Lasten teemasynttärit

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko teillä ollut jotain teemaa synttäreillä? Esim. prinsessa, merirosvo, Frozen, yksisarviset, sateenkaari tai jokin väri teemana? Saa vinkata kivoja teemoja!

Meillä luulen että ensi vuonna tyttö osaa toivoa jotain teemaa, nyt ei ole vielä ollut kummempia teemoja.
 
Viime kesänä tyttö halusi että nejävuotissynttäreillä ois prinsessajuttuja, toivoi omia lempijuttujaan kun pari kuukautta aiemmin oli ystävällään teemana ryhmä hau. Ystäviä tuli kaksi, tää tyttö joka tykkää Ryhmä hausta ja viisivuotias poika joka ei myöskään prinsessoista välitä, mutta ihanasti kumpikin teemaan otti osaa leikkimällä ritaria jne.
 
Meillä on lapsilla ollut 2v synttäreillä "huvipuisto" ulkona. Levitettiin kaikki ulkolelut käytettäväksi ja koristeltiin pihaa huvipuistoteemaan viireillä ja ilmapalloilla. Oli kivat juhlat. :)

Viime keväänä oli viidakkosynttärit myös ulkona lasten omasta toiveesta (3v tuplat). Viritettiin sisääntuloon naamioverkosta portti viidakkoon. Pihalla oli pehmoeläimiä piilotettuna ympäriinsä ja niitä piti etsiä. Tarjolla oli käärmekakkua ja muuta eläinhenkistä. :)
 
On ollut useammatkin teemasynttärit. Olen yleensä tehnyt kakun lapsen toiveiden mukaan, ja teema on sitten rakentunut sen ympärille. Yhtenä vuotena esikoinen halusi jalkapallokakun, joten muukin rekvisiitta oli jalkapalloaiheista, sitten on ollut Turtles-synttärit (Turtles-kakku, saman teeman koristeita ja juhlahattuja, tietysti pitsaa sekä Turtles-asuun pukeutunut sankari), Halloween-synttärit kurpitsan muotoisine kakkuineen, poliisisynttärit ja prinsessasynttärit. Nyt tammikuussa juhlitaan 7- ja 3-vuotiaan yhteissynttäreitä, joille nuorempi saa valita kakun (ja teeman) koska vanhempi saa lisäksi kaverisynttärit. Tiedossa on siis Pipsa Possu -kakun leivontaa ja koristelua samaisen teeman hengessä. :)
 
Mä oon niin laiska synttäreiden järjestäjä että aika vaatimatonta on ollut. :D Ehkä jotain Spiderman-ilmapalloja on joskus ollu ja vastaavaa, mutta tarjottavat on yleensä tyyliä nakkeja, kurkkutikkuja, jätskikakku ja karkkia. :rolleyes:
 
Minulla itselläni on ollut 4v tai 5v synttärit (en enää muista kummat) sirkussynttärit. Muistan ne edelleen todella hyvin ja ovat kyllä ehdottomasti parhaat synttärit, missä olen ollut. Teemana oli siis sirkus ja autokatokseen (ilo olla kesän lapsia! :D ) oli rakennettu pieni estradi, jossa jokainen vieras sai esittää omalla vuorollaan pienen sirkusnumeron. Vieraita oli siis etukäteen pyydetty suunnittelemaan pieni ohjelmanumero ja muistaakseni kaikki lapset ehkä yhtä lukuun-ottamatta halusivat esiintyä. Jokainen esitti niitä taitoja, missä olivat hyviä ja kaikki hurrasivat esityksille. Tarvittaessa aikuinen avusti. Joku oli taikuri, joku kesytti leijonaksi pukeutunutta pikkusisartaan, joku heitteli palloa ja itse hypin hyppynarulla. :)

Lisäksi isäni oli tehnyt pahvista pellen, jonka kasvojen kohdalla oli aukko ja kaikista vieraista otettiin valokuva pellenä. Niistä kuvista tehtiin kiitoskortit. Juhlien lopuksi oli poniratsastusta. Läheiseltä tallilta tuli poni, jolla kaikki halukkaat saivat ratsastaa pienen kierroksen.

Meillä järjestettiin paljon erilaisia seikkailusynttäreitä mitä ihmeellisimmissä paikoissa ja teemoilla. :D Vanhemmat tekivät pienellä budjetilla, mutta hyvin avoimella mielellä juhlia ja niistä on jäänyt kyllä ihan huikeat muistot vielä aikuisuuteenkin!
 
Teidän sirkus-synttärit kuulostaa huikealta elaffy! :)

Me ei olla vielä pidetty kaverisynttäreitä niin ei hirveästi teemojakaan olla otettu. Viime synttäreillä oli sen verran teemaa että tehtiin junakakku. Veturina täytekakku ja vaununa voileipäkakku. :) Veturi tehtiin itse, mutta voileipäkakku ostettiin valmiina ja laitettiin kurkkusiivuja renkaiksi.
 
Takaisin
Top