Ikä

Emppa

Silmät suurina ihmettelijä
Olen 32-vuotias nainen ja nyt kymmenes raskausviikko alkoi eli alussa ollaan. Olenko mielestänne liian vanha ensisynnyttäjä? ..=(
 
Hei Emppa! Ei minusta 32 ole liian vanha ensisynnyttäjälle. Ensisynnyttäjien keski-ikä Suomesa taitaa ylipäätään hipoa jo 30 vuotta. Fysiikkansa puolesta vähän yli kaksikymppiset lienevät etulyöntiasemassa, mutta kun elämässä on otettava suunnitelmia tehdessään huomioon aikapaljon muitakin asioita kuin pelkkä fysiikka. Onnea matkaan sinulle :)
 
Hei, mulla ikää 39-v ja ensimmäistä yritän. Plussasin viime viikolla ja nyt menossa 6+1. 15.12.mulla on ultra sekä 1 neuvola. Mun oli ihan pakko kirjottaa johonkin kun en halua puhua tästä vielä kenelleekään näin alussa. Yksi tuulimunaraskaus takana joten epävarmuutta on..Ikää mulla on ehkä jo liikaakin, mutta toivon silti että tämä onnistuu, vuoden yrittämisen jälkeen. Onnea kaikille odottajille.[:)]
 
Onneksi olkoon Male :)

Tule tuonne yleiseen raskauskeskusteluun kesämassuihin juttelemaa. Siellä meitä on kaikenikäsiä odottajia ja kokoisia :) Mulla on kanssa eka neuvola 15.12. ekasta ultrasta ei vielä ole tietoa,  mutta kai se sitten neuvolassa selviää.
 
Moi kaikille! Eka ultra oli äskettäin. Vaaveli hyppi ja pomppi ihan mahottomasti. Kuvien ottaminen ei meinannut onnistua. Kaikki on hyvin tähän asti, huh=)
 
Minä olen 35vuotta ja esikoista odotan. Jos laskut pitävät paikansa ehdin täyttää 36 ennen synnytystä. Fyysiseti olen takuulla paljon paremmassa kunnossa mitä olin kaksikymppisenä että ei sekään ikää katso :) Minä luulin että joudun ikäni puolesta jo odotusaikana johonkin erityissyyniin mutta ei mitään, kukaan ei ole puolella sanalla viitannut ikääni.
 
Mä oon jo 38 v enkä vielä edes raskaana! Siis esikoista yritetään... Joskus itseä hirvittää, miten ne yövalvomiset yms aikanaan jaksaa. Mutta kai sitä energiaa saa ja onneksi omat vanhemmat jää just sopivasti eläkkeelle niin voi avuksi tilata, vaikka aika kaukana asuvatkin. Ehkä tuleva lapsi pitää meitä vanhempiaan kalkkiksina, mutta muuten ei tämä(kään) ikä vielä liikaa ole! [;)] 
 
Heippa kaikenikäisille ja kokoisille tuleville ja jo oleville äideille.
Itse olen 40-v ja en pidä itseäni mitenkään vanhana[;)]. Minulla esikoispoika syntynyt -91 ja nyt kaksi edellistä mieheni kanssa yhteistä lastamme -04 ja -06, ja nyt kolmatta yhteistä ootellaan tammikuussa syntyväksi ,ellei ultrassa muutu laskettu aika.
Ajattelen usein lämmöllä edesmennyttä äidinäitiäni; joka sai äitini 40-vuotiaana ja äitini sai sentään onnellisesti elää 49-vuotiaaksi-ennenkuin mummoni kuoli .Hän ehti jopa nähdä minun esikoiseni. Siitä olen onnellinen[:)]
 
Kiva, että täällä on joku lähes saman ikäinen ja onnellisesti raskaana! Pari kollegaa on juuri äippälomalla ja heistä kumpikin sai esikoisen 41-vuotiaana, joten kyllä se mullakin tärppää! *luottavaisena* [:D]
 
Ei yli 30-vuotiaat ole mielestäni liian vanhoja hankkimaan lapsia, eikä kyllä 40-vuotiastkaan :)
Omat vanhempani olivat kolmenkympin kieppeillä kun itse synnyin :)
Itse olen tosin vasta 18 ja LA 15.2.2010 :)
 
Minun mielestä et ole liian vanha,etkä todellakaan mikään vanha ylipäänsä saamaan lapsia! Jokaisella on omat hetkensä ja tikittävät kellot :) itsehän olen 19 ja täytän 20 tasan 2kk ennenkuin omani syntyy,joten et ole vanha ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin! :) Onnea myös muille odottajille.
 
Mä kyllä koen olevani kamalan vanha tähän (kohta 38), en niinkään siihen lapsen hoitamiseen vaan tähän odotukseen. Mutta luulen että se johtuu lähinnä siitä että tää on niin mones lapsi jo... Nuorena odotukset oli helpompia, nyt on kauheasti vaivoja. Tiedä sitten johtuuko mun iästä vai siitä että kaikki muut oli poikia ja tämä on tyttö (maha on kuitenkin ihan saman mallinen kuin pojistakin).
 
Takaisin
Top