Yli kolmekymppiset ensimmäistä kuumeilevat

Moi! Mähän kuulun tänne(kin) :smiley-bounce013 Oon 31v. esikoisen kuumeilija. Yritys aloitettiin tammikuussa, kun pillerit jäivät pois, eikä siis kummallakaan meillä miehen kanssa entuudestaan lapsia ole.
 
Onko teillä jokin erityinen syy miksi ette ole herännyt vauva-asioihin aiemmin? Ite en ole koskaan ollut mikään lapsirakas ja elämässä on ollut niin paljon kaikkea muuta että on ollut helpompi edetä ja vetää projektit ilman lapsia. Nyt alkaakin sitten biologinen kello tikittää kilpaa.

Minä kuumeilin lasta jo edellisessä suhteessa, mutta en onneksi suostunut edes yritykseen. Jokin etiäinen oli :rolleyes: Nyt miehen kanssa oltu yhdessä se 3v ja tuntuu, että aika on otollinen lapselle. Mies on lähempänä 40v ja oli jo edellisessäpäättänyt, ettei lapsia tule, mutta
 
Onko teillä jokin erityinen syy miksi ette ole herännyt vauva-asioihin aiemmin? Ite en ole koskaan ollut mikään lapsirakas ja elämässä on ollut niin paljon kaikkea muuta että on ollut helpompi edetä ja vetää projektit ilman lapsia. Nyt alkaakin sitten biologinen kello tikittää kilpaa.

Meillä ei sinäänsä mitää erityistä syytä, ollaan yhdessä oltu kohta 9vuotta, mutta itse halusin ensin naimisiin ja että molemmilla olisi jo ammatit ja mieluusti työpaikatkin..
juuri puhuin ystävän kanssa että jos aina odottaa oikeaa hetkeä tehdä lapsia niin jossain vaiheessa huomaa ettei niitä tullut tehtyä ollenkaan

Meillä nyt kuitenkin se "oikea" hetki
 
Muokattu viimeksi:
Liityn minäkin tänne:). Aloitimme miehen kanssa yrittämisen, ovulaatio parhaillaan. Eilen ja toissapäivänä pupuiltu, ja ovistesti siis näyttää tänään vahvaa plussaa :).

Meilläkään ei siis lapsia, molemmilla pitkä parisuhde takana,ja en halunnut tehdä edellisessä suhteessa lapsia. Nyt vasta tajusin että kohta tulee ikä vastaan... Samalla hieman pelottaa että mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta silti innolla lähden mukaan:D.
 
Minä olisin mielelläni halunnut lapsia jo ainakin 25-vuotiaana, mutta mieheni löysin vasta pari vuotta sitten. Olen kohta 35(!). Olen myös kirjoitellut tuolla 2019-ryhmässä vähän ja eniten keskenmenon kokeneiden salaisessa ryhmässä. Nyt on taas ne päivät, kun odotetaan, että alkaako menkat vai tärppäsikö tällä kertaa. Hauskaa nähdä tuttuja nimimerkkejä täälläkin, auttaa hahmottamaan eri ihmisten tilannetta ja löytää sanankaltaisuuksia omaan tilanteeseen.
 
Huutelen täältä vähän ohi, kun nyt en enää toistaiseksi kuumeile. Kun minä tänne liityin aikanani 2017, olin tosiaan jo 36 v ja ensimmäistä kuumeilin. Yksin. Eka syntyi 2018 ja sain vähän yli kuukausi sitten toisen lapseni, 38-vuotiaana. Yksin sekin. Molemmat hoidoilla klinikalla, biologisia veljeksiä nämä syntyneet rakkaani. Joku oli kysynyt tuolla aiemmin et onko joku syy miksi vasta nyt, niin onhan juu. Se, ettei ole ollut sopivaa kumppania tai ylipäänsä kestävää parisuhdetta. Koen, että tein juuri oikean ratkaisun.

Et älkää te just kolmenkympin ylittäneet tuskailko turhia. Kyllä tässäkin iässä vielä jaksaa ja onnistuu. :) (eri asia jos on oikeasti jtn oikeita todettuja lapsettomuutta aiheuttavia tekijöitä..)

Tiedä, vaikka kolmanteen innostuisi vielä joskus, mutta jos sellaiseen lähtisi yksin, menee reilusti 40v yli. Yksi uhmaikäinen ja toinen lähes vastasyntynyt on ihan riittävä rasti, kun kohta pärähtää 39 ikämittariin. :dead::smug:

Tän oli siis tarkoitus olla ikäjuttujen puolesta kannustava viesti. :p Tsempit kaikille ja plussatuulia.:Heartblue
 
Luin joskus koko ketjun läpi ja nyt uskallan liittyä, löytyykö muita nyt? Tilastojen mukaan pitäis löytyä :grin

Ikää molemmilla 35, kummallakaan ei lapsia vielä ja nyt alkoi yritys. Olisihan sitä tosiaan halunnut aiemmin jo, mutta oikea isä löytyi vasta muutama vuosi sitten. Epämääräiset parisuhteet ja epämääräiset työsuhteet ovat ne päällimmäiset syyt miksi tähän meni näin kauan.

Toinen toisemme vauvahaaveet kartoitettiin jo ihan seurustelun alussa. Miehellä mielipide klassinen "haluan kyllä jossain vaiheessa". Kun suhde alkoi osoittaa vakavoitumisen merkkejä, tein kyllä selväksi että jos tahtoo asiaa vielä pitkäänkin kypsytellä, emäntä kannattaa vaihtaa 10 vuotta nuorempaan aika pian :grin Noh, tässä ollaan nyt :happy: Toivotaan että vielä tärppää :smiley-angelic001
 
Tervetuloa! Täällä ollaan edelleen :greet025 Toivottavasti teillä tärppää nopeammin! Mulla ikää ens kuussa 34v., Ja yritetty on jo 2vuotta. Lapsettomuushoidot alkoivat heinäkuussa.
 
Kiitoksia :happy: Toivotaan että hoidot tuottaa tulosta teille! :Heartred Kyllähän tässä itsekin täytyy alkaa totutella ajatuksiin mahdollisista hoidoista jo etukäteen. Aiemmin olin vähän sitä mieltä, että en taitaisi haluta kovin raskaita hoitoja ainakaan, mutta nyt kun yritys on oikeasti alkanut, kuume vaan voimistuu :eek: Ei voi tietää etukäteen, mitä mieltä näistä asioista on kun tilanne tulee eteen. Oon yrittäny korjata sen mihin itse pystyy vaikuttaa, pudotin painoa, otatin laajat verikokeet ja korjasin vitamiinipuutokset jne... Geleet käytössä ja isäntäkin on popsinut vitamiineja jo puoli vuotta :joyful: Aivan erilainen jännitysmomentti hommassa jo tässä iässä.
 
Kiitoksia :happy: Toivotaan että hoidot tuottaa tulosta teille! :Heartred Kyllähän tässä itsekin täytyy alkaa totutella ajatuksiin mahdollisista hoidoista jo etukäteen. Aiemmin olin vähän sitä mieltä, että en taitaisi haluta kovin raskaita hoitoja ainakaan, mutta nyt kun yritys on oikeasti alkanut, kuume vaan voimistuu :eek: Ei voi tietää etukäteen, mitä mieltä näistä asioista on kun tilanne tulee eteen. Oon yrittäny korjata sen mihin itse pystyy vaikuttaa, pudotin painoa, otatin laajat verikokeet ja korjasin vitamiinipuutokset jne... Geleet käytössä ja isäntäkin on popsinut vitamiineja jo puoli vuotta :joyful: Aivan erilainen jännitysmomentti hommassa jo tässä iässä.

Juu, en olisi koskaan uskonut, että olen se joka tarvitsee hoitoja. Yk6 tulinkin raskaaksi, mutta se meni kesken. Sen jälkeen ei ole plussia näkynyt..
Mutta teillä on jo hyvät lähtökohdat! Voihan olla että olet helposti raskaaksi tulevaa sorttia :) ei ikä näihin aina vaikuta
 
Se olis uusi kierto tänään ja tilaukseen lähti kaikenlaista testiroinaa. Jätin kuukausi sitten pillerit pois kesken levyn ja vähän jännitti että mitä tapahtuu. Tyhjennysvuoto tuli parin päivän päästä ja nyt 28 päivää myöhemmin kuukautiset, lupaavasti alkaa ainakin.

Olen pahoillani keskenmenosta ja kaikesta muustakin epäonnesta mitä oot joutunut kohtaamaan :sad001 Ja sen haluan sanoa heti alkuun, että toisten kuulumiset kiinnostaa mua kyllä, mutta oon sillä lailla vähän huono kyselemään kun se tuntuu vähän utelemiselta ja kun ei tiedä miten arka asia toiselle on. Mutta kerrot sen mitä haluat jos haluat.
 
Se olis uusi kierto tänään ja tilaukseen lähti kaikenlaista testiroinaa. Jätin kuukausi sitten pillerit pois kesken levyn ja vähän jännitti että mitä tapahtuu. Tyhjennysvuoto tuli parin päivän päästä ja nyt 28 päivää myöhemmin kuukautiset, lupaavasti alkaa ainakin.

Olen pahoillani keskenmenosta ja kaikesta muustakin epäonnesta mitä oot joutunut kohtaamaan :sad001 Ja sen haluan sanoa heti alkuun, että toisten kuulumiset kiinnostaa mua kyllä, mutta oon sillä lailla vähän huono kyselemään kun se tuntuu vähän utelemiselta ja kun ei tiedä miten arka asia toiselle on. Mutta kerrot sen mitä haluat jos haluat.

Multa saa kysyä mitä vaan :)
 
:greet025, hei vain. Täällä yks +30v esikoista kuumeileva. Pitkä parisuhde takana, jossa mies ei halunnut lapsia eikä mieltä muuttanut (ennen uutta avopuolisoa :sad010). No, vaikka tuo hymiö, niin parempi näin, kun ei se suhde vaan ois jatkunut ja nyt vierelläni mies joka on läsnä ja tukee niin myötä- kuin vastamäessä :Heartred. Yhteisestä lapsesta haaveillaan, miehen mukana tuli yks bonuslapsi mulle.
Yritys, tai tulee jos on tullakseen aloitettiin alkuvuodesta sillä,että jätin pillerit pois. Tähän vuoteen sitten onkin vastoinkäymisiä jo mahtunut...
 
Moi! :greet025 Mä myös liityn joukkoon. 33v ja ensimmäistä kuumeillaan. Oli kiinnostavaa lukea teistä muista, tää on hyvä vertaisryhmä!

Toivon että tästä ryhmästä tulis oikein paljon plussia :Heartred nyt vastoinkäymisten jälkeen.
 
Muokattu viimeksi:
Hei ja moi, kiva että löytyy muitakin! Eiköhän herätellä tämä ketju uudestaan henkiin, vanhaan aikaan tänne tuli lopulta paljon plussia :grin

Kyllähän pistää vihaksi lukea lehdistä patistamista vauvatalkoisiin ja ties mitä arveluita, etteivät naiset tajua biologiasta mitään. Uskon että valtaosa yli kolmekymppisenä ensimmäistä yrittävistä on tavalla tai toisella olosuhteiden uhreja.
 
Moi kaikille, ja kiva että on muitakin ikäloppuja haaveilijoita :happy:

@Kaakkuri n tilanne kuulosti samalta kuin meillä: vasta nyt oltiin, tai siis minä olin, varma että halutaan lapsia. Tosin ikää muutama vuosi enemmän, 36. Saa nähdä kuinka käy.
Pillerit jätin pois vuosi sitten ja kierto oli pitkään epäsäännöllinen. Nyt näyttäisi että ovat kevään jälkeen tasoittuneet. Nyt ensimmäistä kiertoa ovistikut ja kaikenlaiset poppaskonstit käytössä, tähän asti oltiin vaan tjottailtu, mikä tämän ikäisenä sekavan kierron kanssa ei ollut kovin tuloksekasta. Yksi kemiallinen saatiin kuitenkin aikaan, ja siinä vaiheessa taidettiin tajuta kuinka tervetullutta perheenlisäys olisi :love7

Nyt tuntuu vähän tyhmältä että ollaan viivytelty asian kanssa näin kauan, kun takana on kuitenkin pitkä ja tasapainoinen parisuhde. Itse en vaan mitenkään olisi ollut henkisesti valmis aiemmin.
 
Hei vaan kaikille!

Koen että ehkä tämäkin alkaa olla itselle sopiva paikka, sillä loppuvuodesta pärähtää itselläkin jo 30 mittariin, mies on alkuvuodesta täyttänyt 30. Me ollaan lapsettomuushoidoissa ja odotellaan että meidän asia käsitellään TAYSissa ja saadaan päätöksiä ja tieto siitä että meille lötyy sopiva luovuttaja (miehellä ei siittiöitä). :) Yhdessä ollaan oltu 7 vuotta joista naimisissa 1,5. Vuosi naimisissaolon jälkeen hakeuduttiin hoitoihin ja nyt jännitellään ja odotellaan koska päästään tositoimiin.
 
Dumbo, toisten pitää kypsytellä isoja päätöksiä pitempään. En oikein edes tiedä olisinko ollut valmis aiemmin, koska itsellä oli elämäntilanteet sen verran mahdottomia kolmekymppiseksi asti, etten antanut itselleni lupaa pohtia lapsentekoa enempää. Kun olosuhteet alkoivat järjestyä, ei edelleenkään ollut kunnollista miestä. Surutyötä tuli jo tehtyä, varmaan jään lapsettomaksi. Kuitenkin kun oli edellisen suhteen kauhuista riittävän monta vuotta, päätin vielä yrittää deittailua, ja tapasinkin sielunkumppanin aika pian :Heartred Sitten vauvakuume ryöpsähti oikein voimalla päälle, mutta ei nyt ihan tuoreeltaan viitsinyt alkaa ehdotella perheenlisäystä :grin

Tsemppiä hoitoihin Noaidi ja jannn! Muistan lukeneeni keväällä että korona laittoi monen klinikan keskeyttämään hoidot, mutta nytkö kaikki toimii taas normaalisti?

Oviksen metsästys alkoi ja nyt kp 9-11 Clearblue dual hormone vilkuttaa hymyä, jotain pitäis siis tapahtua. On vain nuo tallettelut vähän haastavia toteuttaa, kun on iltamenoja ja suorituspaineita ja väsyttää ja ja :bored: Tuntee ittensä vielä vanhemmaksi, kun ei tämäkään onnistu enää sormia napauttamalla :angry9
 
Tsemppiä hoitoihin Noaidi ja jannn! Muistan lukeneeni keväällä että korona laittoi monen klinikan keskeyttämään hoidot, mutta nytkö kaikki toimii taas normaalisti?

Juu, keväällä meni kaikki kiinni, kesän alussa availtiin hissuksiin ja nyt pyörii normaalisti
 
Dumbo, toisten pitää kypsytellä isoja päätöksiä pitempään. En oikein edes tiedä olisinko ollut valmis aiemmin, koska itsellä oli elämäntilanteet sen verran mahdottomia kolmekymppiseksi asti, etten antanut itselleni lupaa pohtia lapsentekoa enempää. Kun olosuhteet alkoivat järjestyä, ei edelleenkään ollut kunnollista miestä. Surutyötä tuli jo tehtyä, varmaan jään lapsettomaksi. Kuitenkin kun oli edellisen suhteen kauhuista riittävän monta vuotta, päätin vielä yrittää deittailua, ja tapasinkin sielunkumppanin aika pian :Heartred Sitten vauvakuume ryöpsähti oikein voimalla päälle, mutta ei nyt ihan tuoreeltaan viitsinyt alkaa ehdotella perheenlisäystä :grin

Tsemppiä hoitoihin Noaidi ja jannn! Muistan lukeneeni keväällä että korona laittoi monen klinikan keskeyttämään hoidot, mutta nytkö kaikki toimii taas normaalisti?

Oviksen metsästys alkoi ja nyt kp 9-11 Clearblue dual hormone vilkuttaa hymyä, jotain pitäis siis tapahtua. On vain nuo tallettelut vähän haastavia toteuttaa, kun on iltamenoja ja suorituspaineita ja väsyttää ja ja :bored: Tuntee ittensä vielä vanhemmaksi, kun ei tämäkään onnistu enää sormia napauttamalla :angry9

Minäkin löysin mieheni vasta reilu 2v sitten :) sitä ennen exän kanssa kuvittelen tekeväni lapset, mut sit tulikin ero. Mielummin kyllä nykyisen kanssa olenkin ja teen lapset :) kiitos! Pistelyt alkaa lauantaina :nailbiting: saa nähdä kuin käy klinikoiden nyt, kun uusi aalto alkaa..toiv ei mene hoidot taas jäihin!
Tsemppiä oviksen hyödyntämiseen! Mulla mennyt jo suurimmalta osin seksihalut yrittämisen myötä :wtf::sorry:
 
Takaisin
Top