Kesäkuun kisa :)

Meillä mies ekaa kertaa sairasloman jälkeen töissä ja varmaankin myös kotiutuu myöhään, mutta toivottavasti
niin ajoissa, että kerkeän jooga flowhun seitsemäksi. Veisin muuten nuorimmaisen Fressin lastenhoitoon,
mutta hän ehdottomasti kieltäytyy lähtemästä sinne. Mut kyl mä todennäköisesti pääsen lähtemään, kun
mies tulee kyllä kotiin ajoissa, jos pyydän :happy: Minäkään en aamuisin nuku myöhään, koska tuo keskimmäinen
saattaa herätä jo viiden aikaan, vaikka onkin jo 8v. Herään herkästi, joten kuulen hänen askeleensa eikä siinä
enää kannata yrittää nukkumaan, koska hänet viedään päiväleirille kahdeksaksi, joten seiskalta oltava jo
ylhäällä kuitenkin. Olen päikkäreitä nukkunut nyt joka päivä, kun mies on ollut kotona.
 
Yhteneväisyyttä taitaa olla se että mies oli päivällä töissä. Päiväunia en nukkunut vaan siivosin ja tein ruokaa, kun lapsi nukku. Päiväunien jälkeen kävin lapsen kanssa ulkoilemassa, mutta jouduttiin palaamaan sisään vähän ennen aikojaan, kun alkoi sataa eikä oltu varauduttu sadevaatteilla. Nyt mies on lapsen kanssa iltapalalla ja pian jatkavat siitä iltatoimiin. Lapsi on illalla isin perään, kun isi on ollut töissä ja mä saan siinä vähän omaa aikaa.
 
Mä olin itse aamulla töissä ja mies lapsen kanssa kotona. Yö meni hieman katkonaisesti ja menin lapsen kanssa yhdessä päikkäreille kun pääsin kotiin. Vettä satoi koko iltapäivän ja nyt on ihanan raikasta ulkona. Viikonloppu edessä niin ulkoillaan silloin enemmän koko perheen kanssa.
 
Vaikka pari viime yötä nukuttiinkin ihan kohtalaisen hyvin on silti ollut jotenkin väsynyt olo. Mäkin nukuin sit päikkärit molempien poikien kanssa, yks molemmissa kainoloissa :Heartred Iltapäivällä käytiin pyörimässä kaupoilla kun tuuli ja satoi vettä eikä hotsittanut kääriytyä kuriksiin.
 
Täällä tää suomen kesä, tuulee ja on kylmä. Vielä ei vesisadetta onneks oo heittänyt. Aamulla dogin kans reipas kävelylenkki ja illan olin töissä. Pahoinvointia meinaa olla vähän väliä.
 
Ei oo onneks satanu täälläkään, aurinko paistaa ja koiria oon juoksuttanu pihalla. Tytön kanssa on touhuttu kahdestaan kotona, mies on iltaan asti töissä. Päivän ohjelmassa vielä pyykin pesua ja muitakin kotihommia, jos tyttö nukahtaa pitemmille päiväunille sänkyynsä. Koska luultavasti nukkuu kuitenkin sylissä, niin varmaankin katsotaan sohvalla netflixiä.
 
Oulussa paistoi aamulla komeasti. Lennettiin Helsinkiin viikonlopuksi, niin täällä satoi :sad001 Onneksi illaksi loppui ja huomenna kai pitäisi olla parempi keli! Meillä on tänään 5. hääpäivä, unohdettiin se kumpikin miehen kans :hilarious: Huomenna miehen kisat ja iltapäivällä Korkeasaareen, jos sää sallii :)
 
Meillä on 5. hääpäivä loppukesästä. Mies teki tänään pohjatöitä keinulle, jonka ehkä saan pihaan hääpäivälahjaksi. Pohjien valmistumisen kunniaksi grillasimme pihassa ensimmäistä kertaa, vaikka olemme asuneet tässä jo pitkään ja grilli on ollut valmiina sen verran kauan, että äitini toi hiiliä vauhdittaakseen sen käyttöönottoa.
 
Me taas mennään naimisiin loppukesästä. Grillattu ei olla vielä kertaakaan, mutta käytiin tänään kaupassa ja ostettiin pihvit ja uudet perunat, joten eiköhän huomenna saada grilli kuumaksi. Lisäksi ohjelmassa on ollut blogin kirjoittelua, uudella autolla ajelua ja syömistä. Näin raskaana ollessa mulla on koko ajan nälkä ja jos mun pitäisi mainita jokaisesta päivästä vain yksi tekemäni asia, se olisi ehdottomasti syöminen. Rehellisesti sanoen, olen jo täysin kyllästynyt syömään. :grin
 
Yhteistä edelliseen on grillaamattomuus ja syöminen :rolleyes: ja uusia perunoita en ole vielä ehtinyt keittelemään, mutta mieli tekis. Tänään oli töissä tosi kiire päivä ja tauolle pääsy venyi, siinä sitten uusi raskausoire, huimaus, liittyi seuraan. Saa nähdä, miten kauan saan salattua tämän. Töissä pääsee tosi huonosti tauoille ja se on yhtä nälissään juoksua se touhu:mad:, huomasin myös että oli hermo aika pinnassa :angelic:, liekkö alkuraskaus vai nälkä.
 
Minun päiväni alkoi tänään jo varhain puolituntia ennen herätyskelloa jonka oli määrä soida klo 4:55 reippahasti koiran kanssa ulkoilemaan ja sen jälkeen töihin . Töistä taas koiran kanssa ulkoilemaan. Kotona päiväunet ja sitten miehen kanssa kauppaan ja hakemaan ravintolasta valmiit kanasalaatit kotiin. Ilta menee nyt telkkaria katsellen.
 
Minun päiväni alkoi tänään jo varhain puolituntia ennen herätyskelloa jonka oli määrä soida klo 4:55 reippahasti koiran kanssa ulkoilemaan ja sen jälkeen töihin . Töistä taas koiran kanssa ulkoilemaan. Kotona päiväunet ja sitten miehen kanssa kauppaan ja hakemaan ravintolasta valmiit kanasalaatit kotiin. Ilta menee nyt telkkaria katsellen.

Mun päivään on kuulunut jääkaapin, saunan ja suihkutilojen sekä muutamien ikkunoiden pesu juhannusbileitä varten :joyful: Lisäksi tuli varattua lääkärille soittoaikaa ja laitettua ensimmäinen työttömyyspäivärahahakemus vireille. Mies töissä, poika leirillä, tytöt mun kanssa kotona ja heillä kaveri kylässä. Äsken kävin yin joogassa, ihanaa! Loppuilta neulomisen ja telkkarin parissa.
 
Minäkin nukuin tänään päiväunet. Sen jälkeen hain esikoisen kaverin luota leikkimästä. Kotona siivosimme yhteistuumin ja pakkasimme juhannusmatkalle vaatteet valmiiksi odottamaan lähtöä. Mies tuli myöhään töistä kotiin, joten iltatoimet hoidettu kahden lapsen osalta onnistuneesti yksin ilman riitoja :gen014
 
Mä olen ottanut tänään aika lungisti, päiväunia en tosin osaa nukkua ellei todella väsytä ja silloinkin noin 5min unet ja herään itsekseni. Taapero oli mummilassa, joten sain käytyä tietokoneella valokuvat läpi ja tilattua taas vuoden kuvat albumiin :happy: Aloin myös tänään laatimaan pakkauslistaa, kun lähdetään viikon päästä parin päivän visiitille Tampereelle. Myös ruokakauppa oli taas to do -listalla tänään.
 
Minä myös kirjoittelin muistilistaa juhannuksen mökkireissua varten. Paljon on pakkaamista ja muistamista vain parin yön takia. Tuli myös ulkoiltua, käytyä rannalla ja syötiin jätskiä. Aamulla käytiin ostoksilla muutamassa kaupassa ja syömässä. Oli oikein touhukas päivä.
 
Tänään oli ihan mukava päivä. Päiväunet ois kyllä maistunu, sen verran väsytti. Töissä käytiin päiväkodin lasten kanssa ihailemassa alpakoita läheisen vanhainkodin pihassa ja räpsittiin niistä kuvia. Tänään tuli myös postissa tilaamani kristallit ja kiviriipukset. Töiden jälkeen käytiin esikoisen kanssa kaupassa ostamassa töihin tarvikkeita ja samalla käytiin hesessä syömässä ja jätskit tietenki jälkkäriks. :)
 
Jätskiä oli ihan pakko ostaa kaupasta. Lisäksi kävimme koko perheen kesken rannalla virkistymässä. Päiväunet olisivat kelvanneet täälläkin meille kaikille, mutta kuumuuden vuoksi ne ovat nyt jääneet turhan lyhyiksi.
 
Aamupalan jälkeen "piti saada" jäätelöä, vähä vois koittaa kahtoo mitä syö, mut minkäs teet kun mieli tekee :grin päivä hurahti töissä perehdytyksessä uuteen asiaan. Mukavasti työmatkat menee näin hyvillä keleillä pyöräillen.
 
Mieli olisi tehnyt jätskiä näin kuumana päivänä, mutta olen päättänyt, että juhannuksena vasta herkutellaan. Onneksi se on jo ihan kohta! :p
Päivä meni taas muuttolaatikoita pakatessa, pyykätessä ja hyttysiä läiskiessä. Nyt ehtii vihdoin hengähtää ja katsella vähän aikaa telkkaria.
 
On hyvä että toisilla pitää kuri, ite ostin irtokarkkeja ison säkillisen! Hyttysiä meilläkin on ruokittavana ja ruokittu aika paljon. Pihahommia ollaan tehty urakalla ja nautittu pienestä tuulesta lämpiminä päivinä.
 
Takaisin
Top