Saako pettää?

En ymmärrä minäkään. Kun kerran seksikin on hyvää oman miehensä kanssa ja perhe-elämä onnellista, niin miksi ottaa niin valtava riski? Yhdessä hetkessä voi menettää kaiken. En ymmärrä, kuinka hän pystyy menemään perheensä luo toisen miehen sängystä. Aika kuvottavaa.
 
No ei saa. Sen sijaan aiheesta voi keskustella ja jos on molemmille ok voi ryhtyä avoimeen suhteeseen jolloin molemmat saa toteuttaa itseään tahoillaan. Kaikenlainen valehtelu on väärin mutta yhteisymmärryksessä harrastetut sivusuhteet on ok. Eivät toki kaikille sovi, itsekään en tässä elämänvaiheessa harkitsisi.
 
On kahdenlaisia ihmisiä. Niitä jotka kykenevät pettämään, ja niitä jotka eivät siihen kykene. Olisi reilua kertoa heti parisuhteen alussa, kumpaan ryhmään kuuluu, jotta uskollinen ihminen ei vahingossa joudu parisuhteeseen pettäjän kanssa. Uskollinen on tyytyväinen parisuhteeseen toisen uskollisen kanssa, ja pettäjät ollessaan parisuhteessa toisen pettäjän kanssa voivat sopia yhdessä avoimesta suhteesta, eli molemmat saavat käydä vapaasti vieraissa. Tällä tavalla kaikki voittavat.
 
Ei. Ei missään olosuhteissa. Edellinen suhde ensin poikki ennen uuteen pomppaamista. Itse en voisi kuvitellakaan pettäväni! Ja olisi kyllä suhde ohi samantien jos mies pettäisi :smiley-angry007
 
Ei tietenkään saa. Miksi olla toisen kanssa yhdessä jos haluaa muiden kanssa sänkyyn? Paitsi jos on vapaa suhde, mutta eihän silloin ole kyse pettämisestä.
 
Ei saa pettää, kuten ei saa muutenkaan kohdella huonosti rakkaimpiaan. En siis missään tapauksessa hyväksy pettämistä, mutta se täytyy sanoa, että vähän vähemmän mustavalkoiseksi olen tämänkin asian suhteen muuttunut iän karttumisen myötä. Totta kai edellinen suhde pitäisi päättää ennen kuin hyppää seuraavaan, mutta tiedän senkin, että tilanteita on monenlaisia, ja joskus se pettäjä ei ole ainut syyllinen huonosti voivaan parisuhteeseen.

Äh, vaikea muotoilla asiaa niin, ettei se kuulostaisi siltä kuin hyväksyisin pettämisen. En hyväksy, mutta pystyn ehkä nykyisin näkemään syitä pettämisen takana, ainakin joissain olosuhteissa. Väärin se silti on, niin kuin kaikki muukin rakkaimpiin kohdistuva petollisuus.
 
Sillä ei ole oikeastaan mitään merkitystä, kenen syytä huonosti voiva parisuhde on. Jos on luvattu olla uskollisia, niin silloin parisuhde on lopetettava ennen muissa sängyissä käymistä, olipa parisuhteen huonous kenen syytä tahansa.

Paljon mukavampaa on voida sanoa olevansa ihminen joka ei petä lupauksiaan. Tuon kun pilaa, ei sitä saa ikinä takaisin. Toisaalta parisuhde on jo entinen siinä vaiheessa kun naapurien sängyt kutsuvat, joten aika helppoa on todeta, että se on loppu nyt ennen kuin vieraisiin menee.
 
Toisaalta parisuhteessa luvataan paljon muutakin, kuten kohdella toista kaiken kaikkiaan hyvin, ja niitäkin lupauksia petetään jatkuvasti. En edelleenkään hyväksy pettämistä, mutta on paljon muitakin "rikkomuksia", joita parisuhteessa on luvattu olla tekemättä.
 
Toisaalta parisuhteessa luvataan paljon muutakin, kuten kohdella toista kaiken kaikkiaan hyvin, ja niitäkin lupauksia petetään jatkuvasti. En edelleenkään hyväksy pettämistä, mutta on paljon muitakin "rikkomuksia", joita parisuhteessa on luvattu olla tekemättä.
Juu, ei pettäminen ole ainoa hyvä syy erota, moni muukin lupauksen rikkominen on hyvä syy erota. Ei pidä luvata sellaista, mitä ei pysty pitämään. Kukaanhan ei pakota mitään lupauksia tekemään. Parisuhteessakin voi olla lupaamatta uskollisuutta.
 
Ei saa. En vaan voi ymmärtää ihmisiä, jotka pettää. Toki kaikki asiat eivät ole niin mustavalkoisia, mutta sen verran pitäisi osata toimia, että päättää edellisen suhteen ennenkuin alkaa säätämään toisen ihmisen kanssa mitään. Itse oon seurannut läheltä mitä kaikkea petetyksi tuleminen aiheuttaa ja miten syvät arvet se jättää petettyyn.
 
No ei saa. Lentäisi ulos ukko, jos tekisi sellaista. Aika monta muuta lupausta saa rikkoa, mutta tää on mulle kyllä ihan ehdoton. Kaverini narahti äskettäin miehensä pettämisestä ja en ole ymmärtänyt yhtään sitä, että kuulemma hänen miehensä vielä harkitsee voisiko suhde jatkua. Jos on toisen ihmisen kanssa mennyt seksiä harrastamaan, eikö se kuitenkin ole aika selkeä viesti siitä, että oma kumppani ei ole riittävä.
 
Ei saa, mut ymmärrän kyllä jos joku tahtoo vielä yrittää pettämisen jälkeenkin. Tiiän pariskuntia, jotka on siitä selvinneet ja jotkut kuulemma jopa entistä vahvempina. Useinhan pettäminen on oire jostain ja kriisi voi myös puhdistaa. Ei niin että silti kannattais lähteä sille tielle jos joku suhteessa mättää, mutta tajuan kyllä jos ei halua viheltää kerrasta peliä poikki. En voi itekään varmuudella sanoa et lähtisin jos ukko pettäisi, se riippuu niin monesta jutusta.
 
Pettäminen ei ole mikään oire, vaan teko. Oire voi olla jokin tunne tai olotila, mutta teko ei ole oire. Oire voi olla tyytymättömyys parisuhteeseen tai tyytymättömyys seksin määrään, jne, mutta pettäminen on aina teko, jonka ihminen ihan itse valitsee tekevänsä tilanteessa, jossa olisi voinut valita toisinkin. Kaikki kyllä tietävät, millä tavalla parisuhteen ongelmia selvitetään, eikä se sisällä vieraisiin sänkyihin hyppäämistä.

Jos mies selittäisi minulle, että meni vieraisiin oireena parisuhteen ongelmista tai meni vieraisiin vahingossa, olisi tuollainen oman vastuun pakoilu suurin syy sille, että heittäisin tuollaisen menemään, ei niinkään se itse vieraissa käynti. :troll: Tosin tuskin edes aloittaisin parisuhdetta vastuunpakoilijan kanssa, yök.
 
Kyllä minä mieltäisin että pettäminen on jossain mielessä oire. Ei se tarkoita sitä että vastuun siitä voisi vierittää toisen niskoille. Mutta ei se poista sitä että pettäminen voi olla seuraus jostain ongelmasta. Se on oma päätös, mutta jokin ongelma parisuhteessa voi olla osasyynä siihen että sen tekee. Ei sillä, en silti hyväksy pettämistä. Jos parisuhteessa on jotain vialla se pitäisi selvittää aikuisesti eikä sortua pettämiseen.
 
Takaisin
Top