Viimeisin neuvolakäyntisi

Mullakin käytössä Maltofer tabletit ja niiden lisäksi vielä rautasuihke, otan siis molempia ristiin. Suihkeessa on rautaa paljon vähemmän, mutta kokeilen nyt sitäkin jos se imeytyisi vaikka paremmin. Hankalaa kyllä saada arvoja nousemaan :/
 
Miulla Maltofer aiheutti naamaan aivan hurjan ihottuman, en pystynyt syömään :sad001 Ja kaikki muut käy vatsaan, joten koitan nyt nestemäisellä pelkästään sinnitellä. Seuraava vaihtoehto sitten rautainfuusio, mutta sekin pelottaa, kun ei ole mikään riskitön vaihtoehto sekään :banghead:
 
Mä ostin 100mg ferrodania, oon joka toinen päivä nyt ottanu.
Voiko rautalisä aiheuttaa päänsärkyä? Alotuksesta seuraavana päivänä alko päänsärky ja särkeny nyt joka päivä, enkä muuta oikeen keksi.
 
Paitsi otanpa takaisin tuon nestemäisen raudan suosituksen. Mulla ei ollut lähtenyt arvot nousemaan joten piti lisätä rautaa entisestään. Nyt apteekista suosittelivat maltofer tabletteja. Saa ottaa ruuan kanssa ja ainakin nyt pari viikkoa vatsa kestänyt niitä tosi hyvin. Rautaakin niissä on 100mg, kun esim. Obsidanissa 50mg.

Piti oikein tarkistaa, Obsidanissakin on 100mg rautaa. Itellä tuo Obsidan käytössä, toistaseksi maha kestää hyvin mut nähtäväks jää auttaako hempparin laskuun. Viikko sitten hb oli 111.
 
Joo obsidanissa on 100mg mutta 50 kapselia vaan. Mä käytän ferrodania ja syön joka toinen päivä yhden ja joka toinen päivä kaksi. En tiedä hemoglobiiniani kun eivät mittaa sitä neuvolassa. Rv11 oli labrakokeissa 114. Seuraavaan labraan pitäisi taas mennä koska vauvan veriryhmä selvitettävä. Uskon että mulla on nyt noussut arvot koska älytöntä väsymystä ei ole, mutta niin oon luullut aikaisemminkin että kaikki hyvin.
 
Joo obsidanissa on 100mg mutta 50 kapselia vaan. Mä käytän ferrodania ja syön joka toinen päivä yhden ja joka toinen päivä kaksi. En tiedä hemoglobiiniani kun eivät mittaa sitä neuvolassa. Rv11 oli labrakokeissa 114. Seuraavaan labraan pitäisi taas mennä koska vauvan veriryhmä selvitettävä. Uskon että mulla on nyt noussut arvot koska älytöntä väsymystä ei ole, mutta niin oon luullut aikaisemminkin että kaikki hyvin.

Nojoo, sori virhe oli obsidanin arvossa. No jokatapauksessa se ei mun vatsalle sopinut, maltofer kyllä. Mullakaan ei oireilua enää matalista arvoista ole ollut mutta silti viimeksi 106... Toivottavasti sulla paremmat arvot. Mulla ovat mitanneet neuvolassa melkein joka kerta ja pari kertaa olen erikseen pyytänyt.
 
Nojoo, sori virhe oli obsidanin arvossa. No jokatapauksessa se ei mun vatsalle sopinut, maltofer kyllä. Mullakaan ei oireilua enää matalista arvoista ole ollut mutta silti viimeksi 106... Toivottavasti sulla paremmat arvot. Mulla ovat mitanneet neuvolassa melkein joka kerta ja pari kertaa olen erikseen pyytänyt.

Meillä ei edes pyytämällä mittaa. Sanovat vaan että laittavat lähetteen lavraan. Muutenkin toi oman neuvolan toiminta jo ihan per.... siel oli yksi 100% työntekijä ja nyt hänkin jäi opintovapaalle joten sijainen tulee tilalle. Tuntuu ihan turhalta käydä sielä kun aina eri th vastassa.
 
Mäkin epäilen että mulla rauta alhaalla. Mulla jo alkujaan huono ferritiini, tuskin raskaus on sitä ainakaan nostanut. Pitäisi käydä yksityisellä taas mittaamassa, mutta en millään saa aikaiseksi...
 
Takaisin
Top