IVF/ICSI kokemuksia

Punktiosta selvitty ja tunti jo tehty kotimatkaakin. Aamun labrareissu oli nopee. Ei ollu montaa asiakasta ni ihan normi vuoronumerolla jonotin vaan 10 min.

Punktio meni hyvin ja tällä kertaa vasen munasarjakin oli yhteistyökykyinen. 9 solua saatiin, tosin pari on niin pieniä, et tuskin on kypsiä. Keskiviikkona siirto pienellä varauksella. Saattaa aikaistua maanantaille, jos vaan pari mahdollisista hedelmöittyneistä alkaa jakaantua.

Olo on hyvä joskin pikkuhiljaa alkaa väsyttää. Kello soi aamulla 3.30. Aamun koiralenkki herätti ja piristi kyllä mukavasti ja vähän neljän jälkeen lähdettiin ajelemaan.
Vaikuttaa ihan hyvältä päivältä vaikka kuin on perjantai 13 päivä:)
 
Tänään on noukittu kyytiläinen matkaan. Olivat sulattaneet kaikki kolme varmuuden vuoksi siltä varalta, että se aiottu alkio ei selviäisi pakastuksesta. Toinen niistä hitaammin kehittyvistä kuukahtikin sitten matkalla. Toista jatkoviljellään vielä huomiseen ja mahdollisesti pakastetaan uudelleen. Se aiottu paras alkio selvisi ilmeisesti sulatuksesta oikein hyvin ja se nyt sitten siirrettiin. Testipäivä jouluaattona. :nailbiting:
 
Miten kaikki kestätte tämän odottelun? Hoitojen alussa otin kaiken aika leppoisasti, mutta nyt ensimmäisen ivf/pas:n epäonnistuttua tunnelmat on jännittyneempiä. Ikää tulee lisää, 40 pian.. :nailbiting: Lähipiirissä on valtava vauvabuumi, mikä on ihanaa, mutta viiltää myös kipeästi syvältä...

Kova kato käy soluissa. Meillä liki kaikki hedelmöittyi, mutta saatiin vain kaksi blastoa pakkaseen ja nyt pgs-tuloksia odotetaan. Viimeksi vain toinen, parhaalla luokituksella, oli terve, muttei kiinnittynyt. C-luokan alkio oli viallinen. Nyt on kaksi c-luokan alkiota ja pelottaa, etteivät ne ole kunnossa. Minkälaisia alkioita teillä muilla on ollut? En ymmärrä luokitusta, miksi sitä käytetään, jos kuitenkin c-luokkakin on hyvä? Onko muilla alkiodiagnostiikassa ollut terveitä alkioita, vaikkakaan ei parhaalla luokituksella? Vauvoja niistä on kai saatu. Voimia kaikille!
 
Rosmariininkukka, minulle biologi kertoi, että heilläkin on nähty niitä, missä monenlaatuisia alkioita testataan, ja käy ilmi, että se porukan heikkolaatuisin olikin se ainoa kromosomeiltaan terve alkio, eli tuo ei näy välttämättä päälle yhtään. Eipä kai siinä mitään kromosomitutkimuksia tarvittaisi, jos sen näkisi jo laatuluokituksesta.
 
Mä olen jotenkin nyt tottunut tähän odotteluun. Ensikäynnistä meni 1,3kk ennenkuin päästiin aloittamaan. Nyt jotenkin kyllä tää seuraavan vaiheen odottaminen tuntuu pitkältä, toisaalta en jotenkin osaa vieläkään sisäistää että ollaan päästy aloittamaan.

Minkälaista limakalvon paksuuksia teillä on ollut? Ja mikä on hyvä siirtoa ajatellen?

Mulla on ollut Progynovan avulla kp9/10 jotain 10mm, Estradoteilla oli vaan 6,8mm mutta silti mentiin siirtoon. Maanantaina käyn limakalvo ultrassa, saas nähdä mitä on nyt.. Liian paksukaan ei ole hyvä!
 
Onko kokemuksia siitä, että limakalvo olisi ollut ensin paksumpi ja muutama päivä myöhemmin pari milliä ohuempi ennen siirtoa? Vai onko mittauksesta kiinni?
Piinailen parhaillaan ja rinnat kipeytyivät tänään. Ihan kuin olisi kylmägeeliä laitettu! Lisäksi eilen alkoi tuhruttelu... Todella piinaavaa :nailbiting:
 
Ei tullut ovisplussaa tänäänkään (kp17). Nyt sitten ainoa mahdollisuus olisi keskiviikon ovisplussa, mutta tuskin menee sinne asti. Turhauttaa...

Missä kohtaa piinailuja menet Henna? Oireet voivat olla myös lupaavia!

Rosmariininkukka: tämä odottelu ja epätietoisuus siitä onnistutaanko ovat kyllä pahinta! Mulla tulee 40 täyteen ensi vuonna. Kaikkeen menee älyttömästi aikaa hukkaan näissä hoidoissa. Luulisi, että Pas on vielä helppo juttu, mutta siinä ajoitus on tärkeää ja mulla näköjään oma kierto menee miten sattuu tässä kuussa ja taas odotellaan... Seuraavaksi alan jännittämään, että saataisiinko kuitenkin lapsi, joka syntyisi 2020.
 
Ei tullut ovisplussaa tänäänkään (kp17). Nyt sitten ainoa mahdollisuus olisi keskiviikon ovisplussa, mutta tuskin menee sinne asti. Turhauttaa...

Missä kohtaa piinailuja menet Henna? Oireet voivat olla myös lupaavia!

Rosmariininkukka: tämä odottelu ja epätietoisuus siitä onnistutaanko ovat kyllä pahinta! Mulla tulee 40 täyteen ensi vuonna. Kaikkeen menee älyttömästi aikaa hukkaan näissä hoidoissa. Luulisi, että Pas on vielä helppo juttu, mutta siinä ajoitus on tärkeää ja mulla näköjään oma kierto menee miten sattuu tässä kuussa ja taas odotellaan... Seuraavaksi alan jännittämään, että saataisiinko kuitenkin lapsi, joka syntyisi 2020.

Dpo 8.
 
Mä olen jotenkin nyt tottunut tähän odotteluun. Ensikäynnistä meni 1,3kk ennenkuin päästiin aloittamaan. Nyt jotenkin kyllä tää seuraavan vaiheen odottaminen tuntuu pitkältä, toisaalta en jotenkin osaa vieläkään sisäistää että ollaan päästy aloittamaan.

Minkälaista limakalvon paksuuksia teillä on ollut? Ja mikä on hyvä siirtoa ajatellen?

Miulla limakalvo on ollu välillä 7-8mm nyt punktion aikaan oli jo 9mm joten katotaan mitä se on sitte keskiviikon siirrossa.
 
Mie oon hämmentyny.. oon punktiosta asti miettiny tota mein solumäärää. Vasemmalta punktioitiin 5 follia ja oikeelta vaan yks, mut silti soluja saatiin 9. Kaikki oli kypsiä ja 5 on lähteny jakautumaan mikä on ihan hyvä ja toiveet on korkeella et joku saatais myös pakkaseen. En vaan ymmärrä et miten noita soluja on enemmän ku punktioituja folleja:wideyed:
 
Saatko kysyttyä? Voiko yhdessä follissa olla kahta solua? (siis mietin kun en tiedä)

Pitää kysyä kun siirtoon mennään. Ensin aattelin et kuulin punktion aikana vaan punktioidut follit väärin, mut mies sano et kuuli samat ja näin ne lukee tossa paperissakin.
Sen perusteella vois kai olla useempi solu yhessä follissa, mut jotenki se kuulostaa oudolta enkä oo ennen mokomaan törmänny.
 
Miten kaikki kestätte tämän odottelun? Hoitojen alussa otin kaiken aika leppoisasti, mutta nyt ensimmäisen ivf/pas:n epäonnistuttua tunnelmat on jännittyneempiä. Ikää tulee lisää, 40 pian.. :nailbiting: Lähipiirissä on valtava vauvabuumi, mikä on ihanaa, mutta viiltää myös kipeästi syvältä...

Kova kato käy soluissa. Meillä liki kaikki hedelmöittyi, mutta saatiin vain kaksi blastoa pakkaseen ja nyt pgs-tuloksia odotetaan. Viimeksi vain toinen, parhaalla luokituksella, oli terve, muttei kiinnittynyt. C-luokan alkio oli viallinen. Nyt on kaksi c-luokan alkiota ja pelottaa, etteivät ne ole kunnossa. Minkälaisia alkioita teillä muilla on ollut? En ymmärrä luokitusta, miksi sitä käytetään, jos kuitenkin c-luokkakin on hyvä? Onko muilla alkiodiagnostiikassa ollut terveitä alkioita, vaikkakaan ei parhaalla luokituksella? Vauvoja niistä on kai saatu. Voimia kaikille!
Odottaminen on turhauttavaa kyllä. Nyt tuntuu kuitenkin siltä, että on ihan ok odotella taas jonkun aikaa. Välillä ei kestä odottelua lainkaan.

Me saadaan huomenna tietää voidaanko lähettää mitään alkiodiagnostiikkaan. Minulle se on aika tuntematonta aluetta. Jos alkio on diagnostikkassa kunnossa, eikö siihen voisi käyttää jotain liimaa että se kiinnittyisi...? Kun sellaista kuulemma on olemassa. No luultavasti ei...Niitä muita luokituksia en ymmärrä oikein, meillä on ollut muutama ihan top luokitus, mutta ei ole tarttunut.

Pelottaa myös että alkiodiagnostiikassa selviäisi viallisuutta eikä siirrettävää tulisi lainkaan...No epähän sitten siirrä turhaan, mutta me ei varmaan uusin hoitoihin enää lähdetä joten kova paikka on sitten lopettaa.
 
Täällä testattu haamu nyt illalla. Rintoja ja munasarjoja särkee, vuotoa ei ole eli taisi olla kiinnittymisvuotoa. Ensimmäinen ajatus on, että milloinhan tämä menee kesken. Ei siis kovin suuret odotukset ole. Toivottavasti ei jouluna kuitenkaan menis...

Ihana uutinen :Heartred Nyt toivotaan että tarrautuu lujasti kiinni. Oliko sulla virallinen testipäivä tänään vai testasitko ennakkoon?
 
Ihana uutinen :Heartred Nyt toivotaan että tarrautuu lujasti kiinni. Oliko sulla virallinen testipäivä tänään vai testasitko ennakkoon?
Siis dpo 8 vasta. Purkautuu tämä jännitys liian aikaisella testailulla. Ja mulla on noita huonoja testejä vielä, joita oon "käytelly pois".
 
Takaisin
Top