Kohtutulehdus

  • Ketjun aloittaja Mannaryyni
  • Aloituspäivämäärä
Lääkäri miult kysy et onko virtsaamis vaikeuksia ko oli kyse kohtutukehduksesta? Muttei oo ollu.. Tiedä sitten onko kohtutukehduksen oire?
 
miten kohtutulehdus todetaan?
itsellä on seuraavat oireet:
  1. alaselkäkipu/alavatsakipu/lantiokipu.

    2 epänormaali vuoto, kylmät väreet, pahoinvointi, vatsanturvotus ja väsymys.

    mulle asennettiin kerukka jälkitarkastuksessa 19.9 kun vauvan syntymästä oli kulunut noin 1kk.
    onko yleistä että näin käy kierukan asennuksen jälkeen?
 
Huutelen toisesta ryhmästä, mutta mulla itellä on ollu parin vuoden aikana 4 kohtutulehusta ja nyt toisen lapsen syntymän jälkeen jälkitarkastuksessa sanottiin ettei suosittele kierukkaa ehkäsyks juuri noiden kohtutulehusten takia. Erityisesti kuparikierukka on kielletty. Saan ite herkästi kohtutulehuksen, mulle se voi tulla siis ihan perus menkkojenki jälkeen. Yks kohtutulehus oireili yli kuukauden ennen ku tajuttiin et on kohtutulehus. Pari vko oli oireina vain alavatsakipu, ja siitä pikkuhiljaa rupes oireita tuleen lisää, mm.turvotus, pahoinvointi, epämääränen valkovuoto. Loppuviimein olin niin kipeä etten päässy käveleen kunnolla ja sairaalassa todettiinki kohtutulehus.
Suosittelen ottaan pikasesti yhteyttä sairaalaan, ettei mahollinen tulehus pääse leviämään munasarjoihin tai vatsaonteloon.
 
Saanko udella oliko sun streptokokkinäyte positiivinen ennen synnytystä?
Mulla oli/on se positiivinen ja se lisää riskiä noihin kohtutulehuksiin.
 
Takaisin
Top