Yhtäkkinen mahakipu + vuoto rv 10 + 5

  • Ketjun aloittaja Mama___
  • Aloituspäivämäärä
M

Mama___

Vieras
Raskaus sujunut erittäin hyvin tähän asti kaikinpuolin, ei siis mitään kipuja eikä ikäviä vaivoja. Raskaaksi tulin myös ekasta kierrosta.

Eilen oli maha kipeä (keskivatsa jomotus) noin 2h ja tänään sama juttu. Eiliseen erona pieni verinen vuoto pissalla käydessä nyt yhden kerran. Onko kokemuksia muilla voisiko tämä olla vielä täysin normaalia kohdun kasvusta johtuvaa vai ennakoiko mahdollista keskenmenoa?

Olisin kiitollinen jos joku viitsii jakaa mielipiteensä tai kokemuksia. Odotan esikoistani ja nyt hädissäni tästä. Kaikki kun on sujunut vähän liiankin hyvin tähän saakka.
 
Ei voi tietää. Joillain odottajilla tulee satunnaisia vaarattomia vuotoja koko raskauden ajan, ja mahakipujakin tulee kohdun kasvamisen takia. Ja sitten joillain tulee keskeytynyt keskenmeno täysin ilman vuotoja ja täysin ilman kipuja, ultrassa vain näkyy, että sikiön sydän ei lyö ja kehitys on loppunut monta viikkoa aikaisemmin. Ja sitten joillain keskenmeno alka kivuilla ja vuodolla.

Ainoa tapa saada selville on odottaa ja katsoa, toki voi yrittää päästä ultraan päivystykseenkin, mutta vaikka ultrassa kaikki olisi hyvin, voi raskaus mennä kesken heti seuraavana päivänä, joten ei ultrakaan takaa mitään.
 
Mulla on ollut vatsakipuja raskausaikana ja viimeisimmässä raskaudessa myös pientä veristä vuotoa. Oli kuitenkin ihan viatonta, niin kipu kuin vuotokin. Toivottavasti kaikki on ok sinulla!
 
Suski75 ja Uusperhesatu kiitos vastauksistanne.
Pitää odotella ja toivoa parasta. Ärsyttävintä on varmaan se että kaikki sujunut tähän saakka niin hyvin. :pale Kiitos vielä!
 
Mulla oli tismalleen samalla viikolla+päivällä samaa.
Vuoto oli ensin ruskeaa, sitten kirkkaanpunaista ja lähdin päivystykseen koska olin varma että kesken meni.
Ei mennyt, vuoto tuli kohdunsuulta jonka pinta oli jotenki röpelöinen.

Suosittelen kyllä hakeutumaan tutkittavaksi, hulluksi sitä tulee ku ramppaa housuihinsa katsomassa.
 
Auniainen, kiitos sullekin vastauksestasi. Oliko sulla ollu aiemmilla viikoilla mitään vastaavaa vai vasta ihan ekaa kertaa? Mulla ei siis aiemmin mitään tällaista ole ollut.

Ottivatko päivystykseen ihan hyvin eivätkä ehdottaneet yhteydenottoa terveyskeskukseen?
Joo pahin tässä on just se kun ei tiedä ja tahtois tietää kaiken olevan ok.

Ei ole nyt ainakaan lisääntynyt tämä vuoto ja kivutkin olleet lievempiä, joten ehkä voikin kaikki olla ok. Lohduttavaa kuitenkin kuulla, että samankaltaisia tapauksia löytyy.
 
Mulla keskenmeno alkoi täysin kivuttomalla pienellä ruskealla vuodolla (pyyhittäessä), joka sitten seuraavana päivänä muuttui verisemmäksi, kunnes oli kuukautisveren kaltaista. Silloin alkoi samanlaiset kivutkin kuin menkkojen pahimpana päiviniä. Pääsin päivistykseen samantien, terveyskeskukselle siis. Naistentautien j raskauden päivistykseen ei täällä Tampereen alueella pääse ilman lähetettä. Sinne mut sit lähetettiin terveyskeskuksen päivystyksestä, jossa km todettiin ultralla (vaikka ihan selkeä olikin toki jo sitä ennen).

Tässä nykyisessä oli alkuraskaudessa sellaista normaalia jomottelevaa menkkakipumaista kipua, mutta ei sellasta ärsyttävää kovaa ja vähän kuin kouristavaa versiota, joka km oli. Toki mitään vuotojakaab ei ole ollut. Mutta hyvältä sulla kuulostaa se, ettei ole lisääntynyt vuoto! :)
 
Mama__
En huomannut viestiäsi aiemmin. Kerran vain oli vuotoa ja tk aoitin, käskivät mennä ihan ison sairaalan päivystykseen. Siellä suoraan pääsin gynekologille.
Miten sulla menee?
 
Takaisin
Top