Kuumeilevat kotiäidit

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Tein ketjun, jos täältä löytyisi kuumeilevia kotiäitejä :) Itse en kylläkään ainakaan vielä kuumeile seuraavaa, raskaana olen ja odotan tokaa lasta, laskettu aika on maaliskuussa. Eskoinen on 2v11kk.

Minkä ikäisen lapsen/lasten kanssa olet kotona, monettako lasta kuumeilette?
 
Täältä löytyy :greet025 Oon kotona pian 1v lapsukaisen kanssa ja näillä näkymin olisi tarkoitus olla kotona sinne 3v asti. Toista ollaan toivottu heinäkuusta asti. :rolleyes:
 
Olen kotona 1v 3kk taaperon kanssa, esikoinen 4,5v käy 2-3 pv/vk päiväkodissa. Kolmas on mielessä päivittäin, mutta ei olla aloitettu yritystä kun kiertokaan ei ole vielä startannut. Kotona piti olla ainakin ensi syksyyn mutta kovasti työpaikalta jo kysellään. Jotain tunteja teen varmaan jo keväällä ainakin etänä. Mietin vaan jos sitten pian töihin paluun jälkeen tärppäisikin...
 
Olen kotona 1v 3kk taaperon kanssa, esikoinen 4,5v käy 2-3 pv/vk päiväkodissa. Kolmas on mielessä päivittäin, mutta ei olla aloitettu yritystä kun kiertokaan ei ole vielä startannut. Kotona piti olla ainakin ensi syksyyn mutta kovasti työpaikalta jo kysellään. Jotain tunteja teen varmaan jo keväällä ainakin etänä. Mietin vaan jos sitten pian töihin paluun jälkeen tärppäisikin...
Mullakaan ei oo kierto palannut, saisi kyllä pikkuhiljaa alkaa kun pelottaa kuinka pitkäksi ikäero venyy jos toista joutuu tekemään pitkän kaavan mukaan. :rolleyes:

Starttasko sulla esikoisen jälkeen milloin kierto?
 
Starttasko sulla esikoisen jälkeen milloin kierto?

Taisi olla vähän ennen 1-vuotispäivää. Mutta esikoisen kohdalla yöimetys loppui jo 10kk iässä kun taas kuopusta vielä imetän päivin ja öin. Se saattaa olla se ratkaiseva tekijä tässä.

Lähdetään viikon päästä pitkälle matkalle joten ajattelin pitää yöimetyksen käytössä vielä sen aikaa lentoja helpottaakseni (12h + 12h suuntaansa, hyi) että nukahtaa tissille. Katsotaan sitten keväällä kun palataan jos olisi vaikka itsestään vieroittunut ainakin yösyömisistä. Esikoisen imetys kesti sinne 1v9kk kun itse lopetti, tämä toinen on huomattavasti enemmän tissin perään joten saa nähdä...
 
Taisi olla vähän ennen 1-vuotispäivää. Mutta esikoisen kohdalla yöimetys loppui jo 10kk iässä kun taas kuopusta vielä imetän päivin ja öin. Se saattaa olla se ratkaiseva tekijä tässä.

Lähdetään viikon päästä pitkälle matkalle joten ajattelin pitää yöimetyksen käytössä vielä sen aikaa lentoja helpottaakseni (12h + 12h suuntaansa, hyi) että nukahtaa tissille. Katsotaan sitten keväällä kun palataan jos olisi vaikka itsestään vieroittunut ainakin yösyömisistä. Esikoisen imetys kesti sinne 1v9kk kun itse lopetti, tämä toinen on huomattavasti enemmän tissin perään joten saa nähdä...
Mäkin oon kuullut että yöimetys voisi olla se ratkaiseva asia. Oon yrittänyt vähentää yösyöttöjä pikkuhiljaa, mutta se meinaa olla vähän haastavaa kun tenava nukkuu vielä perhepedissä, enkä itse välttämättä herää kun hän käy rinnalla :hilarious:

Toivottavasti teidän matka sujuu hyvin! :)
 
Meillä myös perhepeti-ilmiö, onhan nyt paljon helpompaa kääntää kylkeä ja jatkaa unia kuin nousta imettämään! Esikoinen nukutettiin aina syliin ja laitettiin omaan sänkyyn, tuli viereen vasta ekan syötön jälkeen, mutta tokan kanssa ei sellaista aikaa tai energiaa ollut, helpompi oli nukuttaa tissille kun esikoinen mekasti toisessa huoneessa :hilarious:

Nyt oon kyllä jo viikon tuntenut kaikenlaisia tuntemuksia ja ihan kipuja lantion seudulla ja pohdin josko tästä kohta starttaa. Jos Murphyn lakia yhtään tunnen niin mun menkat alkaa sillä 12h lennolla... :nailbiting: Sekin on kiva kun ei tiedä yhtään onko menkat yhtä paljon tai vähän runsaat ja kivuliaat kuin aiemmin niin ei ekalla kerralla uskaltaisi pelkällä kuukupilla puljata. Tosin olen ounastellut menkkoja jo varmaan yli puoli vuotta kun kaikenlaisia fiiliksiä on ollut eli ei tämä välttämättä vielä merkkaa mitään o_O
 
Mä tota imettämään nousemista kokeilin yhdessä kohtaa kun neuvolasta painostettiin siirtämään tenava omaan sänkyyn, mutta koin sen hiukka vaaralliseksi kun meinasin nukahtaa siihen istualteen :bag:

Toi olis kyllä paha kun just siellä lennolla alkais kunnon niagaramenkat :nailbiting: Mullakin on ollut jo useemman kuukauden kausittain sellasia jos ne nyt ei ala niin sitten ei koskaan -tuntemuksia, mutta eipä oo näkynyt.
 
Mä tota imettämään nousemista kokeilin yhdessä kohtaa kun neuvolasta painostettiin siirtämään tenava omaan sänkyyn, mutta koin sen hiukka vaaralliseksi kun meinasin nukahtaa siihen istualteen :bag:

Meillä lapsi nukkui alkuun omassa sängyssään ja nousin sohvalle imettämään, mutta kesällä 1v aikoihin tuli kausi kun oli miljoonaan kertaan yössä hereillä. Herättyä sitä ei saanut sänkyynsä nukahtamaan (tai ainakin olis häirinnyt liikaa työssäkäyvän isän unia), syliin nukahti, mutten enää saanut siirrettyä nukkuvana sänkyynsä vaan heti uusiks pystyssä huutamassa. Joten lopulta kun oli muutama viikko (tai pari kk?) herätty miljoona kertaa kertaa yössä, torkuttu puoliyötä lapsi sylissä sohvalla välillä vähän syvemmässäkin unessa ja sitten peläten lapsen tippumista, valvottu tuntia-paria yössä ja loppuniittinä kun lapsi alkoi kiivetä pinnasängyn laidan yli enkä enää kaikessa väsymyksessä uskaltanut luottaa omaan heräämiseen, ettei pääsis putoamaan niin poistettiin laita ja siirrettiin pinnis mun viereen. Eli nykyään 1,5v nukkuu ainakin puolet yöstä mun kainalossa, välillä voi käydä omassa sängyssään. :grin Nyt nukutaan eikä hypitä puolta yötä pystyssä olkkarin puolella. :gen014 Kelpaa miehellekin kuka alkuun vastusti perhepetiä. Neuvolassa ei ole onneks kysytty nukkumapaikasta, vaikka unista muuten onkin juteltu.:smiley-angelic006
 
Takaisin
Top