Joko taudit ovat iskeneet?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Nyt, kun koulut ovat alkaneet ja monilla myös päiväkotiarki, niin joko teille on rantautunut flunssaa tai muita tauteja?

Meillä muut ovat olleet suht terveitä, mutta minulla on nyt jo toinen flunssa parin viikon sisällä. :mad: Tai no ekalla kierroksella mies ja kuopuskin olivat vähän räkäisiä, mutta nyt ei ole kukaan muu kipeänä kuin minä. Ehkä 3-vuotias on toiminut pelkkänä tautien kantajana tai sitten olen itse poiminut ne mukaani lasta viedessäni ja hakiessani. Toivottavasti tämän jälkeen olisi vähän pidempi flunssaton jakso. Ja muutkin taudit saisivat pysyä kaukana, erityisesti vatsatauti. :stop:
 
Lapselle tuli ensimmäinen flunssa pari viikkoa sitten, siitä viikon päästä korvatulehdus eikä tauti ole ohi, vaikka lääkekuuri loppui. Viimeksi tauti alkoi marraskuussa ja yskä loppui heinäkuussa, kaksi viikkoa ennen tätä tautia.

Johan sitä oltiinkin terveenä.
 
Päiväkodin ja töiden alettua meni viikko kun kova räkätauti kävi kaikki läpi (onneksi ilman kuumetta). Nyt on nuorimmainen 1,5v ollut viikon kovassa mahataudissa eikä vielä loppua näy :/ Adenovirusta epäilevät. Muut perheenjäsenet ovat vielä tuolta säästyneet tai sitten todella lievästi sen sairastaneet (osa valitellut maha kipua). Koko kesä oltiinkin terveinä kun saatiin kotona olla.
 
Ei ole vielä, mutta varmasti kohta iskee, kun lapset aloittaa päivähoidon ja itse palaan hoitovapaalta päiväkotiin töihin.
 
Jokin onneksi lievä tauti ehti jo iskeä. Tuli pidempi viikonloppu, kun pojalle nousi loppuviikosta lämpöä ja vatsa meni sekaisin. Tosin vatsan osalta syyllinen saattaa olla iso persikka, jonka poika söi. Meni onneksi nopeasti ohi joka tapauksessa.
 
Syksysairastelujatkuu. Poika on onneksi vain vähän nuhainen, mutta miehellä lienee miesflunssa ja itselläkin sattuu kurkku eikä muutenkaan ole kovin terve olo. :meh:
 
Taas on lapsi sairaana ja tällä kertaa mies myös, hän on kaikkein kipein. Minulla vain vähän kurkku kipeä, mutta ehtiihän se tästä äityä. Yleensä minä sairastan vasta kun kaikki muut ovat jo kunnossa.
 
Meillä nuorin on räkäinen, mutta muuten ok. Itse olin myös nuhassa ja jo sitä ennen viikon verran sattui kylkeen ja nyt jatkuu vain sama kipu kolmatta viikkoa. Hengitys tuntuu kivuliaalle ja rasitus pahentaa kipua. Syön toista antibioottikuuria, kun tulehdusarvot vain nousevat, on tutkittu hyvin laajasti kaikkea, mutta ei oikein löydy mitään syytä. Eilen kävin jo päivystyksellisesti sairaalassa tt-kuvauksessa, kun lääkäri alkoi epäillä keuhkoveritulppaa. Ei sitten onneksi ollut sitäkään. Ilmeisesti nyt on joku pöpö liikkeellä, joka aiheuttaa kovaa kylkikipua ja kestää pitkään. Kuumetta ei ole ollut missään vaiheessa..
 
Pikaista paranemista elaffy! Kuulostaa inhalta tuo kylkikipuvaiva. :confused: Toivottavasti on vaan flunssaa tai ei löydy ainakaan mitään hirveän ikävää syytä sille
 
Nyt kun oon raskaana niin koko raskausajan on nokka vuotanut, ollut välillä tukossa, aivastuttaa koko ajan. Pelkään välillä, että tää räkäsyys menee jo pian poskionteloihin tai korviin :/
 
Jonkin aikaa tässä pysyttiinkin jo terveenä, mutta nyt lapsi yskii ikävän kuuloisesti. :sad001 Onko muilla tullut flunssia nyt syksyn edetessä?
 
Jonkin aikaa tässä pysyttiinkin jo terveenä, mutta nyt lapsi yskii ikävän kuuloisesti. :sad001 Onko muilla tullut flunssia nyt syksyn edetessä?
Koko ajan tuntuu että kohta iskee flunssa päälle, mutta nuha ja kurkkukipu on loppunut yhtä äkkiä kuin alkanutkin. Toistaiseksi.
 
Lapsilla on ollut enemmän tai vähemmän nuhaa, nenä valuu ja vähän yskittää. Sitten paranevat ja kohta homma jatkuu taas. Kuume ei nouse eikä muuten olla sairaita, mutta nokka vuotaa. Itsellä on syksyllä ollut kurkku kipeä mutta isommilta pöpöiltä on selvitty.
 
Nyt iski eka korvatulehdus lapselle. 2v9kk. Itsellä on myös vähän kurkku kipeä ja nuha.
 
Kyllä! Kuukauden aikana järjestään kierti eka flunssa(nenä vuotaa ja tukossa+pientä kurkkun arkuutta) sen perään tulikin sitten 1vlle vauva rokko, viikko terveenä ja sit samainen 1v sai MPR rokotteesta tuhkarokon lievänä (pientä kuumetta ja näppylää+maha löysällä) jonka perään tuli taas räkätauti räköisenä yskänä ja yleisenä v*tutuksena. Toivon suuresti että kun tää väistyy että oltais pidempään terveenä kuin vaan viikko!!!!

Ps älkää kukaan nyt mitään kauhukuvaa saako tosta rokotteesta!! Oikea tuhkarokko on kuitenkin sen verran kamala tauti että tommonen parin päivän pikku lämpö oo mitään jos oikea tauti päälle puskee!
 
Tää syksy on ollut kyllä hankala. Nuorimmainen sai kaksi enterovirustartuntaa, joissa molemmissa kuume kesti viikon, sit hän oli jossain muussa flunssassa, jossa siinäkin kuume kesti viikon ja viimisimpänä häneltä löydettiin kihomatoja :sad001
 
Voimia hillevi, syksy on kyllä ikävää aikaa tautien suhteen. Toivottavasti pieni olisi loppusyksyn terveempi.
 
Takaisin
Top