Raskaudesta kertominen

Tupu90

Jostain jotain jo tietävä
Milloin aiotte kertoa muille raskaudesta? Entä onko jotain hauskoja ideoita siitä, miten aiotte kertoa (tai miten olette kertoneet, ne joilla jo ennestään on lapsia)?
 
Mä oon kertonu mun pikkusiskoille ja yhdelle hyvälle ystävälle.

Olis kiva kertoa sellasella lapulla joka olis ikäänkuin "vahvistus" verkkokaupasta. Tyyliin; valitsemanne "tuote" saapuu varastoltamme (tähän LA). Tuotteen tiettyjä ominaisuuksia emme valitettavasti voimme taata mutta tälläisiä siitä voi löytyä ja sit esim vanhempien erityisiä piirteitä yms.
 
Mä kysyin esikoisesta mun siskolta haluaako olla ensi vuonna kummitäti vai pelkkä täti :joyful: Hetken sillä raksutti ennen kuin kiljaisi ja ryntäsi halaamaan :hilarious:

Miehen vanhemmat tarjos meille loistavan tilaisuuden kertoa kun mentiin sinne kahville. Anoppi kysyi halutaanko pullaa, vastattiin myöntävästi ja lisättiin että meilläkin on pullaa, tosin yks vaan ja vielä uunissa :grin
 
En malttaisi olla kertomatta. Aika moni tietää jo. Kasvotusten olen kertonut ja tietysti rakkaalle ystävälle joka asuu kauempana soitin iloiset uutiset. Jännää. ♥️
 
En malttaisi olla kertomatta. Aika moni tietää jo. Kasvotusten olen kertonut ja tietysti rakkaalle ystävälle joka asuu kauempana soitin iloiset uutiset. Jännää. ♥️

Mulla sama! En malttaisi olla kertomatta. Neljälle ystävälle olen jo kertonut. Meidän molempien vanhemmille ei varmaan kerrota kun ekan kolmanneksen jälkeen, tosin täytyy katsoa miten käy kun joulu on tässä välissä että säilyykö salaisuus kun on paljon ruokia mitä pitää vältellä yms.
 
Me ei olla kenellekään muille kerrottu, paitsi esikoisen kummisedälle kun mies meni möläyttämään heti samana päivänä kun plussasin. Alkuviikosta kerroin yhdelle äitikaverille, mut kukaan muu ei tiedä. Tekis jo mieli kertoa, etenkin omille lapsille, mun sekä miehen vanhemmille ja mun siskolle. Mut toisaalta kutkuttavaa että aina kun näkee tuttuja tai perheenjäseniä, niin ajattelee ”tietäisittepä vaan mikä salaisuus meillä on :wink”.
 
Niin joo ja se kertomistapa. :joyful: Aikasemmista lapsista ollaan vaan ihan kasvotusten kerrottu. Tästä elokuisesta olis ollu ihana kertoa jouluna, esim. joulukortin tai lahjan avulla, mut vielä niin aikasin en haluu kertoa. Välillä mielessä pyöriny et pitäiskö kuopukselle teetättää ”Musta tulee isoveli!” ja esikoiselle ”Musta tulee isoveli, TAAS” -paidat. :joyful: Sit kattois kuinka kauan ihmisillä kestää hoksata paidat. :grin
 
Niin joo ja se kertomistapa. :joyful: Aikasemmista lapsista ollaan vaan ihan kasvotusten kerrottu. Tästä elokuisesta olis ollu ihana kertoa jouluna, esim. joulukortin tai lahjan avulla, mut vielä niin aikasin en haluu kertoa. Välillä mielessä pyöriny et pitäiskö kuopukselle teetättää ”Musta tulee isoveli!” ja esikoiselle ”Musta tulee isoveli, TAAS” -paidat. :joyful: Sit kattois kuinka kauan ihmisillä kestää hoksata paidat. :grin

Tuo olis kyllä hauska seurata että milloin jengi laskee 1+1 :D Me ollaan mietitty paitojen teettämistä isovanhemmille, mutta ei kyllä vielä jouluna taideta uskaltaa pistää pakettiin.

Ja tuosta edellisestä viestistäsi niin itselläkin on se että toisaalta kutkuttaa se ajatus että tää on vielä pienen piirin juttu ja toisaalta kiva pitää salaisuutta mutta sit joinakin päivinä tahtoisin vaan huutaa koko maailmalle!
 
Mä ajattelin kertoa parille läheiselle kaverille lähiaikoina. Jos kaikki menee hyvin, helmikuun lopussa ajateltiin kertoa tuleville isovanhemmille ja muille perheenjäsenille. Kkm tapahtunut elokuussa ja nyt ei uskalla kyllä kertoa yhtään liian aikaisin. Katsotaan:grin
 
Kerroin tänään mun siskolle :) jotenkin tuli vaan sellanen olo että haluun kertoa kun satuttiin olee kerrankin kaksistaan. Oli hiukan yllättynyt (oon aiemmin avautunu sille siitä kun mun mies kauhistelee ajatusta toisesta lapsesta) mutta kuitenkin onnellinen mun puolesta ja tuli heti halaamaan. Sanoi että heillä ei rahkeet riittäis enää yhteenkään lapseen mutta silti vähän kuumetta pukkas :grin
 
Haluaisimme kertoa vasta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Joulu tuottaa kuitenkin oman haasteensa tähän kun ei saa raakaa kalaa syödä ja vanhemmat kyllä ihmettelisivät miksi sitä en syö... joten ajateltiin antaa tuleville isovanhemmille lahjapaketissa joku body, tutti ja kuva varhaisultrasta (jos sinne aika saataisiin vielä ennen joulua). Jos sitten meneekin kesken niin eipähän ole yksin asian kanssa. Parille läheiselle kaverille olen kyllä jo kertonut, mies ei vielä kellekkään :)
 
Meillä oli suunnitelmissa pitää raskaus salaisuutena nt-ultraan saakka, mutta joulu+oma pahoinvointi vaikuttaa nyt niin, että aateltiin isovanhemmille kertoa jouluna. Toivotaan, että osaavat pitää salaisuutena vielä muutaman viikon ajan.:)
 
Joulu tekee kyllä tähän omat haasteensa.. mikäli arvaavat niin sitten arvaavat. Perhe lähinnä. Muuten yritetään olla hiljaa uuteen vuoteen saakka ainakin ja mieluiten sinne viikolle 12. Toki oon miettiny sitä, kun oon töissä lähihoitajana ja työ on fyysisesti aika raskasta että milloin ois hyvä töissä paljastaa. Esimiestä en kyllä varmaan enää montaa kertaa nää ennen joulunpyhiä ja ens vuotta :scratch
 
Itse oon kertonut kahdelle kaverille, en muille. Mulla varhaisultra-aika työpaikan kiireisimpään aikaan ja mulla on sillon työvuoro, eli varmaan joudun kertoa esimiehelle, kun joudun siinä sumplia työvuoron vaihtoa. Jotenkin haluan myös hänelle olla rehellinen erinäisistä syistä..
 
Niin ja aikasemmin oon kertonut kaikille kasvotusten, yhdestä raskaudesta äiti ehti arvata tilanteen ennen ku kerroin. Hän yleensä huomaa tosi varhain raskaana olevat. Nyt ajattelin että testaan tätä hänen 6. Aistia :woot: muille kerrotaan sitten 1. kolmanneksen jälkeen.
 
Työpaikalla olen kertonut pomolle ja yhdelle työkaverille kun mielialat heilahtelee niin paljon, että pakko oli kertoa ettei ne ajattele onko se hulluksi tullut :rolleyes:

4 ystävälle olen myös kertonut.

Omille vanhemmille haluaisin kertoa vasta varhaisultran jälkeen, mutta katsotaan paljastunko jo jouluaterilla kun graavilohi on suurinta herkkua ja olisi omituista jos kieltäytyisin siitä :angelic:

Muille sitten 1. Kolmanneksen jälkeen..
 
5 kaveria tietää .. ei malttanut pitää itsellä kun ovat olleen tukena lapsettomuushoitojenkin aikana. :happy: aattelin myös että tulee todellisempaa tästä kun vähän saa jutella heidän kanssa. Joulunaika jännittää kun mennään vanhempien kotiin.. huomaavatko jos en syö ihan kaikkea tai tuleeko pahoinvointia tms.. saa nähdä :woot: tarkoitus kertoa vasta riskiviikkojen jälkeen
 
Mä kerroin heti siskolle ja yhdelle kaverille. Toisaalta haluaisin jouluna kertoo omille ja miehen vanhemmille, mutta jotenkin sitä keskenmenoa pelkää ja sen takia mietityttää, et kertoako vai ei. Toisaalta olisivat tukena jos jotain tapahtuu, mut se on taas sit vaikeaa kertoa, jos menee kesken..
 
Takaisin
Top