Raskaaksi 2025

Omaa napaa, kuukautiset päättyi eilen ja ihmettelin jo eilettäin että mikä piru se tää nyt on kun tuli toispuolista alavatsan juilimista ja oli oudon limaisat kuukautisen loput. Samoin oon ihmeen halukkaalla tuulella. Oon myös juossut vessassa varmaan tunnin välein aivan koko päivän. Olisi kerrankin ovulaation merkit oikeassa aikaikkunassa kun mulla kierron pituus 24 päivää ja nyt on kp6.

Eli jos tää olisi viimein se kierto kun ovulaatio tapahtuu ajoissa ja luteaalivaihe ei oo olemattoman lyhyt 🤞 oon harvinaisen toiveikkaana tästä kierrosta. Toivottavasti järki pysyy niin etten tipu kovaa ja korkealta kuukautisten alkaessa tästä kierrosta…

Ja ovulaation oireettomuudesta niin itsellä oli ennen esikoistani niin hävyttömän olemattoman oireettomat ovulaatiot että vasta tikuttamalla sain tietää sellaisen ajan kohdan ekaa kertaa. Ei ollut limoja, ei ollut kipuja/juilintaa ja seksuaalinen halukkuus ei muuttunut mun normi tasosta mihinkään. Mutta se kyllä päti mulla joka kierrossa siihen aikaan, lapsen myötä mun kehon toiminta muuttui merkittävästi ovulaatioiden osalta.

Dpo11 ja herkkä testi negatiivinen. Pöh. Pari päivää sitten tuli muutama tippa verta, mikä herätti toiveita kiinnittymisestä mutta se taitaapi olla toiveunta. Loppuukohan tää eestaas vensklaus ikinä.. silloin kun aloitteli yritystä ei kyl millään osannut kuvitella että tästä tulee näin pysyvä olotila 🤷‍♀️

Aamutestiin ei piirtynyt mitään. Tänään dpo 9 ja ei ole oikein mitään oireita, MUTTA aamulla tuli pieni määrä kirkasta verta! Kuukautisia ei pitäisi olla vielä viikkoon, joten jotain muuta tämä on. Myös viime viikon puolella oli pieni verensekainen vuoto, mutta se oli tosi aikaisella dpo:lila, olisiko tämä nyt sitten kiinnittymisvuotoa, tai sitten on kemiallinen, tai muuten vain pientä vuotoa. No, toivottavasti kiinnittyminen, huomattavasti yleisempää se taitaa tässä kohtaa olla kuin hyvin aikaisin! 🫣
Muoks. Pientä vuotoa seurasi satunnaista vihlontaa alavatsalla, joka näyttää nyt parin tunnin jälkeen rauhoittavan. Toivottavasti oli raskautumiseen liittyvää oireilua!

Muokattu viimeksi:
Aloin tässä miettimään ja oon yrittäny ettiä tietoa, mutten oikein löydä yhtä varmaa faktaa asiata liittyen ovulaatioon. Oon tässä nyt todennu että jos ovis on tapahtunut tässä kierrossa niin se oli täysin oireeton ja vähän etujassa. Niin lähinnä siis mietin, että onko teillä kokemusta ovulaatiosta ilman mitään oireita? Että olisitte vaikka saanu positiivisen ovistestin vaikka esim. mitään limoja tai muita oireita ei olis ollu koko kierrossa?
Mä plussasin kierrosta, jossa en havainnut limoja lainkaan missään vaiheessa kiertoa. Tärppipäivinä oli hieman kosteammat olot, mutta en olisi tiennyt ovulaation tulosta ja menosta mitään ilman tikuttamista. Ja sainkin sitten kiinni elämäni vahvimman ovisplussan. Mutta tosiaan, mitään limoja tai ovulaatiokipuja ei ollut.
Vertailuna sitten tätä kiertoa edeltäneessä kierrossa limailin runsaasti lähes viikon. Tuossa kierrossa en tikuttanut ovista.

Mä plussasin kierrosta, jossa en havainnut limoja lainkaan missään vaiheessa kiertoa. Tärppipäivinä oli hieman kosteammat olot, mutta en olisi tiennyt ovulaation tulosta ja menosta mitään ilman tikuttamista. Ja sainkin sitten kiinni elämäni vahvimman ovisplussan. Mutta tosiaan, mitään limoja tai ovulaatiokipuja ei ollut.
Vertailuna sitten tätä kiertoa edeltäneessä kierrossa limailin runsaasti lähes viikon. Tuossa kierrossa en tikuttanut ovista.
Joo eli perjaatteessa on toivoa että ovis tapahtu ennenkuin älysin alkaa tikuttaa, koska en suostu uskomaan että sitä ei olis taphtunu :Face With Tears Of Joy: Pahinta tässä nyt on se etten tiedä mikä dpo sit menossa ni en tiiä miten paljon piinailla:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:Talleteltiin kp14, 25.10 ja ekan ovistestin tein kp17 eli 28.10, minkä jälkeen ei oo ovishuippua näkyny. Eli jos oikein haluan jotain piinailla ni piinailen sitä että oisko sattunu vahingossa tallettelut oikein...

Anteeks mutta pakko laittaa vielä loppuun vähän omanapailua:Smiling Face With Halo: Koska siis oireitahan mulla on vaikka en tiedä mikä dpo ees menossa, kp25 on tällä hetkellä menossa eli menkkoihin on vielä n. viikko. Mulla on nyt ollut alaselkä eilisestä älyttömän kipeä, sitä oikein juilii ja on tukala istua, mulla on semmosta ihme lievää päänsäryn alkua mikä ei sit ala kunnolla vaan aaltoilee miten sattuu. Mun alamahaa juilii ja se on niin turvonnu että esim housut tuntuu aivan kamalilta. Ja sit siis mun yöunet on hävinny johonkin, herään viimestää aamuyöllä 3 jonka jälkeen en vaan saa unta ja tätä jatkunu nyt 3 yötä. Myös vv:tä on runsaasti ja oon ihan hämillään että miks sitä on noin paljon kun mulla on yleensä kuivaa oviksen ja menkkojen välissä.

@Arie Toivottavasti olis ollu kiinnittymisvuotoa!!

Dpo 11 ja testi edelleen nega, aika selvä peli alkaa olemaan, mutta kaipa tässä vielä teoriassa mahdollisuus plussaan on. Jotain alavatsatuntemuksia/jomotteluita ollut tänään pitkin päivää, mutta todennäköisemmin ennustelevat menkoista.

Oikeastaan tässä nyt enää jännitetään, että milloin ne menkat alkaa. Ovisplussa tuli tässä kierrossa 3-4 päivää normaalia aiemmin, joten jännä nähdä piteneekö luteaalivaihe samalla vai alkaako menkat huomenna. Tässä olen myös lopettelemassa imetystä, joten mielenkiinnolla odotan miten tämä näkyy tulevissa kierroissa.

Heippa! Pahoittelut, menen suoraan omaan napaan kun mietityttää. Onko kenellekkään käynyt niin, että alkaa tiputteluvuoto suunnilleen dpo1 ja jatkuu päiviä? Nyt dpo 4 ja loppua ei näy. Pakko käyttää vähän jotain suojiakin kun sen verran tippasee. Ensin punaista ja nyt pääasiassa ruskeaa.

Mistähän tällainen voisi johtua? Google sanoi, että esim. kystan puhkeaminen voi aiheuttaa, mutta ainakin aiempi kystan puhkeaminen oli niin kipeä, että siitä ei voinut erehtyä. Vaikea kuvitella myöskään ovulaatiosta johtuvaksi. Se on joskus ollut vain hailakka pyyhkäisypinkki ja yleensä ei mitään vuotoa.

Varmaan voi tärppihaaveet hylätä tältä kuulta tämmöisille oireilla😅

Heippa! Pahoittelut, menen suoraan omaan napaan kun mietityttää. Onko kenellekkään käynyt niin, että alkaa tiputteluvuoto suunnilleen dpo1 ja jatkuu päiviä? Nyt dpo 4 ja loppua ei näy. Pakko käyttää vähän jotain suojiakin kun sen verran tippasee. Ensin punaista ja nyt pääasiassa ruskeaa.

Mistähän tällainen voisi johtua? Google sanoi, että esim. kystan puhkeaminen voi aiheuttaa, mutta ainakin aiempi kystan puhkeaminen oli niin kipeä, että siitä ei voinut erehtyä. Vaikea kuvitella myöskään ovulaatiosta johtuvaksi. Se on joskus ollut vain hailakka pyyhkäisypinkki ja yleensä ei mitään vuotoa.

Varmaan voi tärppihaaveet hylätä tältä kuulta tämmöisille oireilla😅

Ehkä toivoa on vielä. Googlasin enkuksi ja se tiesi kertoa, että ovulaation jälkeinen estrogeenin lasku ja keltarauhashormonin nousu voivat saada pienen vuodon aikaan, koska limakalvo reagoi nopeisiin muutoksiin hormonitasoissa.

Itse en muista onko mulla ollut tällaista. DPO3 tai DPO4 kesällä taisi olla yksi tippa siinä kierrossa jossa raskauduin mutta meni kesken.

Tsemppiä.. On tää tällaista ❤️

Dpo11 ja herkkä testi negatiivinen. Pöh. Pari päivää sitten tuli muutama tippa verta, mikä herätti toiveita kiinnittymisestä mutta se taitaapi olla toiveunta. Loppuukohan tää eestaas vensklaus ikinä.. silloin kun aloitteli yritystä ei kyl millään osannut kuvitella että tästä tulee näin pysyvä olotila 🤷‍♀️

Tsemppiä ❤️❤️

Dpo 10 tänään. Alavatsaa vihloo/vetää välillä, muutoin normaali olo. Rinnat ovat yleensä tässä vaiheessa jo kipeät kun olisi alle viikko kuukautisiin, mutta ainakaan vielä ei ole mitään. Myös normaali makeanhimo puuttuu. Eilinen verinen vuoto oli vain sen kertaluonteisen puolen teelusikallisen verran, ei jatkunut siitä enää. Ihan kuin olisi joku pieni kysta puhjennut. No, katsotaan miltä testit näyttää seuraavien päivien aikana. Tänään aamutestissä haalea viiva, josta ei taaskaan erottanut onko väriä vai ei.

Löysin kuvan viime raskauden alusta, negatiivinen testi oli vielä "rv" 3+5, selkeä plussa 4+3. Silloin kierto oli tasainen 28 pv ja ovulaatio suunnilleen puolivälissä. Nyt oletan oireiden pohjalta ovulaation olleen kp 11 ja siitä olen laskenut tuon dpo:n. Nyt on siis vasta kp 21/"rv" 3+0 joten ei mitään loppua vielä testin kanssa. Ovulaatiokin voi olla ollut eri päivänä kuin arvelen. 😁

Jos tästä kierrosta ei tärppää, kuukautiset alkavat todennäköisesti ensi viikon ti/ke. Sen pohjalta laskurit kertovat, että pitäisi aloittaa testailu vasta tämän viikon lauantaina. Vissiin olen turhan hätäinen. 😆 Seuraavaan kiertoon ostan ovulaatiotestit, jos menkat alkavat ensi viikolla. Voi sitten katsoa, tunnistatko oviksen oikein oireiden perusteella.

Muokattu viimeksi:
Kiitos ja anteeksi. Tulen tänne purkamaan ajatuksia, jos ne jättäisi prosessoinnin jälkeen rauhaan..

Olen tässä pohtinut haenko vielä herkän testin kaupasta että voin tehdä sen isänpäivän aamuna, dpo11. Pregcheck ja One-steppejä löytyisi reilusti, mutta niillä ei taida auttaa testailla vielä dpo11. Laskin että edellisissä kierroissa on alkanut tiputtelu jo sen verran ennen varsinaisia vuotopäiviä, että lauantainakin vois jo tiputella. Eli jos lauantain selviän kuivilla niin käyn illalla ruokakaupassa hakemassa yhden rsfu earlyn.

Nyt tullaan päättelytehtävään nr2. Mies on sanonut joskus kauan sitten, että haluaisi sitten olla mukana tekemässä testiä. Yleisesti hän saattaa sanoa jotain ja sitten unohtaa, kun itse taas olen tosi kirjaimellinen. Teenkö testin itsekseni, ja jos on nega niin en sano mitään ja jos on posi niin vedän siitä isäinpäiväyllärin. Vai teenkö siitä isäinpäiväyllärin että herätän tekemään ensimmäistä kertaa yhdessä raskaustesti ja mies saa tulla mukaan jännittämään ja se voisi olla ihan hauska kokemus, vaikka tulos on negatiivinen. 🤷🏼‍♀️ Ja sitten jos se onkin positiivinen niin sepä vasta jännä hetki olisi 🥹
-> Todennäköisyys selkeälle plussalle on olematon. Mahdollista olisi himmeä viiva, josta ei uskalla iloita koska ei tiedä onko se vain viivan paikka. --> Eli tuskinpa teen itsekseni ja uskaltaisin vetää siitä isoa "olen EHKÄ raskaana" -numeroa. Mutta sillä logiikalla ei ole mitään tarvetta tehdä ollenkaan, ellei tee sitä vain miehen iloksi 😅 Tässä tapauksessa pitäisi yrittää nukkua siihen asti kun taapero herää (ettei tarvi käydä vessassa), herättää hänen kanssaan mies(koska sitä hän varmasti odottaa), ja sen jälkeen käydä yhdessä vessassa toivoen parasta! Aamupalat yms saisi tässä muussa elämän hässäkässä jäädä pienemmiksi valmisteluiltaan. Saa nähdä pääsenkö tänne asti ja päädynkö tähän 🤷🏼‍♀️ Sori forumin hyväksikäytöstä, vähän helpotti kyllä, nyt voisin pyyhkiä, mutta julkaisen teidän iloksi 😂😬

Tänään on kaksi testiä näyttänyt hentoista hailuraa, yksi täysin negatiivinen. Alavatsaa tuikkii ja päivällä oli kuumepiikki, jolloin nukuin kolme tuntia. Eilen oli tosiaan pienen pieni verenvuoto ja parin tunnin kivut, jonka jälkeen on tuikkinut ja vihlonut välillä. Nyt taas olo ihan normaali, vatsan tuikkiminen vain jatkuu. Tuntuu myös vähän kuin joku alavatsan lihas olisi krampissa, sellaista jatkuvaa pientä "vetävää" tunnetta. Dpo on siis 10, laskettuna oireiden perusteella päätellystä ovulaatiopäivästä.

Jos ovulaatiolaskureita katsoo, niiden mukaan todennäköisin päivä ovulaatiolle on ollut 2-3 päivää myöhemmin kuin minun oireista päättelemäni päivä. No, seksiä on useana päivänä viikossa niin ei ainakaan siitä jää kiinni, mutta dpo laskeminen kyllä häiriintyy kun ei tarkkaan tiedä. 😁 Ehkä nyt onkin vasta dpo 7-8. 🤷

Testit olen laskenut negoiksi kaikki, vaikka jotain hahtuvaa näkyisi, niin vähän niistä erottaa onko väriä vai ei. Olisi se kiva sunnuntaiksi saada plussa jos tästä kierrosta on sellainen tulossa, niin voisi miehen yllättää isänpäivänä. 🤩

Kiitos ja anteeksi. Tulen tänne purkamaan ajatuksia, jos ne jättäisi prosessoinnin jälkeen rauhaan..

Olen tässä pohtinut haenko vielä herkän testin kaupasta että voin tehdä sen isänpäivän aamuna, dpo11. Pregcheck ja One-steppejä löytyisi reilusti, mutta niillä ei taida auttaa testailla vielä dpo11. Laskin että edellisissä kierroissa on alkanut tiputtelu jo sen verran ennen varsinaisia vuotopäiviä, että lauantainakin vois jo tiputella. Eli jos lauantain selviän kuivilla niin käyn illalla ruokakaupassa hakemassa yhden rsfu earlyn.

Nyt tullaan päättelytehtävään nr2. Mies on sanonut joskus kauan sitten, että haluaisi sitten olla mukana tekemässä testiä. Yleisesti hän saattaa sanoa jotain ja sitten unohtaa, kun itse taas olen tosi kirjaimellinen. Teenkö testin itsekseni, ja jos on nega niin en sano mitään ja jos on posi niin vedän siitä isäinpäiväyllärin. Vai teenkö siitä isäinpäiväyllärin että herätän tekemään ensimmäistä kertaa yhdessä raskaustesti ja mies saa tulla mukaan jännittämään ja se voisi olla ihan hauska kokemus, vaikka tulos on negatiivinen. 🤷🏼‍♀️ Ja sitten jos se onkin positiivinen niin sepä vasta jännä hetki olisi 🥹
-> Todennäköisyys selkeälle plussalle on olematon. Mahdollista olisi himmeä viiva, josta ei uskalla iloita koska ei tiedä onko se vain viivan paikka. --> Eli tuskinpa teen itsekseni ja uskaltaisin vetää siitä isoa "olen EHKÄ raskaana" -numeroa. Mutta sillä logiikalla ei ole mitään tarvetta tehdä ollenkaan, ellei tee sitä vain miehen iloksi 😅 Tässä tapauksessa pitäisi yrittää nukkua siihen asti kun taapero herää (ettei tarvi käydä vessassa), herättää hänen kanssaan mies(koska sitä hän varmasti odottaa), ja sen jälkeen käydä yhdessä vessassa toivoen parasta! Aamupalat yms saisi tässä muussa elämän hässäkässä jäädä pienemmiksi valmisteluiltaan. Saa nähdä pääsenkö tänne asti ja päädynkö tähän 🤷🏼‍♀️ Sori forumin hyväksikäytöstä, vähän helpotti kyllä, nyt voisin pyyhkiä, mutta julkaisen teidän iloksi 😂😬
Mä pissin kuppiin , koska en mitenkään saa pidätettyä kovaa hätää vaan tulis housuun 😅 Siinäkin olis kyllä hauskaa muisteltavaa isänpäiväksi 🤭

Dpo 11, testi nega. Ihan jäätävä pahoinvointi taas ilmestynyt tänään, etenkin jos nälkä hiipii. Hermoja raastavaa tämä piinailu ja jos ei ole tärpännyt, mitä hittoa tämä vatsajomotus ja oksetus on.. 😅 no, viimeistään ensi keskiviikkona pitäisi tietää, kun on menkkojen alkamispäivä.

Musta kuulostaisi ihanalta isänpäivä jutulta tuo yhdessä testin tekeminen oli tulos mikä hyvänsä, kun sitä saisi jännittää yhdessä kuitenki 🥰🥹

Ja mä sain dpo10 jo pregcheck testiin plussan joka vahvistui het dpo11 ja silloin sain myös digiin raskaana 🤗 Toki herkkä testi voi sitten näyttää vielä vahvempana plussan jos on.

taas pikainen oma napa… Mulla tuli eilen ihan tyhjästä ovislimoja vaikka kp27 tein sit tänään aamulla ovistestin ja se on vahva plussa🫣 Kai mä sit ovuloin tähän vaiheeseen kiertoa… menkkojen alkuun on 4 päivää?? Tein sit heti raskaustestin kanssa mutta se oli kuitenkin puhdas nega. Oon oireillu tässä jo viimeset 5 päivää ni kyllä meinaa turhauttaa kun en tiiä että ovuloinki, ootanko menkkoja vai piinailenko. Oon ihan pihalla mitä mun kropassa tapahtuu ja yritän sit puolisolta tentata ja lähetellä testikuvia ihan kun se vois tietää😂

taas pikainen oma napa… Mulla tuli eilen ihan tyhjästä ovislimoja vaikka kp27 tein sit tänään aamulla ovistestin ja se on vahva plussa🫣 Kai mä sit ovuloin tähän vaiheeseen kiertoa… menkkojen alkuun on 4 päivää?? Tein sit heti raskaustestin kanssa mutta se oli kuitenkin puhdas nega. Oon oireillu tässä jo viimeset 5 päivää ni kyllä meinaa turhauttaa kun en tiiä että ovuloinki, ootanko menkkoja vai piinailenko. Oon ihan pihalla mitä mun kropassa tapahtuu ja yritän sit puolisolta tentata ja lähetellä testikuvia ihan kun se vois tietää😂
Voin kyllä uskoa että hämmentää! Oliko normaaliin aikaan myös ovulaatio?

Takaisin