Kuinka nuorena ensimmäiset hampaat ovat alkaneet vaivaamaan vauvaa?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Vauva 5vk on halunnut kovasti itkiessään imeä, mutta tissiä ei syötyään huoli. Mietinkin olisiko jo hampomisesta kyse ja kyllä, ihan kuin kulmahampaat olisivat jo tulossa läpi.

Minkä ikäisenä vauvalla on alkanut hampominen?
 
Meidän 3kk ikäisellä pojalla oli itkuinen vaihe, jolloin kuolasi todella paljon ja puri/imeskeli kaikkea mitä pystyi. Nyt 4kk poika rauhoittunut, eikä hampaita näy tulevan läpi vieläkään. Syö kyllä taas kaikkea kovasti ja kuolaa kun viimeistä päivää. :angelic: Saa nähä millon puhkeaa.
 
Meillä ekalla tuli 3kk ikäisenä ekat hampaat, seuraavilla 4kk ikäisenä. Hampaat (tai ikenet) kutisi n. viikon ennen kuin tuli läpi. Kuolaus ja sormien/nyrkin hankaaminen ikenillä ollut aika selkeä merkki tulevista hampaista. Puhkeamista edellisenä yönä myös lämpö noussut ja ollut itkuisia, panadol auttanut sen yhden yön ajan.
 
Meillä syötiin vielä kuukausi sitten käsiä jatkuvasti mutta se oli vain käsien löytymistä. Nyt ahkerasti pureskellaan kaikkea. Viime yö meni tunnin välein huutaen kun normaalisti nukkuu 5-8 h putkeen. Pitkään oon jo miettinyt että tuleekohan hampaita, monta hammasta näkyy kohoumina ikenissä mutta oon aatellut että ne näkyy aina kun jo pari kuukautta sitten ne huomasin :hilarious: ikää nyt 5 kk.
 
3-4kk iässä kuolasi paljon ja tunki käsiä suuhun. Ensimmäinen hammas tuli kuitenkin vasta 10kk iässä. Olin jopa näkevinäni ikenien alla kohoumia jo tuolloin 3-4kk iässä ja ajattelin että tekee varmaan hampaita. Mutta ehkä ne näkyy aina.
 
Parin päivän päästä neiti 5kk. Alkaa alhaalla hampaat tulla, ku on kitinätki ollu sen mukasia. Useamman kuukauden on kuolannut kunnolla ja haukkaillut kaikkea.
 
Takaisin
Top