Joogaa synnytysvalmentautumiseen

multatassu

Vauhtiin päässyt keskustelija
Mahtaako löytyä joogan harrastajia?

Rentoutumis- ja hengitysharjoituksistahan olisi apua synnytyksessä. Täällä ei vain mammajoogia ole. Hathan järjestymisestä en tiedä, tai mahtuuko siihen.

Voisinko siis itse opiskella edellä mainittuja ja mistä löytyisi hyviä ohjeita?

kiittää ja kumartaa, mutta päälläni en seiso [:D]
 
moikka multatassu,

Mä edellisessä raskaudessa menin mammajoogaan, koska ekasta synnytyksestä tuli synnytyspelko.
Ja suosittelen joogan harjoittamista, mulla ainakin auttoi, kun oppi hengittämään rentoutumaan ihan parissa minuutissa..
Synnytys oli niin helppo, että olisin voinut seuraava päivänä synnyttää uudestaa [:D]

Ja jäin joogaan kiinni ja se on vieläkin oiva tapa rentoutua..muutamat asanat ja keskittyy hengitykseen, niin stressitaso laskee heti.

Varmaan sen mun jooga"open" tekemiä dvd- oppaita on myynnissä..Nimi on Kylli Kukk(?)

Ja onnittelut joogaharrastuksen aloittamisesta- se kannattaa!
 
Ainakin täällä Joensuun syrjäkylällä on kansalaisopiston kurssina.
Kaupungissa pääsisi mammajoogaankin ja varmaan muillekin kuin k.opistonkursseille.
Kannattaa tutustua paikalliseen tarjontaan AJOISSA! Tästä ei voi olla kuin hyötyä.
 
Kiva kun pääset joogaamaan. Itse en ole joogassa käynyt, mutta ilmoittauduin vasta pilateskurssille. Olen ainakin luotettavissa käsissä, kun ohjaaja on erikoistunut raskaana olevien pilatekseen ja osaa varmasti kertoa minulle mitä kannattaa tehdä ja mitä ehkä jättää väliin. Ihan tavallinen pilateskurssi, mutta olen siis onnekas kun ohjaajalla on kokemusta raskaana olevista. Se olikin yksi suuri syy, että mukaan ilmoittauduin. Saan sitten mukaan vielä mammapilates-DVD:n jonka avulla voin sitten kotonakin harjoitella. Eihän se pilates ihan joogaa ole, mutta onhan niissä paljon yhteistäkin.  
 
Vaavi, miten pilateksessa pärjää kun masu kasvaa? Olen nelisen kertaa kokeillut pilatesta ja valtaosa liikkeistä tehdään joko selällään tai vatsallaan maaten. Selällään isompi masu voi painaa alaonttolaskimoa tai masun päälläkään makaaminen tuskin tuntuu kivalta.
 
Terveisiä hathajoogasta! Hyvin oli hengitykseen painottuvaa kehon tarkkailua. Rauhallisia liikkeitä ja venytyksiä. Todella rentouttavaa!
Pitäisi vielä tuota kuntoilupuolta saada, niin olisi keväällä valmis "koetukseen"!

Pitää sitä joogaakin näköjään jossain vaiheessa soveltaa mahalle sopivammaksi! Vielä ei tiellä ole, eikä tee pahaa.
 
Yppy, ens viikolla menen ekalle pilatestunnilleni. Mutta eiköhän sielläkin ole vaihtoehtoisia liikeita kuten missä tahansa jumpassa tai joogassa tai muussa joita pystyy tekemään raskaanakin. Ja jollei tosiaan mahallaan niin sitten kyljellään tai jopa seisten. Itselläni on tosiaan ohjaaja saanut erityispätevyyden raskaana olevien pilatekseen, joten varmasti osaa minua neuvoa. Ja onhan aiheesta tehty tuo DVD:kin jonka saan. En tosin tiedä onko yleisessä myynnissä yms. 
 
Takaisin
Top