Millon ovis?

KatiePrice

Silmät suurina ihmettelijä
Miten tietää että milloin ovulaatio tapahtuu?? [8|] JOS on niinkun mulla et kierto heittää?? mulla on välillä 19pv, 24pv tai 29pv? tai jo no saahan sen selville testillä vaan! mut et tietäis suurinpiirtein?!
 
Jos kierto heittelee niin silloin heittelee oviskin.. Et varmin tapa saada ovulaation ajankohta selville on ovistesti [:D]
 
Voit myös opetella kuuntelemaan kehosi merkkejä - raskautumisen kannalta ne ovat kuulemma jopa paremmat kuin ovistestit. Ovistestit kertovat nimittäin asiasta vasta, kun ovulaatio on tapahtunut - kehosi kertoo asiasta jo etukäteen. Yleisiä merkkejä ovulaatiosta ovat mm. oma halukkuus (silloin kun eniten tekee mieli, on yleensä myös se aika, kun todennäköisemmin tulee raskaaksi) sekä valkovuodon muuttuminen kirkkaaksi, läpinäkyväksi, sitkeäksi ja runsaaksi. Siinä on siittiöiden mukava uida!

Minullakin oli epäsäännölliset kuukautiset ja aloin käyttää ovistestiä pari päivää liian myöhään siinä kuussa, kun tulin raskaaksi. Onneksi olin osannut lukea kehoni merkkejä ja vihjata asiasta miehelle. Jos olisin luottanut vain laskennallisiin kiertoihin ja testiin, olisi ohi mennyt. Tikku ei siis enää ovista löytänyt, kroppa tiedotti siitä paremmin ja taisi joku siimahäntäkin todeta asian tapahtuneen :) Sitä paitsi koin työlääksi sen, että joka päivä pitäisi olla purkkiin pissailemassa ja tikkua kastelemassa.

Tietenkään kaikilla kehon merkit eivät ehkä ole niin voimakkaat ja vaatii aikaa ja herkkyyttä oppia lukemaan niitä. Mutta tuo valkovuoto-juttu on minusta aika selvä merkki, helppo havaita.
 
Takaisin
Top