Neulominen

Dafni

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Heinä-äidit 2020
Onko täällä muita, jotka ovat innokkaita neulojia? Minulla on aina yksi tai kaksi sukkaprojektia meneillään, mutta en ole ikinä neulonut vauvoille tai lapsille ylipäätään mitään. Googlesta tietysti löytää ohjeita, mutta olisi kiva kuulla vinkkejä ja ideoita myös täällä!
Itse tykkään enemmän neuloa kaikkea ei-kirjoneuletta, kun neulon yleensä telkkarin äärellä tms niin keskittyminen vaikeisiin kuvioihin olisi vähän niin ja näin :happy:
 
Minä tykkäisin neuloa, mutta aika ei tunnu riittävän. 10v. tyttäreni halusi nappikaupasta sellaista tosi paksua ja pehmeää lankaa, jossa on silmukat olikohan se "fluffy" nimeltään. Sen neulomiseen ei tarvitse puikkoja. Siitä meinasin tehdä vauvalle peiton, kaupasta sai ohjelehden, jossa oli ohjeita erilaisiin vauvanpeittoihin. Tyttö neuloi jo itselleen kaulahuivin siitä langasta.

Minun äiti oli ihan super neuloja ja teki mitä hienompia neuleita. Äiti menehtyi noin kuukausi sitten ja siellä olisi nyt perinnöksi ihan melkein mitä tahaansa lankoja neulottavaksi ja neuleohjekirjoja ja lehtiä kaappikaupalla. Lankalaatikoita on yksi makuuhuone täynnä :shy: pitäs vaan ehtiä käymään niitä läpi ja katsoa mitä otan itselle ja mitä laitetaan kiertoon perunkirjoituksen jälkeen.
 
Siskon pojalle tein aikanaan muutamat junasukat ja virkkaasin tähtipeiton.
Kummipojalle samoten.
Sormet syyhyäis jo tarttua virkkuukoukkuun ja alottaa peittoa/vilttiä, mutta ajattelin odottaa vielä vähän aikaa ennenku innostun asiasta :grin
 
Mulla on jatkuvasti vähintään yksi neuleprojekti kesken. Nyt vaan ei ole pystynyt tekemään pahemmin neuleita kun oksentaa mutta suunnitteilla olisi tehdä vähintäänkin vaunulelun ja lelu kaukaloon. Ja sukat taidan tehdä myös itse..
 
Mulla on jatkuvasti vähintään yksi neuleprojekti kesken. Nyt vaan ei ole pystynyt tekemään pahemmin neuleita kun oksentaa mutta suunnitteilla olisi tehdä vähintäänkin vaunulelun ja lelu kaukaloon. Ja sukat taidan tehdä myös itse..
Ai kauheeta ihan kaikella rakkaudella alkoi naurattaa tuo "nyt ei ole pystynyt neulomaan kun oksentaa" :grin Katsotaan vaan niin ei paljon naurata, kun mennään pari viikkoa eteenpäin...
 
Joo siis ei vaan pysty kun oksentelee vähän väliä. Mulla oli kauhea lista mitä pitää tehdä valmiiksi ennen joulua ja kaikki on vaan jääneet.. nyt oon onneks saanu siskon pipoa hieman edes eteenpäin iltaisin kun on illalöa helpompi olla.
 
Enemmän tai vähemmän innokas joo :rolleyes: Kiva olisi vauvalle jotakin neuloa :Heartred
 
Minä olen kutonut kerran sairaalaan keräykseen sellaisia pikkusukkia niin sieltä jätin yhdet jemmaan❤️ Jospa ne sais itse käyttöön:)
 
Mä tykkään kans ommella ja tytön vaatteet lähes kaikki ompelenkin itse. Hetken vielä.odottelen ja sit alotan uudelle tulokkaalle ompelun, mietin jo että joku vuoritettu neuloshaalari vois olla ihana :)
 
Pieniä sukkia ja tumppuja tipahtelee puikoilta sillointällöin :Heartpink mitään isompaa en osaa neuloa.
 
Mun tekis taas mieli opetella uudestaan. Peruskoulussa joskus tykkäsin tehdä kaikenlaisia käsitöitä, mutta sen jälkeen on jäänyt kokonaan. YouTubesta tuossa katsoin, että on tullu tehtyä, mutta ei toivoakaan että ulkomuistista tulis yhtään mitään äkkiseltään. Kai se oppi sieltä palautuis nopeesti. Mulla ei ole edes minkään sortin puikkoja :biggrin Aloin väkertää kaikenlaisia erilaisia ruokia varmaan pari kuukautta sitten (oon aina ollu maailman laiskin tekemään ruokaa itse) ja kaveri sanoi sillon, että kohta sä alat jo neulomaankin ja mä huudahdin, että en muuten helkkarissa ala! Olen sitte vähän nauranu mielessäni itselleni, kun joku aika sit aloin miettimään neulomisia :laughing002
 
Joo äkkiä si palautuu mieleen. Ite en koulussa voinu sietää kässää. Vasta sit aikuisena ite opettelin juurikin YouTubesta jne.

Pikkuiselle on jo pipo valmiina :D
 
Oi oi tiimisukat ois ihana idea :Heartred mulla on jo 4 eri sukat puikoilla joten saa nähdä mitä kerkeää neuloa vielä..
 
Mulla olis vaikka mitä suunnitelmia (virkattu vauvanpeitto ja toukkapussi), mutta ensin haluaisin saada vihiä sukupuolesta :grin
 
Eilen tuli valmiiksi imetysmekko. Ja näyttää tohon mekkoon mahakin mahtuvan vaikka sitä en alunperin suunnitellutkaan. Aiemmin oon tehnyt vain esikoiselle paitoja ja housuja. Mut toi onnistu kyllä niin hyvin et taidan uskaltaa nyt tehdä muutakin.

IMG_20200514_181546.jpg
 
Takaisin
Top