Kesäkuun kisa :)

Täällä olis juhannus siivoukset tänään ohjelmassa. Sauna ja pesuhuone saa kunnon pesun. Sit ajateltiin vielä grilli käydä ostamassa, koska pitäähän juhannuksena saada kunnon kesäruokaa:p lähellä vielä makee lihakauppa jossa ihan sikana erilaisia makkaroita ja pihvejä, nii kyl sit kelpaa masun vieressä köllötellä ku saa syötyä:wacky::joyful: töissähän mun juhannus muutoin tosiaan menee:confused:
 
Täällä vielä odotellaan juhannusruokia saapuvaksi. Mies lähti pihviostoksille :p Sillä välin paistatellaan mökkirannassa. Ihanan tuulinen sää, pysyy itikat loitolla!
 
Mikä juhannus :sorry: meillä ei ole taaskaan mitään ihmeitä suunnitelmia, huomenna ehkä grillataan anoppilassa, jos sää sallii, mutta siinä se. Nää helteet vetää aivan mehut musta, tänään pitäisi vielä ruokakauppaan mennä kunhan on päivällinen syöty. Miehellä alkaa tänään loma, joten parisen viikkoa tiedossa kun ei tarvitse sen herätyskelloon herätä :grin
 
Helteet vie todellakin mehut minusta! Lapsi nukkuu päiväunet vain pihalla ja Kuumalla ilmalla on hankala saada nukahtamaan. Niinpä helteellä aina hölkkään toista tuntia rattaiden kanssa. Maalla saa vielä toisella kädellä huitoa hyttysiä ja paarmoja. Tänään kuitenkin onnistuin nukuttamisessa ja lapsen nukkuessa leivoin mansikkakakkua, joka pitäisi viimeistellä, kun lapsi kohta nukahtaa.
Löysin tänään kesän ensimmäiset metsämansikat ja tein juhannussiivouksen.
 
Munkaan tytöt ei millään halunneet olla pihalla tänään, kun oli kuulemma liian lämmin. Mukavampi täällä
hyvin ilmastoidussa talossa. Meillä ei muita ötököitä näy kuin kärpäsiä ja mehiläisiä/ampiaisia täällä
kaupungissa.
Mä sain juhannussiivot aika lailla valmiiksi tänään. Mies täyttelee nyt paljua valmiiksi, että kerkee
lämmittää sitä huomenna.

Ekat vieraat tulevat puolenpäivän aikaan ja virallisesti meidän kemut alkavat kolmelta :)
 
Kunpa saisin olla Helena80:n juhannuskemuissa eikä yksin täällä hyttysten syötävänä. Olin unohtanut ulko-oven yöksi auki (!) ja aamulla sisällä oli kymmenittäin itikoita.
Mies tulee töistä puoli seitsemältä, sen jälkeen juhlitaan pari tuntia juhannusta, kunnes simahdetaan. Viime yö oli nääs rankka.

Hyvää juhannusta kaikille! :smiley-angelic003
 
Ukkosmaisen painostava sää ja sääsket sen myötä normaalia hanakammin kimpussa! Onneksi Thermacell auttaa!

Mies savusti kalaa ekaa kertaa, kohta pääsen maistamaan, kun tyttö nukahtaa päikkäreille. :)

Illalla ehkä kokkoa katsomaan, mut ainakin saunotaan ja grillataan! Neitikin pääsee ekaa kertaa kokeilemaan saunomista :)
 
Täälläkin taapero päikyillä ja kunhan herää niin lähdetään mummilaan grillailemaan. Toivottavasti ei ukkos - ja sadekuurot yllätä pahemmin. Muuten juhannus menee vaan leppoisasti kotona ollessa. Maanantaina sitten reissuun :)
 
Täällä kyllä on satanut ja ukkonenkin välillä jylissyt. Kotosalla ja töissä tämä juhannus menee.
Oli uuvuttavaa päivä tänään töissä ja vielä raskaammaksi teki kun perään laitetaan viestiä, että olisin tehnyt asiat huonosti ja väärin vaikka ne ei koskeneet minua lainkaan. Kylläpä sitä tunti itsensä taas hyväksi työntekijäksi.
 
Edellisen kanssa ei mitään yhteneväistä. Kotona meni jussi isojen juhlien merkeissä ja talo täynnä yöpyjiä. Nyt on yritetty toipua bileistä :grin

Tänään tuli pelattua sulista lasten kanssa ja käytyä yin joogassa :)

Poutaa ollut muutama päivä ja aattona oli kunnon helle :joyful:
 
Täällä oli myös kunnon helle aattona. Mökillä meni juhannus ja tänään tultiin kotiin. Ruokakaupan kautta oli pakko tulla ja tehdä vähän kevyempää ruokaa grilliruokien jälkeen. Nyt sohvalla köllöttelyä ja kohta univelkoja nukkumaan :p
 
Meidän kans oli pakko tehdä kevyempää ruokaa jussin jälkeen. Mun vatsa oli ainakin ihan sekaisin. Eikä näin vanha meinaa toipua enää tuollaisista leppoisista juhlista :grin

Univelkaa vielä vähän on, mutta päikkäreille ei nyt pääse, kun mies töissä ja lapset mun kanssa kotona. Illalla joogaan :joyful:
 
Aamulla lapsen kanssa ulkoilua. Kun sain lapsukaisen nukutettua, olis tehnyt itsekin mieli mennä päikkäreille mutta oli pakko ruveta pakkaamaan asuntoautoa huomenna starttaavaa reissua varten. Jostain syystä tuijotin telkkaria yli puoleen yöhön. Nyt vähän kaduttaa..
 
Täällä on apinoitu ja kiukuteltu päivä suurinpiirtein koko perheen voimin. :troll: Vuosikas harjoitteli päällä seisontaan, sohvalla. :rolleyes: Päikkärit olis aika kova sana mutta kun ei tuo vuoden ikäinen enää päiväunia nuku niin täytyy itsekin vaan tsempata... :wacky:

Kun mies saadaan kotiutettua niin se olis kauppareissu edessä, juhannuksen jäljiltä ruokakaapit ammottaa tyhjyyttään! Tulipa käytettyä hyvin jotain vähän vanhempia hätävaroja kaapista pois kun tein lapsille lounasta...
 
Meillä harjoittelee päällä seisomista aikuiset. Ollaan keksitty yhteinen hauska treeniohjelma jossa seisotaan päällä :)

Juhannuksesta selvitty hyvin. Töihinpaluu sujui leppoisasti vaikkakin oli aika tylsää. :)
 
Meidän pieni ei (eikä aikuisetkaan) vielä harjoittele päälläseisontaa, mutta ryömimistä sitäkin innokkaammin. Hoksasi mahalleen kääntymisen jujun ja nyt yrittää mönkiä (toistaiseksi tuloksetta) eteenpäin. :p

Mies aloitti tänään kesäloman ja on ollut paljon vauvan kanssa. Itse olen ihmetellyt, että mitä tällä kaikella vauvan hoidosta vapautuneella ajalla teen. :woot:
 
Meillä tuo taapero harrastaa enemmän ja vähemmän kiipeilyä joka paikkaan. Sattuu ja tapahtuu tämän poikasakin kanssa kyllä alvariinsa. Tänään on ollut ihan huippupäivä. Lähdettiin kesälomareissulle Tampereelle, Särkänniemi on koluttu ja nyt hotellilla, kohta unta kuulaan, mutta vielä kuuntelen kun esikoinen pyörii vuoteessaan unta odotellen. Pojat jaksoi kyllä kaikinpuolin loistavasti päivän, äiti on eniten kiukutellut nälkää ja väsymystään. :grin
 
Täällä lapsi myös pyörii sängyssä unta odotellen, käytän ajan hyväkseni ja tiskasin ja kastelin kukat, kun mies katselee unen hakemista.
Ihan huippupäivä on ollut! Täältä palstalta bongasin uuden kotimaisten vaatteiden valmistajan, Palmiinan ja kävin myymälässä ostamassa itselleni syksyksi töihinpaluuvaatteita, taaperolle tilasin paitoja.
 
Täällä taas äiti pyörii unta odottaen. Aamulla soisi kello 5.15 ja tuntuu et ajatukset ei pysähdy.

Harmittaa etten ottanut itselleni kesäksi yhtään lomaa. Koulu jatkuu heti töiden perään ja nyt ärsyttää. Varsinkin kun meilläkin mies jää lomalle ja itse käyn töissä. :F
 
Minulla sama homma loman kanssa, ajattelin että teen kovasti töitä koko kesän ja pidän loman heti kun koulut alkaa. Voi tyhmä, olishan se tehnyt terää vaikka edes viikon loma. Mutta näillä nyt mennään.
Viime yönä tuli ravattua vessassa useampaan kertaan, mutta sain silti nukuttua hyvin. Heräsin jo ennen lasia. Iltavuoro odottaa tänään.
 
Takaisin
Top