Letrozolin käyttäjiä?

Kp9 ja ultrassa käyty. Folleja oli molemmilla puolilla (vasemmalla 13mm,12mm ja 11mm + muutama pieni & oikealla 13mm,11mm ja 11mm + pienempiä). 13mm:set näyttivät johtavilta joten ne varmasti lähtee kehittymään.
Ensi maanantaina uusi ultra. Jos ovis+ sattuu vklp niin soittelen niin tehdään inssi silloin kun täytyy - toivotaan kuitenkin että ensi viikolle menee niin ei tarvitsisi lääkärin vklp:na tulla.

Juteltiin myös tästä koronatilanteesta, lääkäri sanoi että suositushan on nyt ettei lapsettomuushoitoja tehtäisi mutta hänen mielestään se on aika tekopyhää. Silloinhan pitäisi luomusti raskautuvillekin asettaa seksikielto jos hoidoissa olevilta kielletään raskautuminen. Olen kyllä samaa mieltä, ihana kun hän "pitää" meidän lapsettomien puolia:grin
Sanoi myös ettei mitkään tutkimukset viittaa että tämä virus olisi haitallinen sikiölle, että jos raskaana olevan nainen on koronan sairastunut niin sikiöön kasvussa ei ole ollut vaikutuksia.

Perjantaina aloitan ovistestailut. Nyt on kyllä toiveet korkealla:sorry:
 
Kp9 ja ultrassa käyty. Folleja oli molemmilla puolilla (vasemmalla 13mm,12mm ja 11mm + muutama pieni & oikealla 13mm,11mm ja 11mm + pienempiä). 13mm:set näyttivät johtavilta joten ne varmasti lähtee kehittymään.
Ensi maanantaina uusi ultra. Jos ovis+ sattuu vklp niin soittelen niin tehdään inssi silloin kun täytyy - toivotaan kuitenkin että ensi viikolle menee niin ei tarvitsisi lääkärin vklp:na tulla.

Juteltiin myös tästä koronatilanteesta, lääkäri sanoi että suositushan on nyt ettei lapsettomuushoitoja tehtäisi mutta hänen mielestään se on aika tekopyhää. Silloinhan pitäisi luomusti raskautuvillekin asettaa seksikielto jos hoidoissa olevilta kielletään raskautuminen. Olen kyllä samaa mieltä, ihana kun hän "pitää" meidän lapsettomien puolia:grin
Sanoi myös ettei mitkään tutkimukset viittaa että tämä virus olisi haitallinen sikiölle, että jos raskaana olevan nainen on koronan sairastunut niin sikiöön kasvussa ei ole ollut vaikutuksia.

Perjantaina aloitan ovistestailut. Nyt on kyllä toiveet korkealla:sorry:

Teillä on kyllä hyvä hoito siellä:happy: Ei taida olla kyse näistä yliopistosairaaloista? Pitäisköhän muuttaa:pompus::hilarious:
 
Hei kaikille! :greet025
En nyt ihan koko ketjua kahlannut läpi, mutta ajattelin kysellä täältä kokemuksia letroista ja kuukautisvuodoista; itsellä siis eka letro-kierto takana, tiistaina alkoi vuoto, mutta nyt se näyttäisi jo loppuvan :think005 Yleensä menkat kestää sen 4-5 päivää ja päivät ja 2-3 on semmosta runsaampaa vuotoa, mutta nyt ollut tosi vähäistä. Onkohan tämä joku letroihin liittyvä juttu että niukemmat vuodot? :think005
 
Moikka! Oon lukenut tän ketjun lähes kokonaan läpi, kuitenkaan mitään kommentoimatta. Oon saanut muiden onnistumisista paljon toivoa joten toivon, että tämä mun tarina antais sitä jollekin!
Mulla on aina ollut tosi epäsäännöllinen kierto, 25-55 päivää. Lasta olen toivonut tosi kauan, edellisessä suhteessa oltiin ilman ehkäisyä noin kolme vuotta ajatuksella tulee jos on tullakseen. No ei tullut, mutta ero tuli. Nykyisessä suhteessa lapsi toive on ollut paljon voimakkaampi ja noin 1,5 vuoden yrityksen jälkeen hakeuduttiin lapsettomuus polille hoitoihin. Mies tutkittiin ja kaikki ok, mulle tehtiin aukiolotutkimus ja muut perus tutkimukset. Monirakkulaisuutta multa löytyi mikä on aiheuttanut luultavasti sen, että en ovuloinut juuri koskaan. Päätettiin aloittaa Letrozol kuuri ja suureksi yllätykseksi saimme plussan raskaustestiin heti ekan kierron jälkeen! Tämähän ei vielä tarkoita, että kaikki olisi ok, mutta tuntuu tosi uskomattomalta kaikkien näiden vuosien jälkeen.
Kaikille teille tosi paljon tsemppiä ja voimia! Varsinkin nyt kun ollaan paljon kotona, on aivan liikaa aikaa ajatella asioita. Ihmeitä tapahtuu.
 
Tänne ilmeisesti tullut myös uusia jäseniä. Meillä kans hieman samanlainen tarina kuin kohtiäärettömällä mutta eroa ei tullut. Useaan vuoteen ei lasta kuulunut vaikka ehkäisyä ei ollut. Minulla aika pahakin pcos kierrot jopa 350pv ja kun vauva haaveet oli ajankohtaisia sain letrot ja terolutit käyttööni. Ekasta letrozol kierrosta täällä touhuilee 1v neiti :)
Ehkäisyä lapsen syntymän jälkeen ei ole ollut käytössä. Ja toiveena oli lapset lyhyellä ikäerolla, mutta kuten tiedossa olikin eihän se ihan niin sormia napauttamalla välttämättä tapahdu. Viime vuoden puolella söin muutaman kuukauden letroja mutta ei tullut tärppiä, toki loppu vuosi oli melko kiireistä aikaa eikä peitot niin aktikvisesti heilunut.

Uusin vasta reseptin ja jospa seuraavaan kiertoon ottais letrot käyttöön, nyt kun ei ole kuin aikaa. Menkkoja vaan ei ole taas kuulut nyt kp54, täytyy varmaan käynnistää menkat teroilla ensin.

Tsemppiä kaikille! :)
 
Hei kaikille :happy093

ihanaa, että on ollut täällä onnistumisia!

Minulla oli viimeinen letrokierto tammikuussa, helmikuun lopussa alkoikin lääkkeet munasolujen keräystä varten. Tällä viikolla kerättiin munasolut pakkaseen :hungover: vaikkei nyt koronan takia alkion siirtoo tehdä, niin oli silti kiva kuulla omien solujen tilanne. Niitä on paljon. Lääkärin mukaan normisti saadaan yhdessä keräyksessä 5-10 munasolua, joista maks puolet saadaan hedelmöittymään. Minulta kerättiin 19 munasolua, joista 17 hedelmöittyi. Eli se vaihe sujui hyvin. Noh.. mutta eihän noista sitten pakkaseen mennyt kuin 7 kpl, kun loput oli jo alkuunsa hyytyneet. Ihan riittävästi, mutta silti jos 70% munasoluista on kelvottomia?!?! :mad:

syksyllä sitten jatkuu letroilla lääkitys ja silloin myös alkionsiirto letrokiertoon.

ja nostan hattua kaikille naisille, jotka luovuttavat munasoluja! :Heartred Kokemuksena.. en halua toiste. Toimenpide kivuton, sen jälkeen täyttä tuskaa.
 
Hei kaikille :happy093

ihanaa, että on ollut täällä onnistumisia!

Minulla oli viimeinen letrokierto tammikuussa, helmikuun lopussa alkoikin lääkkeet munasolujen keräystä varten. Tällä viikolla kerättiin munasolut pakkaseen :hungover: vaikkei nyt koronan takia alkion siirtoo tehdä, niin oli silti kiva kuulla omien solujen tilanne. Niitä on paljon. Lääkärin mukaan normisti saadaan yhdessä keräyksessä 5-10 munasolua, joista maks puolet saadaan hedelmöittymään. Minulta kerättiin 19 munasolua, joista 17 hedelmöittyi. Eli se vaihe sujui hyvin. Noh.. mutta eihän noista sitten pakkaseen mennyt kuin 7 kpl, kun loput oli jo alkuunsa hyytyneet. Ihan riittävästi, mutta silti jos 70% munasoluista on kelvottomia?!?! :mad:

syksyllä sitten jatkuu letroilla lääkitys ja silloin myös alkionsiirto letrokiertoon.

ja nostan hattua kaikille naisille, jotka luovuttavat munasoluja! :Heartred Kokemuksena.. en halua toiste. Toimenpide kivuton, sen jälkeen täyttä tuskaa.

Hyvän kuuloinen saalis:happy: kumpa tää korona painuis hevonkuuseen, että pääsis tällä lisääntymissaralla eteenpäin. Täällä Kp3. Eka letro taas aamulla napattu.
 
Varmaan omat munat 90% pskaa (Toiv ei 100%) kun ei koskaan tapahdu mitään.

Tässä jo suunnittelen ensi kiertoa, jos nappailis letroja. Vielä perusannoksella. Mulla ovis aina myöhään, eli n. Kp17. Eikä letrot kp3-7 syksyllä tuonut tulosta. Mietin, jos se auttaisi, että ottais letrot kp 4-8 tai kp5-9, niin kuin jotkut. Jotain uutta haluisin, jos se olisikin avain :hilarious: sitten tuplaletrot sen kierron jälkeen, tai yks tauko välissä.

Mitkä kp lääkäri määrännyt teille letroja, ja milloin ovis ennen letroja? Tai kiertojen pituudet?
 
Varmaan omat munat 90% pskaa (Toiv ei 100%) kun ei koskaan tapahdu mitään.

Tässä jo suunnittelen ensi kiertoa, jos nappailis letroja. Vielä perusannoksella. Mulla ovis aina myöhään, eli n. Kp17. Eikä letrot kp3-7 syksyllä tuonut tulosta. Mietin, jos se auttaisi, että ottais letrot kp 4-8 tai kp5-9, niin kuin jotkut. Jotain uutta haluisin, jos se olisikin avain :hilarious: sitten tuplaletrot sen kierron jälkeen, tai yks tauko välissä.

Mitkä kp lääkäri määrännyt teille letroja, ja milloin ovis ennen letroja? Tai kiertojen pituudet?

Kp3-5. Kierto luomuna (ilman lugeja) jonkun 27 päivää, luteliaali vaivaiset 10. Ovis yleensä kp 14-18.
 
Varmaan omat munat 90% pskaa (Toiv ei 100%) kun ei koskaan tapahdu mitään.

Tässä jo suunnittelen ensi kiertoa, jos nappailis letroja. Vielä perusannoksella. Mulla ovis aina myöhään, eli n. Kp17. Eikä letrot kp3-7 syksyllä tuonut tulosta. Mietin, jos se auttaisi, että ottais letrot kp 4-8 tai kp5-9, niin kuin jotkut. Jotain uutta haluisin, jos se olisikin avain :hilarious: sitten tuplaletrot sen kierron jälkeen, tai yks tauko välissä.

Mitkä kp lääkäri määrännyt teille letroja, ja milloin ovis ennen letroja? Tai kiertojen pituudet?

Mulle määrätty letrot kp 3-7 ja Terolutit kp 15-24, teroilla sit 27-28 kierto.
Ovis tärppi kierrossa oli jo n. kp10, en oo saanu tikutettua ovista ikinä kun tuo pco huijaa ovistestejä. Mutta sillon näky jo haamu r testissä hyvin aikasin ja digi anto myös osviittaa ja ekassa ultrassa sitten näki tarkemman.
 
Nyt on vahvaa biotiinia tilattu :hilarious: ja sinkkiä. Luin että biotiini vahvistaa limakalvoja :angelic:
 
Mitkä kp lääkäri määrännyt teille letroja, ja milloin ovis ennen letroja? Tai kiertojen pituudet?

Kun itse söin niin kp 2-6. Ja letrojenkin kanssa oli ovikset aina kp 16-18. Terot määrättiin kans mutta aloitin ne aina vasta muutama pvä ovis + jälkeen. Sittemmin lopetin terot koska annostuksella (1tbl 10pvä) ei mitään tukivaikutuksia vissiinkään ole (?) , ainoastaan se vaikutus että menkat käynnistyvät ajoissa mutta nehän nyt tuli tietenkin pelkillä letroillakin.
Nyt sit taas inssejen yhteydessä syön teroja dpo 1 alkaen 4tbl päivässä tukilääkkeenä. Luteaali mulla on aina ollut oikeestaan 14 päivää :)
 
Kun itse söin niin kp 2-6. Ja letrojenkin kanssa oli ovikset aina kp 16-18. Terot määrättiin kans mutta aloitin ne aina vasta muutama pvä ovis + jälkeen. Sittemmin lopetin terot koska annostuksella (1tbl 10pvä) ei mitään tukivaikutuksia vissiinkään ole (?) , ainoastaan se vaikutus että menkat käynnistyvät ajoissa mutta nehän nyt tuli tietenkin pelkillä letroillakin.
Nyt sit taas inssejen yhteydessä syön teroja dpo 1 alkaen 4tbl päivässä tukilääkkeenä. Luteaali mulla on aina ollut oikeestaan 14 päivää :)

Aijaa! No en mä sit rupee teroja syömään, siis yhtä päivässä :hilarious: voi apua saisin varmaan hirveet oireet tollasesta määrää teroja. Tai muistelisin et jo yhdestä oli vähän oireita. Mulla luteaali ärsyttävän pitkä, 16pvää!! :mad: tai sit mun ovis onkin aina myöhemmin kun luulen. Jolloin esim viime ovis meni harakoille..tai sit siittiöt ei selvii mun sisällä kauaa :woot: no jokuhan tässä mättää..
 
Ihana kuulla letroilla onnistuneidenkin tarinoita tässä tokan letrokierron lopuilla! Kun jotenki taas ajattelee että enhän minä kuitenkaan raskaaksi tule vaikka kaikki meni tässä kierrossa nappiin, ovis tuli ja talleteltiin ahkerasti. Nyt kp25, dpo10 ja nega raskaustesti aamulla. Mies pitää silti toivoa vielä yllä, itsellä on jo mieli maassa kun kuukautiskipuja tuntunut eilisestä asti. Jatkan silti testailua koska en malta olla testaamatta, toivoa on kunnes menkat iskee... :grin
 
Aijaa! No en mä sit rupee teroja syömään, siis yhtä päivässä :hilarious: voi apua saisin varmaan hirveet oireet tollasesta määrää teroja. Tai muistelisin et jo yhdestä oli vähän oireita. Mulla luteaali ärsyttävän pitkä, 16pvää!! :mad: tai sit mun ovis onkin aina myöhemmin kun luulen. Jolloin esim viime ovis meni harakoille..tai sit siittiöt ei selvii mun sisällä kauaa :woot: no jokuhan tässä mättää..

Meillä nyt ilmeisesti epäillään että mun munasolut on heikkolaatuisia eikä hedelmöity. Toki vasta epäilys koska tätähän ei tiedä vastakun päässään sinne IVF:ään ja munasolut kerätään.
Miehen näyte on hyvä, ovikset tulee piikeillä - eli kaikki pitäisi muuten olla "hyvässä mallissa" mutta raskaus ei vaan ala.:sorry:
 
Meillä nyt ilmeisesti epäillään että mun munasolut on heikkolaatuisia eikä hedelmöity. Toki vasta epäilys koska tätähän ei tiedä vastakun päässään sinne IVF:ään ja munasolut kerätään.
Miehen näyte on hyvä, ovikset tulee piikeillä - eli kaikki pitäisi muuten olla "hyvässä mallissa" mutta raskaus ei vaan ala.:sorry:

Varmaan sama täällä :oops::Heartred
 
Dpo13(tai 12) negaa, mut missä tuhru/menkat :confused005 yleensä vikan terolutin vaikutusajalla alkaa jo tuhruttaa, nyt ei vieläkään mitään vaikka toissailtana vika otettu. Oisko mulla kerrankin oikeasti oma keltarauhanen sit:grin ei mitään menkkaoireita edes, mut ei mitään raskausoireitakaan. Päädyttiin että lähdetään taas letroilemaan, eli alkas nyt jo uus kierto! Pääsiäisen jälkeen olis sit tarkistusultra.

Lipsu, mulla oli esikoisesta ihan menkkamaista kipua vaikka raskaana olinkin, toivotaan siis vielä!

Mulle letroja määrätty kp 2-6 ja 2x 2.5mg päivässä.
 
Takaisin
Top