Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Maana Mannila No voi paska, et se vuoto alkoi siellä. 😐😔❤️ Aina toivon, että sen plussan saisit sinne testiin. ❤️

Tohon sun säästämiseen kuitenkin: aika fiksua, että oot aina nostanut säästettävää summaa sitä mukaan, kun tulotkin on kasvanut!

Ja juu, paljon leikkaavat siitä ja tästä kokoajan... Näin se vaan tuppaa nykyään menemään.. Olisi hienoa, että tukisivat enemmän lapsiperheitä, eikä lapsia tarttis tyrkätä hirmupienenä päivähoitoon.
Helsingissähän on se hyvä puoli moneen (vai kaikkiin muihin) paikkoihin verrattuna, ettei terveyskeskusmaksuja ole laisinkaan. No toki, sekin aiheuttanee tietynlaisia lieveilmiöitä, ehkä.

Siis tosiaan, sen tiistain hcg-mittauksen jälkeen terveyskeskus teki lähetteen Naistenklinikalle tsekkaamaan, et miks kestää lasku näin kauan, mut tuli tosiaan bumerangina takaisin ja vastaus oli, että jos neljän viikon jälkeen vuodon alusta näyttää testi edelleen plussaa, ni sit yhteys sinne. Tää päivä on sit ens viikon sunnuntai.. Toivon tottakai, et sen negatestin silloin jo saisin.

Mun motivaatio säästää rahaa on kuitenkin laskenut, kun yrittäminen on kestänyt pidempään kuin ajattelin. Tulee sellainen ajatus, että ehtiihän sitä säästää plussaamisen jälkeenkin...

Ja tästä tullaan toiseen kysymykseen: Oletteko säästäneet tai aiotteko säästää jonkun tietyn summan perhevapaita varten? Te, jotka olette perhevapailla jo olleet, säästittekö te erityisesti sitä aikaa varten? Jos ette, riittikö vanhempainrahat yms hyvin?

Esikoisesta säästin rahaa mm. Ihan vaan laskuja, sekä sijoituksia varten oli vuoden menojen verran. Niin ei tarvinnut rahaa laittaa sivuun sitä varten erikseen. Kuopuksesta sain sen 5000€ säästöön, ei muuta. Kun tässä välissä kulut nousseet. Vanhempainrahaa riittää kaikkiin kuluihin ja pitäisi jäädä ylikin. Vasta loppui työnantajan palkanmaksu, niin en tiedä tarkkaan tulojani.

Mitä tulee lapsille säästämiseen, esikoiselle avattiin 6kk iästä säästötili ja valittiin osakesalkut. Kuopukselle aiomme avata myös tilit ja osakkeet, kunhan saamme aikaiseksi. Niihin menee muutama satanen kuukaudessa. Esikoisekla on ihan hyvä salkku jo nyt. Sijoittamisessa aika on kaikista tärkein tekijä korkoa korolle "ilmiössä". Näin me halutaan varmistaa lasten tulevaisuus, kun ei voi tietää onko mm. Koulutus maksullista. Eihän tarvitse paljoa kuukaudessa laittaa, parilla kympillä voi jo sijoittaa.

Kävin tänään ostaa lahjalaatikon, johon laitoin sellaisen kalenteri haitarin, missä on raskauden kuukaudet ja sydämellä merkattu kaikki tärkeät etapit + highlight aikaikkunat, kun pitäisi olla ultrat. Sit laitoin sinne söpön kortin, isi-pinssin ja vastasyntyneen sukat. Huomen aamulla pissin sellaiseen halpaan kovaan digitikkuun, jollaisen kehtaa laittaa laatikkoon ettei ällötä koskea.

Se on just niitä halpoja, jotka vaihtaa vastausta kopautuksesta. Aattelin että jos huomenna ei aamusta riitä hCG vielä positiiviseen sille tikulle niin kopsautan sitä tikkua että varmasti lukee näytössä pregnant 🤣

Siis aamulla mä tein sen halvan puikkotestin ja samalla pregcheckin perustestin, mutta onnistuin hukkaanaan pregcheckin testin tehtyäni sen kun olin niin hätäinen ettei mies näe raskaustulosta ennen kuin avaa laatikon.

Niin nyt etsin meidän asunnosta sitä himskutin testiä ja vieraita alkaa tulla klo 13. Pitäisi löytää se ennen sitä, kun ei oo yks synttäri ohjelmanumero arvata kenen positiivinen raskaustesti tää on.

Ja mies oli tyytyväinen 🎉 eikös raskausviikolla 6 eteenpäin lasketa että kyseessä olisi keskenmeno eikä kemiallinen, joten odottelen kuun vaihteeseen saakka ja sit ilmoittaudun tammikuisten ryhmään kun vähän hermostuttaa että jatkuuko tää alun yli. Koetaan kuitenkin olla omanapailematta 😅

Muokattu viimeksi:
Huomenta!
Hullunkurinen tilanne siellä @Suskikitten 😅 toivottavasti testi löytyy ennen ku vieraat alkaa saapua 🤞

Mulla ei oikein muuta raportoitavaa oo kuin uni viime yöltä. Kävin jossain terveyskeskuksessa, missä ne teki mulle samasta pissanäytteestä neljä raskaustestiä eri dpo:lle (jotain futuristista teknologiaa ilmeisesti 🤣). Kaikki oli positiivisia ja näkyi hienosti miten viiva tulisi vahvistumaan. 😂

Vielä viikko piinailtavaa.
Päätin nyt myös että vika vauva jota suostun yrittämään on elokuinen 2027. Jos siihen mennessä ei tärppää, ni lopetetaan.

Parilta kuukaudelta viestit lukematta, tsemppiä kaikille joilla on vaikeaa ja onnea niille jotka on välissä plussanneet 🫶

Meillä ei vielä yritys ole alkanut. Miehen kanssa juteltiin pari vk sitten kun oli vähän huonolla päällä ja sanoi että ei ihan ymmärrä haluanko mä nyt toisen vai en, kun ollut puhetta että pudotan ensin painoa ja sitten yritetään mutta mitään ei tunnu tapahtuvan. Eikä olla kauheasti tästä asiasta edes juteltu…

No, laihdutusyritys on ollut tosiaan yritystä ja räpiköintiä pitkään, mutta nyt on mennyt toukokuun ajan jo tosi hyvin ja huomaan että on henkisesti myös helpompaa tuo herkkujen vähentäminen ym.

Kesä- tai heinäkuun kierrosta varmaan sitten aloitetaan yritys. Oon nyt silti tikutellut ovulaatiota että saan kierron kulusta kuvaa. Viime kierrossa melkein unohdin ja eka tekemäni testi olikin sit posi 🤣 kierto edelleen aiempaa lyhyempi, noin 25pv ja ovis siinä kp14 tienoilla.

Nyt aloitin testailun kp10, ja tänään kp15 ovisplussa MUTTA tää oli aamuvirtsasta, ja mä en tiedä voidaanko sitä laskea? Toki teen tänään sit vielä myöhemmin uuden. Eilen en muistanut tehdä.

Liitteet

• IMG_0471.jpeg
    IMG_0471.jpeg
    1.4 MB · Katsottu: 29
Parilta kuukaudelta viestit lukematta, tsemppiä kaikille joilla on vaikeaa ja onnea niille jotka on välissä plussanneet 🫶

Meillä ei vielä yritys ole alkanut. Miehen kanssa juteltiin pari vk sitten kun oli vähän huonolla päällä ja sanoi että ei ihan ymmärrä haluanko mä nyt toisen vai en, kun ollut puhetta että pudotan ensin painoa ja sitten yritetään mutta mitään ei tunnu tapahtuvan. Eikä olla kauheasti tästä asiasta edes juteltu…

No, laihdutusyritys on ollut tosiaan yritystä ja räpiköintiä pitkään, mutta nyt on mennyt toukokuun ajan jo tosi hyvin ja huomaan että on henkisesti myös helpompaa tuo herkkujen vähentäminen ym.

Kesä- tai heinäkuun kierrosta varmaan sitten aloitetaan yritys. Oon nyt silti tikutellut ovulaatiota että saan kierron kulusta kuvaa. Viime kierrossa melkein unohdin ja eka tekemäni testi olikin sit posi 🤣 kierto edelleen aiempaa lyhyempi, noin 25pv ja ovis siinä kp14 tienoilla.

Nyt aloitin testailun kp10, ja tänään kp15 ovisplussa MUTTA tää oli aamuvirtsasta, ja mä en tiedä voidaanko sitä laskea? Toki teen tänään sit vielä myöhemmin uuden. Eilen en muistanut tehdä.
Kyllä aamuvirtsasta saatu posi on ihan yhtä posi kuin myöhemmästä pissikerrasta otettu. Lh-hormonin pitoisuus on korkeimmillaan vasta päivällä, niin siksi tuo ohjeistus. Eli luultavasti olis vielä vahvempi posi myöhemmin tänään.

Here we go.
Kierrot olleet väliltä 33 ja nyt viime kierron pohjanoteeraus, 44 päivää. Ehdin jo käydä gynellä (kp42) ja siellä ultrassa näkyi pieni "kirkaste", vaikka se nosti vähän toiveita, se tuskin oli mitään sillä vuoto alkoi kuitenkin. Sain terot ja niillä koitetaan nyt 3kk opettaa kiertoa lyhyemmäksi.

Ohessa ovitestejä kp 10-17, viimeiset päivät aamu ja ilta (viimeinen on tämän aamiainen).
Terot aloitin kp15. Ehkä mä nyt ajattelen, että ovulaatio on tänään väistämättä (kivut oli toissa päivänä). Jännittävää tästä tekee se, että meillä menee reissut ristiin niin, että täytyy vain toivoa, että nämä riittää.

Flow sanoi, että odota testin tekemistä vielä 23 päivää. 😂 Voin kertoa, en odota.
Mitehän vuotoa voi odotella terolutilla? Ohje oli syödä kpt 15-25.

Liitteet

• IMG_20260523_104423.jpg
    IMG_20260523_104423.jpg
    115.7 KB · Katsottu: 49
Mie tässä edelleen tuskailen, koska aloitan. Mutta en ole ikinä käyttänyt ovistestejä, koska ovis on mulla suht selkeä. Tosin en tiedä mikä päivistä on ovis, onko se silloin kun on kipua munasarjoissa, vai enne vai jälkeen, ja eggigset löytyy myös. Yleensä sellainen 4pv, joiden aikana tiedän sen olleen. Tällä menetelmällä ensimmäinen lapsi alkoi yk3 tai 4. Mutta nyt haluaisin tarkemmin tietää, että mikä kohta on se itse ovis. Saisko jonku ovistikku for dummies esitelmän joltakin 😂 vai onko niissä hyvät ohjeet, jos käyn vain kaupasta hakeen. Viikon päästä suunilleen on ovis

On niissä ohjeet, mutta vaikka täältä voi luntata jo ennakkoon: https://www.rfsu.com/fi/tuotteet/kotitestit/ovulaatiotesti-puikko/
Rfsu toimi mulla, mutta erilaisiakin kokemuksia on.

Normikierrolla testailu aloitetaan kp 11, se harvemmin on vielä positiivinen, mutta siitä se taso lähtee sitten nousemaan. Itse ovis on noin vuorokausi siitä piikistä, jota sillä testillä jahdataan, eli testin ollessa positiivinen on hyvä hetki tallettaa simppa odottelemaan munasolua, mutta varmisteluvarvit voi vetää vielä seuraavanakin päivänä.

@Maana Mannila Tosi ikävää huomata, että olet noin huonoilla fiiliksillä. 💔 Tulee vaikutelma, että olet uupunut, eikä se ihme ole, kun olet pitkään yksin kannatellut yritystä ja lisäksi noita muita asioita kuormittamassa. Toivottavasti aika auttaa, jos saat tehtyä jotain sellaisia asioita, mitkä tuovat hyvää mieltä, edes hetkeksi.
Tuohon raskauden onnistumattomuuteen haluan sanoa, että ei se ole välttämättä lopullinen tuomio. Ja ei se ole sinun kehostasi kiinni pelkästään. Juuri törmäsin johonkin tutkimustietoon, että munasolu ja siittiöt "keskustelevat" kemiallisesti ja nopein siittiö ei edes välttämättä pääse sisään. Kyllähän se joskus turhauttaa, kun ei asiat ole omissa käsissä lopulta. Mutta uskon, että teillä on vielä toivoa. ❤️
Anna nyt itsellesi armoa ja aikaa, ja anna miehesi kannatella sinua nyt välillä. Kaikkea hyvää, parempaa teille toivon. ❤️

@Kali Todella hienoja uutisia siellä, onnea matkaan! 🥰

@Round2❤️ Tosi ikävää, että noin pitkittynyt siellä tilanne. 😔 Toivottavasti viikon päästä ei enää näkyisi viivaa ja vuotokin loppuisi. 🙏

Täällä oli kemiallinen ja menkat päivän myöhässä, nyt oon aloittanut Letrot ja PAS-kierto alkanut siis. 💪🏻

@Maana Mannila täällä samat fiilikset. Tai tavallaan sellaiset "aivan sama, ei kiinnosta enää", mut samalla taas tänään pitkästä aikaa nousee taas tuttu raivo ja suru pintaan. Menkat ne sieltä varmaan tekee tuloaan täälläkin.

ON: Oon monesti kuullut muualta, että "yrittämisaika on ihanaa" ja "nauttikaa tästä ajasta", niin voisiko joku kertoa, mitä nauttimista tässä on? Tää vajaa vuosi on saanut mut vihaamaan itseäni enemmän kuin koskaan, ja en edes pimeinä nuoruusvuosina oo kokenut näin syviä henkisiä kuoppia.

Kierrosta toiseen yrittäminen ja pettyminen on kyllä aika kaukana ihanuudesta, vähän kuin juoksisi samaa pururatalenkkiä, eikä kukaan kerro missä maaliviiva on tai onko sitä edes olemassa.

Luulen että kukaan, joka kommentoi noin, ei ole itse yrittänyt kolmea kiertoa pidempää.

Liitteet

• 744aa04006f10a0b0587047a8d05755c.jpg
    744aa04006f10a0b0587047a8d05755c.jpg
    81.6 KB · Katsottu: 26
Jos tää nyt vois pliis onnistua 🥹 to illalla tein haaleen testin, pe aaamuna, su aamuna. Cb sanoi eilen ”raskaana” ja tein vielä tänään ton viiva can testin. Pc testi ei mun mielestä oo vahvistunut. Kp32 (norm. 27-28). Ei hajua mikä dpo.

Liitteet

• IMG_9320.jpeg
    IMG_9320.jpeg
    400.1 KB · Katsottu: 113
  • IMG_9319.jpeg
    IMG_9319.jpeg
    260.3 KB · Katsottu: 115
@Sandra84 varovaiset onnittelut ja toivotaan vahvistumista. 🤞🤞

Täällä testattu aamulla aivan tyylipuhdas nega, joten ei siis tärppiä ensimmäisestä inseminaatiokierrosta. 😣 Uuteen kiertoon siis. Vaikka tiesin, että todennäköisyydet on todella pienet, että ekasta tärppäisi niin kummasti sitä ehti taas nostaa toiveet ylös ja kehitellä itselleen vaikka mitä oireita. 😅

Yrittämisaika on kyllä raskasta ja tässä on vähän samaa epätoivon fiilistä kuin työnhaussa. Niin kauan kunnes tärppää on tuomittu epäonnistumaan. Eli ei ole edes mitään välionnistumisia luvassa vaan pettymyksestä toiseen kunnes nappaa. 🙄 Sanon kunnes, koska toivon että kaikki me saataisiin vielä joskus kaksi viivaa raskaustestiin ja pienokainen syliin. ❤️❤️

Takaisin