Testeistä kuvia

View attachment 80212
Hei kaikki! Mun on nyt pakko kysyä oisko tää positiivinen. Rfsun testi, aiempi pc:n näytti samalta. Laskujen mukaan 2pv ennen uuden kierron alkua otettu. Dpo14.

En oo ennen ollu raskaana, en tiedä näistä mitään :angel5 Hyvin hyvin outoa siis.
Onnea, plussalta näyttää! Ja varsinkin jos pc näyttänyt samoin niin voi luottaa , :happy:

Täällä myös tänään plussattu, neljän vuoden yrityksen jälkeen vihdoin :smiley-angelic001 nyt siis rv 4+1

Onnea! :happy:
 
Tulipahan tehtyä viimeinen digi pois kaapista, 6+2 :love017
 

Liitteet

  • _20190720_093816.JPG
    _20190720_093816.JPG
    7.5 KB · Katsottu: 41
Olin huolissani kun ei meinannut tummentua, mutta nyt pärähti ihan kunnon viiva! :Heartbigred eikö tämä ole merkki ettei olisi kohdun ulkoinen kun hcg noussut niin hurjasti? Edellinen testi oli hailakka.:rolleyes:

Edit.. luin ja tämä nyt ei varmistakaan mitään.. :oops:
 

Liitteet

  • IMG_20190720_110943.jpg
    IMG_20190720_110943.jpg
    12.2 KB · Katsottu: 34
Olin huolissani kun ei meinannut tummentua, mutta nyt pärähti ihan kunnon viiva! :Heartbigred eikö tämä ole merkki ettei olisi kohdun ulkoinen kun hcg noussut niin hurjasti? Edellinen testi oli hailakka.:rolleyes:

Edit.. luin ja tämä nyt ei varmistakaan mitään.. :oops:


Mitkä viikot sulla on nyt? Mä en oo vielä saanut yhtä tummia viivoja testiin.
 
Nyt 4+6 omien laskujen mukaan. Ovulaatiosta on kulunut 20pv. Mitkä viikot sinulla menossa? Ilmeisesti hyvin yksilöllistä kuinka tummaa tulee ja kuinka vahvistuu. :)

Mulla on tänään 4+4, eilen testasin. Ihan selvä plussa on, mutta testiviiva on haaleampi. Huomenna ajattelin vielä kokeilla ja maanantaina vihdoin lääkärini palaa takaisin töihin, niin pääsen varaamaan alkuraskaudenultraa.
 
Apuja. Tein tänään raskaustestin. Olin tulkitsevinani, että tämä olisi positiivinen, mutta nyt kun katselin näitä muiden testejä, niin en ole enää varma. Tuo "laskettu aika" -laskuri sanoi, että olisin jo raskausviikolla 6+?, jos siis hedelmöitys on tapahtunut niihin aikoihin ,kun uskon sen tapahtuneen. Mutta täällä ihmiset jos raskausviikolla 4 saavat paljon selvempiä testejä. Olisiko täällä joku ekspertti, joka voisi kertoa, onko tämä testi positiivinen. :wacky: Teen kyllä uuden testin, mutta ajattelin, että odottaisin vielä pari viikkoa ennen sitä, ja jos sekin on positiivinen, niin olisin sitten yhteydessä raskausneuvolaan. Kuulostaako järkevälle? Ensimmäinen raskauteni ikinä, eikä ole suunniteltu.
 

Liitteet

  • rt.jpg
    rt.jpg
    24.6 KB · Katsottu: 63
Apuja. Tein tänään raskaustestin. Olin tulkitsevinani, että tämä olisi positiivinen, mutta nyt kun katselin näitä muiden testejä, niin en ole enää varma. Tuo "laskettu aika" -laskuri sanoi, että olisin jo raskausviikolla 6+?, jos siis hedelmöitys on tapahtunut niihin aikoihin ,kun uskon sen tapahtuneen. Mutta täällä ihmiset jos raskausviikolla 4 saavat paljon selvempiä testejä. Olisiko täällä joku ekspertti, joka voisi kertoa, onko tämä testi positiivinen. :wacky: Teen kyllä uuden testin, mutta ajattelin, että odottaisin vielä pari viikkoa ennen sitä, ja jos sekin on positiivinen, niin olisin sitten yhteydessä raskausneuvolaan. Kuulostaako järkevälle? Ensimmäinen raskauteni ikinä, eikä ole suunniteltu.
Hei! Kyllä tämä on positiivinen testi!

Suosittelisin, ettet ihan paria viikkoa odota ennen uutta testiä ja yhteydenottoa neuvolaan, etenkin jos raskauden kesto on epäselvä. Parin-kolmen päivän päästä viivan pitäisi olla jo selkeämpi, jos testaat samanmerkkisellä testillä.

Neuvolasta usein saa lähetteen varhaisultraan raskauden keston määrittelemiseksi, jos kestosta on epäselvyyttä!

Nyt kannattaa ostaa foolihappoa ja ottaa sitä päivittäin :)

Tervetuloa palstalle! ♡
 
Muokattu viimeksi:
Hei! Kyllä tämä on positiivinen testi!

Suosittelisin, ettet ihan paria viikkoa odota ennen uutta testiä ja yhteydenottoa neuvolaan, etenkin jos raskauden kesto on epäselvä. Parin-kolmen päivän päästä viivan pitäisi olla jo selkeämpi, jos testaat samanmerkkisellä testillä.

Neuvolasta usein saa lähetteen varhaisultran raskauden keston määrittelemiseksi, jos kestosta on epäselvyyttä!

Nyt kannattaa ostaa foolihappoa ja ottaa sitä päivittäin :)

Tervetuloa palstalle! ♡
Kiitos paljon vastauksesta!
En ole oikein vielä ehtinyt perehtyä tähän hommaan, kun ei tosiaan ollut suunnitelmissa tulla raskaaksi. Alkanut vain tulla kummia oireita ja menkatkaan eivät ole ottaneet alkaakseen, niin olihan se testi tehtävä. Mutta pitää nyt sitten hakea huomenna uusi testi, ja tehdä se ensi viikolla. Lisäravinteisiin suhtaudun vähän skeptisesti, mutta tuo foolihapon käyttö näyttää olevaan suht perusteltua, niin haen sitten sitäkin. :grin
Jotenkin vain sellainen olo, ettei tämä raskaus voi kovin pitkään kestää, kun olen syönyt korvasieniä ja kofeiinia vaille kaikkea, mitä ei saisi, ja töissäkin olen tekemisissä vaikka minkälaisten kemikaalien kanssa. Toisaalta tämän vuoksi pitäisi saada raskaus varmistettua ja kerrottua työnantajalle, koska vaikuttaa työhöni jonkin verran.
 
Riittävä foolihapon saanti auttaa selkärankaa ja aivoja kehittymään oikein! Toki foolihappoa saa myös monipuolisesta ravinnosta, mutta harva syö tarpeeksi marjoja, kasviksia, täysjyväviljaa ym. saadakseen niistä raskaana olevalle riittävästi foolihappoa.

Onko sulle raskaus kuitenkin ihan positiivinen asia vaikka onkin odottamaton, vai sulatteletko vielä?

Noista kielletyistä ruoka-aineista harva on sellainen, joka vähäisissä määrin olisi vaaraksi. Listeriariskiruuat taitaa olla pahimpia, niitä itse vältän ehdottomasti. Mutta kyllä saatan silloin tällöin syödä pellavansiemeniä tai inkivääriä tai jopa maksalaatikkoa. Näistä ruokasuosituksista onkin täällä ihan oma ketjunsa, josta voi lukea muiden kokemuksia niistä :)
 
Apuja. Tein tänään raskaustestin. Olin tulkitsevinani, että tämä olisi positiivinen, mutta nyt kun katselin näitä muiden testejä, niin en ole enää varma. Tuo "laskettu aika" -laskuri sanoi, että olisin jo raskausviikolla 6+?, jos siis hedelmöitys on tapahtunut niihin aikoihin ,kun uskon sen tapahtuneen. Mutta täällä ihmiset jos raskausviikolla 4 saavat paljon selvempiä testejä. Olisiko täällä joku ekspertti, joka voisi kertoa, onko tämä testi positiivinen. :wacky: Teen kyllä uuden testin, mutta ajattelin, että odottaisin vielä pari viikkoa ennen sitä, ja jos sekin on positiivinen, niin olisin sitten yhteydessä raskausneuvolaan. Kuulostaako järkevälle? Ensimmäinen raskauteni ikinä, eikä ole suunniteltu.


Kyllä ihan selvä plussa tuo on! :) Se on yksilöllistä miten vahvana se viiva näkyy eli se mitä tahtia tuon hormoonin määrä kasvaa elimistössä.

Vaikka laskurin mukaan olisi jo 6+, niin vauva voi hyvinkin olla pienempi ja raskaus tuoreempi. Laskuri olettaa ovulaation ja hedelmöityksen ajankohdan joka kumminkin vaihtelee naisten välillä ja myös kiertojen välillä.

Kannattaa tehdä uusi testi jos sen haluaa tehdä pari päivän sisällä. Neuvolaan kannattaa soittaa jo maanantaina ja jos tarkoitus on pitää lapsi ja työ on haitallista vauvalle niin kertoisin työnantajalle jo maanantaina.

Vauva ei mene vielä pilalle parista ei suositellut jutun syömisestä eikä niitä kannata surra tai panikoida koska et silloin vielä tiennyt. Todennäköisesti vauvasta tulee ihan terve ja hyvä. Sit vaan jatkossa suositusten mukaan :)

Itse en kans oikeen lisäravinteisiin usko, mutta foolihappoa syön silti ihan mielelläni koska se on niin kriittinen vauvan kehityksessä että vauvalle muodostuu aivot ja selkäranka.
 
Kiitos Enninkeri ja pookkana!
Kävin hakemassa uuden testin ja foolihappoa. Teen testin huomenna tai tiistaina ja soittelen sitten mahdollisen positiivisen tuloksen jälkeen äitiysneuvolaan jo ensi viikolla. :) Ajatukset raskaudesta vielä melko sekavat, eikä tämä vielä ole oikein konkretisoitunut, että siksikin se neuvola voisi olla ihan hyvä juttu.
 
Kiitos Enninkeri ja pookkana!
Kävin hakemassa uuden testin ja foolihappoa. Teen testin huomenna tai tiistaina ja soittelen sitten mahdollisen positiivisen tuloksen jälkeen äitiysneuvolaan jo ensi viikolla. :) Ajatukset raskaudesta vielä melko sekavat, eikä tämä vielä ole oikein konkretisoitunut, että siksikin se neuvola voisi olla ihan hyvä juttu.

Sieltä saa keskusteluapua ja näkökulmia päätökseen ja jatkoon päätöksen jälkeen. :) He auttaa sit miettimään tilannetta, vaihtoehtoja ja mitä ne tarkottaisi. Kannattaa siis ehdottomasti olla sinne yhteyksissä.
 
Mua vähän kaihertaa kun tein eilen digitaalisen testin, vaikkakaan en kyllä aamupissasta, ja siihen tuli uudestaan vaan se 2-3 viikkoa (kuvaa ei tullut otettu), vaikka eilen olis jo 6+0, tai ainakin 5+6 pitänyt olla.

Myös kuumottaa kun oireet vähenneet. Pahoinvointia ei nyt ole enää ollut muutamaan päivään, vaikka välillä jotenkin kuvittelen että oisko vähän, mutta ei kyllä oikeastaan.

Viikonloppuna oli muutto ja kaikenlaista muuta stressiä nyt tässä päällä kans, niin tämä huolettaa. Huomenna eka lääkäri ja varhaisultra, selviää sitten enemmän varmaankin. Aika matelee, vaikka tekemistäkin ois vaikka ja kuinka.

Olin ajatellut töissä kertoa ainakin lähiesimiehelle ja lähimmälle työkaverille jo ekan ultran jälkeen, kun menee pakka sekaisin niin pahasti, että parempi varoittaa ajoissa. Mutta riippuu siis paljon siitä, mitä lääkärissä käy ilmi.

Sit ois ens viikonloppuna lähtö kolmeksi viikoksi Suomeen täältä keski-Euroopasta ja kun kerran on tilaisuus, tarkoitus kertoa vanhemmille ja ystäville kasvotusten.

Huh, vähän paljon meneillään.

Nyt tuli monen ketjun juttuja tähän, mutta saapi olla.
 
Tein aamulla nyt toisen testin (kuvassa alla). Jos haluaa nähdä sen tummentuneen, niin saattaa se siltä näyttää, kun vertaa lauantaiseen (kuvassa päällä). Toisaalta lauantainen on jo kuivanut, niin en tiedä voiko näitä enää verrata. Mutta viiva on kuitenkin selkeä, vaikka edelleen selvästi kontrollia haaleampi.
 

Liitteet

  • IMG_20190722_083201.jpg
    IMG_20190722_083201.jpg
    41.1 KB · Katsottu: 35
Mua vähän kaihertaa kun tein eilen digitaalisen testin, vaikkakaan en kyllä aamupissasta, ja siihen tuli uudestaan vaan se 2-3 viikkoa (kuvaa ei tullut otettu), vaikka eilen olis jo 6+0, tai ainakin 5+6 pitänyt olla.

Myös kuumottaa kun oireet vähenneet. Pahoinvointia ei nyt ole enää ollut muutamaan päivään, vaikka välillä jotenkin kuvittelen että oisko vähän, mutta ei kyllä oikeastaan.

Viikonloppuna oli muutto ja kaikenlaista muuta stressiä nyt tässä päällä kans, niin tämä huolettaa. Huomenna eka lääkäri ja varhaisultra, selviää sitten enemmän varmaankin. Aika matelee, vaikka tekemistäkin ois vaikka ja kuinka.

Olin ajatellut töissä kertoa ainakin lähiesimiehelle ja lähimmälle työkaverille jo ekan ultran jälkeen, kun menee pakka sekaisin niin pahasti, että parempi varoittaa ajoissa. Mutta riippuu siis paljon siitä, mitä lääkärissä käy ilmi.

Sit ois ens viikonloppuna lähtö kolmeksi viikoksi Suomeen täältä keski-Euroopasta ja kun kerran on tilaisuus, tarkoitus kertoa vanhemmille ja ystäville kasvotusten.

Huh, vähän paljon meneillään.

Nyt tuli monen ketjun juttuja tähän, mutta saapi olla.

Tsemppiä! Jokaisessa raskaudessa on yksilölliset oireet, että vaikka jännittä ja pelottaa niin kaikki voi olla silti ihan hyvin ❤

Noi hormoonitasot nousee myös yksilöllisesti että noi dikitestit ei ole aina oikeassa. Huomenna tiedät sit enemmän vaikka siihen onkin ikuisuuden tuntuinen aika!
 
Tein aamulla nyt toisen testin (kuvassa alla). Jos haluaa nähdä sen tummentuneen, niin saattaa se siltä näyttää, kun vertaa lauantaiseen (kuvassa päällä). Toisaalta lauantainen on jo kuivanut, niin en tiedä voiko näitä enää verrata. Mutta viiva on kuitenkin selkeä, vaikka edelleen selvästi kontrollia haaleampi.


Selvästi on tummentunut eli olet raskaana:) Sit vaan soittoa neuvolaan!
 
Täällä testaillaan joka päivä raskaustestillä ja ovistestiäkin on ihan kiva uittaa kun niitä on vaikka kuinka paljon :grin Eilen tuli digiin raskaana 2-3 ja viivat tummunu kivasti :oops: Neuvolaan soitin tänään ja sieltä laskivat että olis rv 4+6 menossa.

bandoolla tummut viiva! :)
 
Tsemppiä! Jokaisessa raskaudessa on yksilölliset oireet, että vaikka jännittä ja pelottaa niin kaikki voi olla silti ihan hyvin ❤

Noi hormoonitasot nousee myös yksilöllisesti että noi dikitestit ei ole aina oikeassa. Huomenna tiedät sit enemmän vaikka siihen onkin ikuisuuden tuntuinen aika!


Kiitos tsempistä! Noinhan se menee. Pitäs malttaa olla kärsivällinen ja realistinen, mutta ei meinaa pysyä maltti kun on niin jänniä aikoja:)
 
Takaisin
Top