Ehkäisystä..

Jemmica

Vasta-alkaja
Jos raskaustesti on positiivinen, on ehkäisypillerien käyttö lopetettava välittömästi. Miksi näin? omalta gyneltäni kun kysyin hän mymähti jotain epämääräistä..
 
Niinhän sitä suositellaan. Miksi et lopettaisi jos plussan sait? Silloinhan olet jo raskaana, eikä sen ehkäisystä ole hyötyä. Jos onkin "väärä" hälytys, niin menkathan (hyvin varhainen keskenmeno) silloin alkaa.
 
Samaa olisin kysynyt: mitä ihmettä sinä e-pillereillä enää siinä vaiheessa teet?

Tosin suurin osa pillereitä syövistä raskaaksi tulevista tulee varmaankin raskaaksi vahingossa ja jatkaa siksi pillereiden syömistä jonkin aikaa. Mutta veikkanpa, että pillerit on hyvä lopettaa sen hormonimäärän takia, se ei varmaankaan ole pitemmän päälle hyväksi sikiön omalle kehitykselle, vaan luonnolliset hormonit ovat parhaimpia.

Tiedän kyllä entisestä kotikaupungistani (silloin 25-vuotiaan) naisen, joka oli lähdössä baariin, mutta lähtikin synnyttämään todellisen "yllärivauvan". Tuntuu kyllä huimalta, miten joku ei voi tajuta olevansa raskaana! Olen itse vasta puolivälissä raskautta, mutta kyllä tuo vatsa on kasvanut ja vauva möngertää.
 
eiku tuli vain mieleen tuommoinne jos olisinkin tullut raskaaksi silloin kun söin vielä pillereitä, mutta nyt pillerit on lopettettu pari kk sitte ja ootellaan että vauvaa pukkaisi :)
 
Käsittääkseni pillerien syönnin lopettamista suositellaan kaiken varalta eikä niiden syömisessä tosiaan olis mitään järkeäkään, mutta varmaa tietoa ehkäisypillereiden vaikutuksista sikiöön on vähän, koska ei olisi kovin eettistä altistaa sikiöitä erilaisille vaurioille syöttämällä äideille hormoneja tieteen nimissä. 
 
Itse tulin raskaaksi pillereistä huolimatta ja jätin ne heti pois, kun sain tietää raskaudesta. Neuvolatäti sanoi, että ei sen kummempaa hätää tai huolta asiasta, mutta tottakai ne pitää heti jättää pois. Ja miksi niitä kukaan söisikään raskauden aikana..
 
Takaisin
Top