Pulinaketju

Meillä poika nukkuu melatoniinin avulla. Ilman sitä ei nuku ollenkaan. On kokeiltu kaikki mahdolliset kikat. Painopeitto auttoi inasen. Ihan lääkärin siunaus lääkkeen käytöllä. Nukkunut aina huonosti. Epäilen että hänen vaikea lastenreuma vaikuttaa asiaan.

Tyttö nukkuu aina hyvin. Ihan syntymästä asti nukkunut. Tarvitsee paljon unta, että jaksaa.

Itselläni on vaikea uniapnea. Nukun laitteen kanssa. En tiedä vielä miten laite ja yöheräilyt tulee sopimaan yhteen. Ainakaan viereen en voi vauvaa ottaa. En usko, että mun uni on "normaalia" enkö uskalla ottaa riskiä että vauva jäisi alle.
Tuleeko teillä mies hoitamaan vauvan yösyötöt?
Entä kuinka nyt menee odotusrintamalla?
 
Tuleeko teillä mies hoitamaan vauvan yösyötöt?
Entä kuinka nyt menee odotusrintamalla?

Mä haluan imettää jos se vain on mahdollista, mutta vielä en tiedä miten teen sen helpoiten.
Onneksi tässä on vielä aikaa pohtia sitä :-)
Eli mä hoidan yösyötöt jos imetys onnistuu. Mies tietty auttaa.

Odotuksen suhteen menee ihan hyvin. Ei oo mitään uusia ongelmia ilmennyt ja vanhatkin osanneet pysyä poissa.
 
Mä haluan imettää jos se vain on mahdollista, mutta vielä en tiedä miten teen sen helpoiten.
Onneksi tässä on vielä aikaa pohtia sitä :)
Eli mä hoidan yösyötöt jos imetys onnistuu. Mies tietty auttaa.

Odotuksen suhteen menee ihan hyvin. Ei oo mitään uusia ongelmia ilmennyt ja vanhatkin osanneet pysyä poissa.
Aivan, muistin että et imettäisi ollenkaan, sori kehno muisti!!
Eiköhän se sitten jotenkin järjesty jos maitohanat pysyy auki :happy:!
Hienoa että raskaus rintamalla asiat kunnossa!
 
Mielenkiintoista kuulla näistä!
Mun teini pojalla nukahtamishankaluutta ja diagnosoimaton add, oli koittanut melatoniinia kaverin ehdotuksesta.
Mä vähän säikähdin ja ehdotin kyllä mieluummin lääkärin hyväksyntää lääkkeen avulla nukkumiseen. Että ihan valaisevaa kuulla että muillakin käytössä! Mä oon vähän yksinkertainen "mee lenkille ja jätä ruutu vähemmälle" ihminen, vaikeaa ymmärtää näitä häiriötiloja :oops:..
Katsotaan, on kuulemma lääkäri tulossa katsomaan häntä koululla.
Aika moni käyttää melatoniinia, mitä olen esim ADHD -ryhmässä facessa lukenut. Jos olisin lapsena tiennyt, että jostain löytyisi apu nukahtamiseen, olisin käyttänyt sen hyödyksi. Oli tosi raskasta käydä koulua, kun jokainen ilta nukahdin puolenyön aikaan tai sen jälkeen, vaikka menin kympiltä nukkuu. Ei auttanut liikunta eikä lämmin maito. Mun äitihän ei ole vuosiin nukkunut öisin. Sanoo, ettei tarvi unta. Hän on 64 ja häntä luullaan mun siskoksi. Siispä ei taida unenpuute vaivata. Mua vaivaa, tarvitsen kunnon unet. Melatoniini on pelastus. Auttaa nukahtamaan, muttei vaikuta keskellä yötä heräämiseen.
 
Meillä on painopeitto pojalla, ei ollut apua kuin vähän rauhoittumiseen. Mun kahdella nuorimmalla on ongelmaa yökuivana pysymisessä myös, vaikka ovat aika isoja. Se on se neurologinen puoli, kun ei ole kohdillaan. Aika auttaa.
 
Minä olen tosi huono nukkuun ja vaikka kaikki muut meillä kyllä nukkuu silloinkin kun olivat ihan pieniä... Sohvalla jos istun tulee hyvin uni mut jos meen sänkyyn ei muutako pyörimistä ihan sama mihin aikaan menen tai vaikka oisin ihan rätti poikki se on kyllä äärimmäisen tympiää ja raastavaa
 
Minä olen tosi huono nukkuun ja vaikka kaikki muut meillä kyllä nukkuu silloinkin kun olivat ihan pieniä... Sohvalla jos istun tulee hyvin uni mut jos meen sänkyyn ei muutako pyörimistä ihan sama mihin aikaan menen tai vaikka oisin ihan rätti poikki se on kyllä äärimmäisen tympiää ja raastavaa
Samoin mun äidillä on, että sohvalla torkkuu, mut sängyssä pyörii.
 
Muokattu viimeksi:
Melatoniini on ihmisen omaa hormonia :) En laske itse sitä edes lääkkeeksi, vaikka onkin synteettistä :)

Toisilla sitä erittyy enemmän, toisilla vähemmän. Liekö perinnöllistä vai voiko sitä oppia erittämään enemmän. Jossain tutkimuksessa sanottiin, että jos vauva nukkuu äidin vieressä, erittää kummatkin enemmän melatoniinia ja molemmat nukkuu paremmin. No, tiedä mikä on totuus. Itse kuulun myös hyvin nukkujiin, vaikka on ollut vauvakin. Kun vauva ekan kerran herää, tulee viereen, tai sitten on jo vieressä ja tissi suuhun. Kuopus tosin harrasti kuukauden ajan keskellä yötä kuuhaamista. Joka yö heräsi 00/02 ja valvoi 2-5h. Se oli tuskaa. Olin kuin zombie. Nyt zombina olo on omaa syytä, mitäs valvon, mutta pakko jostain repiä omaa aikaa :S
 
Minäkään en laske sitä lääkkeeksi.

Heräsin 5.30 ja valvoin 9 asti. Sitten yritin torkkua sohvalla tähän asti. Musta on näköjään tulossa äitini kaltainen nukkuja..
 
Ai pojat, miten huonosti nukuttu yö takana. Ollaan oltu kylillä kissa ja koiravahtina ja mikä pahinta, niin anopin naapurissa. Argh. Kun eilen tultiin oli ihmeissään ja sitten täällä kävi yksi mieskin kylässä, sukulainen tosin, mutta ei se sitä pimeässä erottanut. Onkohan sekään nukkunut kunnolla asiaa pohtiessaan. Koira haukkui yöllä ja herätyskello oli jäänyt soittamaan neljältä, jotta puolivaloilla mennään tänään.

Mahtavaa Sharmander kp 1 voi joskus olla ilonpäiväkin.
 
Mua pelotti se tosi vahva viiva ovistikussa kp10, että jos se onkin jo vaihdevuosiin liittyvää LH:n nousua. Sen takia oon nyt testannut joka päivä. Tässä on tulos: viiva on hiipunut kauniisti pois. Eli kai täs ollaan vielä pelissä mukana. Talletettu on ovista edeltävänä päivänä, ja kahtena sitä seuraavana. Enempää ei vois tehdä vaikka päällään seisois. Ja taisin tehdä jo sitäkin :laughing001 Nyt ei muuta ku ootellaan seuraavaa pertymystä.
 

Liitteet

  • 5EBE7809-FADF-4B9B-85CD-9B7B6A919073.jpeg
    5EBE7809-FADF-4B9B-85CD-9B7B6A919073.jpeg
    42.3 KB · Katsottu: 127
Nonii. Dhea aloitettu.
@Hento Haave Miten sun pillerikuuri etenee?
Ei ole mitään vaikutuksia ilmennyt vielä :D Paitsi eilen illalla sain ihan järkyn itkupotkuraivarin ihan pikkuasiasta miehelleni. No, voi johtua siitäkin, että oltiin unohdettu SYÖDÄ, ja pelkällä aamupuurolla porskutettiin iltayhdeksään... ehkä ei johtunu dhea:sta se raivari :bag:

Oon ottanu tuon kapselin 16 tunnin välein, kun siinä on 50mg. Otan siis aamulla klo 7, samana iltana klo 23, ja seuraavana päivänä klo 15. Vähän vaikeaa muistaa milloin pitäis ottaa... muuten ok :) Millä aikavälillä/annostuksella sä otat, Sharmander?
 
Mä aloitin Dhean pe iltana, mutta en oo huomannut vielä mitään oireita. Otan kaksi aamulla ja yhden illalla. Ubikinolin pitäisi tulla ensi viikolla postissa niin sit saa aloitettua nekin vielä.
 
Mä aloitin Dhean pe iltana, mutta en oo huomannut vielä mitään oireita. Otan kaksi aamulla ja yhden illalla. Ubikinolin pitäisi tulla ensi viikolla postissa niin sit saa aloitettua nekin vielä.
Mistä tilasit ubikinolin? En oo selvillä mitä eroa sillä on ubikinoniin... jälkimmäistä olen itse käyttänyt.
 
Sinulle parasta oli ton nettikaupan nimi. En tarkemmin tiedä itsekään noiden eroa, mutta lääkäri suositteli tota, niin se lähti sit tilaukseen.
 
Sinulle parasta oli ton nettikaupan nimi. En tarkemmin tiedä itsekään noiden eroa, mutta lääkäri suositteli tota, niin se lähti sit tilaukseen.
Ainakin se näyttää olevan ihan törkeen kallista!! :bag: Mä oon ostanu jonkun FennoVitan ubikinonia. 100mg/100 kapselia maksaa 17,90 tokmannilla.
 
Takaisin
Top