Tammimammojen uudet raskaudet!

minto

Näppärä viestien naputtelija
Tosiaan kun tosta huhtikuisista odottajista kirjotin kuinka ärsyttävä se keskustelu on niin perustanpa tänne oman:)
Jään ainakin oottelemaan Mania ja muitakin [;)]

Raskaana olo on ihanaa! Potkut tuntuu ja maha kasvaa! Oon varma et tää on tyttö![:)] Rakenneultra on 29.11. sit selviää!
 
Minäpä voisin tulla turisemaan minton seuraan[;)]

Tänään testattu vahva plussa ja heinäkuussa pitäisi meille kuudes kummajainen syntyä jos vain kaikki menee hyvin.

Mä olen ollut hieman paniikissa, mutta samalla ikionnellinen, ja kauhuissani ja levollinen yhtäaikaa... Mutta varmaankin kaikki menee hyvin ja selviämme hyvin kolmen alle kolmevuotiaan kanssa, onhan mulla isotkin apuna...
 
JESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS Onnea hirmuisesti MINUANNA!!! Mä arvelinkin et ei tartte kauaa ootella seuraa ;)
Eli sulla on ihan alussa raskaus!!! Eiku neuvolaa varaamaan!!!
Onnea<3
 
Joo, ihan alussa on 4+6 tänään ja soitin ekan neuvolan ja se on parin viikon päästä. Varataan ajat  ultraan ja lääkrille, kun meillä pikkuinen neuvola ja kaikki pitää varata kaupunkiin...

Olo on hirmu hämmentynyt, kun ei tämä ollut tarkkaan suunnitteilla, mutta kuitenkin osattiin varautua, kun tunnun olevan hiukka herkästi raskautuvaa sorttia[:(]

Ekat kuvotukset ja kamalat vilutukset on ilmoilla, mutta muuten ihan seesteinen hyvä olo[:)]
 
Uskon että sulla on alkuhämmennystä! Mutta eiköhän se siitä pian isoksi riemuksi muutu! Oliks teillä sitten ehkäisyä käytössä ollenkaan? Vai jätittekö pois?
Mäki oon tullu molemmilla kerroilla heti raskaaksi että helposti raskautuvaksi luen itsenikin [:)] Täytyy tän tokan jälkeen laittaa asap kierukka sitten ja keskittyä kahen pienen hoitamiseen!

Toivotaan ettei tuu pahemmin pahoinvointia kun sulla kuitenkin kaks pientä kotona! Minkälainen ikäero teillä olikaan nuorimmilla?
 
Kumeilla mentiin ja sillointällöin ei mitään. Pitäishän se tietää, että helposti raskautuva tärppää vaikka siitä yhdestä kerrasta,ja tervetullut on jokainen vaikei niin suunnittelis, muita on mietitty eka ja saatu alulle sitten. Ihan yhdessä tiedostaen riski otettiin ja se heti tuotti tulosta[:D]

Meidän nykyisillä pienillä on 1v3kk ikäeroa ja nyt tulis sitten 1v6kk suunnilleen ikäeroksi, jos kaikki hyvin menee.

Jännittävimmäksi tilanteen tekee, että la sattuu esikon rippileirin kans samaan syssyyn.
 
Nuutilla ja tällä tulevalla tulee meillä ikäeroksi juurikin tuollaiset 1v3kk!
Joten kerrohan kokemuksia;) hyviä ja huonoja!
Nuutti on onneks jo nyt hyvä nukkuja, 12h putkeen joka yö... Kun en oo imettäny enää pitkään aikaan ni liekö se syynä. Et toiv nukkuu silloinkin kun pieni heräilee....

Teillä onkin ihanan iso katras<3 ja jo rippileirikin tulossa! hui! Varmaan tuntuu että justhan hänkin oli vauva[:D]
 
Neuvolassa käyty! SFmitta on jo 17cm! kun RV tänään 17+4
Pissa oli puhdas, hemoglobiini 141 ja verenpaine hyvä! Painoakin vaan 125g/vko! Eli eipä tullu moitteita mistään [;)]
Ihana sydän laukkas 140-150 eli sykekkkin kohillaan!
 
Hyvät on Minton neuvolakuulumiset ja muistaakseni silloin on keskimäärin kohdun koko, kun sf on viikkojen mukaan, eli hyvin menee siltäkin osin!

Meillä ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa pienen ikäeron kanssa, kun Pia on oppinut nopeasti kävelemään ja varsinkin puhumaan. Sanat aukes heti vuosikkaana ja puhui jo usean sanan lauseita juhon syntyessä, joten osasi ilmaista itsensä helposti.
Pia on ollut kaikessa hoitohommissa mukana ihan heti. Antoi puhtaan vaipan ja vei pissivaipan roskiin ja antoi pyllypesulta pyyhkeen jne... Etsi vaatteet, mitä pyysin, samalla oppi mitä mitkäkin on :D Tosi reipas on ollut ja vasta nyt, kun Juho jo touhuaa mukana, on tullut hieman omimista kaiken suhteen ja pitäisi saada juhon ruuat ja lelut ja vaatteet päälle, mutta ei haitaksi asti.

Minä jouduin kehotamaan Pian itsenäiseen toimintaan, kun Juho on syönyt läpi elämän kahden tunnin välein, vieläkin, kun katotaan ruuat ja välipalat! Silti kasvaa miinuspuolella, kun kuluttaa niin paljon..

Mulla on eka neuvola parin viikon päästä ja varaillaan kaikki alkuajat ultraan lääkäriin ja seulontoihin jne... Varmaankin pitää taas kaikki rasitustestit ja kaikki kahlata läpi, kun en viimeksikään saanut enää niistä luistaa, vaikka kaikki oli mallillaan.

Tänään tämä odotus iski päin näköä ja on ahdistanut ja panikki kiusannut kaikin tavoin, mutta taitaa hormoonitasot vain nousta ja kiusata olemassaolollaan. Mutta kyllä tämä tästä suttaantuu. Johtuu varmaan, etten ole pystynyt miehen kanssa vielä kunnolla jutella tästä, kun olemma eri paikkakunnilla...
 
Mites Minuannalla on nyt ollu fiilikset? onko pahin paniikki jo hälvennyt? Onks jo väsymykset yms alkanu?
Mulla käynnisty tänään rv20!!! viikon päästä olis puoliväli täynnä, jaiks!!! [:-] Oon ihanan energinen, ei oo paha olo ja jaksaa tehä kaikkea! KEskiraskaus on parasta aikaa:D
 
Eli tosiaan tännekkin päivitystä! Eli eilen oli RAKENNEULTRA ja siellä kellui terve tyttövauvanen <3 AIvan ihanaa!!! ollaan niin onnellisia kyllä et on tyttö, sit meillä on kaikki mitä toivoa saattaa!
Menin heti ostelee mekkoja[:)][:)] mittoja yms en nyt muista ku ei oo neuvolakorttia tässä mut kasvu vastas päivän heitolla viikkoja joten kaikki on hyvin!!
Nyt siis RV 20+3!!! Pitkäjalkanen mimmi tulossa ku potkii jo pirusti:)

Mitäs minuannan masulle kuuluu?:D
 
Hui, onpas täällä erilaista :D

Masu kasvaa ja komistuu, nyt 13+5 eli varmemmalla puolella mennään ja nyt tietää ja minusta myös näkee kaikki, jotka haluaa tietää, parille kaverille olen kertonut ja tietty lapsille, muille en.

NP-ultrassa jouluaaton aattona oli kaikki kuten pityää ja pieni vastasi viikkoja, joten siinä heinkuun 13 pv tienoilla se on sitten seuraava asukas meidän perheessä...

Pahaa oloa on vielä ilmassa ja kova väsy, mutta muuten olo on hieno ja ihanaa saada viimeisen kerran kokea kaiken ja etenkin tulevaa synnytystä odotan innolla ja kaikkea jännitystä milloin ja miten kaikki käy...
 
Hei Minuanna! jos oot facebookissa niin tuu sinne juttelemaan meidän uuteen ryhmään. päätimme yhteistuumin ettei enää jutella täällä kun tää on niin outo tää foorumi!! Ohjeet löytyy joulukuun jorinoista mihin niisuneiti on kirjottanut viimeksi!

Ihanaa kuulla että ultrassa kaikki hyvin!!! Mulla rv27menossa, oon jo iso ja turvonnu ja tyttö potkii jo tosi kovaa! maha vaan heiluu;D
 
oi onnea teille oikein paljon!

Mulla on kanssa ihan mhadoton vauvakuume päällä, mutta nyt on odotettava ainakin vuosi.
en saa tulla raskaaksi sitä ennen. mutta hei nauttikaa kunnolla!! :):) Masu ja masuvaivat.
 
Ääh.. onks joku jo hankkinut kolmansia?? tai viel enempiä.. :)

Meillä haaveillaan vieläkin pikkukakkosesta,
Yritys on pitkä odottavan, josko se joskus viel palkittais.

Esikoisen kanssa meni vuos, ja nyt on yritetty reilu puoltoist vuotta,
Takana siis kummittelee syksyllä vasta todettu PCOS,
Aina tosin tiennyt et joku ei ole kunnossa, mutta kukaan ei ole aikasemmin suostunut tukimaan. :/
 
Ei kukaan oo vielkään tullut kurkkiin..
Me haaveillaan vieläkin. Pitkät ja raskaat hoidot takana,
Viimesiä hoitoja mennään ja minä en ovuloi... :/
Suruttaa, itkettää ja väsyttää koko homma.

Jätkä alkaa oleen jo iso poika... :Heartred
mutta en taida pystyä antamaan ikinä sisarusta hänelle.
 
Voi jaica, en löydä sanoja...
a045.gif
Pitäisi vaan jaksaa iloita siitä, mitä jo on. Antaa kaikki rakkaus pienelle isolle pojalle, ja nauttia siitä. Tiedän, että se on "helppo" sanoa, kuin toteuttaa käytännössä.... Joskus vaan tapahtuu asioita vasta silloin, kun sitä vähiten odottaa. Oot ihana äiti. :Heartred
 
Onneksi on yksi ihanuus!
Ilman sitä tää kaikki olis ollut kaksin verroin raskaampaa.

Olin 3v kotona ko suunnitelmat oli toiset, nyt jätkä ollutkin jo liki vuoden hoidossa ja minä taas arjessa mukana.
Koti ja perhe kyllä sitä osaa arvostaa. :Heartred
 
Täällä porskutetaan nyt rv. 38 eli viime kesä oli ihmeitä täynnä meillä. :)
Luovutettiin hoidoissa ja taisi kannnattaa..
 
Hei vaan, onkohan ketään enää paikalla.... En uskonut tätä enää kokevani, mutta niin vaan kävi, että pullat on uunissa! LA 13.6.
 
Takaisin
Top