Paljonko menetit verta?

Kaksosten alatiesynnytys, verenhukka 400g. Varsin normaali tai jopa niukka kaksossynnytyksessä. Kolmas alatiesynnytys, muistaakseni 150g.
 
Alatiesynnytyksistä ei mitään tietoa. Ensimmäisessä hätäsektiossa 400 ml
Toisessa hätäsektiossa oli arvio 1,5-2 litraa, hemoglobiini oli 40 paikkeilla ennen verensiirtoja.
Suunnitellussa sektiossa määrä oli vähäinen.
 
Esikoisen alatiesynnytys helmikuussa ja verta menetin 400ml. Istukkaa irroteltiin reilu 20min ja se irtosi repaleisena. Supistavaa lääkettä sain kahdesti. Vissiin aavistuksen tiukassa oli, mutta irtosi kuitenkin. Verinäytteitä taidettiin jo keretä ottamaan varuilta, jos olisi tarvinnut käsin irrottaa.

No aloitin rautakuurin jokin aika sitten, kun jälkivuotoakin on ollut pitkään. Pitää saada varastot täytettyä :happy: Hemoglobiinia ei mitattu synnytyksen jälkeen. Pari päivää ennen synnytystä hb oli 135.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli mun mielestä 450 ja täysin normaali alatiesynnytys ilman mitään komplikaatioita. Ponnistusvaihe 30 min ja istukka tuli täydellisenä pihalle. Voi toki olla et muistan määrän ihan väärin.
 
2400ml. Alatiesynnytys ja täydellinen istukka. Verenvuodon syy jäi hieman epäselväksi, ilmeisesti kohtu ei lähteny supistumaan kuten piti. Ponnistusvaihe oli 2,5 tuntia.
 
En muista määrää mutta niin paljon että kävelin seiniä pitkin ja olin valkonen ku haamu. :D sain sitten punasoluja pari pussia. Alatie synnytys, ponnistusvaihe 45min. Pitkä synnytys.
 
Esikoisen synnytyksestä ei muistikuvaa mutta ei nyt kovin paljon kun olin saman tien tolpillani. Toka synnytys meni myös hyvin, siitä muistan kätilön todenneen että joku 500ml.
 
Esikoisesta en muista, tämän uuden kanssa 750.
Normaali alatiesynnytys, mutta aika pahat repeämät hyvä kun kävelemään pääsen.

Minulla nämä pienikokoiset vauvatkin aiheuttavat näemmä repeämiä.
 
400ml normaali alatiesynnytys. Rautaa söin heti synnytyksen jälkee ja olo oli hutera ehkä muutaman tunnin mutta selvisin yksin suihkuun heti synnytyksen jälkeen kuitenkin.
 
700 ml. En huomannut mitään erityistä olossa sen vuoksi, enkä ole varma mistä johtui. Synnytyksen 3. vaihe kesti puolitoista tuntia, epäilen että liittyi siihen. Alatiesynnytys, tuli myös pieni repeämä ja väliliha leikattiin.
 
Takaisin
Top