Pakastealkion siirto (PAS)

@Hermeli mä oon kans kysyny lääkäriltä ja sain vastaukseksi et eka päivä on sillon kun on "kunnon vuotoa" 😆 Ihanan epämääräistä. Toki itellä semmosta tuhrua saattaa tulla 1-2 pvä ennen menkkoja et aika selkeä sit se hetki ku saa/joutuu vaihtaa pikkuhousunsuojan kuukuppiin

Täällä monia jänniä tilanteita. Toivon paljon plussia tuleville päiville! 🙏

Mä kävin tänään (kp11) ultrassa ja oli molemmilla puolilla 11mm follit ja limis vasta 5mm. Lääkäri arveli, että viikon sisällä ovishuippu kuitenkin ilmaantuisi. Ensi viikon torstaina uusi ultra, jos ei keskiviikkona LH-huippua näy. Kertokaa nyt viisaammat, että lasketaanko se PAS LH-huipusta 6 vai 7 päivää eteenpäin? Kysyin lääkäriltä, selitti ja silti tipahdin kärryiltä. 😅 Sanoisin, että viikko LH-plussasta. Silloin olisi sama ajoitus kuin oli pakastus punktion jälkeen. Mulla oli ke punktio ja ti pakastus.

@Teekoo Okei.. Tuo oli itseasiassa mun eka arvaus, mut ku kysyin lääkäriltä: lasketaanko se ovisplussasta 6 päivää eteenpäin? Niin hän vastasi: Ei, kun seuraava päivä on vasta ovulaatiopäivä ja siitä lasketaan. Sitten antoi myös esimerkin, mutta silti tipahdin kärryiltä. 🤣 No, kuulenhan mä sen sitten, kun se on käsillä.

Mulla oli pe punktio ja ke pakastus 5.päiväsinä. Eikö siirron pitäis sit kai olla kans 5 päivää oviksen jälkeen eli 6 päivää ovisplussasta, jos oikein oon ymmärtänyt 🤔😄

@Lilanka Noin mäkin sitä järkeilin nyt sitten jälkikäteen. Että jos sama aika oviksesta, niin silloin olisi mulla viikko LH-plussasta ja 6 päivää oviksesta, kun pakastettiin 6. päivänä. Miten tässäkin asiassa saa päänsä sekaisin. 😅

@Puolikuu missä ootte hoidoissa? Me ollaan HUSilla ja mulla on laskettu ovisplussasta siirtopäivä, oon ihmetellyt sitä itsekin mutta unohdin kysyä siitä viimeksi ultrassa. Ilmeisesti siis tehdään eri paikoissa eri tavalla. Muistelen lukeneeni tästä ketjusta jostain aiemmin myös että on eroja hoitopaikkojen välillä.

@Puolikuu missä ootte hoidoissa? Me ollaan HUSilla ja mulla on laskettu ovisplussasta siirtopäivä, oon ihmetellyt sitä itsekin mutta unohdin kysyä siitä viimeksi ultrassa. Ilmeisesti siis tehdään eri paikoissa eri tavalla. Muistelen lukeneeni tästä ketjusta jostain aiemmin myös että on eroja hoitopaikkojen välillä.
Ollaan Ovumialla Tampereella. Oon mäkin ymmärtänyt, että pieniä eroja on. Nyt kun vielä muistelen asiaa taakse päin, niin kyllä se taisi niin mennä, että lääkäri laski ovulaatiopäivästä kuusi päivää eteenpäin. Eli juurikin niin, että punktiosta 6 päivää = alkiot pakastettu -> ovulaatiosta 6 päivää = siirto.

Täällä monia jänniä tilanteita. Toivon paljon plussia tuleville päiville! 🙏

Mä kävin tänään (kp11) ultrassa ja oli molemmilla puolilla 11mm follit ja limis vasta 5mm. Lääkäri arveli, että viikon sisällä ovishuippu kuitenkin ilmaantuisi. Ensi viikon torstaina uusi ultra, jos ei keskiviikkona LH-huippua näy. Kertokaa nyt viisaammat, että lasketaanko se PAS LH-huipusta 6 vai 7 päivää eteenpäin? Kysyin lääkäriltä, selitti ja silti tipahdin kärryiltä. 😅 Sanoisin, että viikko LH-plussasta. Silloin olisi sama ajoitus kuin oli pakastus punktion jälkeen. Mulla oli ke punktio ja ti pakastus.
Mulla oli molemmat siirrot niin, että ovisplussa tuli sunnuntaina, ja 5 päiväisen alkion siirto oli seuraavana perjantaina. Toki en tiedä olisko ollut vasta lauantaina, jos tekisivät Oysissa siirtoja viikonloppuisin 🤔 mutta eka ei tosiaan tärpännyt ja siksi olinkin tokan siirron aikaan vakuuttunut, että siirto on liian aikaisin ja alkio menee haaskiin. Mutta nyt tukevasti raskauden loppusuoralla tuosta siirrosta, eli sanoisin ettei se taida niin päivän päälle olla 😅 mietin kyllä että voiko vaikutusta olla esim sillä, onko alkio jo alkanut kuoriutumaan? Tuntuis että sillon olis hyvä että kohtukin ois jo vähän valmiimpi vastaanottamaan alkion, mutta jos alkiolla menee vielä tovi että on edes valmis kiinnittymään, niin ei ehkä kohdunkaan tarvi olla vielä vastaanottavaisimmillaan? En tiedä, ei näihin taida olla yhtä oikeaa vastausta 😅

@Puolikuu @Lilanka oo käsittänyt että 5 ja 6 päiväiset alkiot ovat ns. Samassa vaiheessa niin ne voidaan siirtää 5. Tai 6. Päivänä. Toki kyllähän se sit myös tarkennellaan ultralla et näyttää paikat semmoselta, toki mullaki oli ultra ke, ovisplussa pe ja seuraavan viikon ke siirrettiin (vaikka ultraava lääkäri sanoki ultrates että to ois sit siirto luultavasti)

Jaksoin ihan sunnuntaihin asti testaamatta. Se oli negatiivinen, mikä on kivempi nyt ennen huomista työpäivää käsitellä itsekseen. Tietenkin on vielä mahdollisuus, johon en just nyt usko, että olisikin poistiivinen. Tiistai on oikea testipäivä ja nyt on kulunut 9 päivää 5 päiväisen alkion siirrosta. Menkkojen piti alkaa tänään, mutta vielä ei mitään näy. Olo on fyysisesti tosi ikävä, varmasti Terolutin vika ja tavallaan vaan odotan että pääsen soittamaan tuloksen polille ja lopettamaan lääkkeet. Tuskin ehtii enää toista siirtoa tekemään ennen sulkua. :sad-face:

Jos tää ei muutu positiiviseksi, niin ainakin on kesä. :Upside Down Face:

@Ananana oon pahoillani ❤️😔 Mäkin järkeilin viimeeks noin et raskaampaa työaamuna testata nega. Mä laskeskelin että ainakin HUSilla ehtii vielä mun ensiviikkoisenkin siirron jälkeen yhden siirron heidän laittaman tiedotteen mukaan! Eli hyvinkin voit ehtiä vielä siirtoon ennen kesäsulkua. 😊

@Liise toivon todella että ehtisi. Tukilääkitys vaan varmasti hiukan haittaa kierron alkua ja mulla on pitkä kierto. Viimeksi oli ovulaatio 17 päivän kohdalla, niin tässä tulee kiire. Oon Taysissa hoidoissa ja kysyin, mutta myös onnellisesti unohdin, sen tarkan päivän mihin mennessä vielä ehtii. Asia selviää onneksi soittamalla.

@punktiopikkarit juu, vahvasti epäilen että ei tää tästä enää postiiviseksi muutu. Tilastollisesti seuraava on siis todennäköisempi.:Face Without Mouth: Täällä siis jatketaan tätä jatkuvaa odottelua.

Ahdistaa just nyt suunnattomasti koko tilanne että oon nyt noin vuoden elänyt ihan pelkästään kahden viikon sykleissä. Koko ajan odotetaan joko menkkoja, ovulaatioo tai raskaustestin tulosta. Ja kukaan ei voi luvata et tän kaiken lopussa olisi edes lapsi.

Takaisin