Vauvanliikkeet

Oho, mää oon jotenkin kuvitellut että kohtu on viä vähän navan alapuolella. Ajoittain tuntuu liikkeitä navan paikkeilla, mutta tosi harvoin ja ultrassakin kätilö tais pysyä suurimman osan ajasta vähän pikkarirajan yläpuolella ja pari kertaa ultras sitä alempaa. Ehkä vauva vaan hengaili sillon tosi alhaalla.
 
Voihan se olla, että sulla
Oho, mää oon jotenkin kuvitellut että kohtu on viä vähän navan alapuolella. Ajoittain tuntuu liikkeitä navan paikkeilla, mutta tosi harvoin ja ultrassakin kätilö tais pysyä suurimman osan ajasta vähän pikkarirajan yläpuolella ja pari kertaa ultras sitä alempaa. Ehkä vauva vaan hengaili sillon tosi alhaalla.

Voihan se olla, että sulla se onkin vähän alle navan. Ei kai kaikilla napa samassa kohdassa välttämättä ole, saatika kohtu. :) mäkin oon nähnyt jonkun sellaisen kaavion, et vasta viikolla 24 kohdun yläreuna ohittais tai saavuttaisi navan.
 
Voihan se olla, että sulla


Voihan se olla, että sulla se onkin vähän alle navan. Ei kai kaikilla napa samassa kohdassa välttämättä ole, saatika kohtu. :) mäkin oon nähnyt jonkun sellaisen kaavion, et vasta viikolla 24 kohdun yläreuna ohittais tai saavuttaisi navan.
Totta tuokin. Mulla tosin on lyhyt selkä niin en yhtään toisaalta ihmerttelis vaikka se lähenis jo kylkiluita :hilarious: Huomenna neuvola niin sielläpä se selviää.
 
Mulla on kohtu jo vähän yli navan mut vauvan liikkeet tuntuu aina vaan pikkarirajassa. Tykkää vaan hengata siellä vaikka tilaa olisi kai ylempänäkin. Tää käsittääkseni on vaikuttanut supisteluihinkin kun painetta tulee kohdunsuulle enemmän.
 
Mullaki on kohtu jo navan yläpuolella. Tyyppi sen sijaan jatkaa edelleen poikittain oloa ja jystää molempiin kylkiin välillä aika terävästikin, ja varsinkin kun nukkua yrittäis.. Jalkeilla olo ja pitkään (erityisesti kovalla) istuminen tekee sitten tuota paineen tunnetta kohdunkaulan suuntaan ja jos tuolloin ei malta tai pääse heti makuulle huilimaan niin alkaa supistukset, joista osa todella kipeitäkin. Tästä vielä seuraava "pahenemismuoto" on kunnon menkkakramppiolot, jotka säteilee pitkin reisiä ja ristiselkää. Sitten on täytyny turvautua särkylääkkeeseen ja täyslepoon jos niin pitkälle mennyt. Kohdun suun tarkisti neuvolalääkäri, mutta ei kertonut että olisi mitään hälyttävää. Kirjoitti kuitenkin sairaslomalle.. :oops:

Hirveesti kysyy ns itsehillintää malttaa hidastaa askelta ja välttää pitempään heilumista, tuntuu niin typerältä vaan maata sohvalla ku lahna ku mies tekee lomallakin kaikenlaista koti- ja ulkohommaa :hungover: Täytyy vaan aina muistuttaa kenen takia se pakkolepo on niin ehkä se siitä..:Heartred
 
Mullaki on kohtu jo navan yläpuolella. Tyyppi sen sijaan jatkaa edelleen poikittain oloa ja jystää molempiin kylkiin välillä aika terävästikin, ja varsinkin kun nukkua yrittäis.. Jalkeilla olo ja pitkään (erityisesti kovalla) istuminen tekee sitten tuota paineen tunnetta kohdunkaulan suuntaan ja jos tuolloin ei malta tai pääse heti makuulle huilimaan niin alkaa supistukset, joista osa todella kipeitäkin. Tästä vielä seuraava "pahenemismuoto" on kunnon menkkakramppiolot, jotka säteilee pitkin reisiä ja ristiselkää. Sitten on täytyny turvautua särkylääkkeeseen ja täyslepoon jos niin pitkälle mennyt. Kohdun suun tarkisti neuvolalääkäri, mutta ei kertonut että olisi mitään hälyttävää. Kirjoitti kuitenkin sairaslomalle.. :oops:

Hirveesti kysyy ns itsehillintää malttaa hidastaa askelta ja välttää pitempään heilumista, tuntuu niin typerältä vaan maata sohvalla ku lahna ku mies tekee lomallakin kaikenlaista koti- ja ulkohommaa :hungover: Täytyy vaan aina muistuttaa kenen takia se pakkolepo on niin ehkä se siitä..:Heartred

Kuulostaa tutulta sun supistelut! Kuinka pitkä saikku sulle kirjoitettiin? On tosiaan välillä hankala malttaa ottaa iisisti, kun nyt alkaisi vihdoin olla muutoin energiaa alun uupumuksen ja pahoinvoinnin jälkeen.
 
Mulle siis lääkäri sanoi että vuodelevosta ei ole hyötyä ja kaikkea voi tehdä, mut pitäs kuitenkin välttää sellaista mikä aiheuttaa supistuksia. Vain yhdyntä ja raskas liikunta oli väliaikaisessa kiellossa. Mulla niitä supistuksia vaan aiheuttaa niin moni asia, et käytännössä tosi rauhallisesti saa ottaa. Onneksi ainakin hissukseen kävely ja normaalit kotihommat tauotettuna vielä sujuu.
 
Tää viikko ja sit ois jatkanu tarpeen mukaa, mutta mulla alkaa 3vk loma sopivasti nii en vielä enempää tarvinu saikkua.

Mulla kans niitä aiheuttajia on aika paljon, että melko rauhassa on oltava. Supistusherkkä kohtu olemassaan muutenkin.
 
Tää viikko ja sit ois jatkanu tarpeen mukaa, mutta mulla alkaa 3vk loma sopivasti nii en vielä enempää tarvinu saikkua.

Mulla kans niitä aiheuttajia on aika paljon, että melko rauhassa on oltava. Supistusherkkä kohtu olemassaan muutenkin.

Mä kans nyt lomailen, niin on helpompi lepäillä ja vältellä supistuksia. Saa nähdä onnistuuko töissä olo äitiyslomaan asti. Veikkaan että saikku on edessä jossain vaiheessa.
 
Mä kans nyt lomailen, niin on helpompi lepäillä ja vältellä supistuksia. Saa nähdä onnistuuko töissä olo äitiyslomaan asti. Veikkaan että saikku on edessä jossain vaiheessa.
Saikkua mäki "pelkään" että ei pysty olla töissä äitiyslomaan saakka kun nyt jo näin :grumpy:
 
Mullakin suurin osa liikkeistä tuntuu pikkarirajalla, mutta tuntuu myös muualla välillä. Mutta ultrassa ainakin oli jalat alaspäin, mikä varmaan vaikuttaa siihen kanssa. Nyt on pitkästä aikaa tullut potkuja taas suoraan kohdunsuulle, on kyllä kamala tunne se muljahtelu tuolla kohdunsuulla ja alapäässä muutenkin :sour: mutta ei supistele kuin välillä normi harjoitussupistuksia, eikä satu. Kohdunsuu oli ainakin tunnustellen normaali, paitsi tosi alhaalla (mikä myös mulle ihan normi), ja rakenneultrassa mahan päältä mitattuna yli 5 cm pitkä eli ei ainakaan lyhentynyt ole vaikkei tuo olekaan kuin vähän sinnepäin mitta.
 
Täällä liikkeet tuntuvat myös alhaalla. Neuvolassa sanoivat tänään, että kohtu on jo muutaman sentin navan yläpuolella. Liikkeet eivät tunnu kovin paljoa enkä ole vatsan päältä tuntenut vielä mitään. Hyvä kuitenkin, että liikkuu, niin tietää pikkuisen olevan kunnossa :happy:
 
Apua! Miltä vauvan liikeet tuntuu? Tuntuu, et eilen illalla tunsin ekan ja nyt samanlaisia tuntemuksia. Tuntuu, ihan kun virtsarakossa tai kohdun suulla sellanen komaus ja paine, että joutuu melkein tuolilta hyppäämään, tosi epämiellyttävää. Melkein pelottavaa. Missää muualla ei tunnu mitään. Pitääköhän soittaa neuvolaan?

Kollega sanoi, että voi olla supistuksia. Nämä alkoivat eilen illalla bodypumpin jälkeen. Ite jumpassa en tuntenut mitään:sour:
 
No mulla ainakin kohdunsuulle tulevat potkut on sellaisia muljahduksia emättimessä. Mun käsittääkseni supistukset on vähän pitempikestoisia kuin liikkeiden aiheuttamat tunteet. Toki voihan se lapsikin siellä puskea pitempäänkin johonkin suuntaan. Mutta mulla supistukset tuntuu enemmänkin sellaisena kiristävänä/paineen tunteena alavatsalla. Kestää jotain vajaa minuutista muutamaan minuuttiin. Liikkeet on taas ihan selkeitä lyhyitä muljahduksia, toispuoleisia paineen tuntua, tökkäisyjä ja iskuja.

Mutta soita ihmeessä neuvolaan tai johkin äippäpolille, sitä varten ne on olemassa ja saat varmuuden asialle! :)
 
Höyrypää soitti jo neuvolaan :rolleyes: eivät osanneet sanoa, että onko liikkeitä vai supistuksia. Sanoivat, että pumppi on voinnu provosoida supistuksia. Kehottivat, ottamaan rauhassa. Taitaa olla pumpit pumppailtu tältä erää :bored:
 
Hyvä että soitit! :) Mullakin on pumpissa osa liikkeistä sellaisia, jotka alkaa supistaan! Samoin spinning on alkanut supistaan siinä määrin, että on liian epämukavaa tehtäväksi. Nyt oon vaihtanutkin vaan salitreeniin ja kahvakuulatunteihin vaikka vähän kunnon aerobista kaipaisikin rinnalle.
 
Hyvä että soitit! :) Mullakin on pumpissa osa liikkeistä sellaisia, jotka alkaa supistaan! Samoin spinning on alkanut supistaan siinä määrin, että on liian epämukavaa tehtäväksi. Nyt oon vaihtanutkin vaan salitreeniin ja kahvakuulatunteihin vaikka vähän kunnon aerobista kaipaisikin rinnalle.
Jep, itekkin taidan vaan siirtyä kuntosalille. Muakin vähän harmittaa, kun pumpista ja muista jumpista tulee niin hyvä ja "treenannut" olo. Kuntosalilla ei saa aikaseks ihan samaa efektiä :smiley-angelic006
 
Täällä on alkanut oleen hirveetä iltajumppaa! Tuntuu että aina iltaisin herra vetää kuperkeikkaa ihan urakalla, potkuja ja tökkäisyjä ja tuupintaa tulee ihan joka puolelle jatkuvalla syötöllä :hilarious: tänään neuvolassakin oli kyllä aamujumpat kesken, kun sykettä yritettiin kuunnella. Terkka pääs just sanomasta että no sepä löytyi heti kerrasta, kun tuli potku ja isku ja syke katosi :hilarious: sitä metsästettiin on sitten ihan urakalla ja yritin ite kertoa et nyt tuntuu olevan tuolla puolella ja nyt liikkuu tuolla :grin ekaa kertaa mitattiin sf-mitta, oli 19 cm ja kohdun yläreuna pari settiä navasta ylöspäin :) eli ihan himpun verran käyrän alapuolella mennää. :)
 
Täällä kanssa neiti vetää melkoisia iltajumppia! Tietääpä että toinen on matkassa, ku potkuttelee. :grin:love7
 
Onko teidän vauvat mahassa vilkkaita vai rauhallisia? Kuinka usein tunnette liikkeitä? :happy093

Tää maha-asukki on tuntuu olevan todella rauhallinen. Saatan tuntea päivän aikana jokusen pienen liikkeen ja muutenkin tuntuu pysyvän samassa asennossa kokoajan. Kuuntelen välillä monta kertaa viikossa dopplerilla, että onko elossa, kun on niin hiljaista. Euseinässä oleva istukka ei ainakaan helpota tätä liikkeiden tunnistamista... Nyt siis menossa 24+3
 
Takaisin
Top