Mitä tänään syötäisiin?

Tein eilen illalla täksi päiväksi lohimunakasrullan. Eli semmoinen uunissa paistettava munakaslevy (about 5 dl maitoa, 5 munaa, 1,5 dl jauhoja, 1 tl leivinjauhetta), jolle levitettiin lohi-tuorejuusto-ruohosipulitäyte, ja joka sitten rullattiin "suolaiseksi kääretortuksi". :)

Tulipa tehtyä tätä tänään ja ajattelin että olisi vielä riittänyt iltapalaksikin mulle ja miehelle... toisin kävi ja lapset soi joka murun! :eek: tein 2 rullaa eikä mitään ole tähteenä vaikka miehenkörilääni ollut edes syömässä! Epäluuloisin lapsista jäi vielä kaipaamaan lisää... unohdan siis jauheliha/kinkku täytteet ja teen lohesta:p
 
Meillä oli hampurilaisia ja ranskalaisia tänään :) Jälkkäriksi itse tehtyä jätskiä :hungry:

Meillä burgeri päivät ens viikonloppuna (helmi”vauvojen”) toiveruokaa ja suurella todennäköisyydellä jämä täytekakkua :p
 
Mulla on varmaan flunssan takia tehnyt hirveästi mieli kasviksia tässä viimepäivinä. Tänään oli lounaalla wokkia helpon kaavan mukaan (wokki-pakaste pannulle ja nuudelia joukkoon) ja päivälliseksi kasvissosekeittoa. Viikonloppuna oli ruokalistalla niin tortillaa (kanaa+kasviksia+kermaviilikastiketta) kuin lohisalaattiakin.
 
Makaronilaatikkoa ja porkkanaraastetta tänään. Huomenna pinaatti-raejuustonappeja (tämä on lasten herkkua koulusta, ja voi hyvänen aika miten innoissaan lapset oli, kun kerroin löytäneeni kaupan pakastealtaasta samoja herkkunappeja :p), pottuja. kermaviilikastiketta ja jotain kaapista löytyviä kasviksia.
 
Meillä tänään tiedossa lounaaksi eilistä makkarakastiketta ja pastaa sekä päivälliseksi broilerikastike riisillä (setä Ben jeesaa tässä, koska meillä kaikki tykätään tuosta Thai coconut curry kastikkeesta :grin).
19.png
 
Kana-kasvismureketta, currykastiketta, tummariisi-quinoa moniviljaseosta, kurkkua, tomaattia ja salaattia
 
Lounaaksi itsetehtyjä pinaattilettuja ja illalla tacopiirakkaa ja salaattia kun tulee vieraita.
 
Lounaaksi keitin makaroonia ja pilkoin kasviksia broileripyöryköiden kanssa. Päivällinen päädyttiin syömään ulkona, kun oltiin liikenteessä.
 
Nyt lounaaksi eilistä mangokanaa, wokkia ja nuudeleita.
Päivälliseksi kookoslinssipataa ja basmattiriisiä:p
 
Risotto - keitä normaali riisi, paista jauheliha ja keitä pakastevihanneksia. sekoita kaikki yhteen. tarjoile soija-kastikkeen kera.
 
Takaisin
Top