Kesäkuun kisa :)

Sää on ihanasti viilentynyt kuumien päivien jälkeen, oli toivottu helpotus hikisiin päiviin. Kesäloma alkanut ja eka kesälomareissu meneillään kaverin kans. Kävin kaverin kans toisella kaverilla kahvilla. He eivät tiedä raskaudestani ja "jouduin" juomaan iltakahvit vaikka muutoin en ole kahvia juonut yli kolmeen kuukauteen :yuck::hilarious:
 
Joo sää on viilennyt täälläkin. Eilen illalla nukkumaan mennessä tunsin ensimmäiset sikiön liikkeet. Ihan selkeet potkut. :Heartred Tänään tuntui myös. Mies myös väittää kuulevansa ne liikkeet. Kuuluu kuulemma kuplintaa, kun lapsivesi hölskyy, jos laittaa korvan mahaa vasten. Olen myös saanut muutamalta ulkopuoliselta jo onnitteluja masun perusteella.
 
Ulkona sää on hieman viilennyt mutta voi luoja kun mulla on kuuma kokoajan :wtf: tänään on taas väsyttänyt kun ollut ylimääräistä kuormittavaa ohjelmaa ja valitettavasti sitä menoa on koko viikolle enemmän kuin aikoihin. Tänään kävin postista hakemassa uuden mekon ja mammafarkut mitä tilasin kun siskon pojan rippijuhla sunnuntaina, mutta oli niin kauhea turvotusraihnausnärästys etten ole vielä ajatuksella pystynyt sovittamaan niitä. Josko huomenna sitten.:rolleyes:
 
Myös minä hain tilaamiani vaatteita samalla kun kävin kaupassa. Ulkona on ollut kauniin näköinen sää, mutta tuuli on ollut kylmä ja välillä on rammauttanut vettä, joten olemme olleet lasten kanssa sisällä leikkien ja lukien. Tänään suurin onnistuminen tuli lapsen unikoulun kanssa.. vain kolme takaisin vientiä aiempien 45-120 sijaan.
 
Aamulla käytiin isännälle moottoriosa postista. Pojan kesäharrastuksen aikana olisin mielelläni nauttinut auringosta, vaikeaksi sen tekivät kuitenkin kova tuuli ja uhkaavat ukkospilvet.
Kävin tätini kanssa ostoksilla, söimme ulkona. Ihanaa viettää lomaa pojan kanssa ♡ uhmakiukuttelusta huolimatta kiireetöntä laatuaikaa.
 
Haettiin ruohonleikkuri isännälle. Sopiva tuuli vei enimmät hyttyset mennessään niin oli hyvä tehdä puutarhatöitä ennen lättykesteille lähtöä. Ilta-auringossa paistatellen lätyt maistuivat hyvältä.
 
Ilta-auringossa paisteltiin tänään täälläkin, mutta lettujen sijaan makkaraa ja ribsejä! Avattiin grillikausi sen jälkeen, kun saatiin vauva yöunille. Muuten päivä on mennyt tänään mukavasti vauvan kanssa leikkien ja touhuten.
 
Meillä ei oo vielä avattu grillikautta, vaikka siitä haaveilen. Uunimakkara saa kelvata :grin Mun mies aina hoitaa grillaamiset, mut nyt hänen parempi käsi ollut kipsissä kohta 2kk, kun murtui sählyssä. Juhannuksena olis tarkoitus grillata, kun meille tulee paljon vieraita.

Tänään pitäis jatkaa siivoilua ja järjestelyä. Illalla jumppaan, jos jaksaa :woot:
 
Meillä kans mies hoitaa grillaamiset. Grilli on pesty ja terassilla paikoillaan, mut ei kans olla vielä omalla grillillä grillailtu. Itellä tän päivän siivoukset rajoituu pyykin ja tiskin laittoon, kun illaks meen töihin.
 
Pyykkiä on menossa toinen koneellinen. Lapsi alkoi oksentaa ihan yllättäen kesken ulkoilun. Nyt on menossa pikkukakkosen konsertti, jotta uni tulisi. Isäntä saa iltasella itsekseen askarrella grillille alustaa pihaan.
 
Pyykkiä olen minäkin pessyt tänään. Laitoin sohvan päällysiä pesuun, jotta ne kerkee kuivaa juhannusbileitä varten. Valkoinen kangassohva :rolleyes:

Kylläpä teki Zumba ja Pilates hyvää :joyful:

Mies tekee vielä puutarhahommia :Heartred

Aion katsoa Poirot -leffan loppuun :smug:
 
Täällä myös pyykkiä pesty, harvassa on päivät ettei pyykkikone pyörisi :D Tänään oli onneksi selkeästi viileämpi päivä niin oltiin päivä sisäleikkipuistossa ja isompikin lapsi nukkui harvinaisesti päikkärit sen jälkeen.
 
Mä oon viemässä tytöt sisäleikkipuistoon tänään, Leon leikkimaahan :happy: Tuo isompikin, 10v, haluu vielä lähtee mukaan :joyful: Poika on päiväleirillä ja ovat huomenna menossa leiriltä samaan paikkaan.

Aika viileä tuuli oli äsken, kun vein poikaa leirille.

Vielä pyykille ennen lähtöä :grin
 
Täälläkin esikoinen kesäkerhossa ja illalla hänellä kaverisynttärit Hoplopissa, joten sinne kuskausta tänään. Sitä ennen iltapäivällä taaperon neuvolalääkäri. Itse kävin aamusta taas omalla työterveyslääkärillä kontrollikäynnillä ja sairasloma jatkuu heinäkuun loppuun. Vähän pelottaa, että kuinka pieneksi tulot tippuu tässä ennen äitiysloman alkua, mutta minkäs tekee.
 
Minäkin vierailin tänään terveydenhuollossa.. En tosin lääkäriin vastaanotolla, vaan papa-kokeessa. Aina yhtä kivaa! :D Palkkioksi sitten itselleni herkuttelin ison jätskiannoksen. Reilun 4kk ikäinen vauva osasi jo katsoa anelevan näköisenä vieressä.. Sai tyytyä tänään mango-soseeseen, mikä vaikuttaa olevan aika herkkua myös. :)
 
Meidän vika terveydenhuollon käynti oli pojan hammastarkastus tänä aamuna. Kaikki oli hyvin ja mieskin oli niin reipas, että sai palkinnoksi hyrrän. :grin
Koko päivä oli taas täynnä touhua: käytiin leikkipuistossa, vietiin valtavat kassilliset kirppistavaraa hyväntekeväisyyteen ja sähköromut yms. keräyspisteelle sekä käytiin kaksi kertaa kaupassa ja ajeltiin katselemaan maisemia.
Onneksi poika nukahti tänään jo kahdeksalta, koska oltiin ihan poikki. :sleep002
 
Minulla on toista päivää kauhea migreeni, äitiydestä ei silti saa sairaslomaa. Käytiin lapsen kanssa leikkipuistossa ja vauhtia on riittänyt. Yritin ottaa päiväunet, mutta maailmankaikkeus on päättänyt, että tänään ei nukuta. Lapsi nukkuu kyllä, mutta heti kun itse oikaisen sängylle, tulee ruohonleikkuri ja pitää siirtää lapsi sisälle siksi aikaa, että leikkuri on mennyt. Uusi yritys tyssää siihen kun naapuri hakkaa mattoja. Tulisi nyt edes ukkonen, että tämä migreeni menisi ohi.
 
Tänään on ollut pyykkipäivä. Meilläkin pörrää koko ajan ruohonleikkuri tuossa pihalla, niin ei pysty silittäessä kuuntelemaan musiikkia samalla. Ruokaa pitäisi vielä laittaa ennen kuin mies kotiutuu töistä. Mustikkaseeprapiirakka on jo uunissa. Kyllä tähän lomailuun voisi vaikka tottua.
 
Täälläkin pyykinpesua. Taapero kuumeessa ja häntä ei saisi laskea alas ollenkaan kun kovin itkuinen, joten tässä tätä pyykkiä on ripustettu tunti :dead: sai toissapäivänä vesirokkorokotuksen, että josko siitä tai sit hampaita tekee,kunhan nyt oltaisiin terveitä sunnuntaiksi. Ruoka on onneksi tänään vaan hernekeittoa ja sekin purkista, joten ei tarvitse hellan ääressä seistä. Illalla ruokakauppareissu. On siis tämmöinen taloudenhoitopäivä :hilarious:
 
Tänään mies kotiutuu vasta kahdeksan aikoihin. Itse olen ihan väsynyt, koska tänään meidän "herätyskello" herätti jo 5.30. Hetkeksi torkahdin pojan viereen, mutta näköjään unta ei riittänyt sen enempää.
Pitäisi laittaa ruokaa kaikesta mitä kaapista löytyy, ettei tarvitse pakata niitä muuttolaatikkoon. Tänään voisi laittaa vaikka kantarellirisottoa.
 
Takaisin
Top