Yli kolmekymppiset ensimmäistä kuumeilevat

Tsemppiä piinailuun Little Miss Sunshine :)

Ihanaa Pipsu, että teillä on jo hoitoajankohta tiedossa! Ehkä se laskee yrittämisen tasoa ja tärppääkin luomuna :wink

Mä olin ihan varma tässä pari päivää, että nyt on tärpänny! Tissit oli kipeet ja oli vähän pahoinvointia. Noh. Tissikipu loppu tänään dpo 10. Ja mahassa tuntunu molemmin puolin vihlontaa ja repäsyä, jonka toivoin olevan kohdun kasvukipuja, mutta tottakai se olikin vain tää prkl endo! Ei oikeesti voi yhdestääkään oireesta aatella olevansa raskaana, kun kaikki johtuuki endosta. En oo vielä testannut, ehkä huomenna sit, mut uskon että sen kyllä tuntee kehossaan, jos on tärpännyt ja nyt ei tunnu yhtään siltä.

Leikkausaikakaan ei oo vieläkään tullut. Kävin antaan viime viikolla siihen tarvittavat verinäytteet, joten josko kohta sitten..

Ps. Oon vaihtanut nimimerkkiä, mutta tunnistatte varmaan profiilikuvasta :wink
Oi oi, jännät paikat siis sielläki :) Voi kunpa se nyt ois tärpänny! Ootteko muuten mietiskelleet yhtään, miten etenisitte asian kans, jos plussaa ei näy? Mä olin vähän yllättyny, että meidätki sinne ivf:ään laitettiin, oli kyllä varsinaisen tiukka täti se lääkäri, sain kuulla saarnaa, miten naisen munasolut heikkenee ja 35v kromosomihäiriöiden yms riskit suurenee ja täytän tänä vuonna 32v ja mieskin sai osansa, ettei hänenkään tavaransa välttämättä pysy aina niin hyvänä..
 
Oi oi, jännät paikat siis sielläki :) Voi kunpa se nyt ois tärpänny! Ootteko muuten mietiskelleet yhtään, miten etenisitte asian kans, jos plussaa ei näy? Mä olin vähän yllättyny, että meidätki sinne ivf:ään laitettiin, oli kyllä varsinaisen tiukka täti se lääkäri, sain kuulla saarnaa, miten naisen munasolut heikkenee ja 35v kromosomihäiriöiden yms riskit suurenee ja täytän tänä vuonna 32v ja mieskin sai osansa, ettei hänenkään tavaransa välttämättä pysy aina niin hyvänä..

Mäkin täytän tänä vuonna 32! Se jotenkin ahdistaa tosi paljon, kun sitä esikoista ei näy ei kuulu ja tahtois sen kaks saada. :sad001 Jouluna puhuttiin et puol vuotta yritetään ja aletaan miettiin hoitoja (sit ois 1,5 vuotta yritystä). Mut nyt ootellaan se leikkaus ensin ja sit katotaan et oliks esim johtimet tukossa (ne tsekataan samalla) ja et lähtiskö siitä sit luomuna vielä. En ihan hirveen innoissani ois ivf:stä, en tiedä pystyisinkö siihen.

Millä mielin te ootte menossa hoitoihin? Teillä mennään suoraan ivf:ään? Toivon todella, että saisitte vielä luomuplussan :Heartred
 
Mäkin täytän tänä vuonna 32! Se jotenkin ahdistaa tosi paljon, kun sitä esikoista ei näy ei kuulu ja tahtois sen kaks saada. :sad001 Jouluna puhuttiin et puol vuotta yritetään ja aletaan miettiin hoitoja (sit ois 1,5 vuotta yritystä). Mut nyt ootellaan se leikkaus ensin ja sit katotaan et oliks esim johtimet tukossa (ne tsekataan samalla) ja et lähtiskö siitä sit luomuna vielä. En ihan hirveen innoissani ois ivf:stä, en tiedä pystyisinkö siihen.

Millä mielin te ootte menossa hoitoihin? Teillä mennään suoraan ivf:ään? Toivon todella, että saisitte vielä luomuplussan :Heartred
Joo, meilläkin mies haluis ehdottomasti 2, mutta en tiiä jääkö se haaveeksi, kunhan sen yhen sais, en tiiä jaksasinko enää toista yrittää :/ Toivottavasti se leikkaus aika järjestyis nopeasti ja tosiaan hyvä, et siinä pääsee johtimet tsekkaamaan samalla :) Mulle tehdään se lyhyt hoitokaava, siinä on vähemmän sivuvaikutuksia, että siinä mielessä pääsen vähän helpommalla..suljin korvani kun oli puhetta itse toimenpiteestä, mutta kuulemma siihen saa hyvät lääkkeet ja ei käy kipeää :)
Ja toki tässä on sormet ja varpaat ristissä, että tulis se luomutärppi!
 
Joo, meilläkin mies haluis ehdottomasti 2, mutta en tiiä jääkö se haaveeksi, kunhan sen yhen sais, en tiiä jaksasinko enää toista yrittää :/ Toivottavasti se leikkaus aika järjestyis nopeasti ja tosiaan hyvä, et siinä pääsee johtimet tsekkaamaan samalla :) Mulle tehdään se lyhyt hoitokaava, siinä on vähemmän sivuvaikutuksia, että siinä mielessä pääsen vähän helpommalla..suljin korvani kun oli puhetta itse toimenpiteestä, mutta kuulemma siihen saa hyvät lääkkeet ja ei käy kipeää :)
Ja toki tässä on sormet ja varpaat ristissä, että tulis se luomutärppi!

Sitä kipua mää siinä vasta pelkäänkin! Varmasti myös henkisesti tosi rankka kokemus. Ootko muuten vielä ollu sokerilakossa? Vai oliko se herkkulakko?
 
Sitä kipua mää siinä vasta pelkäänkin! Varmasti myös henkisesti tosi rankka kokemus. Ootko muuten vielä ollu sokerilakossa? Vai oliko se herkkulakko?
No en :grin Just söin mun sisarusten lapsille ostamani kolme suklaamunaa  :grin Mutta kofeiinin vähentäminen on onnistunut ees vähän :rolleyes: Ajattelin, että jos (ja kun) nyt ei tärppää aloitan semmosen 6viikon bikini body nettivalmennuksen, oispahan joku projekti mihin keskittää ajatuksia :grin
 
Tosi hienoa kuulla pipsu, että saitte hoitoajankohdan :) Kyllähän tuo ivf aika hurjalta toimenpiteeltä kuulostaa, vaan mitäpä sitä ei tekisi unelmiensa eteen. Elokuuhun on tietty vielä aikaa vaikka millä mitalla, että voi luomuraskaus hyvinkin toteutua. Onhan sulla tässä ollut lähiaikoina se kemiallinenkin. Se antaa toivoa että jotain sentään yrittää tapahtua.

Ootko pottu jo testaillut? Ei kannata luopua toivosta ennen kuin on selkeä nega tai menkat saapuvat, vaikka olis kuinka oireetonta.

Oon muuten samanikäinen kuin tekin. 32 vuotta täyteen tänä vuonna. Puoliso hetki sitten täytti 34. En ole oikeastaan vielä miettinyt, mitä tekisin jos ei raskautta ala kuulumaan. Joulukuinen raskautuminen sai uskomaan, että luomuraskaus on kuitenkin mahdollinen meidän kohdalla. Nyt tuudittaudun vaan niihin puheisiin, joiden mukaan raskaus keskenmenon jälkeen olisi jotenkin helpompaa. Eli kaiketi tässä aikamme yritetään vielä, ainakin nyt kesän ajan ennen seuraavan askeleen miettimistä.

Meilläkin olisi toiveissa max 2 lasta. Sais nyt edes sen yhden :p Mun pitäis opinnotkin saattaa loppuun jossain vaiheessa, eli jos tässä lähiaikoina tärppää ja ei mene kesken, niin valmistuminen kyllä venähtää sinne lapsen 1 jälkeiseen aikaan. Ei mulla varsinaisesti tässä olis kuin noin vuoden opinnot enää edessä. Gradun vääntämistä ja muutamia muita kursseja.
 
Little Miss Sunshine oon kans lukenu tosta monia tarinoita, että tärppäis nopeesti uudelleen keskenmenon jälkeen! Pidän peukkuja, että teillä käy juuri näin :) Ainakin vähän helpottaa tieto, että hedelmöittyminen onnistuu!

Mä testasin tänään (dpo11) negan ja taas sai pettyä. Ollut toooooosi vaikee päivä ja itkettäny vähän väliä. Mutta mulla tää eka nega on aina se vaikein, sit huomenna taas jo vähän helpottaa ja menkat sit vaan enää ottaa päähän. Jotenkin vaan niin vaikee pistää ittensä tähän likoon joka kuukausi ja aina vaan se nega. Tuntuu etten onnistu naisena. Pelottaa myöskin, jos se endoleikkaus ei auta tähän.

Sit tajusin tänään, että mun synttärit on melkein kuukauden päästä ja en välttämättä kerkee plussaan enää ennen sitä. Jotenkin tosi lujaa iskee nyt toi ikä. En muuten siitä kriiseile, mutta tää hedelmällisyys. Huoh.
 
Voi ei nega !! Pidän sormia ristissä, että siellä huomenna joku haamulainen kurkistais :angelic: Kyllä se vaan lujille ottaa, joka kerta enemmän ja enemmän :/ Me ollaan vietetty pääsiäistä nyt isolla porukalla, missä on pieniä 2-4v lapsia, mies taitaa säikähtää tätä sirkusta ja perua koko hommat :wacky:
Mullaki ois Little Miss Sunshine toisen tutkinnon gradun aloitus työnalla, kuvittelin, et se ois sit mun mammaloman projekti, mutta eipä tässä näytä pääsevän koko mammalomalle eikä sen puolin huvita aloittaa koko gradua :bookworm:
 
No nyt on kyllä näyttäny ihan negatiivista vaan ku oon tehnyt.
Et en tiedä.toivotaan parasta. On perjantaina lääkärille aika kyllä.
 
Nyt on jännää! Haamu vai harmaa viivanpaikka? Tehty laimeesta vaikkakin hyvin pidätellystä iltapissasta, kun testit tuli vasta postissa enkä malttanut odottaa aamuun. Huomenna aamulla uusi testaus. Onko teillä kokemuksia näistä One step -raskaustesteistä? Jääkö niihin negoissakin viivanpaikka?
 

Liitteet

  • IMG_20180405_193307.jpg
    IMG_20180405_193307.jpg
    199.6 KB · Katsottu: 248
Nyt on jännää! Haamu vai harmaa viivanpaikka? Tehty laimeesta vaikkakin hyvin pidätellystä iltapissasta, kun testit tuli vasta postissa enkä malttanut odottaa aamuun. Huomenna aamulla uusi testaus. Onko teillä kokemuksia näistä One step -raskaustesteistä? Jääkö niihin negoissakin viivanpaikka?
Ei oo kokemusta, mutta oon kuullu, että ne on aika epäherkkiä esim. pregcheckiin verrattuna :) Mikä dpo sulla on? Mulla dpo 9 ja huomenna testaan..oon kyllä heittäny jo pyyhkeen kehään valmiiksi, ei tunnu yhtään siltä et masussa ois mitään tekeillä.. Vahvistumista viivalle :)
 
No en tiedä dposta, kun en silloin tikuttanut. Arviolta ehkä 9 ja 13 välillä ollaan. Mulla on ollut jos jonkinlaista jomottelua masussa jo monta päivää ja kova jano. Ja sit tietty näitä perinteisiä pms-oireita, turvotusta ja palellusta.

Testissä tosiaan näkyy tuo viiva ihan paljaallakin silmällä, mutta näyttää harmaalta enemmän kuin vaaleanpunaisella. Noh, huomenna uudestaan. Kävin hakemassa kaupasta rfsu:n testejä myös. Ne on ollut mun mielestä hyviä.

Toivon sullekin pipsu kovasti plussaonnea!
 
Tässä tämän aamun testitulokset. Alemmassa näkyy harmaahko viiva. Ei varmaankaan ole viivanpaikka, koska tuli tikkuun testiajan jälkeen. On siis ns. roskishaamu. Ylemmässä rfsu:n testissä näkyy jokin aavistus paljaalla silmällä, mutta kuvassa ei taida oikeastaan näkyä. Tuli ihan testiajan sisällä. Laitoin tähän vielä mustavalkokuvan, jossa on lisätty kontrastia. Siinä _ehkä_ näkyy vähän paremmin.

Eli uskoisin, että jotain yrittää tapahtua. Kun nyt vaan lähipäivinä vahvistuisivat eikä jäis kemialliseksi. Ihan karseeta tämä jännittäminen! :eek:

Mites pipsun testailun kanssa?
 

Liitteet

  • IMG_20180406_085501.jpg
    IMG_20180406_085501.jpg
    405.6 KB · Katsottu: 249
  • IMG_20180406_084730.jpg
    IMG_20180406_084730.jpg
    592.6 KB · Katsottu: 271
Muokattu viimeksi:
Tässä tämän aamun testitulokset. Alemmassa näkyy harmaahko viiva. Ei varmaankaan ole viivanpaikka, koska tuli tikkuun testiajan jälkeen. On siis ns. roskishaamu. Ylemmässä rfsu:n testissä näkyy jokin aavistus paljaalla silmällä, mutta kuvassa ei taida oikeastaan näkyä. Tuli ihan testiajan sisällä. Laitoin tähän vielä mustavalkokuvan, jossa on lisätty kontrastia. Siinä _ehkä_ näkyy vähän paremmin.

Eli uskoisin, että jotain yrittää tapahtua. Kun nyt vaan lähipäivinä vahvistuisivat eikä jäis kemialliseksi. Ihan karseeta tämä jännittäminen! :eek:

Mites pipsun testailun kanssa?
Joo, kyllä mä nuissa ehkä jotain erotan, toivottavasti vahvistuis :) Mun saldo nega, ehkä jonku viivan paikan sain tihrustettua, mutta aika varma oon, ettei oo tärpänny :/ Mulla vähä jännä nyt, ettei oo minkäänlaisia pms oireita (voi toki johtua tuosta Terolutista), yleensä oon inhottavan turvonnu ja rinnat kipeät yms, nyt ei mitään :angelic:
 
Älä vielä heitä pyyhettä kehään. Jos vaikka viivanpaikka ihan haamuksi muuttuisi lähipäivinä :)

Noi pms-oireet on kyllä sellanen mysteeri. Välillä ihan jäätävät turvotukset ja rintojen turpoamiset ja välillä ei juuri mitään. En oo oikein päässyt perille, mistä vois johtua. :p
 
Älä vielä heitä pyyhettä kehään. Jos vaikka viivanpaikka ihan haamuksi muuttuisi lähipäivinä :)

Noi pms-oireet on kyllä sellanen mysteeri. Välillä ihan jäätävät turvotukset ja rintojen turpoamiset ja välillä ei juuri mitään. En oo oikein päässyt perille, mistä vois johtua. :p
Niin, se kemiallinen näkyi dp12, en tiiä sit pitäskö normaalin raskauden näkyä sit jo aiemmin :)
 
Mullakin tuli eka haamuplussa arviolta dpo 12 tai 13 tossa kesken menneessä. Tosin se oli eka siinä kierrossa tekemäni testi, eli olis ehkä jollain testillä voinut näyttää haamunalkua jo aiemmin. Tiedäpä siitä sitten :)
 
Joo, ei tainnut raskaus onnistua tästä kierrosta :sad001 Edelleen saan testiin jonkin haaleista haaleimman juuri ja juuri silmään erottuvan haamunpoikasen, mutta ei ole vahvistunut yhtään mihinkään. Eiköhän tämä kemiallinen sitten ollut. Mites sulla pipsu, kuinka pian kemiallisessa hävis plussa ruudusta?

Jotain positiivista tässä sentään: jos alkiota ei ole elinkelpoiseksi tarkoitettu, niin parempi että tässä vaiheessa eliminoituu :) Se on niin paljon hirveämpää keskenmenossa, kun on jo ehtinyt asennoitumaan raskauteen.
 

Liitteet

  • IMG_20180408_101756.jpg
    IMG_20180408_101756.jpg
    241.5 KB · Katsottu: 260
  • IMG_20180408_101723.jpg
    IMG_20180408_101723.jpg
    473.8 KB · Katsottu: 244
Joo, ei tainnut raskaus onnistua tästä kierrosta :sad001 Edelleen saan testiin jonkin haaleista haaleimman juuri ja juuri silmään erottuvan haamunpoikasen, mutta ei ole vahvistunut yhtään mihinkään. Eiköhän tämä kemiallinen sitten ollut. Mites sulla pipsu, kuinka pian kemiallisessa hävis plussa ruudusta?

Jotain positiivista tässä sentään: jos alkiota ei ole elinkelpoiseksi tarkoitettu, niin parempi että tässä vaiheessa eliminoituu :) Se on niin paljon hirveämpää keskenmenossa, kun on jo ehtinyt asennoitumaan raskauteen.
Höh, voi harmi :sad001 Mulla tuli selkeä plussa, mut samana päivänä alko myös ovut verenvuoto ja vatsa kramppaamaan ja siitä sit parin päivän sisään oli jo testi ihan nega :/ Mulla dpo12, en oo testannu, kun oon reissussa, mutta ainakin terolutit on toiminu hyvin ja tiputtelua ei oo vielä ollenkaan, ei oo kuitenkaan, mitään raskauteen viittaavia oireita :sad001
 
Takaisin
Top