vauvan vakuutukset

multatassu

Vauhtiin päässyt keskustelija
Jos harkitset vakuutusta, ota se ennen rakenneultraa! Sitä herää vasta, kun tajuaa ettei kaikki automaattisesti olekaan hyvin (syntymään asti, jolloin osa ongelmista vasta ilmenee).

Käytiin rakenneultrassa ja pienen sydämessä saattaa olla jotain vikaa...Välillä näytti ihan hyvältä, ehkä kuvauskulma vaikutti.
Kovasti vakuuttivat olevan vain varatoimenpide, ei selkeää häikkää, mutta näkyy sitten isompana paremmin.
Menee rv 28 lopulle, joten sen jälkeen ei kaikki vakuutusyhtiöt enää vakuutusta myönnä...

Eli: Vaikuttaako ylimääräinen ultra vauvan vakuutuksen saantiin (ennen syntymää otettavaan ja heti syntymän jälkeen voimassa) tai pitääkö siitä ilmoittaa vakuutusta ottaessa?
 
Kun lemmikkieläimelle otetaan sairausvakuutus, niin vakuutus kattaa vain vakuutusaikana ilmenneet sairaudet. Jotkut vakuutusyhtiöt vaativat, että eläimen tulee olla täysin terve ja tietyn ikäinen vakuutusta otettaessa. Veikkaisin, että myös vauvavakuutuksen kanssa mennään samoilla linjoilla. Firmoilla, jotka vaativat henkilötunnusten luovuttamista, on keinot selvittää asiakkaiden ilmoittamatta jättäneet tapahtumat, ettei kukaan pääsisi nauttimaan ylimääräisistä korvauksista. Kehottaisin siis olemaan rehellinen rakenneultrista yms. 
 
Jos teidän papereissa ei ole merkintää mistään viasta, ei teidän tartte mun käsittääkseni siitä itse sanoa (jos ei niissä vakuutuspapereissa erikseen mainita tällaista tilannetta). Vakuutusyhtiöön pitää antaa se terveysselvitys tms. joten kunhan ette valehtele siinä niin asia on ok. Jos teillä lukee jossain papereissa että olette menossa tietyllä viikolla tarkistukseen niin haluavat varmaan tietää miksi, ja siihen tietenkin on vastattava rehellisesti.
 
Niin... parempihan se on ultrasta ainakin kertoa. Vakuutusyhtiöt tietäen, mitään sydämeen liittyvää eivät korvaa löytyi mitään tai ei.

Eivät varmaan pyörrä tätä päätöstä, vaikkei mitään olekaan?
Mitenkähän pitkään tämä seuraa mukana?

Synnytyskomplikaatioiden ja muiden varalle otan kuitenkin etukäteen sen vakuutuksen.
 
Jos te haette vakuutusta ennen vauvan syntymää niin suurin osa vakuutusyhtiöistä haluaa kopion neuvola kortista ja äidin terveydentila selvityksen. Mie oon useampaan vakuutus yhtiöön noita papereita vieny eikä missään ole kyllä kaiveltu tulevia ultra/lääkäri käyntejä. Eli jos neuvolakortissa ei ole merkintää mistään sikiön vauriosta niin ei ne sitä tiedä eikä näin ollen rajaa pois mitään korvattavia juttuja.

Se että jos hakee sitten syntymän jälkeen niin siihen ne haluaa sitten jo vauvan tietoja ja monista yhtiöistä sitä ei saa kun vasta 2kk synnytyksen jälkeen.
 
En tiedä oliko tuo maikin kysymys mulle mutta vastaan kuitenkin...
Meillä oli esikoisen vakuutus pohjolassa ja nyt tämän kakkosen vakuutus on fenniassa, kun vaihdettiin kaikki pois pohjolasta.
 
Takaisin
Top