Palautetta ja ideoita!

Ai niin. Millä laitteella/laitteilla tätä kirjoitusongelmaa on? Jospa se tieto vaikka nopeuttaisi asian korjaamista.
 
Kiitos tiedosta. :) Laitoin IT-tuelle muistutuksen asiasta ja mukaan tiedon millä puhelimilla ongelma esiintyy. Jos jollain on tätä jollain muulla kuin Huawein P10:llä (Chromea käyttäessä) niin saa yhä kertoa.
 
IT-tuelta tuli vihdoin vastaus kirjoitusongelmaan. Asian pitäisi korjaantua, kun vaihtaa puhelimesta näppäimistöasetuksia. Sain tällaiset ohjeet siihen:
Settings>>>Languages and input>>>Virtual keyboard>>>Manage Keyboard

Ainakin omassa Huaweissani löytyy suomenkielisillä valikoilla tällaista:
Asetukset -> Lisäasetukset -> Kieli ja syöttötapa.
Tästä eteenpäin en ole ihan varma, mutta varmaan Oletusnäppäimistö ja siellä itselläni on valittuna Gboard eikä ongelmia ole ilmennyt. Toimisiko sillä niinkuin pitää? Ellei se sitten tule jostain oikeinkirjoituksen korjaus tms asetuksista.


Pop-up-mainokseen liittyen toivotaan kuvakaappausta. En tiedä mitä ne kuvittelee tekevänsä kuvakaappauksella siitä mainoksesta, mutta jos se heitä auttaa... Itselläni ei koko mainosta tällä hetkellä näy. Jos jollain näkyy ja pystyy ottamaan kuvakaappauksen, niin laitatteko tähän ketjuun tai minulle yksityisviestissä tai sähköpostiin?
 
Tässä kuvakaappaus, vilkuttaa noita kahta kuvaa eestaas. Mitä ihmettä ne tällä tosiaan tekee? :eek:
(Jouduin muokkaa ne näin tai ei ois mahtunu)

IMG_2018-02-07_00-21-14.JPG
 
Kiitos. :) En käsitä mitä ne sillä tekee, mutta toivotaan että tämä vie asiaa eteenpäin...
 
Jaa niin mitähän sieltä näppäimistöasetuksista sitten pitäis tosiaanttehät Tuossa oliokysymysmerkki, muttamsehän eietokietoimie Ja tuossa pistep

Mutta jooj jännä, että kaikillakmuillmsivustoillakkyllä näppäimistö toimii normaalisti, ettäevähänehullulta tuntuu.
 
Mulla on ollu käytössä swiftkey-näppäimistö. Kokeilin poistaa sen ja ladata uudestaan. Nyt toimii paremmin (kai) mutta ei täysin oikein vieläkään...
Gboard on aika surkea. :wtf:
 
Kokeilen nyt kirjoittaa gboardilla. Tän voi vaihtaa väliaikaisesti käyttöön näppäimistön oikeasta alakulmasta. Pitää kai alkaa käyttää tätä täällä kirjoittaessa kun tää ei töki:shifty:
 
Ei tää gboardikaan 100% ongelmitta toimi. Silloin tällöin tuplaa jonkun sanan tai lykkää kirjaimen väliin kun laittaa välilyöntiä. Huoh.
 
Voihan. :meh: Hätyyttelen IT-tukea asiasta. Toivottavasti onnistuisi kuitenkin tekemään asialle jotain tai edes neuvomaan vähän tarkemmin mitä asetuksille pitäisi tehdä, jotta toimisi. Voisikohan ennustava tekstinsyöttö aiheuttaa näitä ongelmia? Onko teillä oikeinkirjoituksen korjaus (tms) käytössä? Itselläni ei ole eikä myöskään ongelmia ole ilmennyt. Toisaalta käytän aika vähän puhelimella foorumia niin on voinut vain jäädä huomaamattakin.
 
Mulla ei ole käytössä ennakoivaa tekstinsyöttöä ja tulee kans välilyönnillä ylimääräisiä kirjaimia. Jää välillä viestit kirjoittamatta, kun palaa vaan totaalisesti käpy. Honor9
 
Hyvä juttu jos on korjautunut. :) IT-tuki ei kyllä ole vastannut mitään viimeisimpään hätyyttelyyn, mutta ehkä silti jotain on tehty. :D Toivotaan parasta josko ongelmat nyt pysyisi poissa.
 
Mulla ainakin junnaa vielä? Viime viikkoina siis alkanut tekemään tätä, että kun laittaa välilyönnin, muuttaa koko sanan tai lyö loppuun ylimääräisiä kirjaimia. Tosi ärsyttävää ja kirjoittaminen kestää tosi kauan, kun saman sanan tai välilyönnin saa laittaa monta kertaa!

Olen aina käyttänyt foorumia vain puhelimen selaimella. Puhelin on sama (sony xperia) ja asetukset on samat kuin ennen ongelmaa. Ja kirjoittaminen takkuaa vain tällä foorumilla, ei missään muualla. Outo juttu?

TekstistäTtuleettalläista aika epäselvääekuneeiepäselvääek korjaile yhtään samalla kun kirjoittaa. Jotkut sanat tulevat ihan oikeon, mutta toiset muuttuvat kokonaan välilyöntiä laittaesaal Tak välilyönninvpaikalle tulee ylimääräisiä kirjaimia tai toistaatsaman sanan uudeataanu.
 
Takaisin
Top