Työssä jaksaminen

Pääsky88

Jostain jotain jo tietävä
Helmiäidit 2020
Ajattelin, että voisimme jakaa kokemuksia työssä jaksamisesta raskaana ollessa. Kaikilla varmasti erilaiset työt, jotka asettavat omanlaisensa vaatimuksen, mutta olisi kiva kuulla miten kaikki jaksavat. Millaisia ongelmia olette kokeneet ja onko töistä saanut tukea raskauteen tarvittaessa?
 
Ajattelin itse aloittaa. Aloitan loman jälkeen työt ensi viikolla ja olen toisaalta hyvillä mielin, mutta pelkään jo valmiiksi mahdollisia ongelmia. Työni on hyvin hektistä ja stressaavaa. Saan olla tyytyväinen, jos ennätän yhden vessa tauon pitää ennen puolta kolmea. Nautin tästä työstä toisaalta paljon, mutta näin raskaana olon ja jaksamisen kannalta huolestuttaa. Uskon saavani paljon henkistä tukea kollegoilta, mutta mahdolliset muutokset työnkuvaan käytännössä mahdottomia. Toivottavasti vuosi voisi edetä poikkeuksellisen rauhallisesti, mutta tämä saattaa jäädä vain toiveajatteluksi.
 
Mä taas joudun seisomaan ja nostelemaan paljon ja aika painavaakin joten toivon että kesäloman jälkeen saan nosteluapua. Alkuun mulla oli iskiaskipuja ja nyt kun ne on helpottanut on selkä muuten vaan kipeä varsinkin jos joutuu seisomaan pitkään. Onneks meillä saa saikkuja aika helposti tollasista
 
Mä teen toimistotyötä mutta en millään pysty keskittymään. En tykkää yhtään
 
En jaksais millään olla töissä yhtään. Ensinnäkin kiinnostaa kuin kilo kiviä, mutta siis istuminen saa häntäluun sairaan kipeäksi ja nyt alkanut myös tulla liitoskivun tyyppistä häpyluuhun. Ja koska teen yötyötä niin sekin omalta osaltaan on raskasta, valitettavasti parin kuukauden sisällä meidän yövuoro loppuu ja joudun siirtymään päivävuoroon, joka taas kiinnostaa vielä vähemmän. Mut jos kivut tästä jatkuu ja pahenee niin en aio potea huonoa omaatuntoa jos joudun hakemaan saikkua.
 
Rohkaisen teitä löysäämään työn suhteen, se voi oikeasti tehdä hyvää, kuten minullekin. Voin paremmin kuin aikoihin ja nukun kuin tukki. Jatkuva stressi ei ole hyväksi, varsinkaan raskaana ollessa :Heartred
 
Väsymys ja pahoinvointi tekee työstä hankalaa, lähinnä vaikea keskittyä. Olen konttorirotta. Kiirettä ja töitä on liikaa. Stressiä tulee välttämättä, jos olen saikulla niin työt vaan kerääntyy. Ei oo sijaista. Yritän kuitenkin nyt tehdä sen minkä pystyn ja vähentää työpaineesta johtuvaa stressiä. :sad001
 
Mulla on sama. Toimistolla ja työt kerääntyy jos ei pysty tekeen. On aika pieni toimisto eikä siellä ylimääräistä aikaa ole oikein muillakaan. Jotenkin on selvinnyt kesän ajan, toivottavasti nyt helpottaa jo kun siltä on alkanut vaikuttaa...
 
Mulla on seisomatyö ja välillä todella hektistä. Alkuraskaus oli vaikeeta väsymyksen takia, onneksi kesäloma tuli siinä välissä ja sen jälkeen alko helpottaa.. Nyt mua vähän pelottaa, kun on taas seuraavaan työvuorolistaan laitettu töitä 9 päivää putkeen :shifty:. Neuvolassa sanoi, että toi on paha sellasellekki, joka ei ole raskaana ja että voi alkaa supistella, saikulle sitten jos niin käy..
 
Minulla alkoi määräaikainen työ uudessa koulussa nyt elokuussa. Pahoinvointi loppui onneksi kesäloman aikana. Töissä ollessa jaksan ihan hyvin mutta töiden jälkeen olen ihan kuollut... Väsyttää ihan kamalasti nyt lauantainakin. Olen siis syyslukukauden töissä tuolla juuri sopivasti äitiysloman alkuun saakka. Mutta kyllä nuo riehuvat teinit vie mehut. Opettaja siis olen. En kehtaisi ottaa saikkua, koska minäkin olen sijainen. Toivottavasti jaksaa edes tällä tavalla tämän syksyn.
 
Teen kiireistä ja stressintäyteistä työtä koko ajan johonkin suuntaan juosten. Muuten ei ole vielä jaksamisessa ollut ongelmaa, mutta migreeni on vaivannut jo yli neljä viikkoa. Joka päivä särkee päätä, keskittyminen on vaikeaa. Tällä hetkellä viikon saikulla, josko sillä saisi kivun katkaistua.
 
Istumatyö. Ja vielä ajan töihin. Ihan liikaa istumista.. Pakko liikkua töitten jälkeen että pysyy kunnossa.
 
just tulin 10h työpäivältä. askeleita 18000 ja työpäivän aikana ehdin istua ruhtinaalliset 10 minuuttia.olkapäihin sattuu, jalkoihin sattuu ja selkä on tulessa. voipi olla et ens viikolla saikutan perjantain, sit olis 5 vapaata putkeen
 
Takaisin
Top