Rakenneultra

essi_p, minulla oli totaali etinen istukka esikoisen raskausaikana. Rakenneultrassa todettiin ja sanottiin että voi hyvinkin siitä nousta vielä ja useimmiten näin käykin. Mulla ei inahtanutkaan. Ultrattiin aika monta kertaa vielä tuon rakenneultran jälkeen.
Sain ajan sairaalaan n.viikolle 38 jolloin olisin käynyt sopimassa sektioajan ja saamassa etukäteen tietoa siitä, mutta lapsivedet meni 35+4 ja vuodin aika reippaasti vertakin sit sairaalassa ekana yönä. (Mulla kulki istukan verisuonet rykelmänä juuri kohdunsuun ylitse)
Poitsu leikattiin rsit v36 istukan läpi ulos kun lapsivesi loppui.
Näin minulla, mutta useimmiten kyllä kuullu kokemuksia siitä että se istukka on oikeasti siirtyny :)

Niin ja minulla tuo etinen istukka ei aiheuttanut veristä vuotoa juurikaan raskauden aikana. Lopussa sitten, mutt ei niinsanotusti pitkin raskautta. Aika normaalisti kaikki taisi mennä, liikkeet vaan tuntui myöhemmin kuin muilla.
Nyttenkin minulla on istukka osittain edessä, mutta tällä kertaa ei mene kohdunsuun ylitse :)
 
Meillä oli eilen rakenneultra ja vauvalla oli kaikki kunnossa kuten pitää :) Raskausviikkoja oli eilen 19+6 ja pikkuisen painoarvioksi saatiin 363g, joten vastasi muutamia päiviä raskausviikkoja isompaa. Hyvin on siis ainakin kasvanut :) Siellä se kohdussa ilmeisesti peukaloaan imeskeli kun piti käsiään melkein kaiken aikaa kasvojen edessä. Veikkaus saatiin tytöstä, mutta saapa nyt nähdä osuuko sitten oikeaan tuo veikkaus...
 
Kovasti jännitti tuo rakenneulta, varsinkin kun neuvolassa sanottiin, että heillä puhutaan ns."kakkoseulasta".
Tänään siiis oli vihdoin tuo kauan odotettu ja jännitetty ru ja RV 20+4
Onneksi huoleni oli turhaa ja kaikki oli hyvin ja sikiö kehittynyt ja kasvanut normaalisti ja painoarvio 325g ja pään ympärysmitta 18cm, syke 150, istukka takaseinässä.
Tyyppi kovasti mylläsi ympäri ämpäri, että Kätilö sanoikin ettei ihmettele yhtään, ku kerroin tunteneeni liikkeitä viime sunnuntaista lähtien :D
Kätilö kysyi lopulta, että haluanko tietää sukupuolen ja sanoin, että onhan sitä paljon tässä arvuuteltu (muut on olleet enemmän uteliaita kun pähkäilleet mun mahan muodon perusteella olevan poika ja aluksi itse olin varma, että odotan tyttöä) että olishan se kiva tietää ja pikku pippeli siellä näkyi ja pikkuinen poika siis mahassani kasvaa :Heartred
 
Takaisin
Top