tasalla. Toivottavasti joku hyvä systeemi löytyy, on onneksi vielä aikaa meilläkin tätä viritellä käyttöön :joyful:
 
Meillä ei välttämättä saa just sillai hyvin sängyn väliin ja tosiaan sänky on korkea. Onneks on aikaa miettiä miten tuon saa järjestymään. Laskettava laita oli hyvä siltäkin kannalta että sit helpompi mulle jatkossakin vaikka pinnasänkyä siirtäisi.
 
Meillä ei mahdu pinnis järkevästi makkariin, joten ostetaan sellainen pienempi vierisänky joka kiinnitetään meidän sänkyyn ja vauva siirtyy sitten isosiskojen tapaan jo 5-6 kk iässä pois meidän huoneesta.
 
Meillä ei mahdu pinnis järkevästi makkariin, joten ostetaan sellainen pienempi vierisänky joka kiinnitetään meidän sänkyyn ja vauva siirtyy sitten isosiskojen tapaan jo 5-6 kk iässä pois meidän huoneesta.
Meillä on sama juttu. Itseasiassa sinne ei mahdu mitään sänkyä omani lisäksi, joten alusta asti vauvan paikka tulee olemaan muualla. Toki ihan naapurihuoneessa, mutta silti.
 
Kahdet pitkuhousut nappasin mukaan kirpparilta. Samanlaiset kuin esikoisella oli :D muistaakseni ne meni esikolle aika pitkään niin raaskin niihin törsätä 3,5€ :D
 
Tää ei nyt varsinaisesti mene hankintoihin, mutta ystävän innostamana aloin käydä läpi pojalta jääneitä vaatteita - tai siis lähinnä otatutin ne laatikot alas tuolta hyllyiltä odottamaan inspiraatiota. Minkähän verran olis järkevää jättää noita vaatekertoja? Ainakin pikkubodeja sais olla useampia jos on yhtään yhtä kova puklaamaan kuin isoveljensä... Sit taas vähän pohdituttaa, kun on kesävauva ja edellinen oli kevätvauva, niin ei välttämättä mätsääkään koot ja vuodenajat yhteen...

Meille olis lähisukuun tulossa maaliskuussa poika, niin sinne on hyvä laittaa ylimääräisiä menemään, kun tietäis vaan mitä kannattaa säilyttää - kumpi sieltä olis meille edes tulossa... :nailbiting::p
 
Ite oon kans hukassa noiden kanssa kun edellinen oli tosi kuuma talvivauva. No ehkä jotain ohuita leggareita/shortseja ja bodeja pitäis ainakin olla.. muuten olenkin ihan hukassa :nailbiting:
 
Meille kotiutunut tällä viikolla Carenan vierisänky, kun oli Lekmerillä alessa ja sain vielä lisäalekoodin Preglife sovelluksesta. :) Tosi paljon tavaraa tallessa, mutta pitää vielä vikalla kolmanneksella alkaa tarkemmin perkaamaan kaappeja ja katsomaan mitä on jäljellä. Kävin viime syksynä läpi kolmosen yrityksestä luopumisen ja kahteen lapseen tyytymisen ajatusprosessia ja siihen liittyen myin melko paljon vauvakamaa pois. Sitten mahdollisesti viimeiseksi kaavaillusta yrityskierrosta plussasinkin. :grin Onneksi suurin osa tärkeimmistä on vielä tallella.
 
Oon kuullu hyvää juuri Lindexin lastenvaatteista, niin käytiin sitten sieltä hyvin menneen rakenneultran kunniaksi hakemassa pieni body :Heartred tulossa on siis eka lapsi ja ollaan oltu vähän pelokkaita hankkimaan vielä mitään, kun vauvantulo tuntuu jotenkin vielä niin kaukaiselta, mut nyt ehkä vois jo vähän rohkaistua :happy:
 
Mulla on Doomoo, se on ihan kiva mutta mun mielestä vähän turhan tuhti. Enemmän käytin ihan tavallisia tyynyjä vauvan tukemiseen. Ehkä en vaan jotenkin oppinut käyttämään sitä oikein. Ja mä olen alle 160 cm, eli ehkä sekin vaikuttaa siihen, että ohuempi tyyny olisi istunut jotenkin paremmin.
 
Takaisin
Top