Liikunta raskauden aikana

Onpa muuten itsellekin vaikeaa noi syvät vatsalihakset. Ei vaan pysty enää. Mullahan ei jääny erkaumaa esikoisesta (tarkistettiin hierojalla tuossa melkein vuosi sitten) mutta nyt taas alkaa olla vaikeuksia. No synnytyksen jälkeen sitten taas tekee syviä vatsalihaksia oikein urakalla :)
 
Itse olen tuota tuskaillut kun mulla on aika dominoivat noi vatsalihakset ja joskus selkäkipujen takia treenasin erikseen syviä fyssarin ohjeilla, koska ongelma oli raskaiden painojen kanssa pelatessa, että juurikin syvät vatsalihakset ei pelitä kunnolla mukana ja sitten kipeytyi selkä kun ei pysynyt koko paketti kasassa. Nyt tuntuu ettei niitä syviä enää löydä kun ollut liikkuminenkim vähemmällä :meh:
 
Mullakaan ei ole ollut kummankaan jälkeen juurikaan erkaumaa ja se vähäkin on parantunut nopeasti, mutta tokan raskauden jälkeen vatsa jäi sellaiseksi kammottavaksi rasvasäkiksi ja ajattelin että syvien vatsalihasten hyvä kunto voisi auttaa. Siksi olen yrittänyt muistaa treenailla myös raskauksien jälkeen. Tosin lähinnä se on tosiaan sellainen roikkuva rasva-ihomakkara, johon ei taida auttaa kuin puukko. :shifty:
 
Sen verran muuten tajusin yksi päivä, että supistalut rappusissa on toistaiseksi puuttuneet. Aiemmissa raskauksissa alkaneet tosi aikaisin, ei pystynyt kävelemään yli yhtä porrasväliä putkeen. Nyt olen aamuisin ottanut tavoitteeksi ravata 5 kertaa sisäportaat ylös alas, koska muu liikunta niin vähissä. Toki lisäksi pyrin hyötyliikkumaan ja jumppaamaan illalla telkun ääressä, mutta tuo on sellainen minimin minimi. Yksi aamu vasta tajusin, että enhän mä ole aiemmissa raskauksissa päässyt tokalla kolmanneksella kahta kerrosväliä edes lyllertäen - puhumattakaan siitä, että viisi kerrosta menisi puolijuoksua. :wideyed:
 
Toi, että on paremmassa kunnossa, kun edellisessä raskaudessa, saa kyllä hyvälle tuulelle :joyful:

Mä hiihdin toissapäivänä 12km, josta osan kiskoin esikoista ahkiossa. Ahkio oli vähän liikaa, mutta muuten hiihto suju yllättävän kevyesti. Kannattaa kokeilla, jos on kelit kohdallaan.

Nyt kuulostelen, joko olis lihakset palautunu. Vois mennä uudestaan :grin
 
Oon nyt käyny semmosilla viiden kilometrin kävelylenkeillä kerran viikossa, suht reipasta tahtia, sen jälkeisenä päivänä tuntuu aina tuolla alakerrassa vähän jännältä, ei nyt kipua mut jotain sen tapausta. Liekö vauva sit painanut sinne kävellessä. Mut kiva fiilis aina tulee, kun saa itsensä liikkeelle.:) Hiihtämistä ei taida enää täällä etelä-suomessa pystyä harrastamaan.:grin
 
Mä oon huomannu kans, et itsellä tuntuu alavatsa jotenkin aralta seuraavana päivänä, jos on vähän enemmän rehkinyt. Ja vaikka neuvolassa sanottiin, että kannattaa kyllä liikkua, se auttaa kipuihin, niin itsellä kyllä tuntuu että se on päinvastoin. Lonkat, selkä jne kolottaa vähäisimmästäkin rasituksesta.
Kahden viikon päästä matkaan vanhempien kanssa mökille ja siellä pääsee hiihtämään!:Heartpink
 
  • Tykkään
Reaktiot: APM
Musta tuntuu, et tää on itellä ihan päivästä kii: joskus kunnon jalkatreeni tuntuu super hyvältä, ja siltä, et tätä kroppa just kaipas mut sit joinain päivinä taas alkaa pieniki rasitus supistamaan :D
 
Mulla on tää viikko mennyt nyt hyvin liikkumisen kannalta, viime viikko vielä flunssan parantelua ja se tais alkaa jo edellisviikolla. Nyt siis jaksanut hyvin hiihtää kymmenisen kilsaa joka päivä ja vähän muutakin ulkona touhuillu. Tänään alko joku kilometri ennen mökkiä tuntua mahassa tosi ikävälle ja myös alaselkä alko kolottaa ja tuli olo, että hitto mä en vaan jaksa enkä pysty:grin Sitten sohvalle hetkeksi pötköttämään ja olo oli muutaman minuutin päästä ihan ookoo. Ja sitten vähän myöhemmin hain puita sisälle ja se tuntui ihan valtavalta suoritukselta, hengästyin pelkästään siitä puiden koriin pinoamisesta, olin vaan, että ei oo tottakaan :laughing002
 
Mä pyrin käymään 1-3 kertaa viikossa kävelylenkillä, mutta nyt liitoskivut ovat alkaneet vaivata sen verran paljon, että vauhti ei ole päätä huimaava. Lisäksi käyn joogassa 1 kerta/vko. Kasvava vatsa aiheuttaa siinä vähän haasteita, mutta onneksi ohjaajat antavat asentovaihtoehtoja.
 
Mun on pitänyt mennä joogaan, mutta en oo saanut aikaseksi, mikä siinä on niin vaikeeta. En siis oo ikinä edes koittanut :grin
 
Takaisin
Top