Ärsyttävimmät ja ällöttävimmät raskausoireesi?

Minä ajattelin, että sentään raskausaika merkitsee yhdeksän kuukauden vapautta naisen elämässä kaikenlaisista siteistä ja räteistä. Vaan ei, lisääntynyt valkovuoto pitää huolen etten pääse valumisesta eroon tälläkään hetkellä! Sitten kun kuukautiset loppuvat ja alkaa vaihdevuodet tarvitaankin Tenaa.. :sad001
 
Pahoinvointi oli kyllä kamalinta. Loppui vasta joskus rv 27.. Liitoskivut ovat olleet toinen ikävä, kun ei pysty liikkumaan ilman itkua. Sattuu vain niin paljon.

Miehen mielestä kiukkuisuus on varmasti ollut ärsyttävää. Itse inhoan myös univaikeuksia ja nukkumisongelmia. Yöllä ei nuku ja päivällä väsyttää.
 
Herkistynyt hajuaisti. Yhdistettynä muutenkin vellovaan oloon. Ihan parasta. Eiku... Muutenkin olen hajuherkkä (migreeni laukeaa mm voimakkaista hajuista) niin nyt kyllä risoo ihan markalla.

Ja naama on alkanut kukkia, samaten rintakehä. En tykkää.

Pierettää. Onneksi mies diggaa huonosta pieruhuumorista. :p
 
Minä ajattelin, että sentään raskausaika merkitsee yhdeksän kuukauden vapautta naisen elämässä kaikenlaisista siteistä ja räteistä. Vaan ei, lisääntynyt valkovuoto pitää huolen etten pääse valumisesta eroon tälläkään hetkellä! Sitten kun kuukautiset loppuvat ja alkaa vaihdevuodet tarvitaankin Tenaa.. :sad001
Sori Jelly tuosta hauskasta, mutta ku naurattaa & ketuttaa ihan täsmälleen sama :D Vois varmaan tenoissa kulkee jo nyt, ku on meininki välillä sen verta märkää.. Hih jaa, virtsankarkailua odotellessa :wink
 
Pahoinvointi joka on onneksi jo alkanut pikkuhiljaa helpottamaan, mutta viikoilla 6-9 se oli pahimmillaan. Edelleen tosin etoo jotkut ruuat ja vaikka olis kuinka kova nälkä, niin en vaan pysty syömään sellasta, jonka haju tai näkeminen tekee pahaa.

Alkuraskaudessa oli viikon verran ummetusta ja se oli kyllä tosi ikävää.

No tällä hetkellä pahin oire on jäätävä väsymys ja itseä ärsyttää se, ettei oo voimia esim. Siivota kotona, vaikka siellä olisi sotkuista tai se ettei jaksa lähtee työpäivän jälkeen oikein missään käymään. Ehkä tämä tästä helpottuu jossain vaiheessa. :)
 
Finnit, yökkis! Ja eivät lähde millään sit pois vaikka omistan semmosia ihmesalvoja joilla ennen on iho pysyny hyvänä ja finnit lähteny het. Mut eipä enää. Ihan teini olo taas. karvankasvu on myös ällöä, miten voi ihminen olla näin apina vaikka jatkuvasti sheivaa? Selkäkipu! Eilen alko alaselkä juiliin, vaikeuttaa elämä ja pistää mielen vittumaiseks. Töissä ku joutuu tota rappusta vetään ees taas ja kumartelee pulpettien ylle (satulatuoli ei auttanut mitään, siinä istuessa Tää alko) ni ei tarvis olla selkä kipeenä. Vinkkejä otetaan vastaan kivunnlievitykseen liittyen. nyt syksyllä kun luonto mädäntyy niin toi hajuherkkyys on aika kamalaa myös. Pihapiirissä omppupuita ni hyih noita mätiä omppuja! :P Onhan näitä..
 
Rv 9 menossa ja aamusta alkaen aina iltapäivään saakka olo on kuin kärsisi jatkuvasta matkapahoinvoinnista. Huimaa ja etova olo on jatkuvaa. Tähän liittyy myös väsymys. Närästystä on alkanut ilmenemään, mikä on täysin uutta. Oksentaa ei onneksi ole tarvinnut kertaakaan, mutta eipä vielä tuuletella. Kyllä se tästä. Kai nämä oireet jossain vaiheessa loppuu?!
 
6+0 menossa ja muiden oireiden lisäksi ärsyttävimpinä illalla närästys (röyhtäily, ei onneksi pahempaa), vatsan järkyttävä möhöturvotus :D, ja se että vatsa on melko sekaisin.. Ollut nyt ainakin viikon verran eli plussaamisesta lähtien.
 
Huimaa kyllä myös entistä enemmän (mulla on muutenkin alhainen verenpaine) ja esim. autossa öklöttää varsinkin jos koittaa luke tai räplätä kännykkää (niinkuin nyt :D)
 
Jatkan tätä, koska haluan avautua!
- Vatsa ei toimi normaalisti. Vaihtoehdot on ripuli tai kamala ummetus :)
- Supistukset. Nyt menossa rv26 ja yli kolme viikkoa supistellut joka päivä
- Huimaus ja heikotus. Kun mitään ei pysty tekemään enää normaalisti
- H*lvetilliset sukkapuikkokivut ja liitoskivut. Ah!
- Unettomuus öisin. Päivällä kyllä nukkuisi
- Lisääntynyt valkovuoto. Housut märkänä koko ajan, jee
 
Hajuherkkyys. Tällä hetkellä pahin tuntuu olevan siskon lapsen "pissinhaju" pystyn haistamaan sen vaipan läpi ja se haju on ihan hirvee vaikkakin ihan normaali uskoisin näin :D
 
Virtsankarkailu. Sain sellasen lehtisen ekalla neuvola käynnillä ja en ees vilkaissu. Nyt sit oon joka päivä ahkerasti treenannu lantionpohjan lihaksia.
Myös koko ajan tulee kauheita röyhtäyksiä. En kyl tiiä onko tää närästystä vai minkälaista närästys ees on.
 
Itseäni häiritsee eniten tällä hetkellä NÄRÄSTYS. Varsinkin yöllinen vaiva eikä helpota kuin kärsimällä ja vie yöunet.
 
Oksentaminen monta kertaa päivässä. Otan sata kertaa mieluummin valtaosan tässä ketjussa mainituista oireista kuin tuon.
 
Teen tähän ihan listan:hilarious:

-Alkuraskaudessa 3 viikkoa kestänyt kuvotus aamusta iltaan. Mitäön ei tehnyt mieli syödä mutta 2h välein oli nälkä. Pahoinvointirannekkeet auttoivat sen verran ettei yököttönyt kun söi.

-Rv 9 alkanut hiivakierre. Nyt on 4 viikkoa jäljellä laskettuun, tähän mennessä on ollut 8-9 hiivaa ja kaksi abkuuria vaatinut bakteerivaginoosi. Olen aivan kypsä pitämään canesten firmaa pystyssä ja tunkemaan emättimeen kaikenlaisia puikkoja ja voiteita yli viikon verran putkeen. Nyt olen syönyt femifluor maitohappokapseleita (vitun kalliita) ja öljynnyt paikkoja 1-3krt päivässä. Ei oireita 2 viikkoon (pidän sormet ristissä että tulehdukset oli nyt tässä.) Mainittakoon ettei tällaista ongelmaa ole ollut ennen raskautta tässä mittakaavassa.

-Liitoskivut, kyllä yöllä on ihanaa kun kylkeä kääntäessä tuntuu että häpyluu halkeaa kahtia.

-Liitoskivuista johtuva lepäily. En ole koskaan ollut himoliikkuja, mutta kyllä on pääkoppa kovilla kun ei yhtä ylämäkeä jaksa/pysty kävellä ja isompi cittari käy päivälenkistä. Tätä on jatkunut nyt 2kk.

-Hormonit....voi mies parkaa. Itku tulee kaikesta...

-Yöllinen pissalla ravaaminen, kyllä on ihme kun yö tuntui katkonaiselta noustuasi 5-6krt yöllä pissalle...


Että niille jotka sanovat "nauti ihanasta raskausajasta" "se on naisen elämän parasta aikaa" "mä voin niin hyvin koko raskauden" "voisin vaan olla raskaana ja synnyttää", en tiiä, ite ootan et tää pakollinen osuus on ohi ja kohta meillä on ihana oma vauva❤
 
Pahoinvointi, närästys/röyhtäily, hikoilu ja lantiokivut on kyllä sanonko mistä. :mad: Ärsyttää myös kun akne on puhjennut uudestaan, iho samassa kunnossa kun teini-ikäisenä. Ja sitten tietenkin tämä väsymys. Olen muutenkin aika herkkä ihminen kun puhutaan unenpuutteesta ja nyt ei päivääkään pärjää ilman päikkäreitä.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top