Huhtikuun huutelut (vanha kadonnut?)

Hyvä että ottivat sut sitten ja sait selvyyden painonnousuun. Itsellä reilu 2 viikkoo laskettuun aikaan ja eilen kävin taysin synnytystapa arviossa. Vauva on melko alhaalla ja painoa on nyt 3100g. Minkäänlaisia supistuksia ei ole tullut joten niitä odotellessa. Kuulemma kaikki on valmista sille kun vauva päättää tulla maailmaan. Minulle neuvolan täti on koko raskausajan valittanut painonnoususta ja sanonut että vauva tulee olemaan todennäköisesti iso. Painoa on tullut noin 17kiloa. Onneksi taysissa rauhottelivat että kaikki on hyvin eikä kannata välittää tuollaisesta paasaamisesta. Nyt sitten vain odotellaan. Mieletön flunssa on päällä mutta kun se on selätetty olisin valmis synnyttämään :)
 
Täällä myös ollut näitä sukkapuikkosuppareita jo pidemmän aikaa. eilen illalla tuntui ensimmäiset kipeät supistukset, joista muistui synnytys mieleen ja se että en taidakaan sinne haluta :D Koko ajan paineen tunne alhaalla, mutta tänään ei ole supistellut.. toisaalta tekisi jo mieli synnyttämään mutta toisaalta ei :) Rosytar; täällä myös kamala väsy, mitään ei jaksaisi tehdä ja se ärsyttää itseäkin.. viikonlopuksi pitäisi järkätä pienimmän 2-vee juhlat, huh huh.. :/


meillä jäi kuopuksella 1v juhlat ja 2v juhlat kun niihin aikoihin muutettiin.
nyt 3v juhlia vasta ymmärtää odottaa.
älä ihmeessä mitään suuria juhlia mieti, menee varmasti vaan itkuksi koko kutsut jos ei ole apua saatavilla.
 
No, onneksi saan apua anopilta eikä tarvi yksin värkätä ja leipoa. Totta tuo että ei pikkumies itse vielä osaa synttäreitänsä odottaa, kyllä ne on nuo isommat sisarukset jotka niitä kyselevät :) Mutta kyllä siitä selvitään, siivoamaan en ala ja muut saavat leipoa :D
 
Hui!
Enää muutamaviikko jäljellä laskettuun aikaan (5.5), nyt alkaa ekaa kertaa jännittämään tämä elämänmuutos. Koti on kunnossa tulevalle pikkuiselle ja nyt voi vaan laiskotella... tulee vaan välillä aika pitkäksi kun kaikki tutut on töissä.
Sairaalakassin pakkaamisen alotin eilen, mutta kaikkea ei kyllä voi pakata valmiiksi kun niitä vaatteita/tavaroita vielä käytetään. (miehelle vaan lista mitä pitää ottaa mukaan :) )
Tulevana viikonloppuna tiedossa ystävän häät. Vähän jännittää oma jaksaminen vaikka todella hyvin oon voinu. Tulee todella pitkä päivä, eikä sohvanreunaa ole tiedossa minne voisi mennä pötköttämään. Noh sisulla vaan kerheehän sitä sit koko Sunnuntain maata.

Aurinkoista viikkoa kaikille!
 
Meg: Nyt toivotaan oikeen urakalla että prinsessa kääntyy itsestään!
Tosta seksi jutusta, mulla on ihan sama homma ollut viime päivinä, MUTTA kun lääkäri tunsi sisätutkimuksessa sormella vaavin pään, niin se ei hirveesti mieheni seksihaluja nostanut :DD

Tuli mieleen, että tosta Bio-oilista on jotain juttua ollutkin joskus jossain, mutta sitä kannattaa oikeesti kokeilla jos niitä raskausarpia jossain on. Itselläni on ainakin "yläpeppu" täynnä :D Se ei siis missään nimessä niitä poista kokonaan, eikä mitään sellaista, mutta minulla ainakin vaalentunut jo muutaman käyttökerran jälkeen. Paketissakin lukee että sisältää mullistavan ainesosan :D
 
Tänään oli äippäpolilla vauvan koon arviointia, keskikäyrillä mentiin.. sormen verran auennu paikat ja kanavat vielä n. 3cm, elikkäs jotenkin vaan tunne siitä synnytyksen käynnistämisestä vahvistuu. Seuraavan ajan antoivat koko arvioon lasketun jälkeen, vasta 13.5 ( Laskettu 11.5) vielä jaksan kuitenkin toivoa sitä että pääsisi kotoa lähtemään eikä aina käynnistyksellä, nämähän on kuitenkin ennaltaarvaamattomia milloin päättävät tulla ulos :wink Limatulppa alkoi nähtävästi tänään hajoamaan elikkäs kyllä siellä jotain tapahtu kuitenkin :gen014
 
Täälläkin olis yksi toukomamma, joka on kyllä keskusteluja lueskellut muttei ole aikaiseksi saanut mitään kirjoitella :) Tänään viikkoja olisi 36+4 ja LA siis 17.5. Pitkältä tuntuu nämä viimeiset viikot! Aivan kun aika pysähtyisi. Kaikki on täälläkin jo vauvaa varten valmiina (sairaalakassia lukuunottamatta). Jännittääkö ketään jo yhtään tuleva synnytys? On se niin hassua ettei yhtään osaa sanoa, koska synnytys käynnistyy. Täytyy vaan odotella :)
 
Hiiohoi! Tänään olisi tutustuminen synnytyssairaalaan eli Jorviin. Mites moni teistä on käynyt sairaalan tutustumiskäynnillä? Vähän jännittää tuo Jorvi paikkana vaikka esikoinen syntyikin siellä ja kaikki sujui paremmin kuin hyvin. :)
 
Itse olin tutustumiskäynnillä muutama viikko sitten. Sellasta turhanpäivästä pyörimistähän se mun mielestä oli, mutta olihan se kiva nähdä minne sitten menee :) Ja sitten en oikein välitä sellasista ihmisistä jotka kysyy joka ikisen kätilön lauseen jälkeen jotain ja sitten kommentoi, miten aikoo itse asian tehdä. Sellasia siellä oli sitten kaksin kappalein ja omia kysymyksiäni ei paljoa kerinnyt kysylemään kun aina joku äänessä :DD
 
Me käytiin tutustumassa esikoisen odotusaikana, mutta ko synnytysosastolla oli sulku sitten h-hetkellä ja sairaala vaihtui lennosta. Ei olla menossa nyt mihinkään tutustumaan, vaan luotetaan hommien sujuvan ilmankin.

Onko kellään tietoa Naistenklinikan tilanteesta? Onko siellä jo se remppa alkunut ja jos ei niin koska mahdollisesti alkaa?

Mua vähän on ruvennut jännittämään synnytys. Tuntuu, että suhtautuu liian rennosti ja on ihan unohtanut kuinka helvetisti se sattuu. Tosin hyvin malttamattomana odottelen, että koska tulee lähtö. Laskettu aikakin on jo ensi viikolla, eli ihan koska vaan voi ruveta tapahtumaan. Ihanaa ois saada se pikku tipu jo syliin!
 
Mun mielestä on hyvä, että noita sairaalaan tutustumisia vielä järjestetään. Vaikka kieltämättä se tuntui vähän pyörimiseltä, kävin siellä jo muutama viikko sitten :) Tays on meillä synnärinä ja vaikka se talona onkin tuttu niin oli ihan kiva nähdä mihin ihan oikeasti sitten pitää hoohetkellä suunnata :) Meillä taasen sillä kertaa juurikaan kukaan ei yleisesti mitään kysellyt.

Synnytystä en itte jotenkin osaa ollenkaan jännittää. Saa nähdä sitten mitkä tuskat on siinä vaiheessa, ku oikeesti tulee kohdalle. Mut jotenkin.. ei vaan osaa. Toivon vaan, että lähtee itsellään käyntiin sitten kun lähtee eikä menis kovin paljoa yli :) Vointi on kyllä tosi mainio, että sikäli voi vähän venyäkin, ehtii tuota pihaa puunata kesää kohti valmiiksi :) Onks kaikki täällä huomanneet limatulpan irtoamisen ja supisteleeko kovasti..? Mä en noita supisteluja kyllä erota, vatta tuntuu aina pinkeeltä, ku sitä itte painelee.. Onneks ei pitäisi olla vaikutusta itse synnytyksen käynnistymiseen. Sitäkin tietysti sit itse tulee mietittyä, että tuleeko tää koskaan ulos, ku tuntuu ettei oireile mitenkään :)
 
Nyt huomaa kuinka kaikki synnytykset ja odotukset on niin erilaisia. Esikosta kaikki alko yhtäkkiä supistuksilla, toisesta meni vedet vessareissulla ja sit vasta supistukset ja limatulppa tuli vasta sillon, kolmas synnytys käynnistettiin ja nyt ollu kipeitä suppareita jo reilun viikon, limatulppa irronnu ja sitä vaan ootellaan ja sinnitellään kipujen kanssa... Huomenna mies tosiaan lähtee pitkälle reissulle ja kovin pelkään joutuvani synnyttämään yksin. Onko muita jotka yksin menossa synnyttämään? Hyvällä säkällä mieskin ehtii mukaan mut aika kauan sit näiden kipujen kans sais viä sinnitellä.....
 
Nyt huomaa kuinka kaikki synnytykset ja odotukset on niin erilaisia. Esikosta kaikki alko yhtäkkiä supistuksilla, toisesta meni vedet vessareissulla ja sit vasta supistukset ja limatulppa tuli vasta sillon, kolmas synnytys käynnistettiin ja nyt ollu kipeitä suppareita jo reilun viikon, limatulppa irronnu ja sitä vaan ootellaan ja sinnitellään kipujen kanssa... Huomenna mies tosiaan lähtee pitkälle reissulle ja kovin pelkään joutuvani synnyttämään yksin. Onko muita jotka yksin menossa synnyttämään? Hyvällä säkällä mieskin ehtii mukaan mut aika kauan sit näiden kipujen kans sais viä sinnitellä.....
 
Olen päässyt koko raskauden melko vähillä oireilla. Nyt rv 38+5 ja tämä viikko supistellut melko kovasti.. muutamana yönä olen geammaisen Panadolin ottanut että nukkuminen onnistuisi. Supistukset kuitenkin lyhyitä, epäsäännöllisiä ja loppuvat lopulta.. päivisin helpompaa mm haravointi onnistuu mut illat ja yöt hankalampia.. sais jo vauva tulla..
 
Tänään tuli käytyä Jorvin synnytysosastolla kääntymässä, ku aamulla tuli ihan saakelisti kirkasta nestettä housuun( ja ei en pissanut :D ). Odottelin sitte hetken aikaan ja ajattelin, että jos vielä tulee niin sitten soitan Jorviin. Sitte lorahti taas ja pikkarit ihan märät. No sitte Jorvissa sanottiin, että kannattaa tulla tarkastaa jos itsellä on huoli. No tottakai oli huoli ja menin suoraan sinne. Siellä kuitenkiin todettiin, että ei ollut onneksi vielä lapsivettä. Sormen verran oli auennu, ja pehmentynyt oli jo hyvin. Oli siis onneksi jotain jo tapahtunut! Mutta siis ilmeisesti on normaalia, että valkovuotoa lorahtelee noinkin runsaasti, että reidet kastuu
Kätilö totesi vaan, että aika roteva poika tulossa, ja sitten hän sanoi, että ei se ätikään nyt mikään ihan pieni ole:DDDD Mitä ihmettä, en mää oo ees isokokoinen? :DD
 
Hehee Milla :happy090

Kuulostaa kyllä runsaalle määrälle valkovuotoa, jos tuollain lorahtelee. Mut hyvä, et kävit tarkistuttamassa ja kaikki kunnossa! Koska sulla olikaan la? Ihme kätilön kommentti kyllä :thumleft Mut hyvä, jos et loukkaantunut :)
 
Mulla on la 12.5, eli nyt 37+5, eli ihan hyvillä viikoilla siis jo mennään. En loukkaantunu, teki mieli vaan heittää joku naseva kommentti takasi, mut en mää saanu mitään järkevää suustani :D
 
Milla: Minulla kanssa lorahti reilusti tuota valkovuotoa ensimmäisen lapsen kohdalla viikkoa ennenkuin neiti syntyi. Jorviinhan siinä lähdettiin ja matkalla lorahteli lisää, mutta tutkimusten jälkeen tosiaan kotia ja siitä tasan viikon päästä oltiinkin sitten tosi toimissa sairaalassa. Tosin silloin kun tuota lorahtelua oli niin kohdunsuu oli auki 3cm.
Mutta hyvä siellä aina on käydä paikan päällä jos vähänkin mietityttää, on oma mieli paljooon rauhallisempi sen jälkeen :)
 
Mullakin on lorahdellut jo pidempään valkovuotoa. Pakko pitää sidettä koko aika, muuten tosiaan reidet kastuu. Ei ollut esikoisen kanssa mitään tällasta ja eka mäkin luulin, et se ois lapsivettä.

Mä oon niin kypsä odotteluun! Mulla on LA ens viikolla ja oon ollu ihan tulisilla hiilillä, että koska tää oikeen syntyy!! SUpistelee iltaisin, mut ei säännöllisesti eikä edes kovin kipeesti. Lantio on ihan löystynyt ja vihloo nivusissa ja iskias-tyyppistä särkyä on vasemmassa takalantiossa. ARGH, synny!!
 
Takaisin
Top