Pulinaketju

En kyllä muista, milloin olisi ollut tällainen tammikuu. Lämpötila enimmäkseen plussan puolella, vettä satelee harva se päivä ja kohta ei ole luntakaan enää kuin kolatuissa kasoissa :shifty: Pojan kanssa oltiin hiekkalaatikolla, sekin oli kai jo pohjia myöten sula. Piha on vielä osittain jäässä ja tottahan poika kaatui sitten vesilätäkköön, mutta onneksi haalari piti veden ulkopuolella, vaikka vanha onkin, käytettynä ostettu.

Jotenkin on ruvennut tuntumaan siltä, että minulla saattaisi olla jonkinasteinen kohdun laskeuma :wideyed: En nyt muutakaan keksi, mikä voisi tuntua tällaiselta. Luin Terveyskirjastosta siitä lisätietoja. Mitään kipuja ei ole, eikä muuta oiretta kuin tuo ylimääräisen jonkin tuntuminen emättimessä myös sormin kokeillessa. Ehkäpä marssin lääkärille kun kerkeen... Jotenkin kyllä ajattelin, että se tulisi piakkoin synnytyksen jälkeen, mutta olin väärässä, voi tulla vanhemmiten muutenkin. Eipä tullut hirveästi treenattua lantion seudun lihaksia synnytyksen jälkeen, ja liian vähän nyt tähän päiväänkin mennessä :bag: No, minkäs sille enää mahtaa.

Kp79. Nyt on mennyt muutama päivä ihan menkkatuntemuksissa, mutta kun ei niin ei. Jotain marjapuuron väristä hyvin niukkaa jotakin, kuin valkkaria sieltä tulee nipinnapin pikkuhousunsuojaan asti :shifty: Ehkä senkin vuoksi voisi olla ihan hyvä siellä tohtorilla käydä.
No ompa superkierto tosiaan :hungover:
Täällä ovista odotellaan... Onko kellään ollu veristä vuotoo ennen ovista tai limoomista?
Mulla ei oo tullu ku joskus joitain päiviä menkkojen loppumisen jälkeen limaista ruskeaa (tyyliin kp12) mut ovisplus oli silloinkin kp21 vasta. Osallahan sitä vähän tulee just oviksen aikaan hormonimuutoksen takia.
 
Kiitos kaikille etätuesta! :Heartred

Tälläkin edelleen yhtenä kappaleena, ballonki 1 asennettiin väärin ja sen selvittyä palattiin sairaalaan illalla ja odoteltiin 5h uuden saantia. Ballonki 2 teki tehtävänsä, ja avasi paikat yön aikana. Nyt taas sairaalassa, odotellaan lääkärin konsultaatiota sekä seuraavia askelmerkkejä. :)
 
Mulla lähtee järki tän hormonihirmuilun kanssa. En uskalla enää ulos makkarista, jos mies on kotosalla, ketuttaa sen olemassa olokin niin hitosti. Oon vaan ilkeä ja äksy ja kamala biatch :banghead:

Selkäkipu lamauttaa omaa touhuilua ja toisen pitäisi osata lukea ajatuksia ja tehdä munkin osat kotitöistä. Oli äsken torkuilla sohvalla ja vedin semmoset kilarit kun tiskikone oli tyhjäämättä ja ruoka-astiat pöydällä. Kauhee akka, kiitos hormonien.

Miten mä en muista tämmöstä ekasta raskaudesta :confused004 Toki oon dementoitunut siitä jo 8 vuotta, niin ei kai ihmekään :grin

Meneehän tää ohi pian, meneehän? Kiitos ja anteeks, en ole uskaltanut vielä muille kertoa raskaudesta, mutta pelkään et räjähdän tän oman pääni kanssa pian :help
 
No joo, minä nyt olen hyvin usein kiukkuinen, vaikken raskaana olekaan :bag: Tulee ärähdeltyä sekä miehelle että pojalle liikaa. Sitten on taas suht seesteisiäkin kausia. Hormoneista varmaan johtuu kyllä osittain täälläkin. Hirveä tulta syöksevä lohikäärme olen ajoittain, jolloin ärsyttää jo toisen näkeminenkin. Tekisi vaan mieli ryömiä johonkin kivenkoloon ja haistattaa pitkät kaikille :facepalm: Raskaana ollessa en kyllä muista, että olinko ihan kauhea, jotenkin tuntuu että myt pojan ollessa taaperoikäinen, olen kyllä ihan peestä :sorry:
 
Muokattu viimeksi:
Mulla lähtee järki tän hormonihirmuilun kanssa. En uskalla enää ulos makkarista, jos mies on kotosalla, ketuttaa sen olemassa olokin niin hitosti. Oon vaan ilkeä ja äksy ja kamala biatch :banghead:

Selkäkipu lamauttaa omaa touhuilua ja toisen pitäisi osata lukea ajatuksia ja tehdä munkin osat kotitöistä. Oli äsken torkuilla sohvalla ja vedin semmoset kilarit kun tiskikone oli tyhjäämättä ja ruoka-astiat pöydällä. Kauhee akka, kiitos hormonien.

Miten mä en muista tämmöstä ekasta raskaudesta :confused004 Toki oon dementoitunut siitä jo 8 vuotta, niin ei kai ihmekään :grin

Meneehän tää ohi pian, meneehän? Kiitos ja anteeks, en ole uskaltanut vielä muille kertoa raskaudesta, mutta pelkään et räjähdän tän oman pääni kanssa pian :help
Mä olen hormoneissa (ilman raskauttakin) ihan kamala. Pinna on tasan nolla ja asenne kaikkiin asioihin niin lapsille kuin puolisolle sellanem ”etkö nyt vittu tajua yhdestä sanasta”. Provosoidun ja tökin tikulla silmään oikein uhalla.
joka raskaus ollu erilainen. Vika oli hankalin niin fyysisesti kuin psyykisesti vaikka olin tosi hyvässä kunnossa ennen plussaa.
Nyt tuntuu et ikä tekee tän et hormonibalanssi on kaikkineen sekaisin vähän väliä ja mieli menee vuoristorataa
 
Kimama: jotenkin voin samaistua tekstiisi. Vaikkakin muutama päivä sitten puolisoni olikin sitä mieltä että raskaus sopii minulle kun olen niin paljon tasaisempi ja rauhallisempi niin luulempa että enää hänkään ei tuota allekirjoita.

Kun kiukku jyrää yli, niin tuntuu etten pääse siitä irti millään. Itseäni ärsyttää todella lapsellinen kiukutteluni, mutta kun en vain osaa vaihtaa mielialaani toiseksi vaikka haluaisin. Sydän huutaa päästä toisen syliin ja halittavaksi, mutta kehonkieli ajaa toista vain kauemmaksi kun yrittääkin lähelle tulla. Tulkitsen asiat, sanat ja eleet juuri niinkuin haluan, eli itseäni loukkaaviksi ja taas saan bensaa liekkeihin. Välillä tuntuu etten enää itsekään tunnista itseäni näiden mörköpäivien keskellä, enkä varmasti vuosi sitten raskaana ollessani ollut tälläinen ihmishirviö.
Puolustelematta itseäni niin sanon kyllä että on tämä hemmetinmoista itsellekin, olla vähänväliä räjähdysherkässä tilassa ja "pelätä" miten paha räjähdys seuraavaksi osuu kohdalle.

Onneksi minun kiukunkohteena on vain mies, lapset eivät joudu kokemaan äkäilyäni muuta kuin sivusta seuraavana, mutta pahaa tekee silti heidänkin puolestaan. Todella toivon että tämä tästä tasaantuu ja nopeasti, koska tässä alkaa olla omakin korvienväli koetuksella, jos ei lie puolisonkin
Joo kuin mun kynästä.

täällä kp7 eikä vieläkään vuoto laantumassa :hungover: Ärsyttää!! Kauanko teillä muilla vuoto kestää, etenki kellä runsaammat vuodot?


Ostin (joo piti lopettaa mut näin sitä lipsuu) raskauskeijun ovistikkuja. En oo ennen mielestäni tehnyt. Onko kellää kokemusta? Ainakin nyt kun tein verrokin nii näyttää lupaavalle, ei tee tummaa viivaa noin vaan
image.jpg
 
Äitykkä, onko edellinen lapsi tyttö vai poika? Musta tuntuu et tässä raskaudessa oon ollut aivan hirviö, oikea ihmishirviö verrattuna edelliseen. Edellinen on poika ja kaksi sitäkin aiempaa, enkä silloinkaan kiukutellut huvikseni. Nyt temperamentti nousee nollasta sataan sekunnissa ja raivoan aivan käsittämättömistä asioista. Jos en itse ota tilannetta haltuun, aiheutan vain kaaosta. Ja meille on nyt tulossa tyttö. Voikohan tällä olla jotain tekemistä :D
 
Joo kuin mun kynästä.

täällä kp7 eikä vieläkään vuoto laantumassa :hungover: Ärsyttää!! Kauanko teillä muilla vuoto kestää, etenki kellä runsaammat vuodot?

View attachment 85564

Mulla on runsaat vuodot, mutta kestää vain sen 5 päivää aina.

Malttamattomana jo odottelen joko menkkoja tai plussaa. Ensimmäinen varmaan se todennäköisempi, kun tässä kierrossa uimareita talletettu kp 14 ja 21 eikä varmuutta ovulaatiosta. Tylsä kun ei yhtään tiedä tämän kierron pituutta, kun olen tottunut säännölliseen 27-28 päivään.
 
Äitykkä, onko edellinen lapsi tyttö vai poika? Musta tuntuu et tässä raskaudessa oon ollut aivan hirviö, oikea ihmishirviö verrattuna edelliseen. Edellinen on poika ja kaksi sitäkin aiempaa, enkä silloinkaan kiukutellut huvikseni. Nyt temperamentti nousee nollasta sataan sekunnissa ja raivoan aivan käsittämättömistä asioista. Jos en itse ota tilannetta haltuun, aiheutan vain kaaosta. Ja meille on nyt tulossa tyttö. Voikohan tällä olla jotain tekemistä :D
Mullla on monta raskautta takana, tyttöjä ja poikia. Ei mitään tekemistä sukupuolen kanssa omalla kohdalla :hilarious: yhtä hyviä tai huonoja. Keskimmäinen elävistä lapsista oli seesteisin ja tämä vika ihan kamalin. Poikia molemmat. Yksi tyttöraskaus oli kamala ja itkuinen, naama kukki kun kevätpelto. Sit taas esikoinen (tyttö) oli myös masentava muttei kiukkuinen, iho oli taas kaunein mitä ikinä.
 
Mulla on runsaat vuodot, mutta kestää vain sen 5 päivää aina.

Malttamattomana jo odottelen joko menkkoja tai plussaa. Ensimmäinen varmaan se todennäköisempi, kun tässä kierrossa uimareita talletettu kp 14 ja 21 eikä varmuutta ovulaatiosta. Tylsä kun ei yhtään tiedä tämän kierron pituutta, kun olen tottunut säännölliseen 27-28 päivään.
Äh. Silloin kun oli ns hyviä kiertoja mullakin menkat loppui 5-6pv kohdalla. Nykysin nää ei meinaa stopata joka vissiin kielii siitä ettei estro ala nousemaan
 
Minä en oo ikinä käyttäny ovistikkuja ja en edes varmaan osaisi.. Ovis on ollu aina niin selkee:grin saapa nähdä nyt
 
Voihan vetutukset :grin, samaistun tänään! Oikeen päivän puheenaihe ollut meillä tämä mun hermon kireyden taso. :hilarious:
Aamusta asti ollut hyviä supistuksia, mutta harvakseen, pinkkiä limaakin taas liikkeellä :woot:.
Nyt ei vaan saa loppua enää, liian lupaava on.. Jospa yöllä :wacky:..

Motto sulla toivottavasti ollut vähän vauhdikkaampi loppu?? :nailbiting:
 
täällä kp7 eikä vieläkään vuoto laantumassa :hungover: Ärsyttää!! Kauanko teillä muilla vuoto kestää, etenki kellä runsaammat vuodot?

Jätin viime huhtikuussa pillerit pois ja sen jälkeen on ollut runsaat menkat. Ne kestää sen 7-8 päivää, vähän riippuu siitä miten paljon tuhruttaa alussa.
 
Imetys vaikla olisikin vain osaimetystä tekee kaikenlaisia temppuja kiertoon. Varsinkin meillä vanhemmilla kun hormoniheittelyt vaikuttaa enemmän. Vaan toivoa koitan luoda tässä.
Tätä toivon itsekin ja ristiriita sen kans et lopettako vai antaako mennä painollaan. Onhan tuo jo yli 1,5v... En haluis lopettaa Vain sen olemattoman mahiksen takia :sad001
 
Takaisin
Top