Imettävät kuumeilijat

Pupuliina

Piirimestaruustason postaaja
Kesä-äidit 2020
Hei!
Onkos täällä muita, joilla imetys käynnissä ja kamala vauvakuume:)
Minulla ollut kovaa kuumeilua parisen kuukautta... Vielä ei oo kuitenkaan kierto käynnistynyt imetyksestä johtuen, enkä ole imetystä vielä lopettamassa. Piinaavaa, kun en voi juuri mistään seurata, milloin voisi vaikka tärpätä!
 
Täällä mamma joka vielä imettää 1v1kk melko tiuhaan lapsentahtisesti! :)

Kierto käynnistyi 31.11 ja nyt odotellaan siis seuraavia menkkoja, mutta voihan olla että imetys sotkee melkolailla hormonitoimintaa.
Kakkosta on kuumeiltu pienellä ikäerolla kaveriksi, mutta ei ollut mulla kuitenkaan sydäntä lopettaa/vähentää imetystä, kun eihän sekään vielä sitä takaa.
 
Täällä kanssa imettävä kuumeilija! Vauva vasta vajaa 4kk, mutta kauhea kuume! Kierto ei oo alkanu ja sekös nyppii.. Ovista yrittänyt bongata, mutta lämmöt ja o-testit näyttää mitä sattuu :rolleyes:

Pupuliina, onko siulla minkä ikänen lapsi(a)?
 
Onko kukaan imettäessä (ennen ekoja menkkoja) tikuttanut ovista tai mitannut lämpöjä? O-testissä tuntuu olevan jatkuvasti tumma viiva ja lämmöt heittelee. Lämpöjen mukaan ois ovis ollu pariinkin otteeseen, mutta plussaa tai menkkoja ei oo tullut eli ovista ei oikeesti oo ollut. Lämmötkin siis vähän epäluotettavat nyt..
 
Hello täältä ilmottautuu yks kuumeilija lisää. Esikoinen on nyt 6 1/2kk. Tänään alkoi ekat menkat synnytyksen jälkeen. Että sitä ihminen voi olla onnellinen menkoista.
 
mannikka, Itse aloitin tikuttelemaan ovista tuossa kesäkuussa kun alkoi olla "ovistuntemuksia". Välillä sainkin plussaa ja näytti tätä useamman päivänkin putkeen. Kuulemma plussa voi olla useamman päivän jos on yritystä oviksen aikaan saamiseksi, mutta ei jostain syystä onnistu. Kierto tosiaan käynnistyi vasta marraskuun lopussa. Ja nyt jatkanut sitten tikuttelua, mutta aika epämääräisin tuloksin, selkeää ovista en ole bongannut.

ekamasu, Onnittelut menkoista! :) Sitäpä joskus ajatteli ettei niitä voisi missään muotoa toivoa niin kovin kuin nyt vauvakuume huuruissa. :wink
 
Täällä kans kuumeilija! Tyttö kohta 6 kk. Yhdet tosi oudot menkat oli 2 kk sitten. Ovista oon koittanu tikuttaa ja viivaa saan testiin, mutta en selkeää plussaa. Kierron käynnistymistä odotetaan kovasti.

Onnea ekamasu menkoista!
 
Meitähän on näinkin monta! Jotenkin ajattelin, ettei tänne montaa tulisi :rolleyes:

Minulla tämä pikkuinen on 6kk nyt. Imetän yötäpäivää parin tunnin välein, tuntuu että toimii melko hyvänä ehkäisynä :sour:

Itse en ole tikuttanut ovista koskaan. Mutta nyt parin kuukauden ajan on tuntunut aivan kun olisi ovista tulossa (limat ym) ja välillä aivan ku olis menkat (pms ym) mutta mitään kunnon vuotoja ei ole ollut. Eikä muutakaan mistä voisi seurata. Kaikki vaan arvailun varassa :grin
Kunpa pian käynnistyisi kierto (tai alkaisi raskaus)!

Onnea ekamasu menkoista :wink

Onko mannikka o-testeihin tullut muutosta?
 
Pupuliina, itseasiassa jouluaattona sain (jostain päähänpistosta tehtyyn) o-testiin melkein tasavahvat viivat! Oishan se kiva et ovis ois ollu.. mutta niin monesti tässä jo ollut melkein o+ ja "turhaan". Eli pari viikoo pitäs nyt malttaa jos vaikka alkas ne menkat..

Miulla myös pidemmän aikaa ollu ovislimoja ja nippailuja ja vaikka mitä, sehän vasta pistääkin turhauttaa jos mitään ei silti tapahu :D
 
Täälläkin yks imettäjä kuumeilee! :) Esikoinen syntyi tammikuussa. Täysimetyksen (6 kk) ja pari kuukautta sen jälkeen kesti ennen kuin tuli ekat menkat syyskuussa siis. Imetän päivisin n. 4 kertaa ja öisin n. 3 joten imetyskerrat ovat harventuneet. Kolmet menkat on ehtiny tulla, kiertojen kestot ekoista kuukautisista lähtien on ollu 29 ja 36 päivää, joten ihan ei ole tasaantunut siihen mun normi 31 päivään, mutten sitä kyllä odottanutkaan. Eilen bongattu ovis ja talleteltu joten toivotaan, ettei tänä ja ens vuonna tuu menkkoja. :)
 
Minuakin hieman mietityttää nyt tosiaan tuo että kierto starttasi vihdoin, mutta kuinka sitten tasoittuu jne. Meillä tissillä ollaan vielä aivan jatkuvasti, etenkin nyt kun poskihampaita pukkaa! Myös öisin, joten kyllähän tällä voi olla paljonkin vaikutusta.

Ovistesti näytti kyllä selkeimmän plussan ikinä ja nyt olisi kp 28/?, dpo 1. Tallettelut dpo -4, dpo -1 ja dpo 0. Ehkä vielä tänään keritään. :p
 
Tervetuloa mukaan uudet :)

Olen epätoivoisesti yrittänyt etsiä netistä tietoa, miten imetyksen ehkäisytehoa voisi heikentää, mutta ei siihen taida muu auttaa kun aika tai imetyksen lopettaminen :hilarious: Lopettaminen ei ole kyllä vaihtoehto, eikä aikaakaan pysty nopeuttaa..
 
Pupuliina, muistelisin et joillain on kierto startannu kun on syönyt kuningatarhyytelökapseleita (gelee royale). Ootko yöimetysten vähentämistä/lopettamista harkinnut? Jo sekin saattas käynnistää kierron :)
 
Ainiin, yks keino tulee mieleen, mut saattaa mennä pelleilyks :D siis ovishan voi tulla jo yhden pidemmän imetystauon takia. Eli jos pumppais maitoa ja yhen/kaks syöttöä hoitas pullolla, niin et imetysväliks tulee yli 4h.. voi olla et vaatis useemman päivän et onnistus, mut jos pumpulle heruu ja vauva juo pullosta ni kaikkea voi kokeilla :)

Itsellä lähti esikoisen jälkeen kierto käyntiin kun täysimetys loppui, ekat menkat tuli kun esikoinen oli 5kk (kiinteitä aloteltiin 4kk).
 
Itse en halunnut millään puuttua imetykseen, koska meillä on menty kovin lapsentahtisesti mutta moni kehui minulle vyöhyketerapiaa jolla luontaisesti saataisiin kierto käyntiin. Aikakin oli jo varattuna, mutta kappas ne menkat kerkisivätkin alkaa juuri muutamaa päivää ennen. Voisi myös olla kokeilemisen arvoinen, auttanut monilla lähipiirissäni vaikken itse ehtinytkään! :) (Tai ehkä se toimi etänä :wink)
 
No täällähän tästä onkin ollut puhetta -eli justiin tuolla toisaalla ehdinkin kysellä että saakohan geleetä ottaa imettäessä, mutta ilmeisesti saa. :)
 
Ilmeisesti sitä ei suositellakaan otettavaksi imettäessä koska sen kulkeutumista maitoon ja vaikutuksia lapseen ei ole tutkittu.
 
Takaisin
Top